замовити дзвінок
+38 057 755-48-00
Starting a new project?
отримати консультацію
SEO - пошукове просування, PPC - контекстна реклама
16
1

Що краще обрати: пошукове просування, контекстну рекламу або ж обидва інструменти разом? Який метод результативніше? А від котрого ефект пришвидшиться?

Цими питаннями рано чи пізно задається будь-який власник бізнесу в інтернеті. 

Що таке пошукова оптимізація (SEO) та контекстна реклама (PPC)?

SEO (Search Engine Optimization) - комплекс робіт із зовнішньої та внутрішньої оптимізації сайту для підняття позицій ресурсу в пошуковій видачі з метою збільшення відвідуваності майданчику та монетизації трафіку.

PPC (Pay Per Click) - рекламна модель, при якій сплата за показ реклами здійснюється за кожне натискання користувача по рекламному оголошенню.

З т. з. оплати, модель РРС вважається найбільш об’єктивною. Ця модель використовується в Google Ads, Яндекс.Директ, Bing Ads та ін.. Вибір маркетингового інструменту залежить від цілей та завдань підприємця.

Контекстна реклама підійде для:

  • миттєвого досягнення результату (ефект можна оцінити вже через 24 години після запуску);
  • швидкої оцінки випущеного продукту;
  • сезонного бізнесу;
  • специфічного товару з нішевої категорії.

У випадку з сезонним бізнесом, методи пошукового просування слід почати застосовувати за кілька місяців до початку запуска товару в продаж. Щоб до потрібної дати вони запрацювали та принесли результат.

Контекстне просування ж дозволяє в короткі терміни налаштувати рекламну кампанію, привести трафік на сайт та почати отримувати ліди. Але контекст працює, доки є оплата.

Статистика SEO та PPC за 2017 рік:

SEO:

  • 93% користувачів починають роботу з Пошуку;
  • 70% кліків з пошукових систем - органічні;
  • 14,6% залучених SEO лідов завершується конверсією;
  • щорічно Google обробляє понад 1 000 000 000 запитів;
  • 89% маркетологів підтверджують, що SEO приносить результат;
  • 71% бізнесменів сфери B2B використовують пошукові системи для знаходження нових клієнтів.

PPC:

  • 65% пошукових запитів завершуються переходом за оголошенням;
  • 41% кліків доводиться на трійку платних оголошень SERP;
  • відвідувачі, що клікнули на об’яву та перейшли за нею, у 50% випадків частіше здійснюють купівлю, ніж користувачі з органічного пошуку;
  • платні оголошення підвищують впізнаваність бренду на 80%;
  • в середньому, за кожні 1,6 долара, що вкладені в рекламу, компанії отримують 3 долари прибутку;
  • 32% організацій використовують контекстну рекламу для продажу товарів безпосередньо споживачам;
  • 65% компаній сфери B2B отримали клієнтів за допомогою платних оголошень в LinkedIn.

1. Пошукове просування (SEO)

Переваги:

  • Довіра бренду.

Користувачі ставляться до реклами з упередженням. Але якщо ваш сайт знаходиться в області показівPPC та SEO-видачі, у користувачів є шанс побачити вас двічі. І в підсумку клікнути по органічній видачі, котрій вони довіряють більше.

Т. ч. охоплення ЦА та трастових сайтів зростає. А частота показів сприяє впізнаваності бренду.

  • Трафік.

Використання пошукової оптимізації підвищує відвідуваність ресурсу та покращує поведінкові фактори.

  • Низька вартість.

Органічний трафік безкоштовний. Але для потрапляння в ТОП без SEO не обійтись. Це вимагає зусиль, часу та грошей. 

  • Рентабельність інвестицій (ROI).

Знаходження в органічному пошуку забезпечує більше зростання прибутку від інвестицій, ніж платні оголошення. І навіть більший, ніж РРС.

  • Стійкість.

На відміну від інших маркетингових стратегій, органічний трафік з Пошуку не припиниться, навіть якщо виділений на SEO бюджет вичерпається.

  • Показник клікабельності (CTR).

Результати органічної видачі більш клікабельні, ніж платні оголошення.

  • Стратегічна перевага.

Досягнення видимості в органічній видачі – процес тривалий.

Зайнявши позицію в ТОП, конкуренти не зможуть швидко зреагувати та “купити” місце на першій сторінці. Деякий час у вас залишиться перевага.

Недоліки:

  • Трафік.

Через високу конкуренцію органічний трафік отримати важко.

  • Час.

Для ефективного SEO потрібна якісна внутрішня оптимізація ресурсу, результативний лінкбілдінг та релевантний контент. Вони вимагають часових та грошових витрат.

SEO-просування ефективніше за контекст, бо трафік не обмежений бюджетом. Пошукова оптимізація не вимагає значних грошових витрат в короткий термін.


2. Контекстная реклама (РРС)

Переваги:

  • Позиціонування.

Платна реклама розміщується на 1й сторінці SERP незалежно від вибору пошуковика.

  • Контроль.

Зміст рекламних оголошень контролюється вами. Виходячи з первинних результатів показів, УТП можна швидко змінити.

  • Візуальна допомога.

Візуалізація запиту підвищує клікабельність. Google Ads надає можливість розміщення зображення товару в платному оголошенні. 

  • Орієнтування.

Дозволяє показувати рекламу ЦА, що обмежена будь-якими даними (стать, вік, захоплення та ін.).

  • Швидкість.

Досягнення високих позицій в органіці вимагає часу. Оголошення для контексту складається за день. Після проходження модерації та виведення реклами в мережу, покази відразу ж приведуть відвідувачів на сайт.

Недоліки:

  • Вартість.

Кожен клік, що одержується через канал РРС, платний. Контекст вимагає регулярного виділення коштів. Бюджет кампанії може вийти з-під контролю.

  • Час.

Для оптимізації всіх параметрів оголошення та отримання результату потрібні постійний контроль та миттєве реагування на зміни. А також час і кошти.

  • Конкуренція.

Інструменти РРС для всіх однакові, а запустити контекстну об’яву просто. Рекламу побачать всі користувачі, в т. ч., конкуренти. Вони можуть скористатися ідеєю чи текстом. І відібрати частину відвідувачів.

Головна перевага контекстного просування – швидкість результату. Засоби РРС дають можливість швидко протестувати новий дизайн, аудиторії, сегменти ринку, виявити нові ключі.

Недолік – платність методу. Оголошення крутиться, поки на рахунку є кошти.

Трафік йде, поки працюють оголошення.


3. Пошуковий маркетинг SEM (Search Engine Marketing) = SEO + PPC

Якісна внутрішня оптимізація забезпечує швидку індексацію сторінок сайту пошуковими системами. Це сприяє кращому ранжуванню ресурсу та зростання його позицій в видачі, за рахунок чого підвищується:

  • трафік сайту з пошукових систем;
  • кількість конверсій безпосередньо через сайт.

Привабливий дизайн та проста навігація знижують показник відмов.
Контекстна реклама в швидкі терміни приносить відвідувачів. А якщо майданчик зручний для користування, користувачі з великою ймовірністю затримаються на ньому.
Це поліпшить поведінкові чинники користувачів та допоможе ресурсу з ранжуванням пошуковими роботами. А проекти з першої сторінки Пошуку завжди отримують більше трафіку, ніж сайти з другої десятки видачі. 

Інші переваги використання обох методів просування:

  • ключові слова з Google Ads має сенс використовувати в звичайному пошуку;
  • переходи з органічної видачі та кліки за платними оголошеннями збільшують трафік;
  • дорогі ключові запити доцільно перенести в органічний пошук;
  • підібрані ключові слова можливо протестувати засобами РРС, перш ніж використовувати їх на довгостроковій основі в SEO;
  • органічні та платні покази підвищують лояльність відвідувачів до бренду;
  • можливість використання спеціального інструменту в Google Ads – DSA. Він зручний для реклами великих e-commerce проектів і часом працює навіть ефективніше за пошукові рекламні кампанії.

Одночасне використання контекстної реклами та пошукової оптимізації підвищують ефективність стратегії просування.

Рекомендується зв’язати сервіси Google Ads, Google Search Console та Google.Analytics. Так ми отримуємо інформацію щодо органічних запитів, переходах, відмовах. Порівнявши її з даними за ключовими словами, зрозуміємо, які приносять трафік, від яких слід відмовитися, а якими доповнити семантичне ядро. Відомості зі звітів також допоможуть з оптимізацією метатегів та контенту.

Ще краще доповнювати ці методи рекламними показами в соцмережах.


Выводы

Для вибору стратегії просування спершу треба визначитися з цілями та потребами бізнесу.

SEO здатен залучати трафік на довгостроковій основі, незалежно від ступеня освоєння бюджету. Але перші результати від пошукової оптимізації ви побачите тільки через 3-6 місяців.
А от контекстне просування призведе покупців практично відразу після запуску кампанії. Але для деяких галузей бізнесу інструменти РРС можуть бути занадто дорогими. 

Комплекс інструментів ефективніше, ніж окреме використання методів.

З т. з. маркетологів вірнішою стратегією буде спочатку підготувати сайт, оптимізувати його та почати пошукове просування. А слідом запустити контекстну рекламу. 

Є зауваження до статті? Поділіться думкою в коментарях!


Блог Google Optimize

Гайд з Google Optimize: навігація, налаштування, запуск експериментів

Аудит рекламних кампаній Google Ads

Контекст

Що таке контекстна реклама? Види й типи

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.