SEO-просування для компанії з надання юридичних послуг для IT

8 хвилин
phone скриншот сталіров 6
квадрат сталіров
stalirov
https://stalirov.lawyer/uk
ІТ юрист - юридичні послуги для IT компаній та бізнесу
Задача:
Просування сайту в ТОП 1-10 за ключовими словами в пошуковій системі Google
stalirov.lawyer
Клієнт:
Ринок:
Україна
Трафік
+138%
Посилаючихся доменів
111
Запитів в ТОП-1
38
Валерій Сталіров юрист IT
Valeriy Stalirov
Chief Executive Office – Stalirov&Co IT Law Company
Full review on Clutch.co
Ми хотіли покращити органічні позиції в Google за комерційними юридичними запитами. Нас цікавило не лише заповнення сайту якісними текстами, а й розробка контенту з урахуванням корисної семантики. Крім того, потрібно було вирішити технічні проблеми на сайті, які впливають на результати SEO-просування. Усі ці завдання виконали фахівці ITForce.
Ми вивели в ТОП понад 50% запитів і отримали 25% зростання компанії за минулий рік. Під час роботи вдалося усунути багато технічних помилок. Видимість сайту за комерційними запитами зростає, і щомісяця ми отримуємо все більше органічного трафіку. Кількість нових користувачів подвоїлася за рік і збільшилася з 750 до 1600. Така ж динаміка спостерігається з сеансами взаємодії: було 1100 сеансів, а зараз їх 2200.

Основа пошукової оптимізації — сайт клієнта. Мета створення сайту — продажі. Та спочатку потрібно зробити так, щоб про компанію та її сайт дізналися потенційні клієнти. Не тільки ті, котрі знають про бізнес з рекомендацій тих, хто вже користувався послугами цієї компанії, адже їх кількість обмежена, а й ті, котрі прагнуть скористатися послугами онлайн та шукають виконавця в інтернеті. А цих користувачів значно більше.

Як їх залучити? Як зробити так, щоб тепла аудиторія — та, котра знаходиться на шляху пошуку виконавця потрібної їм послуги, потрапила саме на наш спеціалізований сайт? Цими задачами займається пошукове просування.

Тоді за певними запитами користувачів, з часом, сайт з’являється на першій сторінці пошуку, котра є найбільш ефективною. Тому мета SEO-просування сайтів — отримання якомога вищих позицій в ТОП-10 видачі за цільовими запитами, що своїм чином приносить на сайт більше теплих відвідувачів. І значна частка цих користувачів стає клієнтами, тобто таким чином сайт приносить продажі власнику бізнесу.

Саме потрапляння в ТОП-10 за комерційними запитами за мету просування поставив нам клієнт.


Клієнт — компанія з надання юридичних послуг для IT компаній та бізнесу

Наш замовник — B2B-бізнес, націлений на пошук IT-компаній, яким необхідно юридичне супроводження бізнесу.

Клієнт надає всі види юридичних послуг для бізнесу:

  • Публічна оферта | Угода користувача | Terms of Use.
  • Privacy Policy | Cookie Policy.
  • Договір про розробку програмного забезпечення: із замовниками та підрядниками.
  • Договір про надання IT-послуг: з клієнтами та командою.
  • NDA / Договір про нерозголошення / NCA / Договір про неконкуренцію.
  • Структурування IT-бізнесу.
  • Досудове врегулювання спорів в IT.
  • Захист інтелектуальної власності IT-компанії | Реєстрація інтелектуальної власності.
  • Ліцензія на програмне забезпечення.
  • GDPR Compliance.
  • Реєстрація IT-компанії за кордоном.
  • Фінансовий консалтинг та податкові перевірки.
  • Криптобізнес та інвестиції у криптовалюту.
  • Послуги для IT Gamedev.

Замовник працює з бізнесами з України, країн Європи та з-за океану.

Власник юридичної компанії звернувся в ITForce у вересні 2021 року. Знайшов він нас за відгуками на одному із сайтів надання послуг.

Початок роботи з сайтом клієнта

Клієнт власними силами пробував працювати з SEO - ми побачили спроби оптимізувати метадані на сторінках сайту.

Органічний трафік (відвідування сайту з пошуку) на початку робіт (серпень 2021) становив приблизно 26 осіб на день:

Трафік на початку робіт,

Рис. 1 - Трафік на початку робіт, юридична ніша для IT-бізнесу

Першочерговим завданням від клієнта була оптимізація та виправлення технічних помилок сайту компанії з надання юридичних послуг для IT.

Роботу з пошукового просування ми починаємо з техаудиту ресурсу. Технічний аудит дає розуміння, який обсяг підготовчої роботи нам потрібно виконати перед самим SEO-просуванням. Адже спочатку доцільно виправити наявні помилки на сайті, і вже потім коректно працюючий сайт просувати в пошуку.

Інформація з техаудиту сайту:

  • помилки в файлі robots.txt;
  • помилки з мовними версіями сайту (невірно налаштовані теги hreflang);
  • існують дублі головного дзеркала сайту та внутрішніх сторінок;
  • низька швидкість завантаження мобільної версії сайту;
  • відсутня мікророзмітка хлібних крихт;
  • помилки у мікророзмітці FAQ та типу організації;
  • знайдені сторінки з кодом відповіді 404 (тобто відсутні сторінки);
  • відсутність тегу rel=”canonical” на сторінках сайту;
  • знайдені дублі метатегів Title, Description та заголовка Н1;
  • відсутність правильно налаштованої пагінації на сторінках сайту;
  • не на всіх сторінках вірно прописані ЛЗУ (людинозрозумілі урли);
  • проблеми з відображенням зовнішніх посилань;
  • невірно прописані alt до картинок на сайті.

Протягом 2-3 місяців ми спільно з програмістом клієнта виправили всі критичні помилки. Маємо зазначити, що над задачами з техаудиту ми працюємо і зараз, адже в міру того, як розвивається сайт, виникають нові завдання на оптимізацію.

Нюанси роботи з сайтом юридичних послуг для IT

У юридичній ніші дуже мало комерційних запитів, найголовніші це: it юрист, юридичне обслуговування іт бізнесу, юридичні послуги для іт тощо. Інші запити в тематиці переважно інформаційні чи змішані.

Аналіз конкурентів підтвердив цю інформацію — в ніші досить мало комерційних запитів, наголос переважно йде на інформаційні, розкрити котрі ми можемо за допомогою блогу.

Ми опрацювали Головну сторінку сайту та сторінки послуг. Для цього зібрали та кластеризували семантику, а після її затвердження – підготували метадані та за необхідності корегування ЛЗУ. Наявні інформаційні запити ми опрацьовували у Блозі — звертали увагу на складність фраз та використовували фрази не вище за середню складність.

Спочатку ми опрацювали статті, які вже були опубліковані в блозі. Якщо під наявні теми ми мали семантику, то оновлювали задля збагачення цієї статті корисними ключами, також працювали над коригуванням метаданих такої статті, та ЛЗУ при необхідності.

Далі, згідно з кластерами семантики, SEO-спеціаліст складала ТЗ на новий контент для сторінок блогу. Таким чином згодом ми мали певну кількість SEO-статей, котрі показували експертність клієнта в юридичній ніші. Тобто частина статей блогу — оновлений контент, інша частина — нові статті.

Після написання та розміщення контенту ми провели роботу з індексацією сторінок та проаналізували позиції. За позиціями ми брали орієнтир у пріоритетах для зовнішнього SEO.

Щодо дизайну та структури сайту — ми не вносили туди зміни. Проте згодом на сайті з’явилися розділ з кейсами та розділ Публікації у ЗМІ.

Лінкбілдинг в юридичній ніші для IT та бізнесу

Робота з SEO-просування передбачає роботу з посиланнями. Юридична ніша вузька й не має значного вибору майданчиків для розміщення. Наш клієнт досить уважний та вимогливий й має власні побажання щодо вибору посилань та ресурсів для їх розміщення. Тож іноді в нас виникають спірні моменти стосовно місць розміщення посилань та бюджету. Та ми доходимо згоди з клієнтом. Тому працюємо з усіма білими методами лінкбілдингу, включаючи крауд та роботу з біржовими посиланнями.

Ми тестуємо різні підходи, й згідно з затвердженим бюджетом підбираємо різні посилання, враховуючи вимоги SEO та побажання клієнта. При підборі біржових посилань ми обов’язково враховуємо нішу ресурсу для розміщення та просимо вказати автора статті, якщо майданчик передбачає цю опцію. Адже авторство підкреслює досвід та експертність замовника в юридичній сфері.

SERM-маркетинг у юридичній ніші

У ніші IT-юристів велику роль відіграє експертність та репутація, тому робота з контентом займає значну частину виділеного часу на пошукове просування проєкту.

Нашому клієнту дуже важливе позиціонування себе як бренду в інтернеті, тому ми приділяємо багато уваги текстам, котрі пише копірайтер клієнта. Все, що підлягає публікації на зовнішніх чи внутрішніх майданчиках, проходить ретельну перевірку, а це:

  • контент, який публікується (копірайтер клієнта пише статті, котрі вичитує замовник);
  • майданчики та розділи, які вибираються для розміщення (клієнт завжди погоджує їх власноруч);
  • авторство статті (бажано, щоб платформа для розміщення дала згоду на вказання автора статті, адже клієнт пише авторський унікальний та цікавий контент, часто з реальними кейсами).

На виході ми отримуємо дійсно якісний та водночас релевантний запитам користувачів контент. На роботу із зовнішнім розміщенням у нас йде багато часу, але ми налагодили цей процес спільно з клієнтом та його копірайтером.

Наразі ми проводимо:

  • постійний моніторинг технічного стану сайту за допомогою ScreamingFrogSEOSpider;
  • аналіз у Google Search Console - на основі знайдених помилок видаються завдання на виправлення програмісту;
  • щотижневий моніторинг позицій у SE Ranking.

Заходи дозволяють нам вчасно реагувати на зміни у видачі та оновлення алгоритмів Google.


Результати співпраці

Поглянемо, наскільки результативною є наша спільна з клієнтом робота.

Стратегія лінкбілдингу

Клієнт має великий досвід роботи в юридичній ніші для IT та бізнесу. Також на сайті представлений розділ Публікації у ЗМІ. У цьому розділі можна знайти статті, котрі клієнт розміщує на зовнішніх ресурсах, а це підкреслює його експертність.

До того ж задля взаємовигідної співпраці у перші місяці SEO-робіт ми підготували перелік ресурсів для опрацювання guest posting. Це завдання є досить об'ємним, отож іноді ми отримуємо посилання за партнерською домовленістю.

Зростання посилального профілю:

Зростання посилального

Рис. 2 - Зростання посилального профілю

Кількість посилаючихся доменів зросла з 46 до 111. Сторінок — з 285 до 667.

Кількість доменів та сторінок, що посилаються на сайт, котрий просувається, сприяють видимості та авторитетності ресурсу. Так роботи пошуковиків розуміють, що сайт заслуговує довіри, оскільки на нього посилаються трастові майданчики. Саме так сайт має шанси отримати більший відсоток показів у пошуку.

Відвідуваність сайту юридичних послуг для бізнесу та IT

Маємо зазначити, на початку війни в Україні проєкт став на паузу на місяць (це був березень 2022 року). З квітня ми продовжили роботу. Так, з моменту початку війни ми втратили частину органічного трафіку, але далі, завдяки згуртованій роботі, повернули та примножили заходи на сайт з пошуку.

Порівняння органічного трафіку початка робіт та зараз (вересень 2021 - січень 2023):

Зростання трафіку

Рис. 3 - Зростання трафіку (вересень 2021 - січень 2023)

Трафік зріс у 2,2 рази. На січень 2023 ми в середньому маємо 49 відвідувачів щодня (на старті робіт у серпні 2021 відвідуваність складала 26 осіб на добу). Зазначимо, що на середню довжину сеансу та показник відмов ми не орієнтуємося. Головні метрики — кількість відвідувачів та досягнуті комерційні цілі.

Також ми працюємо над покращенням поведінкових факторів сайту. Як саме:

  • опрацювали рекомендації щодо юзабіліті (це зручність сайту для користувача);
  • в листопаді/грудні 2022 створили обліковий запис Google Analytics 4 й спільно з клієнтом пропрацювали події, які необхідно налаштувати для відстеження на сайті;
  • сайт замовника містить значну кількість корисної вузькоспеціалізованої інформації та кейсів (практичні напрацювання клієнта, його досвід роботи в ніші), які привертають увагу та затримують потенційного клієнта на сайті.

Всі перелічені роботи допомагають збільшенню часу перебування на сайті користувачами. Так ми покращуємо поведінкові характеристики ресурсу нашого замовника. Що своєю чергою вплинуло на його видимість та рейтинг у пошуковій видачі Google.

Велика заслуга клієнта — це робота з контентом, і копірайтер клієнта створює якісний контент, який однозначно допомагає зростати сайту у видачі.

Ранжовані ключові запити

Подивимось на прогрес позицій запитів, за котрими користувачі знаходять сайт нашого клієнта від початку робіт з сайтом й до сьогодні. Візьмемо перші дані, котрі дає нам сервіс SE Ranking - це жовтень 2021 року, наша співпраця триває вже майже 2 місяці (з вересня 2022 року).

Кількість запитів, за

Рис. 4 - Кількість запитів, за котрими ранжується сайт клієнта за 1,5 місяці співпраці

За цей час наш результат:

  • 21 - кількість ключів у ТОП-10 (тобто за 20 запитами сайт клієнта попадає у ТОП-10, а це перша сторінка Google);
  • 53 - середня позиція сайту у видачі (означає, що за певними запитами сайт клієнта в середньому виводиться на 6 сторінці пошуку);
  • 4 - цифра 4 означає, що сервіс прогнозує приріст відвідуваності на 4;
  • 1 - видимість сайту в пошуковику (тобто зі 100% сайт показується у 1% видачі);
  • 0 - елементи пошуку (це спеціальні елементи пошукової видачі Google, котрі були знайдені в результатах пошуку за відстежуваним ключовим словом, в нашому випадку таких елементів знайдено не було);
  • 1% ключів в ТОП-10 (це наш 21 ключ з першої сторінки, за котрими ранжується сайт клієнта).

Тепер поглянемо на результати на січень 2023:

Кількість запитів, за

Рис. 5 - Кількість запитів, за котрими ранжується сайт клієнта на початку січня

  • 618 - кількість ключів у ТОП-10, за котрими сайт клієнта показується на першій сторінці Google;
  • 23 - середня позиція сайту юридичних послуг для IT у видачі (це 3 сторінка Google);
  • 456 - прогнозований приріст трафіка (маємо зазначити, що цей прогноз дійсний для усієї чинної семантики, котру ми значно розширили від моменту початку співпраці);
  • 13,6 видимість сайту клієнта в пошуку (за певними запитами сайт показується у 13,6% видачі зі 100% у юридичній тематиці);
  • 6 - найкращий результат клієнт має в Google Картинках (29 картинок з сайту клієнта потрапляють в пошук за певними запитами);

Елементи пошуку та сайт

Рис. 6 - Елементи пошуку та сайт клієнта

  • 41% ключів в ТОП-10 має сайт клієнта.

Ми регулярно оновлювали семантику та додавали нові ключі. Замовник приходив до нас із запитом виведення сайту в ТОП-10 за максимальною кількістю ключів. Чого ми й досягли спільною працею.

Тепер подивимось, як змінювався приріст запитів від початку робіт з проєктом:

Порівняння прогресу з

Рис. 7 - Порівняння прогресу з ключами, середня позиція

Цифри, котрі бачимо на скриншоті — узагальнена середня позиція сайту замовника в органічній видачі за всіма зібраними запитами. Сервіс SE Ranking враховує всю присутню на сайті семантику клієнта, яку SEO-спеціаліст додала у сервіс для відстеження динаміки.

На момент старту робіт з проєктом, сайт клієнта за українськими запитами був в Google на 58 позиції, зараз середня позиція - 35. Стрілочки вверх чи вниз біля числа — це динаміка, яку показує сервіс на момент зрізу позицій. Тобто за останні 3 місяці сайт піднявся на 8 позицій. А загалом — на 23 позиції, що означає 3 сторінку видачі Google, а не 6, як було на початку.

Щодо запитів російською — на старті сайт був на 36 позиції, сьогодні — на 19й. За останні 3 місяці сайт піднявся на 1 позицію, а перед цим — на 7. Тобто в середньому з 4ї сторінки видачі сайт зріс до 2ї.

Потрібно розуміти, що досягнуті цифри — це усереднені показники семантики за обома мовними версіями ресурсу. Ми не можемо відкрито показувати зібрану семантику та позицію кожного ключового запита у кейсі, адже це приватна клієнтська інформація. Тобто якщо розглядати запити більш детально, провалюючись у кластери ключів, то ми наразі маємо значну кількість груп запитів, які належать до ТОП-1 та ТОП-10.

Наприклад, зростання позицій з групи запитів російською:

Підвищення позицій запитів

Рис. 8 - Підвищення позицій запитів

Бачимо, на скільки позицій зросли групи комерційних ключів, за якими просувається сайт клієнта.

Контентна стратегія

Вироблена контентна стратегія для сайту юридичної тематики для IT спрацювала саме так, як ми й передбачали:

Відвідуваність сторінок

Рис. 9 - Відвідуваність сторінок сайту

Бачимо, що Блог (а це інформаційні та змішані запити) наразі приносить найбільше органічного трафіку. Відвідувачі приходять на сайт клієнта за інформацією, аби розібратись зі складними для них питаннями, бо не кожен розуміється в юридичній ніші. І сайт клієнта надає релевантну корисну інформацію користувачам.

Отже. Основні результати, котрих ми досягли з серпня 2021 по грудень 2022:

  • +138% зростання трафіку;
  • 111 посилаючихся доменів;
  • 38 ключових запитів у ТОП-1;
  • 13,6% видимість сайту.

Головною задачею наступних періодів є розробка та доопрацювання англійської версії сайту.

Ми продовжуємо оновлювати семантику та підбирати майданчики для розміщення посилань, посилюємо присутність сайту клієнта у пошуковій видачі та вдосконалюємо стратегію лінкбілдингу.

Разом з тим сайт потребує своєчасних доопрацювань з боку технічної частини, тому ми регулярно проводимо технічний аудит, аби відповідати всім вимогам пошукових алгоритмів.

ITFORCE TEAM
Inna Starkova
Інна
Head of PM Department
SEO-просування для компанії з надання юридичних послуг для IT - картинка 10
Ксенія
Head of SEO Department

«Хочете так само? Залиште заявку»

Отримайте безкоштовну консультацію та оцінку просування бізнесу
Ваш запит надіслано

    Надіслати