Що було
Досить велика клієнтська база контактів - 4 500 осіб. Збиралася на протязі 1-2 років. Робота за базі раніше не велась.
Ми перевірили вихідну базу на валідність та ліквідність. І змушені були очистити її від неякісних email. За підсумком активними виявилося всього 3228 поштових адрес.
На момент початку співпраці на сайт додали можливість реєстрації та спливаючий поп-ап, що пропонував знижку за реєстрацію. Далі користувач отримував лист підтвердження реєстрації та лист після оформлення замовлення. Інших робіт за каналом не проводилося.
Що зробили
Welcome-ланцюжок
Так як впроваджувати форму підписки не було необхідності, ми одразу приступили до складання вітальної серіі ланцюжка для нових користувачів. За підсумком вона складалася з 4 листів:
- Лист з бонусом за реєстрацію і тим, як ним скористатися.
- Лист з програмою лояльності і її умовами.
- Лист з перевагами кампанії.
- Запрошення підписатися на кампанію в соціальних мережах.
Рис. 1 - Привітальний ланцюжок листів
Показники вітального ланцюжка:
Рис. 2 - Показники вітального ланцюжка
Зареєструватися користувач міг як через кнопку на сайті, так і прямо з кошика, поставивши чекбокс реєстрації. З огляду на таку специфіку збору контактів й те, що знижка давалася тільки на першу покупку, ми розділили всі нові контакти на 3 сегменти:
- Зареєструвалися та не купили.
- Зареєструвалися та купили.
- Тільки купили.
Виходячи з того, до якого сегменту потрапляв користувач, йому відправлялася та чи інша кількість листів.
Для 1ї групи ми додали лист з умовами дії знижки та вдячністю за реєстрацію. Для 2ї починали ланцюжок одразу з програми лояльності. Для 3ї підготували додатковий лист - запрошення зареєструватися та отримати знижку.
Рис. 3 - Лист з пропозицією зареєструватися
Рис. 4 - Дані покупок вітального ланцюжка
За 4 місяці роботи було зібрано 2 607 нових контакти. І це при тому, що проект прийшов до нас на ведення на початку травня, коли умови карантину були більш суворими.
Показники листів welcome-серії склали 57,5% від загальної кількості продажів з email-каналу. Це пов'язано з тим, що ЦА спочатку вже була теплою та очікувала листів. Така аудиторія потенційно готова до покупки. Тому кількість замовлень і перевищує показники проморозсилок в 1,5 рази.
Подальше завдання - надати якісний сервіс та утримати клієнта, в тому числі шляхом промо й RFM-розсилок.
Рис. 5 - Схема вітального ланцюжка для тих, хто зареєструвався, але не зробив покупку
Всього за період співпраці:
- Відправили - 7 821 тригерних листа
- Відкрили - 939 осіб (12%)
- Перейшли на сайт - 161 осіб (17,2%)
- Конверсій - 22 замовлення (13,7%)
Проморозсилки
Проморозсилки ми запустили з середини червня - після того, як був підготовлений мультішаблон листа, почищена база та зареєстрований акаунт в сервісі розсилок.
Завдяки тому, що проект працює в популярній та зрозумій всім ніші, можна було погратися з контентом та розсилати не тільки акції листи, а й листи з корисним контентом.
Наприклад:
Рис. 6 - Приклад листа з розпродажем
Всього за 2 місяці було проведено 5 проморозсилок:
Рис. 7 - Показники відкриттів та переходів
За скриншом помітне зростання % відкриттів та кількості переходів. Частково це пов'язано з тим, що ми провели А/В-тестування тем листи та виявили, які працюють ефективніше.
Крім стандартної розсилки ми також тестували емодзі в темі листа. Раніше ми вже проводили подібний тест для магазину одягу та там теми без емодзі показали кращий результат.
В даному випадку теми з емодзі навпаки перемогли:
Рис. 8 - Статистика використання емоджі в темі листа
Дані:
- Відправлено - 42 912 листа
- Відкрили листів за весь період - 2469 (5,8%)
- Перейшли на сайт - 425 (1%)
- Купили - 16 (3,8%)
Тригери
На даний момент ми тільки запускаємо тригери кинутого кошика та RFM, тому важко щось говорити про їх ефективність. Лист після оформлення замовлення працював і раніше, але ми замінили шаблон, а також додали в ланцюжок лист з проханням залишити відгук.
Вихідний шаблон листа:
Рис. 9 - Вихідний шаблон листа
Шаблон після редизайну:
Рис. 10 - Шаблон після редизайну
Рис. 11 - Лист кинутого кошика
Результати
Всього за час співпраці:
- Зібрали нових контактів: 2 607
- Відправили 50 733 листи
- Відкрило: 3408 осіб (6,7%)
- Перейшло на сайт: 669 осіб (19,6%)
- Конверсії: 38 покупок (5,7%)
Разом по завершенню 3х місяців загальна база контактів склала 5 835 адрес. Тобто з моменту старту база зросла на 181,7% (1,8 раз).
Налагодили роботу всіх інструментів email-маркетингу та вивели канал на один рівень прибутковості з реферальним трафіком. При тому, що останнім займалися задовго до початку робіт з розсилками. При цьому витрати на email були значно нижче, ніж на інші види просування.
Рис. 12 - Зростання трафіку через канал email
Висновки
З огляду на той факт, що з базою не працювали зовсім, а контакти в ній були 2-3 річної давності, можна сміливо стверджувати про досить високі показники.
За час ведення проекту ми підвищили відкриття листів на 2% шляхом тестування контенту, тем листів та поступового збільшення кількості розсилок.
Збільшили в 1,8 раз базу контактів й прибутковість каналу на 2,56%. При цьому робота з новим сегментом показала найвищі результати.