Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Зумери, покоління Z чи TikTokеров, хто вони?
Чому маркетологи перебудовують стратегії роботи брендів в соцмережах та розширюють портрет ЦА, знижуючи вікову планку своїх активних користувачів до підлітків?
Покоління Z – користувачі, що народилися в цифровому світі. З 1996 (за іншими даними 2000) по 2012рр..
Тому покоління Z часто називають поколінням TikTokеров – 60% користувачам мережі від 18 до 24 років (дослідження Wallaroo Media).
Покоління Z – це iGen чи центеніали, тобто, користувачі зі смартфоном у руках.
Згідно з дослідженням Commscope, 100% покоління iGen перевіряють смартфон хоча б 5 разів за годину. Причому 7 з 10 повнолітніх представників покоління Z роблять це кожні 2 хвилини.
Покоління iGen – споживачі миттєвого контенту. Вони монтують відео одразу в смартфоні, не вивантажуючи ролик на десктоп та не заганяючи його в SonyVegas. Тут же накладають відеоефекти, музику, підпис, шерять в TikTok й отримують перегляди.
1. Ціна.
Найбільш важливий фактор первісної покупки для споживача покоління Z. Фактор відповідає консервативній репутації цього покоління в фінансовому відношенні.
Однак, це не обов’язково найнижча ціна. Їм потрібна «краща пропозиція», а вона пов’язана з цінністю, яка залежить від якості продукту, легкості й зручності покупки, думкою друзів та багато чого іншого. Загальна ціннісна пропозиція робить ціну менше або більше актуальною.
2. Простота покупки.
Всі хочуть зручності, і це особливо стосується покоління Z. Чим складніше вести з вами справи, тим важче здійснити продаж. Навіть додатковий крок під час оформлення замовлення змусить клієнтів покоління Z звернутися до конкурентів.
Так що будьте ласкаві зосередитися на зручності, юзабіліті інтерфейсу й мінімізувати проблеми в онлайн-покупках.
3. Онлайн-рейтинги та огляди.
Покоління Z надає великого значення тому, що говорять інші. Онлайн-рейтинги та огляди важливі їм як частина купівельного досвіду. Вони несамовито серфять інет перед фінальним вибором товару.
Деякі цифри з дослідження Dorsey State of Gen Z 2018:
Працювати з SERM потрібно в першу чергу, якщо вам важлива аудиторія покоління TikTok.
4. Легке повернення.
Або модифіковане «спробуй перед покупкою». В цьому випадку це «спробуй після покупки», але обіцянку легкого повернення товару може бути витлумачено як форма гарантії.
Dorsey State of Gen Z 2018 називають легке повернення «ключовим прихованим фактором, тому що він впливає на ризик».
5. Знайомство з тим, хто купив та використовував продукт.
Коли друг або член родини користувача Z рекомендує продукт або послугу, фактор довіри зростає в геометричній прогресії.
Є стара приказка, що люди охочіше ведуть справи з тими, кого вони знають, люблять та яким довіряють. Довіра – найскладніше. Компанії наполегливо працюють над побудовою довіри до бренду. Це й залучення опіньон-лідерів, й селебретіз.
Однак ця робота стає набагато простіше, коли її клієнти самі займаються маркетингом. Концепція «Word of Mouth» («з вуст в уста»), особливо від друзів або членів сім’ї на вагу золота. Це частина моделі комунікацій покоління Z.
Очікується, що покоління Z буде впливати на бізнес як мінімум протягом наступних 10 років.
Дорсі говорить:
Це покоління – група різнопланових та гіперзв’язанних лідерів думок, які відіграють важливу роль в бізнесі в усіх галузях, брендах і цифрових платформах. Покоління Z – це покоління номер один, яке пише позитивні відгуки в Інтернеті, рекомендує бренди і так далі. Якщо ви виграєте цих користувачів, ви виграєте їх та їхніх друзів. Це гігантська можливість.
Якщо розібратися, потреби та очікування покоління Z прості. Зробіть так, щоб бізнес з вами коштував їх грошей:
Звичайно, це ще не все, але це тільки початок. Враховуйте 5 перерахованих вище пунктів, і у вас буде шанс залучити клієнтів покоління Z «прямо до дверей».
Користувачі, які виросли на смартфонах, Інтернеті та соціальних мережах, з більшою ймовірністю будуть купувати у брендів, які встановили чіткі цінності, інклюзивні та мають сильну онлайн-спільноту.
Рис. 1 – Профіль спільноти покоління Z
За словами співзасновника PRZM Ліз Тоні, вони збільшують витрати, стоять за деякими з найбільших поведінкових і культурних зрушень, які ми спостерігаємо сьогодні, а також приймають рішення, які будуть впливати на нас на довгі роки.
Якщо ви ще не замислювалися про це молоде покоління, 2021 рік – ідеальний час для початку.
За допомогою 5 стратегій, розроблених спеціально для користувачів Z, ви зможете працювати з їх аудиторією та створювати контент, з яким вони будуть взаємодіяти. При цьому водночас не відштовхне своїх поточних клієнтів.
Перед роботою з маркетингом для покоління Z важливо, щоб ваш бренд мав сформульовані цінності й місію. Чому це так важливо?
“Покоління Z набагато більш схильне голосувати грошима й вважає, що цінності бренду – є й нашими власними”, – пояснює експерт покоління Z (і Gen Zer!) Ларрі Мільштейн.
Ось деякі теми, які мають значення для покоління Z:
«Ми в 3 рази частіше за старше покоління, віримо, що компанія грає важливу роль в поліпшенні суспільства», – додає Ларрі.
Візьмемо, наприклад, бренд спідньої білизни Parade:
Рис. 2 – Орієнтир на бодіпозитів та інклюзивність від бренду Parade
Білизну носять всі жінки, не тільки моделі. І Parade звертає увагу на бодіпозитив й інклюзивність. Тим самим ТМ вносить новий зміст в індустрію спідньої білизни.
Їх контент не тільки говорить про те, що розтяжки й волосся на тілі – природно, але вони цінують самовираження й активно виступають за права ЛГБТ та декриміналізацію секс-індустрії.
Завдяки чітко певним цінностям Parade відрізняється від інших брендів у своїй галузі й взаємодіє з аудиторією покоління Z, яким їх цінності близькі.
Висновок? Створення цінностей вашого бренду та ефективне їх просування – ключ до спілкування з поколінням Z.
Наступний крок у маркетинговій стратегії покоління Z – забезпечення прозорості та відповідальності за будь-які помилки.
Покоління Z не соромиться проводити свої дослідження. Вони ретельно вивчають веб-сайт бренду, акаунти в соцмережах, читають коментарі та огляди.
“Довіра до бренду має другорядне значення з точки зору того, які бренди ми збираємося підтримувати. Ми бачили, як бренди збиваються зі шляху, тому що вони не підтримують свої ж заявлені стандарти”, – пояснює Ларрі.
Під час відродження в цьому році руху Black Lives Matter в соцмережах марка засобів по догляду за шкірою Cocokind оголосила, що щорічно вони будуть випускати звіт про расовий та етнічний склад своєї команди, щоб співтовариство могло залучити їх до відповідальності:
Рис. 3 – Заява Cocokind в Інстаграм
Корпоративна культура важлива для покоління Z, і ваш бренд повинен транслювати однакові цінності як зовні, так і всередині компанії. Недостатньо залучати самих різних контент-креаторів та опіньон-лідерів, й працювати з ними. Ларрі додає: “Це повинно стати невід’ємною частиною бренду”.
Щоб взаємодіяти й підтримувати зв’язок з поколінням Z, попрощайтеся з орієнтованою на міленіалів естетикою ідеально підібраного контенту. Більше ніяких витончених та мінімалістичних зображень – поколінню Z потрібні сміливі, сильні й індивідуальні бренди. Не бійтеся епатувати, відрізняється!
Starface продає засоби від прищів: гідроколоїдні засоби захисту від висипань, нанесені на жовту зірочку.
Внутрішньою стороною стікер у вигляді зірки розміщається на запалення й одночасно лікує та маскує його, а зовні люди бачать зірку як аксесуарний елемент. І це виявляється модним.
Веб-сайт компанії та їх профілі в соцмережах наповнені яскраво-жовтими зірками та смайликами на обличчях підлітків.
@starface that’s me ##starface ##skincare ##tiktokstar ##celebrity ##pimple ##star ##stickers ##foryou
Starface може просувати свої продукти безтурботно й нерозумно. І ця їх стратегія досягла величезного успіху! В бренда понад 620 тисяч підписників у TikTok з відео, що містять процедури по догляду за шкірою, смішні трансформації та музику, що легко запам’ятовується.
Що стосується більш авторитетних брендів: подивимося на приклад колаборації Crocs та KFC з орієнтацією на молоде покоління:
@crocs Coming soon! Kentucky Fried Chicken x Crocs Classic Clogs are finally being served on July 28th at 12 PM ET. ##KFCCrocs
“Подобається вам це чи ні, але те, що вони зробили добре, – це використовували іронію, до якої тяжіють представники покоління Z, особливо у світі, де панує величезна невизначеність та занепокоєння”.
Висновок? Божевільні й дивні речі теж можуть спрацювати – ці Crocs розпродані!
Як бренду виділитися з натовпу з тисячами маркетингових повідомлень в день на різних платформах соціальних мереж?
Один зі способів – зосередитися на тих платформах соцмереж, де вже є залучене покоління Z, і створювати контент, адаптований до цієї аудиторії.
У покоління Z є надприродна здатність фільтрувати контент. “У вас є близько 8 секунд, щоб сказати нам, чому ми повинні звернути на вас увагу, перш ніж рухатися далі”, говорять користувачі Z.
І найкращий спосіб привернути їх увагу – розважити їх! Ларрі говорить, що косметичний бренд Fenty Beauty ефективно впорався з цим за допомогою своїх матеріалів в TikTok та Instagram Reels.
Ось приклад ролика з косметичною лінією Rihanna, що набрав 2,3млн переглядів, при середній нормі бренду близько 30тис..
@fentybeauty .@rihanna in her NEW creamy, juicy, AND shimmer-free ##GLOSSBOMBCREAM Available NOW at ##fentybeauty
Створення забавних та швидких макіяж-туторіалів за участю різних лідерів думок та візажистів дозволяє Fenty Beauty привертати увагу до своєї продукції в захоплюючій і легко засвоюваній формі.
Побудова цифрового співтовариства – невід’ємна частина вашої маркетингової стратегії Gen Z у 2021 році.
Згідно з американськими опитуваннями, покоління Z – найсамотніше покоління, тому вони активно шукають способи взаємодіяти та спілкуватися з однодумцями.
Бренди можуть сприяти аутентифікації спілкування та спілкуванню, але це виходить за рамки роботи з лідерами думок.
Відповідь? Шукайте реальних людей, що володіють цікавими платформами та котрим близькі цінності вашого бренду.
Рис. 4 – Власник велнес-платформи з близькими бренду цінностями
“Це може бути творча людина, художник, ідейний лідер або активіст – знайдіть людей, які, на вашу думку, можуть бути амбасадорами. І приєднайтеся до їхніх мереж так, щоб вони здавалися менш транзакційними та більш автентичними», – пояснює Ларрі.
Ще один спосіб створити співтовариство – це або запросити поради та відгуки представників покоління Z під час розробки продукту, або зазначити клієнтів, які багато років лояльні до вашого бренду.
Наприклад, Chipotle проводила соціально-дистанційні заходи Zoom з суперфанамі та спеціально запрошеними селебретіз:
sooooooo who wants to have lunch together on Monday? we’re going live on Zoom at 11am PST. we’ll drop a link that morning.
— Chipotle (@ChipotleTweets) March 14, 2020
Це не тільки згуртує ваше співтовариство, а й зміцнить довіру до вашого бренду. А, як ми вже раніше переконалися, довіра до бренду дуже важлива для аудиторії покоління Z!
Маркетинг покоління Z – відмінний спосіб охопити молоде покоління і встановити контакт з новим типом споживачів: тих, хто усвідомлює цінності, любить сміливих особистостей і шукає спілкування.
2021 рік – рік завоювання молодих користувачів.
Стаття написана за матеріалами thinkwithgoogle.com,