замовити дзвінок
+38 (044) 358-48-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
506
2

Кампанії PPC, націлені на залучення трафіку на сайт та конверсійні дії, не приносять користі, якщо цільова сторінка оголошень неефективна.

Google Optimize допомагає спростити процес тестування цільової сторінки для підвищення коефіцієнта конверсії та залучення користувачів.

Основна перевага Google Optimize - проста інтеграція з Google Analytics.

По суті, Google надає єдину платформу, на якій ми можемо відслідковувати продуктивність свого сайту й одночасно оцінювати результати A/B-тестування. Ми можемо обирати цілі тестування відповідно до налаштованих раніше цілей в Google Analytics.

Також Google Optimize пов'язаний з Google Ads. Завдяки цьому ми можемо проводити тести для користувачів, які перейшли з певних кампаній, груп оголошень чи ключових слів.

Перш ніж почати роботу з Google Optimize, нам знадобиться діючий обліковий запис Gmail, котрий потрібно пов'язати з ресурсом Google Analytics, що встановлений на сайті, який ми будемо тестувати.


1. Налаштування Google Optimize

Переходимо на optimize.google.com та створюємо свій перший контейнер.


1.1 Створення облікового запису та контейнера

Як тільки ми приймаємо всі умови й положення, потрапляємо до представлень експериментів з контейнером за замовчуванням («Мій контейнер»):

Google Optimize

Рис. 1 – Налаштування Google Optimize

Якщо натиснути «Мій контейнер» в лівому верхньому кутку, бачимо ідентифікатор свого облікового запису та свого контейнеру:

Google Optimize

Рис. 2 – Мій контейнер


1.2 Підключення Google Analytics

На наступному кроці Google Optimize пропонує створити проект оптимізації. Але ми радимо спершу встановити зв’язок з Google Analytics.

Натискаємо «Налаштування» у правому верхньому кутку:

Google Optimize

Рис. 3 – Налаштування в Google Optimize

Потім пов’язуємо свій контейнер Google Optimize з Google Analytics:

Google Optimize

Рис. 4 – Зв’язок Google Optimize з Google Analytics

Після того, як оберемо ресурс у випадаючому меню, також можемо обрати представлення, що потрібно зв’язати. Натискаємо «Створити» – і все готово.

Google Optimize

Рис. 5 – Зв’язок з ресурсом


1.3 Установка фрагмента коду Google Optimize

Потім необхідно встановити на свій сайт фрагмент Google Optimize.

Google Optimize

Рис. 6 – Установка коду в Google Optimize

Є два варіанти встановлення цього коду:

  1. вручну на кожну сторінку;
  2. за допомогою Диспетчера тегів Google.

1.3.1 Як встановити Google Optimize з Диспетчером тегів Google

Отже, переходимо в GTM, встановлений на нашому сайті, і створюємо новий тег типу Google Optimize.

Google Optimize

Рис. 7 – GTM – зв’язок з Google Optimize

Тепер вводимо свої ідентифікатори Google Optimize та Google Analytics:

Google Optimize

Рис. 8 – Ідентифікатори Google Optimize і Google Analytics

Обираємо тригер для активації.

*Якщо ви плануєте робити експеримент для всього сайту, обирайте «Всі сторінки».

Google Optimize

Рис. 9 – Вибір тригера для активації


1.3.2 Як встановити Google Optimize без Google Tag Manager

Дотримуйтесь інструкцій від Google. Фрагмент коду слід додати в верхню частину тега на кожній сторінці, на якій ви бажаєте запустити Google Optimize.

Як уникнути «ефекту мерехтіння»

Ефект мерехтіння виникає, коли відвідувачеві швидко показується початкова сторінка, перш ніж він побачить тестований варіант.
Якщо ви зіткнулися з такою проблемою, то необхідно налаштувати невеликий скрипт затримки відображення вихідного контенту, щоб тестова версія встигла довантажитися раніше, ніж вихідна.

Керівництво з установки можна подивитися тут – https://support.google.com/optimize/answer/7100284


2. Налаштування проекту оптимізації

Натискаємо “Почати” і приступаємо:

Google Optimize

Рис. 10 – Перший крок проекту оптимізації


2.1 Типи проектів

Нам пропонується ввести:

  • назва експерименту;
  • URL-адресу сторінки, яку ми хочемо протестувати;
  • й тип експерименту, який бажаєте провести.

Google Optimize

Рис. 11 – Створення проекту оптимізації


2.2 Варіанти Експериментів

Доступними параметрами Експериментів:

  • A/B тест.

Ви порівнюєте дві версії однієї й тієї ж сторінки, щоб побачити, яка з них працює краще: A та B, контрольна або варіант.

Візуально це виглядає приблизно так:

Google Optimize

Рис. 12 – A/B тест

  • Багатоваріантний тест.

Google дозволяє змінювати кілька областей на сторінці й тестувати ці комбінації в тандемі. По суті, це більш складна версія A/B-тесту з декількома елементами на сторінці замість одного.

Ось як це могло б виглядати, якби ви одночасно тестували два заголовка й три головних зображення:

Google Optimize

Рис. 13 – Багатоваріантний тест

  • Переадресація (редирект).

Тести переадресації – це різновид A/B-тесту. Але замість тестування двох версій однієї й тієї ж сторінки ви тестуєте дві (N) різні сторінки.

Це корисно, якщо ви бажаєте протестувати повний редизайн або навіть дві (N) різні цільові сторінки.

Google Optimize

Рис. 14 – Переадресація (редирект)

  • Персоналізація.

Персоналізація – це набір змін вашого сайту для певної групи відвідувачів.

На відміну від експериментів, персоналізація може працювати весь час і не мати варіантів. Це набір змін, призначений для всіх, хто відповідає умовам таргетингу.
Наприклад, використання Chrome або мобільного пристрою, перехід на певну сторінку і т. д..

  • Шаблон банера.

Додайте банер з повідомленням у верхню частину свого сайту, щоб інформувати відвідувачів про зміни у вашому звичайному робочому часі, послугах, що пропонуєте, правилах доставлення та багато іншого.
Можна обрати, на яких сторінках сайту повинен показуватися банер. Наприклад, тільки на головній сторінці або на кожній. Також можна налаштувати колір, розмір й текст банера.

Після того, як ви оберете тип тесту (для прикладу візьмемо A/B, тоді отримаємо сторінку, що виглядає так:

Google Optimize

Рис. 15 – Додавання варіантів

Варіанти.

Для простоти продовжимо A/B-тест та додамо варіант сторінки для тестування.

Google Optimize

Рис. 16 – Додавання варіанту сторінки для тестування

На цьому етапі нам знадобиться допомога редактора.


3. Візуальний редактор Google Optimize

Сервіс коректно працюватиме тільки в Chrome. І для його роботи знадобиться встановити розширення Google Optimize.

Інтерфейс, налаштування й управління даними аналогічно всім сервісам Google – дуже просто, зручно й інтуїтивно зрозуміло.

Google Optimize

Рис. 17 – Розширення Google Optimize

Будь-яку сторінку можна легко й швидко відредагувати, незалежно від того, ким та за допомогою яких сервісів вона була створена.
Все, що ви бачите на екрані, піддається зміні: форми, кнопки, зображення, текст. Елементи можна пересунути, видалити або відредагувати.

Візьмемо для прикладу наш сайт:

Блог Google Optimize

Рис. 18 – Приклад оптимізації сторінки

Google Optimize

Рис. 19 – Приклад оптимізації сторінки

Google Optimize

Рис. 20 – Приклад оптимізації сторінки

Перед збереженням внесені зміни можна попередньо переглянути.
Після того, як зміни з’явилися в Оптимізації, переходимо до наступного кроку.

1) Таргетинг

Тепер щодо умов, що визначають підмножину відвідувачів, що братимуть участь в тесті:

Параметри таргетингу в Google Optimize:

Google Optimize

Рис. 21 – Параметри таргетингу в Google Optimize

  • URL-таргетинг: певні URL-адреси;
  • таргетинг на поведінку: нові й ті, що повернулися, конкретні джерела переходів;
  • таргетинг Google Реклами: акаунти, кампанії, групи оголошень або ключові слова;
  • геотаргетинг: конкретна країна, штат, місто і т. д ..
  • технологічний таргетинг: конкретний пристрій, браузер, ОС;
  • змінна JavaScript: конкретна змінна в вихідному коді сторінки;
  • основні файли cookie: користувачі, в котрих є файли cookie з вашого сайту;
  • користувацький JavaScript: на основі повернутого значення;
  • параметр запиту: певні сторінки або набори сторінок;
  • змінна рівня даних: ключові значення, що зберігаються в рівні даних;
  • таргетинг на параметри UTM: конкретний utm_campaign.

Існує безліч варіантів використання кожного з цих типів націлювання. Але важливо пам’ятати, що кожне правило таргетингу, що застосовується, скорочує розмір вибірки аудиторії. У той час як простий таргетинг на URL дозволить тестувати найбільший розмір аудиторії.

Якщо сторінка, що тестується, має високий трафік, то комбінація таргетингів не повинна викликати проблем.

2) Цілі

Цілі експерименту – це показники, за допомогою котрих визначається його статус та ефективність варіантів.

Можна обрати перегляди сторінок, тривалість сеансу й відмови. Але найцінніше те, що можна обрати будь-яку з раніше налаштованих цілей Google Analytics.

Google Optimize

Рис. 22 – Вибір цілей

Після того, як пройдені всі перераховані вище етапи, тест можна запускати.
Про те, як відстежувати ефективність експериментів, ми напишемо в наступних статтях.


Выводы

У висновку хочеться відзначити, що навіть найнезначніші зміни елементів сайту можуть позитивно вплинути на ефективність реклами.

Тому рекомендуємо витратити трохи часу на запуск тестів й здивуватися отриманим результатам.


Microsoft Advertising банер

Microsoft (Bing) Ads. Посібник з використання 2023

Ремаркетинг банер

Посібник з ремаркетингу Google Ads

Списки ремаркетингу банер

Списки ремаркетингу для пошукової реклами

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.