Збільшення органічного трафіку на 742% для сайту тематики "Онлайн-сервіс пошуку майстрів"
Що було
Початкові показники сайту:
- 1000-1200 відвідувачів з пошукових систем;
- видимість ресурсу 0.00058 за сервісом serpstat.com;
- сайт ранжувався за 606 запитами (дані сервісу serpstat.com);
- динаміка посилального профілю за даними сервісу ahrefs.com (домени-донори = 6, сторінки-донори = 9).
Основною метою клієнта було збільшення органічного трафіку на сайт. При цьому пріоритетним завданням було збільшення кількості саме тих користувачів, що шукають собі майстрів в різних сферах ремонту (сантехніка, електрика і т. д.). Як наслідок мала збільшитися кількість дзвінків майстрам і відповідно кількість винайнятих майстрів через сайт.
Давайте дивитися, що ми зробили та який результат отримали. Які фішки так і не вдалося впровадити, та який несподіваний фактор завадив нам отримати максимальний ефект.
Хід робіт:
Перший етап робіт - технічний аналізу проекту.
Ми виявили, що сайт не оптимізований та містить велику кількість помилок. А це перешкоджає коректному просуванню та вірному сприйняттю ресурсу пошуковими системами.
Основні проблеми:
- відсутність коректних ЛЗС (сторінки були доступні з параметрами);
- дублі сторінок (дублі сторінок з "www" та без, з "/" в кінці URL та без, дублі у верхньому та нижньому регістрах);
- некоректна карта сайту xml (карта сайту містила в собі всі можливі дублі, що тільки були доступні);
- відсутність блоку для внесення контенту (не було можливості вносити контент на категорії/підкатегорії сайту, даний пункт не був закладений в функціоналі сайту);
- відсутність функціоналу пошуку;
- відсутність мобільного адаптивності;
- відсутність хлібних крихт;
- відсутність російськомовної версії сайту (сайт був розрахований тільки на україномовну аудиторію);
- відсутність структурованих даних;
- некоректні заголовки Н1;
- відсутність коректних метаданих (на сайті було додано шаблон, який тільки підтягував назву категорії);
- etc.
За результатами аналізу ми підготували файл з пропозиціями щодо поліпшення проекту, де докладно розписали способи усунення знайдених помилок. Також внесли пункт зі створення російськомовної версії сайту.
Першочерговим завданням клієнта було збільшення трафіку на вже існуючу українську версію сайту. Тому процес впровадження російськомовної версії затягнувся - її ми запустили в роботу тільки після того, як усунули всі технічні помилки україномовної версії сайту.
Втім, в нашій практиці практично ніколи не буває проектів без "підводних каменів".
Спільно з впровадженням технічних рекомендацій ми почали допрацьовувати структуру сайту за наступним принципом:
- Аналіз ніші.
Проаналізували видачу та лідерів ринку, щоб зрозуміти, як реалізована структура сайтів з подібними послугами у топових конкурентів.
- Аналіз обраних конкурентів.
За підсумками аналізу продуктової ніші ми обрали кілька гідних конкурентів, на яких орієнтувалися далі.
- Підбір семантичного ядра.
В нас був список головних категорій, що ми використовували в якості маски для парсинга ключів та розширення семантики.
- Кластеризація семантики.
Зібрані запити розбили за групами.
- Змалювання структури сайту.
Для кращого розуміння комплексу робіт візуалізували передбачувану структуру.
Після цих кроків ми зрозуміли, що структура майданчика потребує суттєвого доопрацювання, а саме - створення нових додаткових сторінок під кожен тип послуг.
Приклад структури для деяких типів послуг:
Рис. 1 - Приклад структури сайту для деяких категорій
Погодження та затвердження нової структури проекту зайняло досить багато часу. В результаті клієнт так і не погодився розширювати структуру сайту, аргументувавши тим, що створення додаткових сторінок нерентабельне для нього.
Тоді наші фахівці вирішили переробити ті сторінки, що точно залишаться на сайті. Так ми не гаючи часу змогли відразу почати оптимізувати контент, метадані, заголовки та інші on-page показники, як то:
- Складання шаблону метаданих.
Склали унікальні шаблони за кожним типом послуг з прив'язкою до міст/селищ/областей.
- Складання технічного завдання копірайтеру на написання унікального контенту для пріоритетних напрямків та міст.
- Шаблон для контенту за непріоритетними містами.
Після старту робіт з SEO-просування замовник скоротив бюджет на написання контенту. Так ми прийняли рішення створювати генерований контент для непріоритетних міст.
Написали кілька текстів та розмножили їх по містах, максимально уніказілізуя статті використанням додаткових ключів та LSI.
Одночасно зайнялися роботами з зовнішньої оптимізації.
Оскільки посилальний профіль проекту був критично малий, ми використовували наступну стратегію:
- крауд-посилання (50% безанкорів, 50% згадка бренду);
- вічні посилання (анкорні посилання для пріоритетних оптимізованих сторінок);
- аутріч (зв'язувалися з майданчикам з великою кількістю відвідувань з метою розміщення посилань у релевантних статтях).
Т. я. бюджет був обмежений, ми намагалися максимально ефективно розподілити його за місяцями робіт.
Проблеми, з котрими зіткнулися:
- Основна проблема - неузгодженість та нереалізація структури сайту, а саме - відмова клієнта від введення великої кількості додаткових трафікогенеруючих сторінок. Клієнт порахував недоцільним розширення структури.
- Обмежена кількість символів в статтях (довжина будь-якої статті не повинна перевищувати 1000 символів).
- Щомісячне скорочення бюджету на зовнішню оптимізацію.
- Щомісячна зміна структури сайту з боку клієнта (кілька місяців поспіль клієнт змінював кількість категорій на сайті, об'єднував та роз'єднував створені категорії, а також видаляв категорії, для котрих був створений унікальний контент та закуплені посилання).
Результати
За 6 місяців нам вдалося отримати значний приріст трафіку - з моменту початку робіт він збільшився на 742%.
Важливо відзначити, що можна було досягти ще більш високих результатів шляхом впровадження всіх запропонованих рекомендацій (щодо структури сайту, створення контенту, поліпшення комерційних та поведінкових факторів), які, на жаль, не були прийняті клієнтом.
- Відвідуваність ресурсу з Пошуку зросла з 1200 осіб на місяць до 10 000 відвідувачів:
Рис. 2 - Органічний трафік (дані взяті з сервісу analytics.google.com)
- Порівняння відвідуваності сайту до початку робіт по SEO та після:
Рис. 3 - Порівняння відвідуваності (до початку робіт та після, дані взяті з сервісу analytics.google.com)
- Під час роботи над сайтом замовника видимість ресурсу зросла з 0.00058 до ~ 0.1 (serpstat.com):
Рис. 4 - Видимість проекту з моменту початку робіт
- Кількість запитів, що ранжуються покращилася з 606 до 85 251 (serpstat.com):
Рис. 5 - Кількість запитів, що ранжуються
- Динаміка посилального профілю (ahrefs.com):
Рис. 6 - Кількість доменів-донорів, що посилаються
Рис. 7 - Обсяг посилань
Ключовий фактор високих показників проекту - методична праця над просуванням.
Що далі
У червні 2019 року клієнт вирішив змінити домен сайту. Ми підготували рекомендації щодо технічної частині для програміста та проконтролювали коректність їх впровадження та переїзд сайту (склейку доменів, налаштування редиректів і т. д.). Тому перший час ми спостерігали невелике скорочення обсягу трафіку з пошукових систем та відвідуваності в цілому.
Чекайте на продовження кейсу :-)