У клієнта вже була хороша база клієнтів - 14 350 контактів. Тому для розв'язання поставлених завдань ми вирішили провести кілька проморозсилок та налаштувати тригер оформлення замовлення.
Що було
Досить велика база - 14 350 контактів. Усі вони - клієнти магазину. Робота по базі раніше не велась ні в якому вигляді.
Спочатку ми перевірили базу на наявність спам-пасток та неправильних адрес, й залили її в Еспутнік. Також ми провели верифікацію домену, щоб листи не потрапляли в спам. Далі все йшло за розробленою на початковому етапі стратегією.
Що зробили
Ми розробили покрокову стратегію, яку затвердили з клієнтом:
- Вибір сервісу для розсилок. Оскільки ми - партнери Esputnik, то вирішено було використовувати саме його.
- Верифікація домену та технічні налаштування. Даний пункт реалізовувався спільно з програмістами замовника.
- Шаблон листа. Його ми надалі використовували як основу для всіх розсилок.
- Оформлення листа замовлення. Тут потрібно було врахувати всі необхідні блоки, такі як: розмір виробу, фото, суму замовлення, адресу доставки та інші дані.
- Робота зі змінними. Передачу змінних налаштовували програмісти за api-документацією Esputnika. Ми ж зі свого боку вставили ці змінні в лист і простежили, щоб вони працювали коректно.
- Запуск сценарію. Ми підготували й налаштували сценарій, який спрацьовував кожен раз, коли користувач оформляв замовлення та ініціював відправлення листа.
- Тестування. Важливо було переконатися, що листи приходять, а дані в них передаються коректно. Тому за допомогою налаштувань Esputnik перші кілька днів ми отримували всі листи замовлення на свою поштову скриньку, звіряли з даними в CRM й вносили корективи.
Шаблон листа
Це перше, з чого ми починаємо роботу, якщо у замовника до цього не було ніяких розсилок. Звичайно, цей етап настає тільки після розробки стратегії.
При підготовці шаблону завжди потрібно враховувати такі моменти, як:
- Фірмовий стиль. У даного замовника він був в мінімалістичному стилі з наголосом на візуал. Окремою вимогою було - мінімізувати тексти в розсилках. Також необхідно використовувати шрифти та кнопки, максимально наближені до тих, що є на сайті.
- Меню з основними категоріями. В принципі, це не обов'язковий пункт. Але практика показує, що часто клієнти переходять саме в розділи меню. Особливо коли мова йде про тригерні листи.
- Футер. У ньому повинні бути контакти для зв'язку, соцмережі.
- Причина отримання листа й можливість відписатися. Це must-have будь-якої розсилки.
- Наявність посилання на вебверсію листа. Також необов'язково, але іноді дуже виручає читачів, у яких вимкнена функція відображення картинок у поштовому сервісі.
Рис. 1 - Розроблений нами шаблон листи
Також при розробці шаблону важливо пам'ятати про мобільну версію. Це стосується всіх листів, але таких важливих тригерів, як листи оформлення замовлення, в першу чергу.
Проморозсилки
Позаяк у клієнта вже була досить велика база контактів, ми вирішили не гаяти часу й почати проморозсилку одразу після затвердження шаблону. Всього за лютий ми відправили 4 листи:
- Лист з рекламою теплих спортивних костюмів.
- Лист з пропозицією порадувати себе до дня Святого Валентина.
- Лист з рекламою спідньої білизни.
- Лист з перевагами компанії.
Рис. 2 - Проморозсилки за базою замовників
Усі чотири розсилки показали хороші показники відкриттів та переходів. Але найкращими стали перший лист з теплими костюмами й розсилка до Дня Святого Валентина. Це пов'язано з тим, що перша розсилка була для них новою і тому цікавою, а друга розсилалась в переддень свята, коли читачі найбільш розташовані до покупок.
Рис. 3 - Статистика проморозсилок
Готовність клієнтів купувати на свята підтверджують й дані про покупки - святкова розсилка отримала найбільше продажів. Тоді як лідер з відкриттів - лист з теплими костюмами, який не зконвертив жодної покупки. Можливо, таке сталося через кінець сезону, коли всі вже шукають легший та весняний одяг. Таке іноді трапляється ;-)
Рис. 4 - Показники проморозсилок в аналітиці
Всього за період співпраці:
- Відправили - 59 323 промолиста;
- Відкрили - 11 319 осіб (19,1%);
- Перейшли на сайт - 1 332 особи (11,8%);
- Конверсій - 17 замовлень (1,3%);
- Конверсія листа - 0,2%.
Тригер оформлення замовлення
Цей тригер необхідний для того, щоб повідомляти користувача про те, що він успішно оформив замовлення. Тригер відправляється одразу після оформлення за допомогою автоматизованого сценарію. Основна мета такого листа - передати клієнту необхідну інформацію про замовлення й підвищити його лояльність.
Передача даних про замовлення налаштовується по API та далі підтягується в лист автоматично за допомогою змінних, які ми вставляємо у лист.
Рис. 5 - Так виглядає код зі змінними, які передаються
Ми зупинилися на передачі таких даних:
- Номер замовлення;
- Фотографія одного або декількох товарів;
- Посилання на сторінку товару;
- Найменування й кількість товарів одного типу;
- Розмір одягу;
- Вартість окремого товару й загальна вартість;
- Адреса та спосіб оплати.
Ось такий лист замовлення у нас вийшов після всіх налаштувань та доопрацювань:
Рис. 6 - Лист замовлення
Воно вийшло простим, але при цьому стильним, й містило всі необхідні дані для клієнта.
Рис. 7 - Статистика листа оформлення замовлення
Уже з цих цифр ми бачимо, наскільки ефективніше він спрацював в порівнянні з проморозсилками. Хоча спочатку завдання продати за допомогою цього тригера не було зовсім.
Дані:
- Відправлено - 4140 листів;
- Відкрили листів - 2055 (49,6%)
- Перейшли на сайт - 323 (7,8%)
- Купили - 15 осіб (4,6%)
- Конверсія листа склала - 0,7%.
Результати
За місяць співпраці ми отримали 32 замовлення з каналу email. З огляду на той факт, що перші 10 днів ми займалися розробкою шаблону та технічними параметрами, а з базою до цього не працювали, це відмінні показники.
Великим здивуванням для нас став факт того, що половина покупок була оформлена через лист замовлення. Це означає, що 15 замовлень - це повторні покупки протягом одного місяця!
Крім того, даний тригер настроюється один раз і потім протягом тривалого часу працює без додаткових доробок і витрат. Тому можна сміливо сказати, що він спрацював навіть краще, ніж проморозсилки.
Всього за час роботи з магазином:
- Відправили 50 016 листів;
- Відкрило: 13, 374 адресати (26,7%);
- Перейшло на сайт: 1 117 осіб (8,4%);
- Конверсії: 32 покупки (2,9%).
Рис. 8 - Статистика промо та тригерів
Висновки
Розсилки - важливий інструмент при роботі зі своєю аудиторією. А тригер оформлення замовлення й зовсім один з основних. Але, як ви вже змогли переконатися, він несе не тільки функцію повідомлення, але й служить пам'яткою для замовника, за якою він зможе в будь-який час перейти та замовити знову.
Проморозсилки дають результат у моменті, а ось тригер грає тривалий час. Фактично, весь час своєї роботи. Більш того, витрати на настройку тригера - одноразові. Принаймні до моменту редизайну шаблону.
Тому ми рекомендуємо обов'язково налаштовувати цей тригер всім інтернет-магазинам незалежно від розміру бази й кількості трафіку. Ну, і, звичайно ж, працюйте з проморозсилками, вони теж здатні підвищити прихильність бренду у користувачів.