Зворотні посилання вкрай важливі для сайтів. Кількість, релевантність та якість зворотних посилань на веб-ресурс допомагають пошуковим системам оцінити майданчик та призначити певний рейтинг. Google аналізує веб-сторінки на основі PageRank, щоб визначити їх пріоритетність у результатах пошуку.
Отримання крауд-лінків здається простим та зрозумілим способом збільшити свій посилальний профіль. Та зазвичай форуми завалені спамними посиланнями звідусіль. Чи є сенс працювати з крауд-маркетингом у 2024 році? Останні оновлення Google говорять нам про надання переваги онлайн-форумам, то невже посилання на форуми повертаються? Нумо розбиратись.
Крауд-маркетинг (crowd marketing) – один з методів розміщення органічних коментарів з посиланням на потрібний сайт в спільнотах з цільовою аудиторією.
Місця розміщення крауд-лінків:
Під крауд-маркетингом часто розуміють розміщення посилань переважно на форумах (якщо ви гуглитиме англійською crowd marketing, то джерел знайдеться небагато, а от за запитом forum links кількість посилань побільшає, бо саме форумні лінки західні спеціалісти розуміють під краудом).
Розміщення крауд-посилань — кропітка та ресурсозатратна робота, якій потрібно регулярно приділяти час, щоб підтримувати життєдіяльність створених акаунтів на обраних вебресурсах. Зупинимось на важливих перевагах та недоліках цього методу лінкбілдингу й розглянемо їх детально.
Посилання з трастових майданчиків здатні підвищити рейтинг сайту. Але тут є важливий аспект — слід зважити саме на тематичність ресурсів. Щоб отримати користь від форумних тощо посилань, ефективним буде участь у тематичних дискусіях на обраних майданчиках. Причому не одноразова участь, а постійна присутність в обговореннях на ресурсі — щоб користувачі (й алгоритми пошуковиків) бачили вашу активність та історію існування впродовж деякого часу. Ось це допомагає будувати автентичні стосунки з аудиторією, водночас створюючи якісні зворотні посилання, які можуть призвести до підвищення рейтингу сайту (наприклад, ви маєте профіль на певному вебресурсі, який себе вже зарекомендував в Google, й з цього профілю час від часу проставляєте органічні посилання на сайти замовників).
Головною перевагою форумних посилань є те, що якщо ви як користувач є корисним учасником спільноти та робите свій внесок в обговорення на форумі. Підкріплюєте меседжі досвідом та практичним застосуванням. Тобто з часом й довірою інші користувачі майданчика можуть вільно цитувати вас на своїх ресурсах та посилатися на ваші наведені сайти. Це довговічна стратегія, й Google позитивно ставиться до таких методів, адже вони сприяють трастовості.
Очевидна перевага крауд-маркетингу — зростання кількості посилань на згадані ресурси. Подібні лінки здатні урізноманітнити посилальний профіль, що згодом може покращити рейтинг ресурсу в пошуку. Адже Google прагне до органічності, й лінки на сайт з надійних джерел від різних користувачів сприяють цьому.
А тепер про негативні моменти використання крауд-лінків.
Більшість зворотних посилань на форумах є nofollow, тобто лінки з форумів не передають вагу згаданому ресурсу, й пошукові сканери Google їх ігнорують. Так зроблено для того, щоб власники майданчиків могли уникнути засилля спамерів та профілінкбілдерів.
Рис. 1 – Посилання з форуму, позначене nofollow
Незважаючи на це, деякі онлайн-форуми все ж дозволяють проставлення посилань dofollow, за якими переходитимуть сканери пошукових систем й підвищуватимуть авторитет вашого сайту. Проте їх ще треба пошукати.
Google застерігає від створення посилань, призначених для маніпулювання рейтингом сайту в результатах пошуку Google. Компанія стверджує, що оптимізатори не мусять використовувати коментарі на форумах з оптимізованими за ключовими словами посиланнями в тексті або підписі під ним.
Рис. 2 – Приклад притягнутих на вуха коментарів, які не належать до теми обговорення глемпінгу в Україні (до речі, посилання автоматично позначені nofollow)
Важливо уникати створення спам-посилань, неякісних посилань або використання автоматизації. Для цього слід дотримуватись правил кожного ресурсу та проставляти дійсно цінні користувачам лінки. Таким чином генерація зворотних посилань позитивно сприятиме SEO.
Для кожної ніші можна підібрати принаймні 1 форум чи спільноту (в т. ч. з соцмереж) з реальними відвідувачами та корисним вмістом, де посилання виглядатимуть органічно.
Зворотні посилання на форумі – це посилання на сайт із форумів чи онлайн-спільнот. Посилання може міститися у підписі користувача під повідомленнями на форумі, у самому профілі або як коментар користувача. Ці зворотні посилання дуже легко створити, оскільки кожен може зареєструватися на форумі та опублікувати посилання на свій сайт.
Рис. 3 – Видимість посилання з форуму
Там, де сіре поле — міститься посилання на згаданий сайт.
Існує багато різних типів форумів: від тематичних дискусійних сайтів та спільнот до великих платформ (як закордонних майданчиків Reddit або Quora, так і локальних форумів міст України чи суто тематичних ресурсів). Ключовим є те, що всі платформи дозволяють користувачам починати обговорення та приєднуватися до них.
Що потрібно для отримання крауд-посилання:
Наприклад, для закордонного ринку такі популярні форуми, як Reddit та Quora, можуть бути постійним джерелом кліків. Ці форуми значно підвищили свою видимість у пошукових системах після останнього оновлення HCU Google (це обговорюємо в розділі Форуми повертаються до SEO).
Раніше це був самий популярний метод створення зворотних посилань, адже будь-хто, хто зайшов будь-який блог з можливістю залишити там комент з лінком, робив це. Для лінкбілдера та власника лінка то було класно — ходи по блогах та залишай свої посилання в коментарях.
Рис. 4 – Посилання з блогів
На скриншоті вище бачимо якраз таке зловживання однаковими коментарями під різними дописами в блозі.
Для власників тих сайтів, де були залишені лінки, це чудовим не було, адже з доброї волі переливати трафік зі свого сайту на чийсь — то робити собі гірше. Добре, якщо на ресурсі налаштована премодерація коментарів. А як ні? То під корисними статтями могли бути коментарі з лінками на ресурси з сірих ніш тощо.
Рис. 5 – Майже спамні посилання під дописом в блозі
Або ось таке просування — коментарями під дописом з лінками на свої сайти. Звісно, на скриншоті не сірі сайти, а лише бьюті-блоги власної платформи Google Blogspot для набору читачів. Та в коментарях під однією публікацією вони виглядають як спам.
Рис. 6 – Спамні коментарі на сайті
Сьогодні коментарі в блогах майже не використовуються, хоча власники вебресурсів все ще можуть бачити на премодерації в адмінці сайту такі коментарі. Посилання з подібних ресурсів позитивної користі не несуть.
Подібні сайти більш ефективні для поінформованості про бренд та його впізнаваності, аніж для покращення SEO. Причина в низькому рівні модерації: уявіть купу різнотематичних посилань під будь-якою темою — чи сприйматиме Гугл той контент та посилання під ним як такі, що викликають довіру? Навряд чи. Посилання з подібних платформ не створюють авторитету профілю зворотного посилання.
Тому в роботі з краудом ефективним буде зосередження саме на форумних ресурсах, адже вони досі мають попит в юзерів інтернету.
Алгоритми пошуковиків вдосконалюються, зміни впроваджуються все частіше (гляньте лише на кількість оновлень в Google впродовж місяця у 2024 та, наприклад, 2014 роках). Сьогодні Google набагато краще визначає неякісний форумний спам.
Після оновлення корисного вмісту (HCU) та оновлення ядра в березні 2024 року Google, починає приділяти більше уваги авторитетним онлайн-форумам, таким як Reddit. Так, більшість посилань на форумах мають позначку nofollow, проте деякі з них можуть бути dofollow. Та навіть зі статусом nofollow посилання з форумів є цінними, оскільки вони допомагають створити різноманітне портфоліо зворотних посилань, а саме таке Google й полюбляє.
Крім прямого впливу на SEO, форумні посилання здатні:
Наприклад, якщо користувач бере участь у відповідній темі форуму, а потім переходить на ваш згаданий в темі сайт, то він, швидше за все, наближається до фінального етапу воронки продажів, тобто майже готовий здійснити покупку.
Подивіться на приріст трафіку, який спостерігав Reddit після розгортання HCU:
Якщо ви зможете послатися на свій сайт у відомих субредітах, то ви матимете серйозний потенціал для збільшення трафіку на вашому сайті.
Перш ніж опановувати форуми, слід зважати на наступні моменти:
Вважайте так: навіть посилання nofollow сприяють впізнаваності згаданого ресурсу, адже кожне посилання в інтернеті — це +1 згадка вашого сайту.
Релевантність сторінки — найважливіший фактор при створенні форумного посилання. Адже посилання на цільову сторінку сайту мусить бути тематично пов’язане з обраною темою форуму. Проте широка відповідність обговоренню в темі також може бути актуальною, як і релевантність домену. Якщо все зробити правильно, ваш вебресурс буде на крок ближче до створення авторитету в очах Google.
Наприклад, ви — власник магазину товарів здорового харчування, й на форумі є саме ця актуальна тема, де користувачі наводять свої рецепти випічки тощо. То ви можете поділитися своїм рецептом млинців з вівсяного борошна й послатися на товарну сторінку того борошна з вашого магазину в публікації.
Анкорний текст посилання на форумі — це клікабельні слова, які містять посилання. Спираючись на приклад вівсяних млинців, посилання на форумі з прив’язним текстом «рецепт млинців з вівсяного борошна» сигналізує Google, що прив’язана сторінка товару релевантна контенту обговорюваної темі форуму та допомагає створити актуальний авторитет.
Однак не слід зловживати ключовими словами в тексті прив’язки, це може призвести до негативних наслідків та перетворити допис на спам. Ось розбивка того, що працює, а чого слід уникати:
Важливо: якщо контекст вірний, то згадка сайту чи назви бренду можуть бути згадані природним способом. Користуйтесь цим.
Спочатку потрібно провести підготовчу роботу, про яку ми писали в п. Форуми/спільноти — вона стосується підбору ресурсів для розміщення. Припустимо, ви вже маєте пул майданчиків й підійшли безпосередньо до етапу створення коментарів.
Категорично заборонено:
Та не думайте, що всі форумні посилання — зло. Кожний добре обдуманий лінк з трастового ресурсу урізноманітнює посилальний профіль й сприяє впізнаваності. Зрештою, будь-яка стратегія лінкбілдінгу містить форумні лінки й посилання nofollow.
Щодо України: використання форумних посилань є додатковою тактикою покращення SEO. Форумні лінки здатні сприяти підвищенню авторитетності та рейтингу сторінок, які вже посилаються на цільові сторінки. Також форумні посилання допомагають формуванню більш глибинної та ефективної структури лінкбілдингу. А все це прямо впливає на покращення SEO-показників. Та крауд-маркетинг — лише додатковий метод просування лінками, не основний, завжди зважайте на це.
Крауд-маркетинг по суті передбачає обмін корисною інформацією, яка містить посилання, з користувачами. Для набуття авторитетності на вебресурсі слід брати участь в тематичних обговореннях та ділитися своїм досвідом. Саме це надає цінності вашим коментарям й урешті, вашим лінкам.
Протестуйте цей метод просування. Можливо, саме крауд-маркетинг допоможе вашому бренду підвищити впізнаваність й залучити трафік на сайт. Та звісно, що тільки такими посиланнями файного результату не отримати. Крауд-маркетинг — допоміжний метод лінкбілдингу, який може добре спрацювати саме у вашій ніші.