Щорічно найгарячіший і прибутковий у торгівлі сезон починається з листопада і триває аж до Нового року.
Все тому, що саме в листопаді стартує Чорна П’ятниця. День, який чекають всі шопоголіки світу. З кожним роком розпродажі стають дедалі масштабнішим, а п’ятниця плавно перетворюється в тиждень, а то і місяць.
Є незмінні правила, які допомагають зробити це свято максимально вигідним для всіх сторін.
Ми виділили 6 каналів, які допоможуть просунути бізнес.
Відвідувачі, які зацікавлені у вашій продукції, регулярно перевіряють наявність та підписуються на сторінки бренду в соціальних мережах (Facebook, VK, Instagram, Однокласники, Twitter).
Там відбувається більша частина спілкування з аудиторією. На своїй сторінці компанія ділиться подробицями “життя”, та повідомляє про нові акції та знижки ще до того, як вони почнуть діяти. Це найзручніший спосіб підтримання зв’язку з клієнтами.
До речі, в коментарях можна отримати відповіді на багато питань. Це спрощує життя покупців, так як більшість з них мають власні профілі в багатьох соціальних мережах. І деякі спеціально моніторять наявність акцій.
Чим можна зацікавити аудиторію до початку Чорної П’ятниці?
1) Анонсом бонусів, які ви для неї приготували
Залийте невеликий красивий пост з хештегом і запропонуйте читачам перейти за посиланням й зареєструватися, щоб до них свято прийшло швидше (ранній доступ).
Або просто створюйте креативні пости, щоб попередити про насування скидонів.
І не забудьте налаштувати таргетовану рекламу в дні розпродажів! Налаштуйте аудиторії за інтересами, що відносяться до вашого бізнесу (мода і стиль, краса, косметика та ін.).
2) Зробіть розіграш або запропонуйте подарунок тому, хто зніме краще відео, на якому буде користуватися товаром.
Це підвищить залученість аудиторії.
Рис. 1 – Підігрів аудиторії Instagram
Окрім роботи з новими користувачами потрібно продовжувати роботу з тими, хто вже цікавився товарами і/або послугами компанії. Ця аудиторія від початку є більш зацікавленою, потрібно додатково підштовхнути її до здійснення покупки. В цьому випадку необхідно налаштовувати ретаргетінг.
Щоб налаштувати таку рекламну кампанію, необхідно помістити на сайт пікселі (для соцмереж) або тег ремаркетингу. Вони будуть реєструвати дії користувачів, привласнюючи ідентифікатори.
Дія – це перегляд сторінки товару/послуги, перегляд відео, додавання до кошика та ін..
Коли збереться достатньо даних, в інструментах налаштування реклами можна буде вибрати потрібну аудиторію. Аудиторії варто сегментувати (розділяти), щоб показувати найбільш відповідні оголошення для кожної.
Ще є покупці, які просто про вас забули.
Саме час нагадати про себе і заздалегідь попередити їх про Чорну П’ятницю.
Доведеться налаштувати оголошення (вписати текст і завантажити картинки) і почати кампанію за групами ретаргетингу. Ваша реклама нагадуватиме про вас та готуватиме ЦА здійснювати замовлення.
А заздалегідь підготовлена аудиторія з більшою ймовірністю повернеться і закінчить розпочате, особливо, якщо надається знижка.
Майже все доросле населення світу користується мобільним зв’язком. Для нього не потрібен інтернет, а телефон завжди знаходиться поруч.
Тим, хто не користується інтернетом або не читає листи, однозначно потрібно відправляти sms-розсилку. 95% повідомлень читаються одержувачами, а отже, є шанс збільшити охоплення ЦА.
Перш ніж почати розсилку, потрібно отримати альфаім’я. Це унікальне ім’я відправника, яке ідентифікує бренд, підвищує довіру та впізнаваність. Альфаім’я може складатися з букв, цифр та символів. На присвоєння ідентифікатора піде 2-4 тижні. Так що потрібно готуватися заздалегідь.
Основні вимоги до SMS-розсилки:
Рис. 2 – Приклади SMS-розсилок до Black Friday
Один з найпопулярніших месенджерів у світі. В Україні програма встановлена на 96% смартфонів, а половина аудиторії – молоді люди у віці до 34 років.
Бренди використовують Viber для розсилок зі знижками і акціями тому, що користувачі активно листуються онлайн. А значить, і потенційні покупці там теж сидять.
Для розсилки також потрібно отримати альфаім’я. Це займе 10-30 днів, але можливостей зацікавити ймовірних покупців тут більше.
Головні переваги використання Viber в Чорну П’ятницю:
Рис. 3 – Viber-розсилки виглядають цікавіше смс
Тут головне не переборщити. Реакцію користувачів можна перевірити за допомогою тестування – чергувати текст і оформлення, та стежити за поведінкою аудиторії.
Розміщуйте статті на сторонніх майданчиках і у власному блозі, якщо він є.
Напишіть цікавий інформаційний матеріал про історію розвитку Чорної П’ятниці, гайд про те, що і як вибрати в подарунок, або про фейли в цей день. Користувачі люблять читати цікаві факти, а про факапи так тим більше. Та й популярність ЗМІ не згасає. Все тому, що це головне джерело новин для людей всіх вікових категорій.
Найефективніший спосіб для роботи з аудиторією в ці дні. І найменш ресурсовитратний.
У ділових людей ранок починається не з кави, а з перевірки поштової скриньки. Чіпляючий заголовок в листі приверне увагу (для виділення заголовку можна використовувати емодзі). Людина може не відкрити лист, але вона точно його помітить.
Наша мета – довести до купівлі. Так що ідеальним варіантом буде підготувати серію з 3-5 листів в єдиному стилі з анонсом вашої пропозиції. А листи, пов’язані єдиною тематикою, переглядати набагато приємніше.
Рис. 4 – Серія розсилок від Cardo. Виглядає ефектно
У листі більше простору для фантазії. Текст повинен бути легким для читання і його не повинно бути занадто багато. Тому що багато читати ніхто не буде.
Кольори варто підбирати так, щоб вони асоціювалися з основними кольорами бренду/логотипу.
Бонуси:
Рис. 5 – Email-розсилка від Цитрусу закликає любителів гаджетів відвідати їх розпродаж
Емейли можуть бути інтерактивними – це розважає і підвищує інтерес до пропозиції в листі.
Попросіть людину зіграти в міні-гру. Наприклад, крутнути колесо, або натиснути на предмет на зображенні, щоб зловити персональний бонус.
Додатково можна підштовхнути та задати таймер – час, який знижка буде чинною.
Робочий спосіб вставити анімацію замість статичної картинки й вуаля – очі так і потягнуться подивитися спочатку на гіфку, а потім читати текст. У комбінації можна досягти приголомшливих результатів. Але пам’ятайте, що для різних аудиторій потрібні різні формати листу. Обміркуйте це заздалегідь.
І не забувайте про персоналізовану розсилку – людям подобається, коли до них звертаються особисто.
Ось ще кілька способів поліпшити відносини з клієнтами за допомогою Чорної П’ятниці й підвищити свої продажі:
1. Налаштуйте кинуті кошики з урахуванням розпродажу, як це робить Cardo:
Рис. 6 – “Досить думати! Купуй швидше” – магазин Cardo натякає, що знижка не вічна
2. Впровадьте програму лояльності, щоб утримати клієнтів. Наприклад, картки знижок або накопичувальні бали, якими можна буде розплатитися в період акції або навіть після неї. Такий підігрів змусить людей витрачати несвідомо більше.
3. Спецпропозиція для існуючих клієнтів. Тут можна розщедритися і запропонувати знижку навіть вище, ніж для інших, якщо дозволяє собівартість товару. Ексклюзивний підхід тільки поліпшить взаємини між клієнтом і брендом.
4. Перевірте та оптимізуйте сайт. Навантаження на сервери в період розпродажів збільшується в кілька разів. Подбайте про готовність обробки великої кількості відвідувань і замовлень. Розділіть запити за серверами, щоб найважливіші не зависали в процесі оформлення замовлення. Швидкість завантаження сайту і картинок повинна бути швидкою, щоб клієнт не втік до конкурентів через тривале очікування. Більшість робить покупки через мобільні – оптимізуйте форму замовлення для мобільних, щоб збільшити кількість конверсій.
5. Спростіть оформлення замовлення до пари кліків. Заповнювати десятки полів стомлює, необхідно прибрати всі непотрібні поля. Якщо доставка товару відбувається у відділення, а не додому, то клієнту немає потреби вписувати власну адресу.
6. Поміркуйте над кількістю товарів та логістикою. Прикиньте, який рівень знижок можна собі дозволити, і на які групи товарів. Як приклад, зробіть знижку більше на залежалі товари, а за покупку хітів продажу нагороджуйте балами. Доставка повинна здійснюватися через надійні сервіси пересилань (це забезпечить швидкість і схоронність товару). А в разі повернення покупець чекає, що процес буде швидким і безкоштовним.
До такої події, як Чорна П’ятниця, варто готуватися заздалегідь.
Безвідмовно працюючий сайт і проста форма купівлі допоможуть клієнтам швидко впоратися. А щоб ці клієнти взагалі були, використовуйте всі інструменти залучення трафіку.
Супроводжуйте свою аудиторію, нагадуйте їм про прийдешні акції, про їх старт та закінчення.
Будьте оригінальними та зірвете куш у вигляді величезного прибутку.
А якщо не виходить достукатися до ЦА, то ми допоможемо. ITForce знає, як налаштувати всі інструменти, щоб привернути максимум зацікавлених відвідувачів.