Компанія вперше працювала з проектом тематики Adult. За рядом причин ми не називаємо сайт - це комерційна таємниця.
Нам довелося креативити, знаходити й впроваджувати нестандартні прийоми для просування проекту.
SEO-фахівці тестували все розроблені гіпотези для пошукового просування сайту. Одне сформоване в ході брейншторму рішення стало особливо вдалим - після його запуску пошукова видимість проекту та переходи з органіки зросли завдяки планомірній щомісячній праці. Тобто не слід лякатись якоїсь незвичної тематики, на кожен проєкт є рішення.
Що було
На стадії складання комерційної пропозиції та первинного аудиту ресурсу, ми визначили вузлові проблеми, що впливають на відсутність органічного трафіку:
- недопрацьовану структуру сайту;
- відсутність релевантного та оптимізованого контенту;
- відсутність Title та Description на 90% сторінок сайту;
- відсутність внутрішньої перелінковки;
- наявність величезної кількості дублів сторінок;
- проблеми з юзабіліті;
- "слабкий" посилальний профіль у порівнянні з основними конкурентами.
Сукупність цих факторів впливала на ключову проблему - низьку видимість ресурсу в пошукових системах. І, як наслідок, відсутність органічного трафіку в вебпроєкта.
На момент початку робіт проект знаходився в ТОПі за вузьким низькочастотним пулом запитів. Середньодобова відвідуваність сайту з пошукових систем становила 80 - 100 користувачів.

Рис. 1 - Дані Google Analytics
Ми приступили до усунення основних проблем ресурсу і подальшого занурення в дану нішу.
Хід робіт
Тематика проекту досить специфічна. Для вибору вірної стратегії дій має бути розуміння особливостей роботи запропонованого ринку послуг. Тому в першу чергу ми провели повний аналіз конкурентів. Виявили лідерів в ніші, визначили їх сильні й слабкі сторони. За підсумками конкурентного аналізу склали список додаткових "фіч", рекомендованих для впровадження в проєкт.
Наступний крок - первинний технічний аналіз сайту. На стадії складання комерційної пропозиції ми одразу помітили помилки, що впливають на некоректне сприйняття ресурсу в пошукових системах.
За підсумками аудиту сформували перелік зі 100+ проблемних пунктів, серед основних які:
- дублікати сторінок;
- грубі помилки в мобільній версії сайту (Mobile-Friendly Tests);
- дуже низький показник швидкості завантаження сайту на робочому столі та мобільних пристроях;
- некоректно складений файл robots.txt;
- неактуальна карта сайту sitemap.xml;
- величезна кількість "битих" сторінок з 404 помилкою;
- відсутність метаданих на трафікогенеріруючих сторінках сайту.
Файл з помилками передали програмісту на доопрацювання.
SEO-фахівці приступили до збору семантичного ядра та реформації структури ресурсу. Поточна семантика проекту була занадто вузькою. Ми продіагностували головні трафікогенеріруючі сторінки, основні категорії розділів, пройшлися по рівням вкладеності сайту. В ході роботи стало зрозуміло, що поточної семантики проекту недостатньо. Ми поставили завдання розширити ядро ключових запитів. На стадії оцінки конкурентів пропрацювали близько 10 проектів adult-тематики. Їх вивчення допомогло сформувати оптимальну структуру веб-проекту для охоплення максимальної кількості запитів в ніші. Також ми помітили, що жоден з конкурентів не використовує фільтрацію на сайті.
SEO-фахівці вирішили доопрацювати структуру, а саме:
- Категорії.
На сайті цей типу сторінок присутній, але був вузьконаправленим.
- Фільтри за наданими послугами.
Цей тип сторінок раніше був відсутній на сайті. Зазвичай фільтрація застосовується для ресурсів сфери e-commerce, але ми ризикнули й впровадили її на сайт замовника. Саме цей крок дав поштовх до зростання пошукового трафіку:

Рис. 2 - Початок зростання трафіку після впровадження фільтрації
Основні зусилля ми сконцентрували на усуненні помилок внутрішньої та зовнішньої оптимізації проекту, а також модернізації контенту.
Ключові роботи з внутрішньої оптимізації:
- розширили семантичне ядро;
- створили посадкові сторінки;
- усунули технічні проблеми;
- поліпшили навігацію на сайті;
- усунули помилки в метатегах та тегах сторінок;
- сформували меню та систему фільтрів;
- усунули проблеми з індексацією.
Основні моменти зовнішньої оптимізації:
- підвищили позиції веб-проекту і вивели пріоритетні запити в ТОП пошукових систем;
- наростили кількість посилань - в рамках виділеного бюджету підібрали максимально якісних і відповідних тематиці донорів;
- крауд-маркетинг - розмістили природні посилання в релевантних темах блогів, на форумах і сайтах з нашої ЦА.
Контентна частина:
- створили інформативний оптимізований контент для посадкових сторінок;
- регулярно розміщували статті та оновлювали текстовий вміст проекту.
Підсумок - сьогодні на сайті заповнено 1000+ нових сторінок. Це сформувало "майданчик" для залучення трафіку за новими пошуковими запитами для проекту.
Видимість ресурсу за всіма запитам:

Рис. 3 - Загальна видимість ресурсу по всім запитам
Результати
Після усунення основних помилок, а, на жаль, даний період зайняв більше часу, ніж планувалося - виникли складнощі в реалізації змін через особливості системи управління сайтом, показники сайту стали планомірно збільшуватися.
Проявилася позитивна динаміка зростання органічного трафіка:

Рис. 4 - Динаміка зростання органічного трафіку Google Analytics
Через 6 місяців робіт з оптимізації та просування сайту відвідуваність ресурсу зросла на 1 270% від початкових показників та склала в середньому 1100 - 1200 користувачів на добу з пошукових систем.

Рис. 5 - Порівняння даних Google Analytics
За підсумками пошукового просування клієнт отримав вражаючі результати завдяки рішучості й злагодженій роботі наших SEO-фахівців та Рroject менеджера.
Так що, друзі, не бійтеся незвіданих складних бізнес-ніш!