Будьте обережні! Шахраї видають себе за рекрутерів ITForce і пропонують роботу в неіснуючих офісах у Дніпрі. Актуальні вакансії: work.ua та robota.ua

Обчислювані показники в Google Analytics 4

Обчислювані показники в

Google Analytics 4 охоплює більшість важливих показників, які демонструють продуктивність роботи сайту. Та іноді можна стикнутись з випадками, коли є необхідність виміряти щось, що є недоступним у стандартних метриках. В такому разі можна створити власні обчислювані показники.

У GA4 обчислювані показники дають змогу комбінувати показники для створення нових для використання у звітах. Новий обчислений показник можна додати до стандартних звітів та використовувати в спеціальних звітах дослідження.

Створення спеціальних показників можливе для всіх користувачів GA4. Тож сьогодні розглянемо:

  • Що таке обчислювані показники.
  • Як налаштувати обчислювані показники в Google Analytics 4 та де їх знайти.
  • Приклади та обмеження обчислюваних показників.

Почнемо.


Що таке обчислювані показники

Обчислювані показники — це спосіб створення показників із параметрів подій або властивостей користувача. Обчислювані показники використовують математичні обчислення стандартних показників GA4 для створення нових показників.

*Можна створити до 5 обчислюваних показників для стандартної ГА4 та 50 для ГА4 360.

Обчислювані показники походять від наявних показників та будь-яких користувацьких показників, які додані до акаунта GA4. обчислювані показники створюються за допомогою будь-яких математичних формул/операторів та комбінації метрик.

Різниця між користувацькими та обчислюваними показниками.

  • Користувацькі показники використовують для збору тих даних, які не збирає автоматично ГА4. Обчислювані показники використовуються для збору нових даних з вже доступних даних в ГА4.
  • Обчислювані показники є похідними від наявних показників й визначаються за допомогою математичної формули. Для створення нового обчислюваного показника необхідно поєднати чи замінити наявні показники.
  • Значення спеціальних показників обробляються та звітуються в ГА4 тоді, коли нові дані доступні в ГА4. Користувацькі метрики обробляються та надаються, щойно спеціальну метрику налаштовано.
  • Користувацькі показники не збирають дані заднім числом, тоді як обчислювані показники можуть збирати історичні дані та звітувати про них.
  • Обчислювані показники є складеними показниками, їх значення залежить від значення інших показників. Якщо наявні показники мають розбіжності чи проблеми з розрахуванням, обчислювані показники теж можуть бути не точними.

Обчислювані показники можна використовувати в стандартних звітах, дослідженнях та GA Data API.

Існує кілька способів створення спеціальних показників:

  1. налаштувати показники в Google Analytics 4;
  2. створити їх у Looker Studio (за допомогою спеціальних полів);
  3. використати Google Sheets для поєднання різних показників.

Сьогодні ми розберемо перший спосіб. Й далі самостійно налаштуємо обчислюваний показник в GA4.


Як налаштувати обчислювані показники в Google Analytics 4

Розглянемо деякі обмеження обчислюваних показників в Google Analytics 4, щоб мати більше інформації про них.

  • Дозволи — щоб створювати обчислювані показники, потрібно мати права Адміністратора або Редактора.
  • Квота — як і в UA, в GA4 існує обмежена квота на обчислювані показники, тобто 5 метрик для стандартних властивостей та 50 для GA360 властивостей. 5 для деяких компаній може бути замало.
  • Не можна створювати обчислювані метрики на основі вже наявної обчислюваної метрики. Можна використовувати тільки наявні та користувацькі показники.
  • Одиниця виміру валюти — краще використовувати стандартну одиницю виміру, якщо необхідно показати значення в іншій валюті, тому що валютна одиниця виміру показує тільки символ валюти.
  • Зміна формул — можна змінити формулу в будь-який час й вона запрацює заднім числом.
  • Зміна назв — завжди можна змінити назви обчислюваних показників, але назви API не можуть бути змінені після встановлення.
  • Символи формули — формули обмежені 1024 символами, хоча в більшості випадків такі довгі формули в інтерфейсі не використовуються. Для розширеного аналізу можна використовувати інші інструменти для керування даними.
  • Обмеження даних — деякі показники мають обмеження на дані, які будуть перенесені на розрахований показник. Це означає, що деякі метрики не будуть добре працювати в парі з іншими, але все одно їх слід протестувати та подивитися, як вони працюють для створеної формули.
  • Рядкові та логічні — не можна використовувати вираз у формулі для обчислюваних метрик, якщо значення будуть рядковими або логічними.
  • Недоступні метрики — було б добре мати можливість використовувати такі метрики, як Exits, у полі формули для створення обчислюваної метрики, наприклад, Коефіцієнт виходу. Однак, наразі вона не відображається в полі формули. Швидше за все, можуть бути й інші метрики, які не працюватимуть (поки що), але хто знає, можливо, вони з’являться в наступному оновленні.

Сподіваємося, що ці обмеження допоможуть вам розібратися з будь-якими проблемами, про які ви могли б не знати, коли почнете працювати з розрахованими метриками в Google Analytics 4.

Етапи налаштування обчислюваних показників:

  1. Заходимо у свій обліковий запис Google Analytics 4.
  2. Переходимо до ресурсу GA4.
  3. Натискаємо на розділ Адміністратор.
  4. У розділі Адміністратор переходимо до розділу Налаштування ресурсу — Відображення даних та натискаємо Обчислювані показники.
  5. У розділі Обчислювані показники бачимо кнопку Створити обчислюваний показник.

GA4 створення обчислюваних

Рис. 1 – GA4 створення обчислюваних показників

На екрані бачимо інтерфейс для налаштування обчислюваних показників, який має 5 полів для налаштування.

Створення обчислюваного

Рис. 2 – Створити обчислюваний показник

  • Назва показника є обов’язковим полем. Це те, що відображатиметься у звітах/дослідженні. Вона береться в фігурні дужки {}.
  • Назва API заповнюється автоматично й може бути використана для однозначної ідентифікації обчислюваної метрики при запиті через API. Назва API може містити тільки буквено-цифрові символи та символ підкреслення. Спеціальні символи, символи та пробіли не допускаються. Ім’я API має бути унікальним та не може бути змінено пізніше.
  • Опис не є обов’язковим полем, але може слугувати підказкою для користувачів при наведенні курсором на поле у звітах.
  • Формула — місце для обчислення необхідних даних. У полі використовуються арифметичні оператори, такі як (+, -, /, *) та (). Однак, це поле не може мати іншу метрику, що обчислюється. Можна використовувати круглі дужки, щоб замінити арифметичні оператори, порядок пріоритетності операторів такий самий, як і в математиці. Квадратні дужки не допускаються.
  • Одиниця виміру — це відображення значення показника у звітах. Є 4 категорії: Стандарт, Валюта, Відстань (Фути, Милі, Метри, Кілометри) та Час (Мілісекунди, Секунди, Хвилини, Години).

Протестуємо: створимо реальну метрику й подивимося, як вона зобразиться у звітах. Для цього заповнюємо всі наведені поля з рис. 2.

Заповнення полів

Рис. 3 – Заповнення полів обчислюваного показника

Після створення обчислюваної метрики вона з’явиться на вкладці Спеціальні визначення в розділі Обчислювані показники. Якщо натиснути на три крапки, матимемо на вибір опції: редагувати, копіювати та архівувати створені метрики.

Редагування обчислюваного

Рис. 4 – Редагування обчислюваного показника

Відновити заархівовану метрику не можна, й будь-які звіти з її використанням також не будуть працювати належним чином.

Після створення показника пройде кілька хвилин, перш ніж він з’явиться у звітах та їм можна буде користуватися.


Де знайти новий обчислюваний показник GA4

Заходимо в Google Analytics 4 та натискаємо Дослідити — Пустий.

Обчислюваний показник в

Рис. 5 – Вкладка Дослідження в Google Analytics 4

В Пустий звіт додаємо необхідні параметри та показники. Для цього заходимо в Налаштування, обираємо потрібну візуалізацію — Таблиця, додаємо рядки — Країна та в значення перетягуємо наші показники, включно зі створеним новим обчислюваним.

Звіт з обчислюваними

Рис. 6 – Звіт з обчислюваними показниками

Праворуч бачимо новостворену таблицю для аналізу.

Таблиця з обчислюваними

Рис. 7 – Таблиця з обчислюваними показниками

Таким чином можна створювати, редагувати, копіювати та архівувати (видаляти) обчислювані показники та створювати звіти під свої потреби.


Приклади обчислюваних показників в Google Analytics 4

Коли слід використовувати обчислювані метрики? Коли є бізнес-вимоги, які не можна задовольнити за допомогою наявних або користувацьких метрик.

Приклади використання обчислюваних показників.

  • Кількість активних сесій на користувача: тип метрики може дати уявлення про залученість користувачів разом з іншими метриками, такими як кількість активних сесій, середній час взаємодії тощо. Його можна розрахувати за формулою: {Залучені сесії}/{Загальна кількість користувачів} та використовувати стандартну одиницю виміру.
  • Середня вартість замовлення (AOV) – одна з найпоширеніших метрик у сфері електронної комерції, також може бути використана як розрахункова метрика за допомогою формули: {Валовий дохід}/{Транзакції}.
  • Коефіцієнт оформлення замовлення новими користувачами — бізнесу може бути цікаво зрозуміти, як нові користувачі поводяться на сайті та оформлюють замовлення, використовуючи формулу {Нові користувачі}/{Оформлення замовлення}*100, використовуючи стандартну одиницю виміру.
  • Виторг від товару після повернення — може бути корисно мати швидкий перегляд фактичного виторгу після будь-яких повернень, що можна зробити за допомогою формули: {Валовий дохід від товару}-{Сума повернення товару}, використовуючи валюту як одиницю виміру.

Список змінюватиметься залежно від бізнесу та його обставин. Крім того, багато показників раніше розраховувалися в UA, але GA4 також охоплює багато з них.


Висновок

Отже, сьогодні ми розібрали, що таке, як налаштувати та як використовувати нову функцію GA4 – обчислювані показники. Ми також навели деякі типові приклади використання обчислюваних показників. Для кожного бізнесу вони будуть свої.

GA4 охоплює багато показників, та все ж має квоту в 5 обчислюваних показників для акаунту, тому слід зважувати на це та не створювати показники, які вже є в наявності в Аналітиці. Проте, ви завжди можете видалити непотрібні метрики.

Отримайте більше користі

Ви отримаєте від нас найкращий контент, який допоможе вашому бізнесу зростати.
Ваш запит надіслано

    Підписатись

    Просувайтеся з нами — залиште заявку просто зараз

    Отримайте безкоштовну консультацію та оцінку просування бізнесу
    Ваш запит надіслано

      Надіслати