замовити дзвінок
+38 (044) 358-48-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
3031
2

Чат-боти у месенджерах з автоматичними відповідями на поширені питання чи балансом бонусів стають все популярніше. Велика кількість брендів створила зручний для користувачів власний бот у Телеграм. А що Інстаграм? Це ж фактичний онлайн-магазин в соцмережі.

І Інстаграм дає можливість створювати чат-боти у Директі. Причому офіційно, адже запускається бот через API Messenger. Тобто для відповідей на найпоширеніші питання клієнтів у Директ тепер замість кількох адміністраторів акаунту можна під’єднати чат-бота, котрий відповідатиме на прості повідомлення.

Інстаграм не має власної платформи для створення ботів безпосередньо в інтерфейсі. Однак існує широкий вибір сторонніх рішень, котрими можна користуватись.

Розберемось, як працює бот та хто може його створити. Розглянемо вдалі реалізовані приклади українських брендів та наведемо вимоги та початкову інструкцію зі створення.


1. Що таке чат-бот в Інстаграм

Чат-бот Instagram – це інструмент для автоматизованого спілкування в Інстаграм. Бот працює на основі штучного інтелекту.

Чат-бот може надсилати автоматичні реакції користувачам соцмережі, які реагують на ваші сторіс або спілкується з тими, хто розпочинає діалог в Директі. Чат-боти Instagram працюють цілодобово та ведуть кілька бесід з користувачами одночасно.

Приклади відповідей чат-бота в Інстаграм

Рис. 1 – Приклади відповідей чат-бота в Інстаграм

На прикладі вище бачимо реакцію на позначку акаунту бренду та автоматичну відповідь на початок діалогу в Директ.

Хто може створити чат-бота в Instagram?

Офіційно Інстаграм дозволяє створювати чат-ботів для 2 типів акаунтів:

Так само як сторіс, дописи чи реклама в Інстаграм, чат-боти можуть допомогти перетворити інтерес користувача на продаж в Директ.


2. Як працює чат-бот Інстаграм?

Більшість чат-ботів, у т. ч., в Інстаграм, створені за допомогою шаблонів розмов (вони ж майндмапа). Вони дозволяють ботам взаємодіяти з користувачами на основі певних дій.

Елементи, після спрацювання котрих запускається чат-бот:

  • тригери — ключові слова чи фрази у коментарях або повідомленнях Директ, після котрих запускається чат-бот;
  • дії — це інструкції, які вводяться в чат-бота, які змусять його діяти або відповідати певним чином. Тобто це закладені інструкції, котрі вказують чат-боту, що робити залежно від введення та поведінки користувача (наприклад, певна відповідь на вхідне повідомлення певного типу);
  • умови — повідомляють чат-боту про конкретні умови, які спричинять певну дію (наприклад, якщо — то).

Особливість бота полягає в тому, що він може надсилати повідомлення користувачеві після:

  • підписки на сторінку;
  • першого повідомлення;
  • внаслідок реакції на певне слово-тригер тощо.

Приклад слова-тригера для спрацювання автоматичних відповідей у Директ

Рис. 2 – Приклад слова-тригера для спрацювання автоматичних відповідей у Директ

Інстаграм має такий термін, як 24-годинне вікно. Це означає, що коли користувач:

  1. відмітив вас у сторіс;
  2. написав або прокоментував якусь публікацію у Директ,

у власника акаунта з’являється можливість протягом 24 годин від цього моменту запустити чат-бота для спілкування.

Чимало клієнтів роблять покупки через Інстаграм. Комерція через Інстаграм – це дієвий інструмент для бренду, адже користувачі соцмережі люблять робити спонтанні покупки. Й часто перед покупкою надсилають запитання в Директ після перегляду сторіс, дописів чи рілс. У цьому разі бот для відповідей допоможе перетворити зацікавленість на покупку.


3. Переваги від використання чат-ботів Інстаграм для бізнесу

Розглянемо переваги користуванням чат-ботом.

  • Автоматизація роботи та покращення клієнтського сервісу.

Чат-бот для відповідей значно економить час менеджера акаунту та час клієнта, відповідаючи миттєво на повідомлення. Бот працює 24/7, тож користувачі можуть поставити запитання в будь-який час, і одразу отримають відповідь.

Завдяки чат-боту SMM-спеціаліст зможе більше часу присвячувати налаштуванню, аналізу реклами та коригуванню стратегії.

Чат-бот здатен надсилати інформацію з нагадуваннями про акції, розпродаж, заходи бренду тощо.

  • Інформація про цільову аудиторію.

Чат-боти Instagram відстежують питання, які задають користувачі у Директ, а це допоможе з аналізом ЦА.

Наприклад, якщо певна частина споживачів з разу в раз питають вас щодо політики повернення, то, можливо, настав час її переглянути та сформулювати простіше.

Також можна відстежувати попит на товари та їх актуальну наявність. А отримані дані можна використати під час створення рекламних креативів та запуску рекламних кампаній для залучення клієнтів. Крім того, інформація від користувачів корисна для виявлення слабких місць у воронці продажів. А завдяки відстежуванню запитів клієнтів власник акаунту може дізнатися про проблеми на сайті тощо.

  • Охоплення більшої кількості користувачів — відповідайте на повідомлення кількома мовами.

Якщо обрана вами платформа має можливість налаштування бота кількома мовами, зробіть це, перекладіть всі налаштовані повідомлення на українську та англійську, наприклад. Чат-бот Інстаграм здатен визначити походження мови та відповісти відповідним чином.

Нижче — приклад автоматичних відповідей на 2х мовах, налаштованих в самому Інстаграм за допомогою API Messenger.

Приклад кількамовного бота

Рис. 3 – Приклади кількамовного бота

80% покупців з більшою ймовірністю зроблять покупку, коли вони мають персоналізований особистий досвід або досвід роздрібної торгівлі через електронну комерцію. Значна частина цієї аудиторії говорить тією ж мовою, що й ваші клієнти.

Використання миттєвих відповідей чат-бота покращить взаємодію користувачів із вашим брендом та підвищить імовірність того, що вони знову зроблять покупку саме у вас.

Чи всім потрібен чат-бот в Інстаграм?

Зазначимо, що не завжди й всім потрібні чат-боти. Якщо у вас індивідуальний підхід до продажу товару або прорахунок модифікацій продукту тощо, тоді не варто підключати бот, просто щоб підключити. В цьому разі автоматичні відповіді не матимуть сенсу та ними не користуватимуться.

Для чого не можна використовувати чат-боти

Звичайно, для використання чат-ботів в Інстаграмі є певні обмеження:

  • Не можна розсилати спам. Використовуючи чат-бота для просування в Instagram, ви можете надсилати персоналізовані пропозиції продуктів або спеціальні пропозиції своїм клієнтам. Однак, якщо ви занадто часто цим користуєтеся чи створюєте масові розсилки за допомогою чат-бота, є велика ймовірність того, що ваш профіль невдовзі заблокують.
  • На складні питання клієнтів чат-бот відповісти не зможе, для цього потрібна людина. Краще налаштувати чат-бот так, що не маючи змоги дати відповідь, він буде спрямовувати клієнта на працівника. Також варто час від часу стежити за роботою чат-бота та перевіряти, наскільки точну він дає відповідь.

Радимо періодично переглядати розмови бота з користувачами, щоб не пропустити щось важливе.


4. Приклади чат-ботів Інстаграм

Найбільш поширені варіанти чат-ботів в Інстаграм це:

  • Бот-відповідач на Інстаграм сторіс чи коментар під дописом.

Залучення клієнтів в Instagram має вирішальне значення для збільшення продажів. Кожна щоденна відповідь на кожну реакцію на сторіс в Інстаграм забирає багато часу, особливо якщо акаунт має велику кількість підписників.

Приклад відповіді бота на коментар у дописі

Рис. 4 – Приклад відповіді бота на коментар у дописі

Ось тут й згодяться чат-боти. В чат-бот можна закласти інформацію про те, яка саме реакція має викликати чат-бота. І на кожну реакцію чи слово можна прикрутити окрему дію, котра спрацьовуватиме після настання потрібної події.

  • Боти Інстаграм Директ для відповідей на повторювані запитання користувачів.

Неможливо забезпечувати якісне обслуговування клієнтів цілодобово, адже менеджери акаунту повинні й спати. Небагато бізнесів мають кілька адміністраторів, щоб підтримувати спілкування з користувачами 24/7. Кому хочеться починати кожен робочий день з десятків чи сотень непрочитаних повідомлень? Саме тут чат-боти беруть на себе відповідальність. Вони можуть мати кілька чатів віч-на-віч у реальному часі з клієнтами, поки вас немає.

Приклад бота з поширеними запитаннями користувачів

Рис. 5 – Приклад бота з поширеними запитаннями користувачів

На прикладі вище бачимо закладені в бот найпоширеніші питання користувачів. Вони спрацьовують, тільки-но користувач натискає на кнопку Повідомлення в профілі магазину.

Які відповіді можна закласти в чат-бот?

По-перше, налаштуйте автоматичну відповідь на написання в Директ.

Реакції на відповіді у Директ

Рис. 7 – Приклад відповідей на реакції у конструкторі Tidio

Проаналізуйте найпоширеніші питання користувачів. У вас збереться кілька майже однакових повідомлень, на котрі можна придумати автоматичну відповідь.

Приклад мапи з найпоширеніших питань у конструкторі Tidio

Рис. 7 – Приклад мапи з найпоширеніших питань у конструкторі Tidio

Можна виокремити поширені питання в групи або виділити кілька головних найчастіших питань. Наприклад:

  • наявність товарів;
  • офлайн-магазини та їх часи роботи;
  • доставка Україною та закордон тощо.

5. Як обрати платформу для створення чат-бота?

Інтернет пропонує велику кількість платформ для створення чат-ботів. Серед них є й закордонні, і вітчизняні сервіси.

Бот відповідає на повідомлення чи людина, ви все одно несете відповідальність за дії свого бренду. Тож радимо провести деяку підготовчу роботу перед запуском бота.

  • Дослідження платформ перед покупкою.

Зі зростанням потреби в автоматизованих системах обміну повідомленнями зростає і пропозиція, але не всі чат-боти однакові. Тож шукайте дослідження, відгуки клієнтів та інші підтвердження високої якості платформи. Не всі чат-боти працюють коректно. Не варто використовувати неперевірені платформи.

Спершу протестуйте бот. Якщо на сайті, де можна завантажити цього чат-бота, є приклади компаній, які користуються його послугами, спробуйте надіслати повідомлення цим компаніям, щоб побачити, наскільки коректно працює чат-бот. Це займе 5 хвилин вашого часу, а користь від особистого досвіду перевищить часові витрати.

  • Не забувайте стежити за активністю свого бота.

Мета чат-бота Інстаграм полягає в тому, щоб полегшити керування акаунтом та заощадити час спеціаліста, в чиїй зоні відповідальності лежить стеження за профілем бренду у соцмережі. Не забудьте перевірити бот перед запуском та переконатися, що він працює справно — дає ті відповіді, котрі ви в нього заклали.

Використовуйте цю інформацію так само як ви використовуєте статистику Інстаграм, щоб покращити маркетингову стратегію.


6. Створення чат-бота в Інстаграм

Нагадуємо, що для під’єднання бота акаунт в Інстаграм має бути статусу бізнес. А далі підготовча процедура така:

  1. відкриваємо свій обліковий запис Інстаграм та перевіряємо, чи під’єднана до профілю сторінка бренду у Facebook;
  2. налаштовуємо доступ до коментарів, повідомлень та згадок;
  3. перевіряємо, чи має права адміністратора той, хто запускатиме бот на сторінці;
  4. дайте доступ до сервісу, в якому плануєте створювати бота, до необхідних сторінок у бізнес-менеджері;
  5. під’єднання додаткового облікового запису як підписника-тестера роботи бота.

Для прикладу ми обираємо чат-бот від SendPulse, адже це українська компанія й інструкція з налаштування бота в них зрозуміла й покрокова. До речі, платформа має безкоштовний тариф для тестування чат-бота, спробуйте.


Висновок

Чат-бот безперечно полегшує роботу менеджера акаунту. Можна налаштувати бота відправляти реакції на згадки бренду користувачами, автоматичні відповіді та закласти в нього схему відповідей на найпоширеніші питання.

Проаналізуйте питання користувачів та свій підхід до роботи — можливо, бот полегшить вашу роботу. А можливо, вам він не потрібен. І обов’язково перед запуском протестуйте роботу бота — чи вірно він відповідає та чи вчасно. Й враховуйте, що бот — це помічник, але і його роботу потрібно перевіряти та час від часу коригувати налаштування.

Сторіс ТікТок банер

TikTok сторіс для бізнесу

Instagram Direct banner

Інстаграм Директ: основні та загальні

інфлюєнс-маркетинг банер

Посібник з інфлюєнс-маркетингу в ​​TikTok

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.