замовити дзвінок
+38 057 755-48-00
Starting a new project?
отримати консультацію
PPC - контекстна реклама
6
1

Продовжуємо розбирати питання, що задають клієнти нашим Project manager'ам.

Сьогодні обговоримо додаткові інструменти аналітики.

*Ми не будемо зупинятися на тому, як самостійно встановити ці сервіси - це робота програміста. Також, у кожного веб-проекту свої особливості бізнес-процесів, а значить, й свій код.

1. Google Tag Manager

Код GTM – буквально перше, що ми рекомендуємо встановити замовнику на сайт.

Google Tag Manager (Менеджер тегів) – система управління тегами, в котру можна впровадити теги для відстеження та аналізу поведінки відвідувачів ресурсу.

Наприклад, ви бажаєте збільшити залученість користувачів в життя компанії, бажаєте виховувати власних адвокатів бренду.
На носі – 8 березня, а значить, традиційні святкові акції та знижки принесуть приплив покупців на сайт. Щоб посилити попит та трохи повеселити відвідувачів, ви вирішили створити жартівливий тест-опитування на знання жіночих захоплень.
Склали питання й варіанти відповідей.
Прикрутили на Головну сторінку кнопку “Пройти тест”. Підготували email-розсилку з анонсом та доступом до анкети.

Ви намагалися підняти настрій клієнтам – проробили море джерел в інеті та вже здатні читати лекції студентам щодо історії виникнення 8 березня)
І тепер бажаєте переконатися, що досягли мети – залучили відвідувачів ресурсу до гри.
Вам важливий зворотний зв’язок – потрібні переходи за кнопкою СТА.

Як і де це перевірити?

Як – відстежувати кліки.
Де – у звітах Google Analytics через Google Tag Manager.

Google Analytics – базовий інструмент аналітики. Він як раз підключається через GTM.
Таким чином, програміст встановлює код, а далі ви самостійно обираєте змінні, що потрібно відстежувати, та сервіси, що застосовуватиме.

Які саме задачі вирішує диспетчер тегів?

  • налаштування відправлення даних до Google Analytics, Яндекс.Метрику та ін. системи аналітики;
  • встановлення кодів ремаркетингу та ретаргетингу (Facebook, Google Ads, Яндекс та ін.);
  • швидке розміщення HTML-скриптів для будь-яких цілей + А/В-тестування креативів.

Та багато інших – на кожен крок користувача на ресурсі можна привласнити код.

Які це можуть бути дії:

  • моніторинг переходів за зовнішніми та внутрішніми посиланнями;
  • відстеження джерел вхідного та вихідного трафіку;
  • перевірка відправлення форм;
  • встановлення та відстеження кліків за віджетами та кнопками соцмереж;
  • підміна вашого телефонного номера на сайті.

GTM потрібен кожному проекту, адже це додаткова аналітика діяльності та перевірка KPI бізнесу.

Блог ГМТ

Рис. 1 – Приклад використання тегів у GTM

Тепер розберемо 2 механізми, що полегшують роботу з аналітикою.


2. Система Call Tracking

Call Tracking – модуль моніторингу вхідних телефонних дзвінків з різних маркетингових джерел (контекстна реклама, email-розсилки, форма замовлення та ін.).

Навіщо потрібен та яку інформацію надає коллтрекінг?

  • який рекламний канал працює ефективніше за інші;
  • скільки заявок та транзакцій приносять дзвінки телефоном;
  • % пропущених дзвінків, а значить, втрачених клієнтів, та ін ..

А функція Callback додатково підвищить конверсії сайту.

Механізм роботи схожий з Google Analytics – тільки система враховує дзвінки, а не кліки. А за статистикою, 15-100% продажів проходять через телефон.

Що фіксує система:

  1. номер телефону, з котрого та на котрий подзвонили;
  2. тривалість розмови;
  3. хто телефонував;
  4. результат розмови;
  5. яка конкретно реклама спрацювала.

Також можна записати розмову з клієнтом, прослухати її, та виявити недоліки в скриптах спілкування менеджера та замовників.

Механізм роботи:

  • клієнт тисне на рекламу та переходить на сайт;
  • дзвонить за номером, що висвітився та був попередньо підмінений;
  • дзвінок фіксується в віртуальній АТС;
  • за набраним номером система розуміє, з якого джерела надійшов дзвінок;
  • по завершенню дзвінка інформація щодо розмови відображається в журналі дзвінків.

Пример работы системы колл-трекинга

Рис. 2 – Приклад роботи з системою колл-трекінгу

В залежності від того, як саме підміняється номер телефону, виділяють 3 види коллтрекінгу:

  • статичний

На кожен рекламний офлайн та онлайн канал система виділяє свій телефонний номер.

Коли відвідувач заходить на сайт, алгоритм визначає джерело трафіку (Пошук, відеореклама на Youtube, банери) та показує користувачеві номер, який закріплений за каналом переходу.

При дзвінку номер підміняється автоматично.

  • динамічний

Алгоритм схожий з попереднім – під кожну рекламну кампанію виділяється кілька телефонних номерів (кількість ви дізнаєтеся через 5-7 днів тестування сервісу).
Але при цьому кожному онлайн-відвідувачеві система показує свій унікальний номер. Після чого кожна сесія користувача зв’язується з конкретним запитом.

Так можна визначити джерело переходу аж до ключового слова або браузера користувача. А також відстежити асоційовані конверсії.

ГТМ коллтрекинг

Рис. 3 – Приклад роботи динамічного коллтрекінгу

Недолік – потрібна велика кількість номерів у разі, якщо одночасно на сайт переходить більше 1го користувача.

  • комбінований

Динамічна підміна для клієнтів з Пошуку та статичний номер для офлайн-джерел.

Як зрозуміти, чи потрібен саме вам коллтрекінг?

Як правило, коллтрекінгові компанії для ознайомлення з механізмом дії надають безкоштовний тестовий період. Після його закінчення ви вже матимете інформацію, чи потрібна вашому бізнесу ця система відстеження, або ж вам достатньо тих даних, що існують в Аналітиці.

Витрати на впровадження розраховуйте, виходячи з:

  • загального бюджету;
  • частки телефонних конверсій від загального числа конверсій;
  • частки рекламного бюджету, яка потрібна для впровадження коллтрекінга.

Якщо частка вхідних дзвінків не менше 30%, а частка рекламного бюджету не менше 15%, то систему відстеження все-таки краще впровадити.


3. Навіщо встановлювати код e-commerce на сайт?

Електронна комерція збирає дані щодо транзакційних дій відвідувачів сайту (категоріях, кількості та ціни купленого товару, вартості доставки та ін.).

Ви зрозумієте, як користувачі взаємодіють з сайтом, на якому етапі збиваються та починають роздумувати (можливо, слід краще пропрацювати цей важкий крок, наприклад, запитати безпосередньо через email-розсилку, чому виникли складнощі з оформленням замовлення).

Стандартна електронна торгівля відстежує дані щодо здійснених транзакцій, а розширена – будь-яких.

Розширена (Enhanced Ecommerce) збирає більше параметрів щодо поведінки відвідувачів ресурсу. Це можуть бути: дані про перегляд інформації про продукт, додавання товару до кошику, кліки за акційними банерами на сайті, перегляді блоку “З цим товаром купують”, застосування промокоду, і т. д ..

Розширена електронна торгівля встановлюється через GTM. Дані ви побачите у звітах Google Analytics.

Услуга интернет-магазины

Рис. 4 – Приклад звіту про транзакції

Навіщо потрібне налаштування Enhanced Ecommerce?

Блок Enhanced Ecommerce допомагає збагнути:

  • який дохід отриманий за кожним джерелом трафіку (+ визначення перспективних сегментів);
  • які категорії товарів краще продаються через PPC, а які через органічний пошук;
  • як змінився дохід за різними рекламними каналами після збільшення бюджету;
  • котрий з рекламних ресурсів забезпечує найбільший середній чек;
  • які товари частіше або рідше переглядають;
  • які продукти користувачі охочіше додають до кошику;
  • як змінюється обсяг продажів різних товарів в різних періодах;
  • які кроки проходить покупець до того, як натискає кнопку “Оформити замовлення”;
  • і т.д..

Тобто, ви зрозумієте, чи працює збудована воронка продажів, а які пункти стопорять людей.
З урахуванням цих даних можна перерозподілити рекламний бюджет на найбільш результативними каналами, переналаштувати тригерні сценарії email розсилок або повідомлень у Viber, запустити додаткові акції на неходові товари і т. д ..

Умови встановлення:

  • чітко сформульоване ТЗ з пунктами для впровадження на відстеження;
  • програміст, що коректно встановить блок електронної торгівлі.

Як правило, код розміщують на сторінці “Спасибі”.


Висновки

Базовий інструмент для роботи з аналітикою кожного онлайн-проекту – Google Tag Manager.
Тільки після вбудови GTM на сайт ставляться Call Tracking та E-commerce.
Ці 3 інструменти відстеження дій відвідувачів сайту дають розширену картину Customer Journey Map.

З урахуванням показників поведінкової карти ви збудуєте більш рентабельну систему продажів (запровадивши додаткові блоки товарів, акції на неходові продукти, вдосконалений сервіс) та проробите заперечення клієнтів.


Аудит рекламних кампаній Google Ads

Контекст

Що таке контекстна реклама? Види й типи

Discovery Ads

Налаштування кампанії Discovery Ads

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.