замовити дзвінок
+38 057 782-28-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
40
2

Джерело - moz.com

Поговоримо про те, як та коли використовувати, а коли НЕ використовувати Disavow Tool (інструмент відхилення зовнішніх посилань) від Google. Поговоримо про те, яке місце він займе в наборі інструментів SEO у 2021 році з огляду на широко поширені сумніви щодо його корисності. Але спочатку трохи передісторії. Інструмент Disavow Tool був запущений в кінці 2012 року в екосистему SEO, що сильно відрізняється від тієї, в якій ми працюємо сьогодні.

Оновлення посилального спаму в Penguin було ще зовсім новим, й заходи, прийняті вручну, були звичайною справою. У той час багато сайтів, які працювали з менш авторитетними агентствами над побудовою посилального профілю, отримували повідомлення від Google, й весь або частина сайту зникала з результатів пошуку.

Основна відмінність нинішнього використання даного інструменту - раніше при накладенні санкцій за неправильну тактику побудови посилань алгоритм був гранично ясний та включав використання Disavow Tool.

Сьогодні дуже й дуже рідко хтось отримує сповіщення про ручні санкції. Якщо ваш трафік падає, у вас немає можливості дізнатися напевно, чи відбулося це через причину, пов'язану з посиланнями, або з якоїсь іншої причини. Ваш трафік дійсно може повернутися в норму з наступним оновленням ядра, навіть якщо ви нічого не зробите.

Британський новинний сайт The Daily Mail був настільки спантеличений цією закономірністю, що подав в суд на Google.

Отже, чи вважається Disavow Tool в наші дні застарілим, або все ще актуальний?


1. Чи буде корисний інструмент Disavow Tool в 2021 році?

Падіння трафіку. Отже, якщо ви зіткнулися з великим спадом трафіку, але санкцій не було, чи слід вам відхиляти посилання?

Google, кажется, говорит нет. У 2020 году Марі Хейнс запитала Джона Мюллера з Google, чи може збільшитися потік трафіку на сайт після використання інструменту Disavow Tool, навіть якщо на нього не було накладено санкцій (тобто видимого повідомлення в консолі пошуку Google). Джон Мюллер сказав, що така перевага буде «дуже рідко». Це, по суті, означає, що якщо сайти бачать вигоду після відхилення посилань, це, ймовірно, випадок кореляції, а не причинно-наслідкового зв’язку.

Це засновано на затвердження Google про те, що алгоритми тепер достатньо розумні, щоб просто ігнорувати неякісні посилання, а не вимагати будь-яких штрафних санкцій.

Однак, якщо ви тільки що побачили сильне падіння трафіку, ви, ймовірно, захочете припинити його зниження й спробувати все, що може цьому сприяти, чи не так? Розумним першим кроком було б поглянути на ваш профіль зворотних посилань й подивитися, чи не здається він підозрілим.

Подумайте, чи багато у вас їх та коли вони з’явилися? Власний рейтинг спама Moz – ідеальний показник для цього завдання, якщо ви застрягли.

Якщо після перегляду власного посилального профілю ви думаєте, що все-таки падіння трафіку відбулося через неякісний посилальний профіль, можливо, файл відхилення посилань вам допоможе.
Але пам’ятайте: якщо ви покладалися на сумнівні посилання, відхилення повинно прибрати їх з вашого посилального профілю, а значить вам доведеться вирівняти динаміку, замінивши погані посилання новими. Тобто вам доведеться замінити їх якимись насилу заробленими законними аналогами.

Думаємо наперед. Що, якщо у вас зараз все добре з трафіком, але вас турбують скелети в шафі? Можливо, ви думаєте – добре, що вам (або вашому клієнтові) сходить з рук стан посилального профілю ресурсу, й це випадковість, яка очікує свого часу? Або, може бути, ви вважаєте, що хтось спамить ваш сайт поганими посиланнями, щоб заподіяти шкоду, або просто з якоїсь не пов’язаної з цим причини, яка, однак, обернеться наслідками?

У цих випадках ви можете розглядати випереджаюче відхилення знову ж як міру обережності. Я б порадив прийняти легкі заходи, оскільки тут є фактор – не чинити те, що не зламано, й занадто легко принести більше шкоди, ніж користі.


2. Які посилання слід відхиляти?

У автора статті є відмінний мануал за темою: Які посилання варто відхиляти за допомогою Google Disavow Tool.

Приблизний процес може виглядати якось так:

  1. Використовуйте показник спаму, щоб звузити аналіз до посилань, які вас особливо турбують.
  2. Використовуйте Excel, Google Таблиці чи щось подібне, щоб визначити пріоритет деяких посилань для перегляду вручну (якщо сайт посилається на вас 10 000 раз, вам, ймовірно, буде потрібно переглянути тільки кілька посилань, щоб зрозуміти ідею). Не забудьте на цьому етапі вирізати всі посилання, для яких застосовано атрибут nofollow, термін дії закінчився, 404 посилання та ін..
  3. Перегляньте знайдені посилання й запитайте себе, який мотив міг бути в автора, щоб розмістити їх. Якщо ви не можете уявити собі будь-яку причину, крім фінансового стимулу або порушення безпеки сайту, ви можете відхилити це посилання. Якщо всі посилання з цього домену виглядають так, ви можете відхилити цей домен.

Disavow Tool спам

Рис. 1 – Використовуйте показник спаму, щоб звузити аналіз до посилань, які вас особливо турбують

Визначивши, які посилання та домени потрібно відхилити, можна переходити до наступного кроку.


3. Як перевірити файл відхилення?

Ви завжди можете завантажити чинний файл відхилення, якщо у вас є доступ до консолі пошуку Google. Завжди корисно подивитись, що в ньому міститься – на сьогодні у багатьох сайтів є файл відхилення за весь час, часто з коментарями, що розкривають причину та час, коли були спочатку додані будь-які посилання.

Тут ви можете активувати інструмент та вибрати свій сайт зі списку. Врахуйте, що інструмент відхилення застарів й не підтримує властивості домену. Замість цього вам потрібно буде дивитися на префікси (наприклад, https://www.moz.com, а не просто moz.com).

Disavow Tool статус ресурса

Рис. 2 – Перегляд статусу ресурсу або завантаження нового списку відхилених посилань

Досить імовірно, що будь-який старий файл відхилення був завантажений в епоху HTTP, а не HTTPS, тому вам потрібно буде переконатися, що ваші HTTP:// та HTTP://WWW. властивості достовірні.


4. Чи можу я видалити посилання з файлу відхилення?

Що, якщо ви виявите в файлі відхилення домени, яких, як ви абсолютно впевнені, там не повинно бути? Автор досить багато разів виявляв старий файл відхилення, який, ймовірно, був створений в деякій паніці, і, можливо, відхилявший непогані посилання на сайт. У парі випадків я навіть бачив сайти, які відхилили самі себе.

У цих випадках я виправляв помилки й повинен сказати, що не побачив позитивних результатів від цього. Залишається кілька можливих пояснень:

  • Google в будь-якому випадку повністю ігнорує файли відхилення.

або ж

  • Якщо посилання відхилене, шляху назад немає.

або ж

  • Google ігнорує явно помилкові записи.

або ж

  • Ці сайти все одно не могли отримати більше посилань.

Цей твіт Джона Мюллера у 2019 році явно виключає варіант 2 та як би має на увазі, що варіант 1 теж не вірний.

З урахуванням того, що я знайомий зі згаданими вище випадками, підозрюю, що це деяка комбінація відповідей 3 та 4. Це не були сайти, яким зазвичай не вистачало авторитету в порівнянні з їх колегами (як раз навпаки), але я б очікував, що відхилення себе було б смертельним ударом, якби це взагалі мало якийсь ефект. Два сайти, які зробили це, ні в якому разі не були мертвими, тому я думаю, що відмова від себе не має ніякого ефекту.

Так що так, ви можете видалити посилання з файлу відхилення.


5. Як створити файл відхилення?

По суті, файл відхилення – це просто текстовий файл (.txt або .csv). Кожен рядок в текстовому файлі повинен бути одним з наступних:

  • Відхилене посилання, наприклад, https://example.com/dodgy
  • Відхилений домен (це означає, що всі посилання з цього домену зникнуть), наприклад, домен: example.com
  • Коментар (який Google проігнорує, але ваші колеги можуть знайти корисним в майбутньому), наприклад, #Нові відхилення 2021-02-01

Вот как они могут выглядеть вместе:

Disavow Tool

Рис. 3 – Файл з директивами disavow

Кілька важливих зауважень.


5.1 Ви можете відхилити субдомени

Наприклад, домен: blog.example.com

Це особливо стане в нагоді, якщо у вас є посилання з деяких сумнівних сайтів з блогами (наприклад, dodgyblog.blogspot.com), але ви не обов’язково відмовляєтеся від всіх сайтів, навіть якщо всі вони мають загальний домен (blogspot.com).


5.2 Файл відхилення повинен мати формат UTF-8 або 7-бітний ASCII

Якщо ви створюєте файл відхилення шляхом вставки, наприклад, з Excel в Блокнот, вам потрібно буде потім перейти до Зберегти як та переконатися, що він виглядає наступним чином:

Disavow Tool encoding

Рис. 4 – Поле встановлення кодування символів


5.3 Максимальний розмір файлу – 2 МБ або 100 000 рядків

Раніше колишні гугловці пропонували обмеження в 10 000 рядків, але офіційний рада Google передбачає більшу значущу цифру в 100 000 рядків.


6. Як відправити файл відхилення?

Схема відправки файлу на відхилення:

  1. Перейдіть до інструменту. Тепер неможливо активувати інструмент Disavow Tool через Google Search Console. Замість цього вам потрібно перейти на search.google.com.
  2. Виберіть сайт, посилання на який ви хочете відхилити. Пам’ятайте, що вам необхідно пройти перевірку за відповідним протоколом (наприклад, https://moz.com, оскільки це проіндексована версія цього сайту, а не http://moz.com, https: //www.moz. com и т. д.).
  3. Завантажте файл відхилення.

Disavow Tool upload disavow list

Рис. 5 – Завантаження файлу з директивою disavow

Залежно від того, чи був у вас раніше файл відхилення, ви побачите кнопку Завантажити список відхилень або Замінити. В останньому випадку обов’язково збережіть копію старого в якості резервного!


7. Використання Disavow Tool після міграції домену

Теоретично вам потрібно відхилити тільки новий цільової домен – немає необхідності повертатися й оновлювати файли відхилення в старих рядках, які тепер мають 301 редирект на поточну канонічну версію.

Наприклад, Moz не потрібно буде оновлювати файл відхилення:

Так, якщо вже є файл відхилення, який вас влаштовує, й ви проходите заплановане перенесення сайту, було б непогано взяти його з собою та повторно завантажити на новому ресурсі.


7. Використання Disavow Tool після міграції домену

Небезпека Disavow Tool полягає в тому, що ви не знаєте, які з ваших посилань приносять більше шкоди, ніж користі, якщо такі є.
Крім того, якщо ви дійсно використовуєте чорне SEO для побудови посилального профілю, дуже висока ймовірність, що файл відхилення допомагає Google фільтрувати посилання, які ви створюєте, як неякісні, що ще більше ускладнить шлях до успіху в наступному проекті.
Тим часом переваги неясні, погано документовані і їх практично неможливо перевірити.

В цілому, автор радить використовувати Disavow Tool помірно й обережно. Якщо ви відхиліть посилання, які, як ви впевнені, що не приносять вам ніякої користі, то вам буде спокійніше, ніж якщо не відхиліть.


Листопадовий апдейт Google

Все про партнерський маркетинг

Як оформити сторінку Доставки?

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.