замовити дзвінок
+38 057 782-28-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
52
1

Автор статті - Арсеній Чистяков, засновник та головний автор блогу CREATOR. Пишу про те, як створити, просунути та монетизувати свій сайт на основі особистого досвіду.

Все більше власників бізнесу використовують партнерський маркетинг як додаткове джерело доходу, тоді як інші створюють і будують весь бізнес виключно на цьому виді маркетингу. За даними Statista, витрати бізнесу на партнерський маркетинг до 2022 року досягнуть 8,2 мільярда доларів.

Найприємніше те, що почати заробляти не так вже й складно. Для цього не потрібно мати комплексні знання у сфері цифрового маркетингу. Все, що знадобиться, – свій сайт, ютуб-канал або паблік в соціальних мережах.

Отже, у цьому посібнику ви дізнаєтеся все необхідне про партнерський маркетинг. Починаючи з того, як він працює і закінчуючи тим, як кожен може отримувати пасивний доход через цей канал.


1. Що таке партнерський маркетинг та як він працює?

Партнерський маркетинг – це процес просування різних продуктів чи послуг в обмін на комісійні від продажу. Комісія – це відсоток від ціни продажу, яку ви генеруєте, або фіксована сума.

Іншими словами, у партнерському маркетингу ви дієте як продавець компанії. Якщо користувачі здійснять покупку, перейшовши за вашим посиланням, ви отримаєте винагороду як партнер.

Партнерський маркетинг

Рис. 1 – Схема роботи партнерського маркетингу (джерело зображення: BigCommerce)

Одним з плюсів афілійованого маркетингу є те, що ви можете просувати різні продукти від різних компаній одночасно по численних каналах.


1.1 Як працює партнерський маркетинг?

Наприклад, ви знайшли ідеальну партнерську програму й вже уклали угоду. Компанія в свою чергу повинна надати вам унікальне посилання, яке відстежує продажі за допомогою файлів cookie.

Посилання зазвичай виглядає так:

Партнерський маркетинг URL з відстеженням cookie

Рис. 2 – URL із відстеженням файлів cookie

Партнерський файл cookie виконує дві функції:

  1. Надає продаж потрібній людині;
  2. Має дату закінчення терміну придатності, тому вам платять, навіть якщо покупець робить покупку через деякий час.

Можливо, вас цікавить питання: «Скільки заробляють партнерські маркетологи?».
Що ж, це залежить від вашого досвіду і ніші, в якій збираєтеся вести бізнес. Отже, сума не обмежена.


1.2 Хто такий партнер та як ним стати?

Партнером може стати будь-який блогер, ютубер, контент-мейкер, впливова людина в соцмережах і т.д..

Щоб навести приклад із реального життя, ви можете ознайомитися з тим, як я просуваю різні партнерські програми у своїх оглядових статтях на блозі CREATOR:

Партнерський маркетинг статті про просування

Рис. 3 – Приклад статті про партнерське просування (джерело зображення: CREATOR)


7 початкових кроків для заробітку у партнерському маркетинзі

Наступні 7 кроків допоможуть вам рухатися у правильному напрямку партнерського маркетолога.


1. Визначте платформу для просування

Ви можете просувати партнерські програми на різних платформах. Це можна зробити навіть у соціальних мережах. Наприклад, фінансовий паблік розміщує партнерські посилання у Вконтакті:

Партнерські посилання у посту ВК

Рис. 4 – Приклад посту з ВК із партнерськими посиланнями

Але варто відзначити, що affiliate маркетологи вважають за краще вести свій бізнес в основному на YouTube та у власних блогах.
Майте на увазі, що якщо блог не є авторитетним, ніхто не побачить ваш контент із включеними партнерськими посиланнями. Отже, вам потрібно попрацювати над своєю контент-стратегією та створенням посилального профілю.

Якщо говорити про YouTube як про платформу для партнерського маркетингу, вона має кілька переваг. По-перше, вона безкоштовна. По-друге, будь-яка людина може заробляти на YouTube. Прямо зараз створіть канал на певну нішу й почніть записувати відео. Не забувайте вказувати про партнерські посилання.

За прикладом далеко не треба ходити. Канал Wylsacom відомий оглядами техніки Apple. І ось які партнерські посилання ви можете побачити в описі під відео:

Партнерські посилання під відео youtube

Рис. 5 – Партнерські посилання в описі під відео на youtube

Це посилання відповідає темі відео та перенаправляє на сайт Biggek, де ви можете купити техніку Apple, розглянуту у відео.

І ще не рекомендується приховувати той факт, що у вашому контенті є посилання партнерського характеру. Інакше ваша діяльність суперечитиме правилам Про комісійну торгівлю.


2. Виберіть нішу

Коли ви починаєте будь-яку діяльність, нехай навіть не пов’язану з партнерським маркетингом, ви маєте чітко визначити свою нішу для просування.

Якщо ви «дрібна рибка», то слід зосередитися на менш конкурентних нішах й орієнтуватися на теми, що відносяться до вузької категорії.
Немає жодного сенсу йти в нішу «особисті фінанси» – вона надто глибока та висококонкурентна. Але якщо орієнтуватиметеся на тему «Ынструменти SEO», у вас буде більше шансів успішно провести партнерську кампанію.

Вибір вузької та прибуткової ніші вимагатиме невеликого вивчення ринку та конкуренції. Також слідуйте поточним тенденціям, щоб визначити, чи користуватимуться попитом ці послуги чи товари.


3. Знайдіть відповідні партнерські програми

Коли справа дійде до вибору партнерської програми, у вас буде три напрямки:

  1. Високооплачувані, малооб’ємні партнерські програми

Це стосується партнерських програм з вузьконішовими продуктами, але з високими комісійними. Цільова аудиторія – малий бізнес, або ж індивідуальні підприємці.

Наприклад, компанія Timeweb платить 40% комісійних, якщо ви наведете клієнтів, які придбають будь-який тариф віртуального хостингу. Але оскільки вони продають хостинги та домени для представників малого бізнесу, кількість покупців дуже скромна.

Партнерська винагорода Timeweb

Рис. 6 – Партнерська винагорода Timeweb

  1. Низькооплачувані, масштабні партнерські програми

Ця категорія пропонує продукти, які мають масову привабливість, але досить низький поріг виплат.
Наприклад, партнерська програма ЛітРес (інтернет-бібліотека).
Допустимо, у вас є канал на YouTube, де ви записуєте рецензії на книги. Ви можете додавати унікальні посилання на книги в опис під роликами, й люди будуть переходити на ЛітРес, щоб придбати ці книги:

Партнерська винагорода на ЛітРес

Рис. 7 – Партнерська винагорода на ЛітРес

У середньому електронна книга на Літрес коштує 300 рублів. Будучи партнером, ви отримаєте до 20% комісійних за продаж. Якщо порахувати, то вийде приблизно 60 рублів.
Як можете здогадатися, щоб добре заробляти за допомогою цих програм, вам знадобиться велика аудиторія кінолюбителів на YouTube.

  1. Високооплачувані, масштабні партнерські програми

Ці програми не є хорошим варіантом для тих, у яких мало досвіду та авторитету в галузі партнерського маркетингу.
Ця категорія пропонує продукти з масовим попитом та високими комісійними. Одним із прикладів є кредитні картки.
На остаточний вибір партнерської програми безпосередньо впливає ваша ніша.


4. Створюйте якісний та привабливий контент

Кожне партнерське посилання має органічно відповідати вашому контенту. Він повинен мати намір продавати.
Якщо ви створюєте контент лише заради кількості, малоймовірно, що він потраплятиме до ТОП-10 пошукової видачі чи знайде відгук у цільової аудиторії.
Контент повинен вирішувати проблеми, які можуть виникнути у потенційних клієнтів.

Кожна частина тексту має бути спрямована на досягнення однієї з цих двох цілей:

  1. Інформувати або навчати аудиторію, зміцнюючи довіру та свій авторитет у цій галузі. Для цієї мети чудово підійдуть навчальні посібники або докладні посібники (як те, яке ви зараз читаєте).
  2. Перетворювати своїх читачів на потенційних покупців.

Тому перед тим, як просувати книгу – ви повинні прочитати її самі або на крайній випадок ознайомитись із відгуками.
Якщо ви довіряєте написання контенту копірайтерам, краще працювати з досвідченими експертами у своїй галузі.
Ставтеся до цього як до бізнесу, а не до хобі, й дотримуйтесь стратегії.


5. Правильно просувайте свій контент

Створення якісного контенту має сенс тільки в тому випадку, якщо він залучає трафік на ваш сайт. Якщо на блозі мало трафіку, безглуздо розраховувати на отримання великої кількості кліків за посиланнями.

Відсутність трафіку = відсутність партнерських продаж.

Зараз я розповім вам про три базові способи збільшення трафіку на сайт.

  1. SEO-просування.

Пошукова оптимізація (SEO) допомагає вашим сторінкам (контенту) добре ранжуватись у SERP (пошуковій видачі). Займаючи високі позиції за цільовими ключовими словами, на ваш сайт надходитиме безкоштовний трафік.

Видача кращих платформ онлайн-курсів

Рис. 8 – ТОП видачі за запитом

Оптимізуйте свої статті, провівши аналіз ключових слів та дослідивши потреби аудиторії.

  1. Платний трафік (контекстна реклама).

Використання PPC-реклами (оплата за клік) приведе на ваш сайт якісний цільовий трафік. Однак ви повинні розуміти, що коли реклама закінчиться, трафік теж зникне.

  1. Email-розсилка.

Коли у вас з’явиться великий пласт аудиторії, є сенс створити список електронних адрес. За допомогою Email розсилки можна безпосередньо тримати зв’язок зі своїми читачами та регулярно ділитися новими постами. Це, у свою чергу, призведе до збільшення кліків за посиланнями та відповідно партнерських продажів.

Щоб створити список електронних адрес, вам потрібно переконати читачів вашого сайту «підписатися». Запропонуйте їм щось цінне.

Наприклад, на ITForce у футері завжди висить форма передплати:

Підписка сайт ITForce

Рис. 9 – Форма підписки на сайті ITForce


6. Збільште CTR кліків за партнерськими посиланнями

Давайте припустимо, що ваш контент дійсно якісний.
Але щоб не обнулити всі старання, нам потрібно переконатись, що посилання генерують переходи на партнерські ресурси.

Якщо у «статистиці партнера» ви бачите, що у вас мало кліків, вам потрібно дотримуватися наступних правил:

  1. Правильне розташування посилань.

Досвід та дослідження показують, що не кожна людина читає пост від А до Я. Отже, якщо ви розмістите своє партнерське посилання внизу тексту, шанси, що його помітять, дуже малі.
Також не варто розміщувати посилання на початку посту та надто часто один від одного. Це буде виглядати як спам.

Кращий варіант – десь у середині тексту з інтервалом один від одного до кількох абзаців.

  1. Партнерські посилання повинні відповідати контексту.

Припустимо, ви робите огляд «ТОП-5 найкращих книг з наукової фантастики». Ви пишете опис цих книг, висловлюєте особисті думки та антипатії, але коли справа доходить до додавання посилань, використовуєте слова «тут», «за посиланням» і т. д.. Такі посилання виглядають вирваними з контексту та спамом.

Натомість використовуйте оригінальну назву книг. Наприклад: laquo;Отже, давайте приступимо до огляду нашої першої книги. Це книга Х. П. Лавкрафта під назвою “Річ на порозі” (тут посилання)».

  1. Не забувайте про заклик до дії.

Елемент CTA (заклик до дії) є невід’ємною частиною стратегії просування. Ви повинні підштовхнути свою аудиторію перейти за партнерським посиланням. Отже, потрібно урізноманітнити цей елемент різними кнопками, таблицями чи полями.

Наприклад, так:

Партнерські посилання та текст навколо

Рис. 10 – Привабливий текст навколо партнерських посилань

Чи так:

Партнерські посилання текст навколо

Рис. 11 – Текст навколо партнерських посилань


7. Переконайтеся, що партнерські посилання конвертуються у продажу

Всі ваші зусилля та старання полягають у тому, щоб змусити людей перейти за унікальними посиланнями та вчинити якусь дію. Якщо цього не станеться, ваша стратегія буде провальною, а витраченого часу вже не повернути.

Існує два основних етапи перетворення читачів на покупців:

  1. Перший етап – це коли потенційний клієнт клікає на посилання на вашому сайті та переходить на сторонній (партнерський) ресурс.
  2. Другий етап – коли ця людина купує продукт на цьому ресурсі.

Ви несете повну відповідальність та контроль за перший етап. Ваша частина угоди полягає в тому, щоб мотивувати відвідувача перейти на посилання з вашого боку. У свою чергу, продавець несе відповідальність за оформлення замовлення.

Якщо хочете заробляти, вам слід вибирати ті партнерські програми, які мають хороший рівень конверсії.

Ось 2 способи, які допоможуть знайти ідеальну партнерську програму:

  1. Вивчити звіти про доходи.

У Google ви можете знайти будь-який звіт про доходи, який вас цікавить.

Припустимо, ви вирішили укласти договір з програмою категорії «Низкооплачувана з великим обсягом». У такому разі вам підходить партнерка Amazon.

Отже, вбиваємо в пошуковик «звіт про доходи партнерської програми Amazon» й отримуємо:

Выдача по запросу отчет амазон

Рис. 12 – Видача за запитом

Переглянувши ці звіти, ви отримаєте повне уявлення, скільки могли б заробити за певний період часу.

Зважаючи на все, одному блогеру вдалося заробити на Amazon 24 000 доларів за 3 роки. Це приблизно 580 000 рублів на рік, й 48 000 рублів на місяць.

  1. Виявити зацікавленість.

Деякі люди стикаються з ситуацією, коли не можуть знайти інформацію, що їх цікавить. У такому випадку, ви завжди можете зв’язатися з відділом партнерської мережі конкретної компанії, щоб поставити запитання.

Вибийте з них інформацію про приблизні показники коефіцієнта конверсії або щомісячних комісій найкращих співробітників.


Підведемо підсумки

Отже, ми довідалися, що таке партнерський маркетинг, познайомилися з основними типами партнерських мереж, а також озброїлися базовими порадами.
Партнерський маркетинг – це вид бізнесу, який може принести вам велику кількість грошей. Але ви повинні знати, як вести цей бізнес й вкладати в нього багато часу, зусиль і навіть фінансових коштів.

Я дуже сподіваюся, що ці 7 початкових кроків допоможуть вам на стартовому етапі партнерського маркетингу.
Дайте мені знати у коментарях, що ви дізналися нового або які у вас залишилися питання. Я зроблю все можливе, щоб направити вас у правильному напрямку.


Листопадовий апдейт Google

Як оформити сторінку Доставки?

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.