замовити дзвінок
+38 044 358-48-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
81
2

Для багатьох замовників SEO-просування – темний ліс. І, звичайно ж, вони ставлять питання спеціалістам.

Нижче зібрала ТОП-питань, які може почути SEO-шник найчастіше. У цій статті відповім на них.


1. Коли я отримаю перші результати?

Пошукова оптимізація – справа нешвидка. Незважаючи на цей факт, питання “Коли будуть перші результати?” звучить практично від кожного замовника.

Відповідь: через 4-6 місяців. Але перші зрушення будуть помітні раніше. Чим більш поглиблена робота з виправлень помилок проводиться, тим швидше видно ефект від просування.

З першого місяця крутих результатів також не потрібно чекати. Це просто неможливо, тому що авторитет в очах користувачів та пошукових систем набирається довго, відповідно, відвідуваність теж.


2. У чому різниця між органічними та платними результатами?

Платна видача – це рекламні оголошення в пошуку, що стоять вище за всі інші результати та позначені написом Реклама.

Це формат пошукової контекстної реклами й до пошукового просування вона не відноситься. Блок закриває більшу частину екрана користувача, тому до органічних результатів йому доведеться скролити сторінку.

Питання замовників щодо seo Платна видача

Рис. 1 – Платна видача

SEO-просування впливає безпосередньо на місце в органічній видачі. Якщо перед органікою є блок із рекламою, то для сайту, який займається пошуковим просуванням, важливо стояти на першій позиції, то він отримає максимум трафіку.

На 5-6 позиції користувачі за наявності реклами зверху практично не спускаються взагалі.

Питання замовників з seo органіка

Рис. 2 – Результати органічної пошукової видачі

Якщо за певним запитом не рекламується ніхто, SERP виглядатиме таким чином:

Питання замовників з seo пошук без реклами

Рис. 3 – Результати пошуку без рекламного блоку

Як бачимо, рекламного блоку немає взагалі, а першою статтею йде публікація з Вікіпедії.


3. Навіщо мені потрібні зовнішні посилання?

Зовнішні посилання складають посилальний профіль сайту, а процес побудови посилального профілю називається лінкбілдингом.

Зовнішні посилання потрібні для:

  • формування авторитету ресурсу в очах пошукових систем;
  • для залучення користувачів перейти на вказаний у посиланні сайт.

Як приклад – експертний коментар нашого CEO Максима Євсюкова на сайті CMSmagazine:

Питання замовників з seo

Рис. 4 – Експертний коментар CEO Максима Євсюкова на сайті CMSmagazine

Якщо на ваш ресурс посилаються інші авторитетні ресурси, то інформація на вашому сайті корисна й може відповісти на запити аудиторії, тож вас слід підняти в SERP вище, щоб якомога більше людей змогло відвідати авторитетний та корисний сайт.


4. Чому я не на першому місці?

Для влучення в ТОП-1 необхідно:

  • комплексно просувати сайт;
  • постійно стежити за новизною та релевантністю контенту;
  • працювати над помилками, та інше.

Але це не гарантує, що ви потрапите на перше місце й утримаєтеся там. Конкуренція з лідерами галузі зазвичай витісняє інші ресурси з перших місць у пошукових системах.

Найчастіше пошуковому просуванню заважає:

  • малий неякісний профіль посилання;
  • технічні помилки;
  • поганий контент;
  • убогий користувальницький досвід;
  • несимпатичний дизайн та ін..

Наприклад, як можна вирости, якщо після аудиту сайту виправити технічні помилки:

Запитання замовників Трафік після усунення технічних помилок

Рис. 5 – Трафік після усунення технічних помилок

Заради справедливості скажу, що результат пошуку може змінюватися кожен день, тобто сайти на перших позиціях можуть змінюватися постійно.


5. Чому трафік зростає повільно?

На це впливає сукупність факторів:

  • маленький бюджет для роботи з посиланнями;
  • небажання дотримуватися рекомендацій SEO-спеціалістів;
  • інші помилки.

У пошуку неможливе вибухове зростання – зазвичай, за таке дають бан. Тобто можливе лише плавне нарощування як маси посилань, так і відвідуваності. Так пошуковик сприйматиме, що ви серйозно працюєте над сайтом, але використовуєте біле SEO.

Наприклад, результат плавного нарощування посилальної маси в одного з наших клієнтів (медклініка):

Посилання профіль після з'єднання

Рис. 6 – Динаміка зростання посилального профілю

Також темп нарощування кількості заходів залежить від величини самого сайту, його популярності, кількості зовнішніх посилань. Якщо ці показники малі, то й трафік буде таким самим.


6. Чи обов’язково робити SEO постійно?

Так!

Це аксіома, яка житиме, поки працює SEO. Регулярні аудити та рекомендації допоможуть постійно тримати сайт у бойовій готовності, та не давати пошуковим системам шанс знизити його за наявність помилок. Також і в очах аудиторії ви завжди залишатиметеся джерелом актуальної інформації та зручного інтерфейсу.

Без постійного пошукового просування ви повільно втрачатимете трафік та репутацію, або з’являться конкуренти, які будуть краще, а за всім стежити самому не вдасться.

До того ж, алгоритми пошукових систем змінюються, оптимізатори пошукових систем постійно впроваджують нові оновлення у спробі покращити видачу. Тільки влітку 2021 року у Google вийшло 6 апдейтів, які стосуються посилань, контенту, метатегів, спаму у видачі та ін..

Подивимося на приклад, як змінювалася видача під час листопадового локального апдейту (за даними ppcseo.com). Червоні мітки – підприємства, які втратили позиції після оновлення. І ми бачимо, на яке місце вони змістилися:

Питання замовників щодо seo November 2021 local update

Рис. 7 – November 2021 local update

Тому краще довірте SEO-просування вашого бізнесу рекламному агентству. Наприклад, нам)


7. Навіщо потрібен блог, якщо мій сайт займається продажами?

Блог – це універсальна панацея для комерційних сайтів. Деякі люди можуть не шукати вашу компанію безпосередньо, а просто вписувати інформаційні запити. І вже читаючи ваш блог, переходити на сторінку послуг. Чому?
Тому що експертний та цікавий контент змусить людину подумати, що на сайті можуть якісно надати необхідну послугу, що автоматично підвищить довіру користувача до вас.

Тим більше, що за інформаційними запитами легше потрапити в ТОП. Для пошукових систем це теж хороший показник у плані якості сайту (що ви є експертом в області та публікуєте унікальний якісний контент).

Рекомендую ознайомитися з кейсом нашого клієнта – власника інтернет-магазину техніки та аксесуарів.
Нижче – приклад зростання трафіку статті з блогу після оптимізації:

Трафік статті після рерайту

Рис. 8 – Трафік після оптимізації статті “ як завантажити фільм і серіал на iPhone”

Фактично блог є джерелом додаткового трафіку, а чим вища відвідуваність – тим кращі позиції.


8. Чому SEO не працює?

Грамотне SEO працює завжди. Тому, якщо бачите, що результату 0, то причиною цього може бути:

  • Некомпетентний підрядник – вам обіцяли гори, а в результаті сайт песимізували (із цією проблемою й прийшов до нас один із замовників пошукової оптимізації, див. Рис. 9) або результатів через місяці немає. На жаль, таке часто буває.
  • Маленький вік сайту – якщо сайт проіндексований вчора, то й через 2-3 місяці досягти сотень тисяч відвідувань не вдасться. SEO так не працює.
  • Поведінкові фактори – якщо сайт незручний, в текстах занадто багато води, а не користі, а форми потрібно заповнювати по 20-30 хвилин, не чекайте, що на сайті будуть затримуватись.
  • Технічні помилки – неоптимізовані метатеги та некоректний robots значно впливають на ранжування.
  • Поганий текстовий контент – статті мають бути релевантними запиту, структурованими й легко читатися. Якщо текст поганий, а ще й стверджує неправдиві факти, то жодне пошукове просування від падіння позицій не врятує.
  • Низька швидкість завантаження – навіть крутий сайт із суперінтерфейсом повинен завантажуватися швидко. Або ж вас перестануть чекати, закриють й підуть до швидкого конкурента.

Нижче – результат правильного SEO:

Зростання кількості користувачів

Рис. 9 – Зростання кількості користувачів за час роботи з сайтом (порівняння вересень 2021 та травень 2021)

І ще є дуже багато причин, які можуть сповільнювати оптимізацію та зростання. Важливо знайти їх та виправити.


9. Які гарантії?

На цю тему є навіть окрема стаття. Повторю – гарантії немає й нічого очікувати. Адже ви розумієте, що навіть на ідеальний сайт відвідувачі можуть не заходити, тому що вже є улюблений сайт, мені нічого не потрібно, тощо.

Тому не треба сподіватися на золоті гори: ви отримаєте оптимізований ресурс, який подобається пошуковим системам. Але передбачити, як користувачі відреагують на ваш сайт загалом – неможливо.


10. Чому позиції, які ви надіслали, не співпадають із тим, коли я сам перевіряю?

Існує таке поняття як “персоналізована видача”. Це означає, що при обробці результатів видачі пошукова система враховує такі чинники:

  • в якому регіоні ви знаходитесь;
  • на які сайти заходите найчастіше;
  • що шукаєте, і т. д..

Тому результати кожного користувача можуть відрізнятися, якщо під час пошуку використовувалася персоналізована видача. Скористайтеся режимом Інкогніто або увімкніть vpn, коли хочете переглянути свої позиції. А також можна вимкнути персоналізацію в налаштуваннях пошуку.

В Google заходимо у свій акаунт та відкриваємо налаштування пошуку. В разділі Персональні результати відзначаємо пункт Не показувати особисті результати.

Питання замовників по seo Персоналізована видача в Google

Рис. 10 – Персоналізована видача в Chrome

Давайте подивимося запит вхідні металеві двері – повз рекламний блок спускаємося до органічної видачі:

Питання замовників по seo Персоналізована видача

Рис. 11 – Персоналізована видача

Тепер відкрию вкладку Інкогніто й введу той самий запит:

Питання замовників по seo видача з урахуванням георозташування

Рис. 12 – Видача з урахуванням георозташування

Видача змінилася з прив’язкою до мого гео.
Увімкнемо VPN. Перша сторінка Google:

Питання замовників по seo Видача із включеним ВПН

Рис. 13 – Видача із включеним ВПН

Геоприв’язка пропала, і бачимо видачу з різних країн – України та РФ.


11. Чому в Яндексі сайт просувається, а в Google – ні?

Яндекс і Google – це абсолютно різні пошукові системи. Фактори ранжування у цих двох систем різняться – здебільшого самі фактори однакові, просто важливість для пошукових систем різна.

Частотність і видача по тому самому запиту в Google і Яндекс відрізняється. Користувачі по-різному вводять запити, а, як ми знаємо, що вище частотність, то більше трафіку фраза може принести. Плюс до всього, одна ключова фраза може бути інтерпретована по-різному – в Яндексі, наприклад, видача за фразою може бути інформаційною, а в Google – змішаною або більш комерційною.

Робота з регіональними запитами – це взагалі окрема тема.

Існує також ряд технічних моментів, які в кожній із систем мають свої особливості. Ось деякі з них:

  • Для прискорення мобільних сторінок Google використовує AMP, а Яндекс – Турбо;
  • Тег <noindex> для приховування контенту працює лише в Яндексі;
  • Обробка канонічних сторінок;
  • Функціонал відхилення посилань є лише у Гуглі;
  • Формування метатегів та багато іншого.

12. Який бюджет необхідний посилання?

При розрахунку бюджету на просування враховується багато факторів, наприклад:

  • вік сайту;
  • конкуренція у ніші;
  • який поточний стан посилань сайту;
  • які типи посилань потрібні і т.д..

Все це впливає на формування посилального бюджету. Тому перш ніж відповісти на таке питання, необхідно провести аналіз посилальної маси сайту, що просувається, і конкурентів з ТОП. Після чого вже можна збудувати стратегію посилального нарощування та прорахувати приблизний бюджет.


13. Чому цього місяця ми поповнюємо біржу на суму більшу, ніж минулого?

Нарощувати масу посилань необхідно поступово й динаміка повинна бути стабільно позитивна, щоб не викликати підозри у пошукових систем. Так само типи посилань повинні бути різними, а це також впливає на вартість.

Поки сайт не стане авторитетним, щоб отримувати природні зворотні посилання, необхідно нарощувати їх самостійно.


14. Що таке крауд та сабміти?

Сабміти – це тип посилань, які передбачає ручне розміщення інформації про сайт на ресурсах, що дозволяють додавати інформацію користувача (включаючи посилання на сам сайт).

Сабміти простими словами – це каталоги/довідники, різного роду директорії, і т. д..
Такий тип розміщення виглядає природним у власних очах пошукових систем. Тому вони такі важливі, особливо на старті формування посилання, і тим більше коли сайт молодий.

Крауд – це розміщення коментарів та рекомендацій на релевантних цільовій аудиторії ресурсах. По суті, це прихована реклама компанії чи продукту.

Однією з цілей крауд-маркетингу є підвищення впізнаваності бренду та формування позитивної репутації. Ось чому так важливо працювати з SERM.


15. Можете дати прогноз щодо трафіку?

Прогнозування трафіку – досить складне завдання, яке має масу нюансів.

Якщо коротко, то розрахунок трафіку відбувається за формулою:

Питання замовників з seo розрахунок трафіку

На CTR (показник клікабельності) впливає велика кількість факторів:

  • позиція сайту у пошуковій видачі;
  • якість сніпету;
  • тематика та регіон;
  • сезонність і т. д..

Тому прогноз відвідуваності – це завжди приблизні результати, тому що можуть не враховуватись ймовірні проблеми в отриманні прорахованого трафіку:


16. У чому різниця між вічними посиланнями та тимчасовими?

Тимчасове посилання має власний термін дії. Тобто воно не висітиме в тексті постійно. Таких посилань можна купити більше, тому що вони дешевші порівняно з вічними. Але це не означає, що вони якісніші. Плюс до всього, як тільки ви перестаєте платити за тимчасове розміщення, посилання відразу ж зникає. А це позначається на динаміці та якості посилальної маси сайту.

Вічне посилання розміщується надовго, можна сказати, що назавжди. Воно стає постійним джерелом трафіку, а його вартість набагато дорожча, ніж тимчасового.

Ми в роботі віддаємо перевагу вічним посиланням, тому що саме вони в перспективі дають хороший результат.


17. Чому ви не впроваджуєте рекомендації щодо технічного аудиту? Мій програміст каже, що це робота сеошника

Кожен сайт може мати свої особливості в реалізації техаудиту. Сайт може використовувати популярну CMS систему, а може бути самописним.

При створенні сайту розробники можуть використовувати технології, яких SEO-спеціаліст може не знати. Тому впроваджувати технічний аудит повинен програміст, і бажано той, який розробляв сайт, тому що саме він в курсі всіх нюансів.

Сеошник, як правило, аналізує сайт, знаходить помилки та видає чіткі рекомендації, що необхідно зробити. А ось як це впровадити – завдання програміста.

Сподіваюся, на більшість питань мені вдалося відповісти та роз’яснити, у чому завдання SEO. Якщо вам все одно незрозуміла суть пошукового просування та його вплив на ваш проект, звертайтеся!


Google May 2022 Core Update

On Page SEO

On-Page SEO: що це таке

Як отримувати нових SEO-клієнтів. 11 способів

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.