замовити дзвінок
+38 057 782-28-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
42
1

Про автора - Олександра Коноваленко, контент-маркетолог сервіса Multisearch.io.

"Вивчаю, "рою та копаю" все про пошукові системи. Пишу про розумний пошук, конверсії, аналітику, e-commerce".

Заманити клієнта на сайт - це лише половина успіху, його ще потрібно вміло утримати й привести до покупки. Пошук якраз є таким елементом сайту, який здатний зацікавити та направити користувача в потрібному напрямку. Ще й прибуток збільшувати вміє.

Зазвичай пошуком користуються люди, які вже визначилися, чого вони хочуть. Але тут пошук може стати перепоною на шляху до покупки. Варто вашому клієнтові допустити найменшу неточність або друкарську помилку - все, стандартний рядок пошуку буде безсилим. Так можна втратити гарячих клієнтів, а значить, і прибуток.

Пошук для сайту можна назвати локальним Гуглом, який обробляє запити на окремому ресурсі. Тільки ось стандартний рядок пошуку з вашої CMS володіє базовими можливостями та зовсім не дотягує до такого порівняння. Google розумніший.

Щоб пошук на сайті став розумним й міг збільшувати продажі, його потрібно допрацювати.


1. Що обов’язково повинен вміти внутрішній пошук?

Пользователи делают ошибки в 10–15% поисковых запросов. Такие данные приводит Яндекс: из 9242 уникальных запросов 1132 (12%) были с ошибками:

Multisearch.io

Рис. 1 – Дані про помилки

Співвідношення допущених помилок в запитах зберігається і на окремому сайті.
А ви знаєте, скільки запитів було у вашого пошуку в цьому місяці? Якщо так, можете порахувати, скільки запитів він швидше за все не обробив.

В інтересах будь-якого інтернет-магазину, щоб пошук вмів долати такі труднощі:

  1. Помилки та хибності, навіть не вимагаючи виправлень: неправильний порядок букв в слові, зайві або пропущені букви, два слова без пробілу.
  2. Назви брендів, написані як рідною мовою, так і англійською. Так що там брендів, всіх запитів. Потрібно, щоб він розумів, коли людина забула перемкнути розкладку клавіатури й англійськими літерами написала те, що потрібно було кирилицею, або навпаки.
  3. Просту промову, синоніми та сленг: пралка, мікрохвильовка, мобільний, велобіг, ластик, блайзер.
  4. Різні закінчення запитів. Іноді користувачі думають, що якщо вони напишуть запит у множині, видача буде більше. За фактом видачі взагалі може не бути. Стандартний пошук не заточений на таке і думає, що слово “ляльки” не має ніякого відношення до слова “лялька”.

2. Аналізуйте пошук – він здатний приносити сайту 20-50% загального доходу

Знаєте, коли пошук з просто рядка перетворюється в інструмент збільшення доходу? Після того як маркетолог або власник сайту проаналізує дані Google Analytics з пошуку, йому швидше за все захочеться зробити рядок пошуку розумнішим і почати процес його трансформації. 

Ось що зі звіту GA “пошук по сайту” може здивувати:

  • Конверсія з пошуку вище. Люди, які користуються пошуком, набагато частіше роблять покупки. А цифри дійсно вражають: не більше ніж 10% всіх відвідувачів використовують пошук, але такі клієнти приносять сайту від 20% до 50% загального доходу (дивіться також кейс онлайн-аптеки далі).

Multisearch

Рис. 2 – Візити з використанням пошуку

  • Ви побачите, скільки відвідувачів залишає ваш сайт, так і не подивившись запропоновані вашим пошуковиком товари. Отже, релевантність вашої пошукової видачі під питанням.
  • Кількість помилок в пошукових запитах, які допускають користувачі (відеореестратор, велотренажор, банбінтон, кіхтеточка).
  • Які слова використовують для пошуку товару (сонні лінзи замість нічні лінзи). Це дозволить вам дізнатися синоніми, за якими можна налаштувати пошук.
  • Що ще шукають на вашому сайті клієнти. Ви зрозумієте, чи релевантна сторінка входу запитам користувачів і зможете поповнити семантичне ядро новими ключами.
  • На яких сторінках відвідувачі найчастіше користуються пошуком і йдуть.
  • Як часто пошук уточнювався. В ідеалі потрібно, щоб за найбільш високочастотними запитами уточнень взагалі не було.

Ви відстежуєте свій пошук і аналізуєте його? Якщо ні – ви втрачаєте клієнтів і прибуток. Приклад трохи нижче.


3. Робимо пошук розумним – збільшуємо дохід

Щоб ваш пошук порозумнішав і приносив більший дохід, є 2 рішення:

1. Розробити його самостійно.

Для цього потрібно приготувати багато часу, грошей, і збільшити штат співробітників, які добре розбираються в програмуванні, алгоритмізації та лінгвістиці.

2. Скористатися готовим пошуком.

Можна використовувати SaaS рішення – послугу пошуку у якості сервісу. В цьому випадку вам не доведеться ані розробляти, ані встановлювати у себе програмне забезпечення. Такий пошук швидко інтегрується і відразу готовий до використання. Круто, що протягом години пошуковий рядок стає розумнішим і з’являється можливість додатково аналізувати внутрішній пошук. 

Таке SaaS рішення пропонує компанія Multisearch — хлопці допомагають пошуковому рядку збільшити свій IQ. Пошук відразу після інсталяції Multisearch справляється зі складними завданнями та помилки йому більше не страшні. Сервіс також надає розширену аналітику пошуку. Давайте на прикладі онлайн-аптеки розглянемо, як можна використовувати звіти з розширеної аналітики, щоб збільшити прибуток.

Для початку подивимося на звіт з Google Analytics цієї аптеки.

Multisearch

Рис. 3 – Візити з використанням пошуку по сайту й без

На скріншоті видно, що користувалися пошуком тільки 2,31% від загальної кількості відвідувачів. Найцікавіше, що саме ці користувачі принесли 42,45% всього доходу. Коефіцієнт конверсії з пошуку – 5,61%, що в 31 разів більше коефіцієнта конверсії без пошуку.

Аптечний бізнес – якраз той випадок, коли різниця між цими показниками особливо разюча. Ймовірно, впливає та обставина, що в аптеці часто шукають конкретні ліки й у видачі небагато товарів – легко вибрати. У будь-якому випадку незалежно від галузі інтернет-магазину коефіцієнт конверсій з пошуку мінімум у 2 рази вище, ніж коефіцієнт конверсій без пошуку.

Тепер подивимося на місячний звіт від Multisearch за незнайденими запитами.

Multisearch

Рис. 4 – Запити без результатів

Зверху ми бачимо товар, який шукали дуже часто. Його немає в асортименті, але зараз ви зрозумієте, чому все ж варто його додати.

Розрахуймо розмір можливого прибутку, який можна отримати, маючи дану товарну одиницю в продажу:

Кількість запитів без результату = 11 617.

  • Ціна за одиницю = 8 $.
  • CR conversion rate = конверсія внутрішнього пошуку сайту = 5,6%.

Формула:

Кількість запитів без результату * ціна за одиницю товару * CR conversion rate * 0.01 = Виручка

Разом, отримуємо: 11 617*8*5,61*0,01 = 5 213$.

5 213$ — це та сума, яку аптека недоотримала, оскільки товару не було в асортименті. Таким чином можна проаналізувати ТОП-20 найпопулярніших запитів без результату.


Що з цього випливає (Висновок)?

В середньому інтернет-магазин втрачає від 30% конверсій з ненавченого пошуку.
Пошук повинен бути розумним. Аналізувати головного “консультанта” вашого сайту важливо і прибутково. Так ви поліпшите його функції й допоможете стати пошуку інструментом для збільшення продажів.

Корисно дивитися аналітику пошуку: бути в курсі, що ваші клієнти шукають, і які при цьому слова використовують. 

Аналізуйте:

  • Найчастіші запити, які використовують відвідувачі на вашому сайті – це допоможе зробити його більш ефективним, налаштувати так, щоб відповідні товари відображалися зверху і були максимально помітні.
  • Запити, за якими “нічого не знайдено”, і ви зможете:
  • вчасно дізнаватися про популярні та трендові товари у вашій сфері;
  • розширювати асортимент відповідно до попиту;
  • прораховувати майбутню вигоду від поповнення магазину тими чи іншими товарами.

Чому йдуть користувачі – покращуйте функції пошуку з розуміння і виправлення запитів.

Нехай ваш пошук буде розумним помічником і генератором продажів.


Англомовне локальне SEO

Як налаштувати сторінки пагінації

Як голосовий пошук впливає на SEO?

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.