
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Сьогодні кожен другий житель планети має сторінку в соціальних мережах. А деякі зареєстровані в декількох соціалках одразу. Адже це місце, де люди спілкуються, відпочивають, вирішують повсякденні завдання й навіть працюють.
Присутність бізнесу на таких сайтах як Facebook, VK, Instagram, - можливість взаємодіяти та залучати в ряди своїх клієнтів мільйони активних користувачів.
SMM - просування бренду, товарів та послуг в соціальних мережах. SMM простими словами - взаємодія з користувачами в Фейсбук, Інстаграм, Вконтакте і т. д. через публікацію постів з фото та описом. Хоча, звичайно, механізм складніше, ніж просто викладати постики та Сторіз. Це побудова воронки продажів, прогрів аудиторії, робота з лояльністю підписників та інше.
У цій статті ми розповімо вам про те, що входить в social media marketing та визначимося з цілями промоутування.
Не варто нехтувати соціальними мережами, навіть у разі успішного просування вашого бізнесу контекстною рекламою та пошуковою оптимізацією. Адже завжди краще працювати в комплексі.
У другому кварталі 2020 років щомісячна відвідуваність ФБ зросла до 3,14 млрд.
Для Вконтакте цифри трохи інші – 73,4 млн. Унікальних користувачів.
У будь-якому випадку ваша цільова аудиторія, читай як “потенційний клієнт”, знайдеться в цій соціальній мережі. Варто тільки регулярно постачати для неї якісний контент. Чим і займеться в такому випадку social media marketing.
Перед розробкою контент-плану та медіаплану потрібно знати цілі, які ми переслідуємо, та яких результатів бажаємо отримати від SMM.
Цілі social media marketing:
У кожної компанії своя мета. Відповідно, й інструменти для цього потрібно визначати індивідуально.
Створення профілю компанії, наповнення його контентом та текстами не принесе золотих гір. Трафік в цьому випадку додаватися не буде.
Перш за все необхідно:
Спочатку визначаємо свою цільову аудиторію (ЦА).
Визначення портрета майбутнього клієнта лежить в основі медіапланування. У товарів одного бренду ЦА найчастіше істотно відрізняється. У виробника телефонів клієнти – різні категорії населення.
Такий підхід дозволить визначити вигідні майданчики / соцмережі для розміщення реклами, специфіку оголошень.
Портрет ЦА повинен бути ретельно опрацьований. Чим більше подробиць буде внесено, тим краще. Розділяти користувачів потрібно за соціальними та іншими характеристиками (стать, вік, дохід, інтереси, “болі”). Сегментація надалі допоможе з вибором публікується контенту.
Дайте відповідь собі на ці питання:
Знаючи сильні й слабкі сторони свого товару, сформуйте власну УТП. Якщо товар поширений (наприклад, смартфон), торгова пропозиція дозволить виділитися на тлі множинних конкурентів.
Актуальність реклами та інформації залежить й від аудиторії сайту, де ведеться профіль. Для аналітики зручно використовувати статистичні дані сервісів Mediascope, BrandAnalytics, Deloitte і т. д..
Наприклад, ВКонтакте популярніший в проміжку 16-24 років (це ж відноситься і до Інстаграм), а Фейсбук – у тих, кому за 45. Але ФБ – міжнародна соцмережа, а ВКонтактом більше користуються в СНД.
Якщо говорити про Інстаграм – тут варто особливо заморочитися й пропрацювати візуальну частину. Дописи повинні бути хорошої якості та залучати користувача довше перебувати на сторінці, розглядаючи товари.
Терміни для вашої рекламної кампанії також важливі. Це може бути анонс нового продукту, топовий або самий маржинальний товар вашої ніші.
Рис. 1 – Анонс відкриття нової кав’ярні та анонс акції
Не варто сильно скорочувати бюджет на рекламну кампанію, щоб визначити, де краще працюватиме реклама, для тексту потрібно використовувати всі наявні майданчики. Аналіз, отриманий протягом декількох тижнів, допоможе визначити найефективнішу рекламу.
В процесі SMM потрібно приділяти час кожному аспекту, але основу займає саме зміст сторінки. Сюди входять тексти, фото, відео, опитування. Тільки релевантна інфа принесе той результат, котрий ви плануєте досягти.
Вище ми згадували про сегментацію аудиторії. Важливо враховувати особливості кожної групи та задіяти різні формати. Наприклад, молода ЦА не завжди любить читати лонгріди, а люди старшого віку, навпаки, із задоволенням будуть читати корисні гайди. Хто б не був вашою ЦА, важливо знайти підхід до кожної групи.
Визначтеся також з типом контенту. Ділиться він на наступні 4 типи:
Призові конкурси в соціальних мережах
Залученість аудиторії збільшується не тільки за допомогою інформаційних постів. Конкурси та розіграші дозволяють збільшити показник числа зацікавлених. Тому що можна виграти крутий приз вважай на халяву.
Умови та механіка проведення буває абсолютно різна:
Ідеальний подарунок – товар/послуга невисокій вартості, але щось потрібне й практичне. Тоді до розіграшів буде підключатися все більше людей.
Рис. 2 – Приклад розіграшу тату на річницю компанії
Товар повинен відповідати таким критеріям:
Грамотний опис та привабливий банер в комплексі з корисним призом здатні знизити вартість залучення аудиторії.
Виділіть час та проведіть ретельний аналіз конкурентів. Зайдіть та почитайте чужі пости, подивіться коментарі. Виділіть типи записів та використовуйте це у себе. Але не копіюйте інформацію. FB та VK вже давно впровадили розумну стрічку, яка фільтрує й не показує копіпаст.
Таргетовані едси приносять більше результату, якщо правильно підібраний час для публікації. Інстаграм враховує актуальність записів.
Один з параметрів оцінки актуальності – дата постингу. Свіжі дописи мають більше шансів потрапити до вашої стрічки.
Facebook та VK сортують наповнення стрічки відповідно до ваших інтересів. Тому завжди слід робити акцент на актуальність.
Викладати найкраще пару дописів в день. А для нового акаунту – раз на день. А іноді й раз на два дні, для кращої розкрученості сторінки. Так ви й розповісте, що бажаєте, й не встигнете набриднути своїм фоловерам.
До речі, контент краще робити оптимізованим під пошукові системи. Згодом пости можна буде знайти й через пошук (в результаті отримаєте додатковий + з трафіку).
Гарний віжуал не тільки допоможе виділитися на тлі конкурентів, а й підбиватиме користувачів зайти на сторінку, подивитися вміст, й підписатися.
Бажано розробити фірмовий стиль для бренду (це: кольори, що представляють компанію, логотип, шаблони публікацій, банерів, єдиний шрифт). Вам потрібно створити правильні асоціації та емоції у користувача.
Рис. 3 – Єдиний візуальний профіль
Не вийде продумати графічне оформлення самостійно, якщо ви не професійний дизайнер. Краще все-таки довіритися спеціалісту. Вдалий дизайн сторінки дозволить:
Єдиний стиль повинен простежуватися через всі канали взаємодії з аудиторією q бути гармонійним.
Це викличе бажання постійно заходити в групу, гортати стрічку. Так можна показати аудиторії, що бренд серйозно ставиться до свого стилю. Це говорить про те, що компанію хвилює те, як вона візуально сприймається (як і в житті: на кольори, що поєднуються, приємно дивитися та робити це частіше).
Ми вже розповідали, як оформити шапку профілю в Інстаграм. Нижче – інструкція й для Інсти, й для Фейсбуку.
Рис. 4 – Приклад магазину в Фейсбуці
Рекомендації допоможуть підтримувати активність нових користувачів та підписників. Правда, тільки в комплексі.
Соціальні мережі пропонують десятки варіацій реклами, починаючи з одноразового промоутування (в тому числі, через пости), та закінчуючи великою кампанією з відповідним бюджетом. Щоб визначитися з термінами, бюджетом та масштабністю кампанії, необхідно поставити мету.
Навіщо просування в соціальних мережах потрібно компанії?
Можливо, потрібно заявити про себе або збільшити коефіцієнт конверсії, збільшити приплив відвідувачів?
Відповідь на це питання допоможе відповісти на інше – яка моя цільова аудиторія, і що їй подобається?
Щоб це визначити, можна скористатися такими способами:
Тестування та оцінка результатів повинні бути постійним процесом.
Поговоримо про нюанси таргетингу, який часто порівнюють зі звичайним контекстом, хоча це абсолютно різні поняття.
Таргетована реклама показується навіть тим, хто її не шукає, за критеріями:
Така реклама показується певним користувачам.
Рис. 5 – Приклад збору аудиторії в рекламному кабінеті Фейсбуці
Як правило, такі користувачі навіть не думали здійснювати покупку, але реклама, яку ми запускаємо, повинна спонукати їх до такої дії.
Контекстна реклама в даному випадку показується аудиторії, що раніше шукала подібний товар.
Важливим фактором будь-якого просування виступають лідери думок (Opinion leaders) – це люди, яким довіряють, яких успадковують, та до чиєї думки прислухаються.
Це можуть бути блогери, зірки, журналісти, моделі, й будь-які інші люди, що представляються провідними в будь-яких напрямках.
Важливо вибрати саме того Opinion leaders, у якого зібрана цільова аудиторія для вашого товару.
Рис. 6 – Приклад роботи з лідером думок (тревел-блогером)
Працювати з лідерами думки можна по-різному:
Досить часто позиціонування бренду та його сприйняття цільовою аудиторією не збігаються. Саме для цього підключається SMM – для регулювання та управління репутацією бренда (SERM). В даному випадку потрібно застосувати комплекс заходів для нейтралізації негативу.
При управлінні репутацією слід дотримуватися наступних принципів:
Просування позитивного контенту проводиться в різних каналах: платних, безкоштовних та власних (блог, сайт, форум).
Рис. 7 – Приклад швидкого реагування на коментар користувача
Платні – це медіа, в котрих розміщення контенту вимагає оплати. Наприклад, спонсорські пости в блогах вашої тематики. Допомагають залучити трафік на сайт, розширити охоплення, вибудувати позитивні відносини з користувачами.
Просування на безкоштовних каналах вимагає не оплати, а якісної інформації, конкурентної переваги й унікального товару. Тоді користувачі самі будуть ділитися посиланнями.
Щоб розширити охоплення й отримати потрібну взаємодію в соцмережах, необхідна регулярність публікацій, свіжа інфа й миттєвий фідбек.
Правильне рішення – працювати з репутацією ще до того, як про вашу компанію дізнається широке коло осіб.
Адже легше побудувати хорошу репутацію, ніж намагатися виправити погану.
Головний показник ефективності – це показник окупності (ROI).
Хоча, вимірити його практично неможливо. Адже соцмережі хаотичні, переповнені кампаніями, а шлях до покупки товару/послуги складний. Спеціалісти прораховують ефективність через групу вимірюваних метрик:
Показники, які вимірюються не в соціальних мережах, а на сайті (все це можна подивитися в Google Analytics):
Показники аналізуються в співвідношенні з витратами на рекламну кампанію (РК). На основі отриманих цифр можна оптимізувати промоутування й знизити вартість конверсії, ціну підписника і т. п..
Просування бізнесу не може бути комплексним без Social Media Marketing. Це не залежить від ніші, в якій ви працюєте. Тільки для якоїсь категорії це будуть прямі продажі, а для іншої – формування іміджу та можливість спілкуватися з ЦА. Тому стратегія просування залежатиме від типу аудиторії, ніші та цілі. Останнє має бути визначено першим.
Акаунт в Інстаграм та Фейсбук – це додатковий канал продажів. Головне – правильно скласти, оформити й підносити контент. Для досягнення результату краще передати розвиток цього каналу професіоналам.
Пам’ятайте, що регулярні публікації й оригінальний контент допоможуть тримати підписників зацікавленими. А правильне управління репутацією та якісне налаштування РК допоможуть ще й залучити нових фоловерів. Просуватися потрібно в тій же соціальній мережі, де є ЦА. Тільки комплексний підхід та ретельна підготовка до просування прискорять окупність маркетингу, зміцнить репутацію бренду й підвищить охоплення (частина користувачів конвертується в клієнтів).
Масштабуйте процес просування послуги чи продукту за допомогою співпраці з тематичними пабліками та лідерами думок.
Оцінка результатів можлива, якщо постійно контролювати процес. Розмовляйте з підписниками однією мовою. Не забувайте розбивати публікацію на невеликі текстові блоки, щоб читачеві було легше сприймати інформацію. І публікуйте контент регулярно.
Таку велику роботу самому робити важко. Звертайтеся, допоможемо!
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.