замовити дзвінок
+38 057 755-48-00
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
70
2

Сьогодні кожен другий житель планети має сторінку в соціальних мережах. А деякі зареєстровані в декількох соціалках одразу. Адже це місце, де люди спілкуються, відпочивають, вирішують повсякденні завдання й навіть працюють.

Присутність бізнесу на таких сайтах як Facebook, VK, Instagram, - можливість взаємодіяти та залучати в ряди своїх клієнтів мільйони активних користувачів.

Основна функція SMM якраз спрямована на просування бренду, товарів та послуг в соціальних мережах.

У цій статті ми розповімо вам про те, що входить в social media marketing та визначимося з цілями промоутування.


1. Цілі SMM

Не варто нехтувати соціальними мережами, навіть у разі успішного просування вашого бізнесу контекстною рекламою та пошуковою оптимізацією. Адже завжди краще працювати в комплексі.

У другому кварталі 2020 років щомісячна відвідуваність ФБ зросла до 3,14 млрд.
Для Вконтакте цифри трохи інші – 73,4 млн. Унікальних користувачів.

У будь-якому випадку ваша цільова аудиторія, читай як “потенційний клієнт”, знайдеться в цій соціальній мережі. Варто тільки регулярно постачати для неї якісний контент. Чим і займеться в такому випадку social media marketing.

Перед розробкою контент-плану та медіаплану потрібно знати цілі, які ми переслідуємо, та яких результатів бажаємо отримати від SMM.

Цілі social media marketing:

  • збільшити трафік і як наслідок кількість потенційних клієнтів;
  • інформувати про продукт / послугу;
  • збільшити кількість конверсій;
  • отримати зворотній зв’язок – так можна виявити проблеми продукту і зрозуміти, що хвилює потенційних клієнтів;
  • підвищити впізнаваність бренду, або обізнаність про конкретну подію (наприклад, відкриття нової точки, офісу та інше);
  • зібрати базу контактів;
  • вести діалог з аудиторією, щоб збільшити лояльність фоловерів, виростити адвокатів бренду;
  • покрити або знизити витрати на ведення групи/паблік.

У кожної компанії своя мета. Відповідно, й інструменти для цього потрібно визначати індивідуально.


2. Етапи промоутування в соцмережах

Створення профілю компанії, наповнення його контентом та текстами не принесе золотих гір. Трафік в цьому випадку додаватися не буде.

Перш за все необхідно:

  • провести аналіз ринку;
  • проаналізувати продукт просування;
  • опрацювати та скласти УТП;
  • створити медіаплан та контент-план.

2.1 Складання медіаплану

Спочатку визначаємо свою цільову аудиторію (ЦА).

Визначення портрета майбутнього клієнта лежить в основі медіапланування. У товарів одного бренду ЦА найчастіше істотно відрізняється. У виробника телефонів клієнти – різні категорії населення.
Такий підхід дозволить визначити вигідні майданчики / соцмережі для розміщення реклами, специфіку оголошень.

Портрет ЦА повинен бути ретельно опрацьований. Чим більше подробиць буде внесено, тим краще. Розділяти користувачів потрібно за соціальними та іншими характеристиками (стать, вік, дохід, інтереси, “болі”). Сегментація надалі допоможе з вибором публікується контенту.

Дайте відповідь собі на ці питання:

  • Які проблеми клієнта здатний вирішити продукт?
  • Які почуття він викликає в аудиторії?
  • Чому клієнт повинен купити продукт саме у вас?

Знаючи сильні й слабкі сторони свого товару, сформуйте власну УТП. Якщо товар поширений (наприклад, смартфон), торгова пропозиція дозволить виділитися на тлі множинних конкурентів.

Актуальність реклами та інформації залежить й від аудиторії сайту, де ведеться профіль. Для аналітики зручно використовувати статистичні дані сервісів Mediascope, BrandAnalytics, Deloitte і т. д..
Наприклад, ВКонтакте популярніший в проміжку 16-24 років (це ж відноситься і до Інстаграм), а Фейсбук – у тих, кому за 45. Але ФБ – міжнародна соцмережа, а ВКонтактом більше користуються в СНД.

Якщо говорити про Інстаграм – тут варто особливо заморочитися й пропрацювати візуальну частину. Дописи повинні бути хорошої якості та залучати користувача довше перебувати на сторінці, розглядаючи товари.

Терміни для вашої рекламної кампанії також важливі. Це може бути анонс нового продукту, топовий або самий маржинальний товар вашої ніші.

Что такое SMM

Рис. 1 – Анонс відкриття нової кав’ярні та анонс акції

Не варто сильно скорочувати бюджет на рекламну кампанію, щоб визначити, де краще працюватиме реклама, для тексту потрібно використовувати всі наявні майданчики. Аналіз, отриманий протягом декількох тижнів, допоможе визначити найефективнішу рекламу.


2.2 Складання контент-плану

В процесі SMM потрібно приділяти час кожному аспекту, але основу займає саме зміст сторінки. Сюди входять тексти, фото, відео, опитування. Тільки релевантна інфа принесе той результат, котрий ви плануєте досягти.

Вище ми згадували про сегментацію аудиторії. Важливо враховувати особливості кожної групи та задіяти різні формати. Наприклад, молода ЦА не завжди любить читати лонгріди, а люди старшого віку, навпаки, із задоволенням будуть читати корисні гайди. Хто б не був вашою ЦА, важливо знайти підхід до кожної групи.

Визначтеся також з типом контенту. Ділиться він на наступні 4 типи:

  • інформаційний – розповідайте про новинки та робіть огляди. Познайомте читача з компанією, пишіть новини про корпоративне життя, цікаві тематичні історії;
  • розважальний – намагайтеся розбавити стрічку мемами, щоб розважити ЦА. Це можуть бути картинки, кумедні історії, добірки фактів. Не дайте занудьгувати користувачеві, інакше він закриє сторінку або відпишеться;
  • навчальний – це гайди, інструкції з використання, лайфхаки (як наклеїти плівку на телефон за 5 хвилин, як обрати смартфон та ін.). Якісний корисний контент шеритимуть, що забезпечить додатковий трафік;
  • той, що продає – це пости з сезонними знижками, закликами купити й отримати подарунок, знижки за репости. Тут важливо не перестаратися, 30% від загальної інформації буде достатньо. Людина не повинна подумати, що йому нав’язують товари чи послуги, аби тільки він віддав гроші. Відстежуйте тренди, пристосовуйте публікації до хайпових подій, щоб додатково й розважити користувача, й спонукати стати клієнтом, тобто, зробити покупку.

Призові конкурси в соціальних мережах

Залученість аудиторії збільшується не тільки за допомогою інформаційних постів. Конкурси та розіграші дозволяють збільшити показник числа зацікавлених. Тому що можна виграти крутий приз вважай на халяву.

Умови та механіка проведення буває абсолютно різна:

  • приз за підписку та коментар з відміткою друга (переможця вибирають випадковим чином);
  • з репостом до себе в стрічку або Cторіс (переможець також визначається рандомно);
  • фотоконкурси (приз за публікацію знімків з брендовим хештегом);
  • креативні (придумати вірш чи гасло, зняти відео).

Ідеальний подарунок – товар/послуга невисокій вартості, але щось потрібне й практичне. Тоді до розіграшів буде підключатися все більше людей.

Что такое SMM

Рис. 2 – Приклад розіграшу тату на річницю компанії

Товар повинен відповідати таким критеріям:

  • сезонна актуальність;
  • користь й цінність для ЦА.

Грамотний опис та привабливий банер в комплексі з корисним призом здатні знизити вартість залучення аудиторії.

Виділіть час та проведіть ретельний аналіз конкурентів. Зайдіть та почитайте чужі пости, подивіться коментарі. Виділіть типи записів та використовуйте це у себе. Але не копіюйте інформацію. FB та VK вже давно впровадили розумну стрічку, яка фільтрує й не показує копіпаст.

Таргетовані едси приносять більше результату, якщо правильно підібраний час для публікації. Інстаграм враховує актуальність записів.
Один з параметрів оцінки актуальності – дата постингу. Свіжі дописи мають більше шансів потрапити до вашої стрічки.
Facebook та VK сортують наповнення стрічки відповідно до ваших інтересів. Тому завжди слід робити акцент на актуальність.

Викладати найкраще пару дописів в день. А для нового акаунту – раз на день. А іноді й раз на два дні, для кращої розкрученості сторінки. Так ви й розповісте, що бажаєте, й не встигнете набриднути своїм фоловерам.
До речі, контент краще робити оптимізованим під пошукові системи. Згодом пости можна буде знайти й через пошук (в результаті отримаєте додатковий + з трафіку).


3. Графічне оформлення групи

Гарний віжуал не тільки допоможе виділитися на тлі конкурентів, а й підбиватиме користувачів зайти на сторінку, подивитися вміст, й підписатися.

Бажано розробити фірмовий стиль для бренду (це: кольори, що представляють компанію, логотип, шаблони публікацій, банерів, єдиний шрифт). Вам потрібно створити правильні асоціації та емоції у користувача.

Что такое SMM

Рис. 3 – Єдиний візуальний профіль

Не вийде продумати графічне оформлення самостійно, якщо ви не професійний дизайнер. Краще все-таки довіритися спеціалісту. Вдалий дизайн сторінки дозволить:

  • виділитися серед конкурентів;
  • сформувати статус бренду й підтримувати його;
  • підвищити впізнаваність;
  • спростити навігацію в профілі;
  • отримати необхідні емоції у користувачів за допомогою колірних рішень.

Єдиний стиль повинен простежуватися через всі канали взаємодії з аудиторією q бути гармонійним.
Це викличе бажання постійно заходити в групу, гортати стрічку. Так можна показати аудиторії, що бренд серйозно ставиться до свого стилю. Це говорить про те, що компанію хвилює те, як вона візуально сприймається (як і в житті: на кольори, що поєднуються, приємно дивитися та робити це частіше).


3.1 Чек-лист створення профілю

Ми вже розповідали, як оформити шапку профілю в Інстаграм. Нижче – інструкція й для Інсти, й для Фейсбуку.

  1. Назва. Рекомендуємо користуватися формулою «бренд + ключовий запит». Для Instagram важливо використовувати простий та запам’ятовуючийся нік, щоб вас легко знайшли в пошуку.
  2. URL-адресу. Підбирайте однаковий для кожної соціальної мережі короткий варіант, який також буде відповідати імені (FB – https://www.facebook.com/itforceua, Instagram – https://instagram.com/itforce.ua).
  3. Опис. Намагайтеся дати максимум інформації, але лаконічно та точно. Вкажіть, чим займається компанія, які вигоди отримає клієнт, звернувшись до вас. А щоб інформація виглядала більш структурованою, можна додати емодзі або оформити текст списком.
  4. Контент. Регулярно наповнюйте профіль корисним контентом. Виходячи з цілей просування й особливостей продукту підбирається оптимальна кількість публікацій та рубрики (докладніше про це йшлося в пункті “Складання контент-плану”).
  5. Налаштування приватності. Створена група або сторінка повинна бути відкритою, а під публікаціями включені коментарі.
  6. Сповіщення. Налаштуйте повідомлення та перевіряйте Директ (приватні повідомлення) щодня, щоб оперативно реагувати на звернення користувачів та коменти підписників.
  7. Магазин (вітрина). У ФБ є зручний інструмент для додавання продукції у вигляді карток з цінником. Так користувачі зможуть оцінити й/або вибрати продукт без потреби заходити в пошук.
  8. Розміщення геоміток (положення на карті) та фірмових хештегів послужить безкоштовною рекламою в соціальних мережах, коли користувачі будуть розшарювати контент.

Что такое SMM

Рис. 4 – Приклад магазину в Фейсбуці

Рекомендації допоможуть підтримувати активність нових користувачів та підписників. Правда, тільки в комплексі.


4. Таргетована реклама в соціальних мережах – 5 нюансів

Соціальні мережі пропонують десятки варіацій реклами, починаючи з одноразового промоутування (в тому числі, через пости), та закінчуючи великою кампанією з відповідним бюджетом. Щоб визначитися з термінами, бюджетом та масштабністю кампанії, необхідно поставити мету.

Навіщо просування в соціальних мережах потрібно компанії?

Можливо, потрібно заявити про себе або збільшити коефіцієнт конверсії, збільшити приплив відвідувачів?
Відповідь на це питання допоможе відповісти на інше – яка моя цільова аудиторія, і що їй подобається?

Щоб це визначити, можна скористатися такими способами:

  • Проведення бета-тестування. Перевіряйте, які з записів збирають більше лайків, репостів та коментарів. Після чого вибирайте тільки найрезультативніші з низькою ціною за клік.
  • Проведення спліт-тестів оголошень, що генеруються. Тестуйте ефективність різнопланового контенту, створюючи по кілька варіантів в кожній групі.
  • Звуження аудиторії. Перевіряйте одразу 3-5 креативів серед малої кількості людей. Потім використовуйте виграшну публікацію в основний РК.
  • Повтор рекламного оголошення. Нагадуючи про себе, можна досягти потрібної конверсії (головне, не задовбати людей). Так що радимо повторювати рекламу кожні 3-5 днів.
  • Адаптація вмісту. Сьогодні більшість відвідувань в соціалках доводиться на смартфони. Розміщена графіка й текст повинні легко читатися з екрану смартфона (відомі бренди розробляють різні варіації своїх логотипів, щоб можна було їх розмістити й на маленьких екранах, але при цьому залишити місце для основної інформації).

Тестування та оцінка результатів повинні бути постійним процесом.

Поговоримо про нюанси таргетингу, який часто порівнюють зі звичайним контекстом, хоча це абсолютно різні поняття.
Таргетована реклама показується навіть тим, хто її не шукає, за критеріями:

  • геолокації;
  • статі;
  • віку;
  • різноманітним інтересам.

Така реклама показується певним користувачам.

Что такое SMM

Рис. 5 – Приклад збору аудиторії в рекламному кабінеті Фейсбуці

Як правило, такі користувачі навіть не думали здійснювати покупку, але реклама, яку ми запускаємо, повинна спонукати їх до такої дії.

Контекстна реклама в даному випадку показується аудиторії, що раніше шукала подібний товар.


5. Підключаємо лідерів думок

Важливим фактором будь-якого просування виступають лідери думок (Opinion leaders) – це люди, яким довіряють, яких успадковують, та до чиєї думки прислухаються.
Це можуть бути блогери, зірки, журналісти, моделі, й будь-які інші люди, що представляються провідними в будь-яких напрямках.
Важливо вибрати саме того Opinion leaders, у якого зібрана цільова аудиторія для вашого товару.

Что такое SMM

Рис. 6 – Приклад роботи з лідером думок (тревел-блогером)

Працювати з лідерами думки можна по-різному:

  1. Проплачена реклама. Цей варіант співпраці часто використовується, коли лідер думок за певну оплату рекламує товар чи послугу у себе на сторінці.
  2. Бартер. За рекламу на своїй сторінці Opinion leader отримує сам товар чи послугу, яку рекламував.
  3. Довгострокове співробітництво з лідером думок (кілька постів, Сторіз з рекламними тізерами та відео, відгуками зі згадками бренду). Використовується переважно великими компаніями, умови можуть бути різноманітні.

6. Управління репутацією в соціальних мережах

Досить часто позиціонування бренду та його сприйняття цільовою аудиторією не збігаються. Саме для цього підключається SMM – для регулювання та управління репутацією бренда (SERM). В даному випадку потрібно застосувати комплекс заходів для нейтралізації негативу.

При управлінні репутацією слід дотримуватися наступних принципів:

  1. Обізнаність. Необхідно знати, що говорять про вас. Для цього відстежуйте згадки щодо себе за допомогою сервісів (Talkwalker, Chotam, Starcomment, Agorapulse) та вручну.
  2. Відкритість для критики. Створюйте можливість для співробітників і/або клієнтів обговорювати проблеми, залишати відгуки.
  3. Оперативне реагування на звернення (повідомлення, коментарі, позитивні/негативні відгуки).
  4. Не варто залишати негативні коментарі без уваги. Без спростування всі вважатимуть, що це правда. Правильно оброблений негатив можна перетворити в вигоду. Намагайтеся звести спілкування з людиною в особисті повідомлення, на пошту. Не потрібно світити діалог у відкритому доступі. Після того як питання вирішиться, попросіть видалити такий текст (або видаліть його самі).
  5. Створюйте позитивні приклади. Отримавши добрий відгук, не забудьте розповісти про нього.
  6. Контент компанії в стрічці не повинен бути тільки позитивним. Діліться також невдачами. Це покаже відкритість і чесність бренду.

Просування позитивного контенту проводиться в різних каналах: платних, безкоштовних та власних (блог, сайт, форум).

Что такое SMM

Рис. 7 – Приклад швидкого реагування на коментар користувача

Платні – це медіа, в котрих розміщення контенту вимагає оплати. Наприклад, спонсорські пости в блогах вашої тематики. Допомагають залучити трафік на сайт, розширити охоплення, вибудувати позитивні відносини з користувачами.

Просування на безкоштовних каналах вимагає не оплати, а якісної інформації, конкурентної переваги й унікального товару. Тоді користувачі самі будуть ділитися посиланнями.

Щоб розширити охоплення й отримати потрібну взаємодію в соцмережах, необхідна регулярність публікацій, свіжа інфа й миттєвий фідбек.
Правильне рішення – працювати з репутацією ще до того, як про вашу компанію дізнається широке коло осіб.
Адже легше побудувати хорошу репутацію, ніж намагатися виправити погану.


7. Аналіз ефективності

Головний показник ефективності – це показник окупності (ROI).

Хоча, вимірити його практично неможливо. Адже соцмережі хаотичні, переповнені кампаніями, а шлях до покупки товару/послуги складний. Спеціалісти прораховують ефективність через групу вимірюваних метрик:

  • залучена аудиторія;
  • число відписок за умови, що не було накруток;
  • коефіцієнти залученості;
  • частотність комерційних коментарів (запит ціни, умов, адреси та ін.).

Показники, які вимірюються не в соціальних мережах, а на сайті (все це можна подивитися в Google Analytics):

  • якість трафіку з соцмереж (час перебування на сайті, відсоток відмов, кількість переглянутих сторінок);
  • число переходів (включаючи органічні);
  • конверсії по трафіку (продажу, додавання в корзину, відгук через форму);
  • дзвінки;
  • асоційовані конверсії зі звітів Google Analytics.

Показники аналізуються в співвідношенні з витратами на рекламну кампанію (РК). На основі отриманих цифр можна оптимізувати промоутування й знизити вартість конверсії, ціну підписника і т. п..


Висновки

Просування бізнесу не може бути комплексним без Social Media Marketing. Це не залежить від ніші, в якій ви працюєте. Тільки для якоїсь категорії це будуть прямі продажі, а для іншої – формування іміджу та можливість спілкуватися з ЦА. Тому стратегія просування залежатиме від типу аудиторії, ніші та цілі. Останнє має бути визначено першим.

Акаунт в Інстаграм та Фейсбук – це додатковий канал продажів. Головне – правильно скласти, оформити й підносити контент. Для досягнення результату краще передати розвиток цього каналу професіоналам.

Пам’ятайте, що регулярні публікації й оригінальний контент допоможуть тримати підписників зацікавленими. А правильне управління репутацією та якісне налаштування РК допоможуть ще й залучити нових фоловерів. Просуватися потрібно в тій же соціальній мережі, де є ЦА. Тільки комплексний підхід та ретельна підготовка до просування прискорять окупність маркетингу, зміцнить репутацію бренду й підвищить охоплення (частина користувачів конвертується в клієнтів).

Масштабуйте процес просування послуги чи продукту за допомогою співпраці з тематичними пабліками та лідерами думок.

Оцінка результатів можлива, якщо постійно контролювати процес. Розмовляйте з підписниками однією мовою. Не забувайте розбивати публікацію на невеликі текстові блоки, щоб читачеві було легше сприймати інформацію. І публікуйте контент регулярно.

Таку велику роботу самому робити важко. Звертайтеся, допоможемо!


Guide Instagram

Гід в Instagram. Як правильно використовувати

Как загрузить фото в Инстаграм с компьютера

Як завантажити фото в Instagram з комп'ютера

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.