замовити дзвінок
+38 057 782-28-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
126
3

Алгоритм Instagram змінюється ледь не кожен день. SEO в Instagram має бути частиною вашої маркетингової стратегії.

Ми всі знайомі з пошуковою оптимізацією для Google й приблизно розуміємо, як вона працює. Але ж соцмережі теж використовують пошук! І цією можливістю слід користуватися. Оптимізація профілю та публікацій для пошуку в Insta - ще один спосіб збільшити охоплення та випередити конкурентів.

SEO Instagram поиск

Рис. 1 - Пошук в Інстаграм

У поточному керівництві розберемося, що таке SEO в Instagram і чому це сьогодні важливо. А потім виділимо 4 кроки щодо оптимізації акаунту для пошуку. Вони включають:

  1. визначення своїх ключових слів;
  2. визначення KPI, на які будемо орієнтуватися;
  3. оптимізацію імені профілю та біографії;
  4. додавання альтернативного тексту до зображень.

1. Як працює пошук в Instagram?

Голова Instagram Адам Моссері в блозі компанії розповів, що та чому ви бачите в результатах пошуку.

Як Instagram оцінює результати пошуку

Коли користувач натискає на рядок пошуку, то перше, що він бачить, — те, що шукав недавно.
Після того як ви натискаєте пробіл, соцмережа видає акаунти, хештеги та місця, які відповідають тексту запиту. Крім того, на додаток до тексту, який користувач вводить в пошук, Інстаграм використовує інформацію з облікових записів, хештегів та місць для ранжування результатів пошуку.

Найбільш важливі сигнали, які використовує Інстаграм (в порядку важливості):

  • Ваш текст в пошуку. Текст, який ви вводите в рядку пошуку – найважливіший сигнал. Соцмережа намагається зіставляти те, що ви вводите, з відповідними іменами користувачів, біо, підписами, хештегами та місцями.
  • Ваша активність. Сюди входять акаунти, на які ви підписані, переглянуті вами пости й те, як ви взаємодіяли з обліковими записами в минулому. Зазвичай Інстаграм показує акаунти й хештеги, на які ви підписані або дивилися, вище, ніж ті, які ви не дивилися.
  • Інформація про результати пошуку. Коли видача містить безліч потенційно релевантних результатів, соцмережа також дивиться на сигнали популярності. Вони містять в собі кількість кліків, лайків, репостів та підписок для конкретного облікового запису, хештега або місця.

2. Що таке Instagram SEO?

SEO в Instagram – оптимізація контенту по заданих параметрах для підняття аккаунта в пошуку соцмережі.

SEO в Інстаграм простими словами – приведення контенту профілю під вимоги пошуку. Оптимізацію проводять для кращого ранжування акаунту – з урахуванням рекомендацій щодо оптимізації, профіль має шанс піднятися вище у видачі пошуку Інстаграм.

Якщо зовсім просто – за запитом “стиліст харків” акаунт з ім’ям “Стиліст Харків | Жанна” ви побачите вище (раніше), ніж “Досвід 5 років в створенні образів. Жанна” (цей ви взагалі можете не побачити).

Тому що у Назву акаунту включено ключеве слово, за яким користувачі й шукають те, що їх цікавить.

Корисно й ефективно використовувати всі можливості, які дає сама мережа. Це означає більше переглядів, лайків та підписників.
В Україні, як і в інших країнах, працює просування за прямими входженням ключових слів в Назву акаунту. Т. я. саме це поле бере участь в пошуку Інстаграм. Крім того, воно також індексується Гуглом (а це важливо).

SEO Instagram

Рис. 2 – Пряме входження ключового слова в ім’я акаунту

1й профіль буде видно за запитом торти, капкейки, трайфли харків;
2й – педагог, психолог, ілюстратор (тут великий діапазон КС);
3й – гід Кельн.

Ми не зменшуємо силу таргету, таргетована реклама реально дієвий інструмент. Ми пропонуємо допомогти користувачам знайти ваш профіль та затриматися в ньому.

Чому SEO важливо для Instagram?

SEO дозволяє взаємодіяти з людьми, які активно шукають контент, пов’язаний з вашою нішею. Кожен раз, коли користувач вводить ключове слово, яке якось пов’язано з вашим бізнесом, у вас є можливість зачепити користувача та залучити якісний цільовий трафік у ваш профіль (і на сайт, якщо в акаунті прописане посилання).

SEO в Instagram – це ключ до використання цих можливостей та залучення потенційних клієнтів, які з більшою ймовірністю, ніж інші, здійснять конверсію.

За даними AdEspresso:

  • 200+ мільйонів користувачів соцмережі щодня відвідують бізнес-профілі;
  • 66% цих візитів трапляються від користувачів, які ще не підписані на акаунти, що вони відвідують;
  • 60% всіх користувачів Інстаграм повідомляють, що дізналися про нові продукти як раз з Інстаграм.

Робимо висновок, що багато людей, в т. ч. й ваші потенційні клієнти, саме завдяки соцмережі відкривають нові бренди та продукти. Причому роблять вони це й природним (органічним) чином, й за допомогою таргетованої реклами Інстаграм.

Завдання рекламних оголошень – привернути увагу аудиторії, максимально близької до портрета вашого клієнта. Тієї аудиторії, яка буде готова купити (вона вже купувала щось схоже, або шукала через пошук в Інстаграм, або клікала на щось схоже у рекламі).

SEO Instagram ads

Рис. 3 – В Інстаграм я шукала кеди, дивилася смішні футболки та переходила в акаунт нижньої білизни, тому мені показалася відповідна реклама

Завдання вкладки Огляд – видати ваш акаунт за тими ключовими словами, що ви внесли в ім’я профілю.

SEO Instagram keywords

Рис. 4 – У кожному профілі прописано ключове словосполучення

Тепер, коли ми знаємо необхідність SEO для Інстаграм, виділимо 4 рекомендації, які допоможуть вам успішно реалізувати його у своєму акаунті.


4 поради, які допоможуть просунутися з SEO в Інстаграм

Врахувавши наведені рекомендації, ви зможете підвищити рейтинг свого профілю в пошуку за окремими ключовими словами, які вводять користувачі.

Тому зробіть виміри статистики профілю до та через деякий час після впровадження рекомендацій.


1. Визначте ключові слова, за якими просуватимете профіль

За якими ключовими словами ви прагнете ранжуватися?

Очевидно, що “косметолог одеса” набагато точніше (і ширше), ніж “косметолог з медичною освітою в одесі”. Відповідь на це запитання потрібна перш, ніж ви почнете щось міняти у своєму профілі Інстаграм.

Помічниками з підбором КС виступлять сервіси підбору ключових слів. Наприклад:

В роботі з кожним потрібна реєстрація. І пам’ятайте, що, те, що ваші підписники шукають в Instagram, може відрізнятися від того, що вони шукають в Google.

І тут на допомогу приходять хештеги. Є й сервіси, які допомагають їх визначати:

  • Keyword.io’s Instagram hashtag tool(потрібна реєстрація, працює з різними мовами, включаючи українську);

SEO Instagram

Рис. 5 – Підбір хештегів в Keyword tool

  • Ingramer’s Hashtag Generator Tool (розуміє російську й українську, підбирає теги за ключовими словами, фото, URL).

SEO Instagram

Рис. 6 – Підбір хештегів через Ingramer’s Hashtag Generator Tool

Враховуйте різницю між загальними та конкретними ключовими словами.

Під час пошуку та аналізу переконайтеся, що ви проводите відмінність між відносно широкими ключовими словами (їх часто застосовують в заголовках) й конкретними ключовими словами, також відомими як ключові слова з довгим хвостом.

  • Основні поняття (наприклад, той же косметолог харків) шукають часто, й вони зазвичай вказують на низький комерційний інтерес у свідомості користувача.
  • Ключові слова з довгим хвостом (наприклад, косметолог харків біоревіталізація) шукають нечасто, й вони зазвичай вказують на необхідність конкретного запиту користувача, тобто його готовність дану послугу придбати.

SEO Instagram запросы

Рис. 7 – Косметолог Харків короткий та довгий запит

На скріншотах видно, як постаралися відбудуватися кожен з косметологів: хтось знаходиться в центрі, хтось спеціалізується на акне, а хтось – косметолог-дерматолог, й виніс це в ім’я профілю. І користувачеві тепер легше зорієнтуватися: якщо він шукає фахівця з проблем зі шкірою, а не тільки естетиста, він клікне на акаунт дерматолога.

Що для вас важливіше:

  • збільшення відвідуваності вашого профілю – тоді актуальніше використовувати широку відповідність КС;
  • збільшення числа конверсій – в цьому випадку ефективніше себе покажуть конкретні запити з довгим хвостом.

Без урахування 1ї мети неможлива реалізація 2ї. Тому краще виводити якусь середину в назві.

Щодо косметолога це буде виглядати так:

  • Косметолог Харків – пишемо в назву акаунту;
  • Біоревіталізація, Ботокс, Пілінги та ін. – спускаємо в опис профілю (поговоримо про це в пункті 3).

Порада: якщо ви губитеся серед безлічі варіантів ключових слів, зайдіть в пошук Інстаграм і просто введіть слова, пов’язані з вашим бізнесом. І подивіться на ключові слова конкурентів.


2. Встановіть ключові показники ефективності

Перед тим як приступити до оптимізації профілю, потрібно відповісти ще на одне питання: як ви збираєтеся вимірювати ефективність своїх зусиль з пошукової оптимізації в Instagram? Точні KPI дозволять визначити, які зміни виявилися (не) успішними.

Типові KPI для бізнесу в Інстаграм (доступні у вкладці Статистика бізнес-профілю): 

  • Взаємодії з контентом;
  • Охоплення;
  • Відвідування профілю;
  • Підписники;
  • Переходи на веб-сайт.

SEO Instagram statistics

Рис. 8 – Статистика бізнес-профілю

Також сюди можна додати Кількість збережень – коли користувач переглянув ваш акаунт або рекламу, і зберіг пост в закладках, щоб пізніше до нього повернутися й розглянути докладніше.

На жаль, вірогідність успішної конверсії зі збережених невелика.
Але т. я. допис все ж потрапив в закладки користувача, одна з цілей досягнута – ваш контент зміг зацікавити людину, + була одна взаємодія, що є плюсом для алгоритму Інстаграм.


3. Оптимізуйте ім’я користувача та біографію

Після визначення ключових слів настала черга оптимізації профілю та контенту.

Почнемо з профілю. Тут нас цікавить:

  • нік (ім’я користувача);
  • біографія (опис профілю – текстовий блок з вашими перевагами).

Ім’я користувача та біографія – важливі фактори SEO-просування в Інстаграм. Оптимізація цих двох полів має великий вплив.

Нік (ім’я користувача)

Ми вже з’ясували, що при пошуку профілі ранжуються за Назвою акаунту. Але якщо ваше ключове слово додатково буде міститися ще й в нікнеймі, це тільки плюс для просування, особливо на перших порах.

*Особистий бренд працює в Інстаграм, і дуже добре. Але, перш ніж просуватися ім’ям, спершу підписники повинні вас знайти, дізнатися, повірити й залучитися в життя профілю.

Ось чому використовувати в нікнеймі свої ключові слова корисно та потрібно. Тому що користувач шукає “косметолог харків”, а не “ірина рильська косметолог”. Від першого варіанту запиту до другого можуть пройти місяці роботи самої Ірини Рильської, SMM-спеціаліста, менеджера акаунту та інших співробітників косметолога, які трудяться над особистим брендом Ірини та залученням нових клієнтів в студію.

Особистий бренд працює тільки за умови якоїсь кількості людей, які знають вас. І це явно не 100 підписників

Приклади вдалого вписання релевантного ключового слова в нік:

SEO Instagram keyword nickname

Рис. 9 – Ключове слово в нікнеймі користувача

Біографія

У п. 1 поточної статті ми коротко обговорили, які дані можна винести в Біографію косметолога.

Давайте ще раз проговоримо основні точки біографії. Отже, в біо ми вказуємо:

  • інформацію про те, хто ви (бренд нижньої білизни, профільний спеціаліст, видавництво, і т. д);
  • умови та графік роботи;
  • анонси найближчих заходів;
  • навіщо користувачеві на вас підписуватися (що пропонуєте, які конкретно проблеми ви вирішуєте та їх список).

Вдалі приклади різних ніш:

Шапка профиля

Рис. 10 – Вірно прописані приклади біографії

Також сюди крім тексту можна вставити емодзі, згадку, посилання.
Коли ім’я користувача та біографія оптимізовані, приступаємо до роботи над контентом профілю, а саме – картинок


4. Додайте альтернативний текст до зображень

Аналог атрибута alt для картинок – альтернативний текст для оптимізації зображень в Інста.

Як його знайти та додати?

Після того як ви додали зображення й перейшли до екрану з текстом допису, проскрольте вниз до «Розширені налаштування», далі – Написати альтернативний текст, й додайте туди підпис.

SEO Instagram

Рис. 11 – Альтернативний текст зображення

Це не тільки робить ваші публікації доступними, а й покращує SEO в соцмережі. Пошуковики та веб-версія Інстаграм розвиваються, тож ваша картинка, а значить, і допис, мають ймовірність з’явитися у видачі Гугл та Яндекс за потрібними запитами. А це зростання переходів в профіль та охоплення

SEO для Інстаграм – це безкоштовна й ефективна тактика, яка:

  • розширює охоплення;
  • збільшує відвідуваність вашого профілю або веб-сайту;
  • сприяє зростанню кількості конверсій.

Вона може не дати такого ж результату, як платна реклама, але толк в цьому є, й потенційна рентабельність інвестицій вас порадує.


Як Instagram може допомогти вам з’явитися в пошуку

Рекомендації соцмережі щодо поліпшення видачі:

  • Використовуйте відповідні логін і ім’я профілю. Результати пошуку зіставляються по тексту. Якщо ваші друзі або шанувальники знають вас під певним ніком, вкажіть це ім’я в своєму імені користувача або логіні, щоб краще відображатися при пошуку.
  • Увімкніть відповідні ключові слова та місця розташування свого біо. Тут той же принцип. Переконайтеся, що у вашому біо є ключові слова про те, хто ви й про що ваш профіль. Якщо ваш обліковий запис залежить від місця розташування, наприклад, для малого бізнесу, то згадка вашого місця розташування в біо може полегшити людям у вашому регіоні пошук вашого акаунту.
  • Використовуйте відповідні ключові слова та хештеги в підписах. Щоб повідомлення можна було знайти в пошуку, вкажіть ключові слова та хештеги в самому підписі до посту, а не у коментарях.

Як Instagram допомагає забезпечити безпеку пошуку

Instagram уникає показувати вам облікові записи, повідомлення та хештеги, які суперечать його рекомендаціям. Облікові записи, які розміщують спам або порушують правила, можуть відображатися нижче в результатах пошуку, тому цілком ймовірно, що для пошуку вам доведеться забивати нік цілком. Платформа також регулює пошук по чутливим темам. Акаунти, хештеги та пости, які порушують правила спільноти, повністю видаляються з Instagram, що не дозволяє їм відображатися в пошуку.

Що буде далі з пошуком

Соцмережа працює над створенням повноцінної сторінки результатів пошуку, розширює ключові слова, які ви можете використовувати для пошуку контенту. Зараз Інстаграм зосереджений на отриманні коректних результатів пошуку за ключовими словами англійською мовою й в майбутньому додасть підтримку інших мов.

Якщо ви бажаєте використовувати соціальні мережі як двигун зростання свого бізнесу, пошукова оптимізація в Інстаграм буде ефективним методом. Спробуйте оптимізувати свій профіль й подивіться на результат.

*матеріал підготовлений на основі статті wordstream.com


Секретний чат в Телеграм

IGTV: як завантажити відео + ідеї

LinkedIn Сторіс: як використовувати їх для маркетингу в 2021 році?

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.