замовити дзвінок
+38 057 782-28-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
90
1

Контекстна реклама – одна з найбільш динамічно розвиваються галузей digital-маркетингу. На 2021 рік ринок інтернет-реклами в Україні займає 52% від ринку всієї рекламної активності в країні. Тобто інтернет-реклама успішно конкурує з офлайн форматами, витісняючи останніх. Така тенденція дає перспективу розвитку для досвідчених PPC-спеціалістів та залучає новачків.

Якщо ви хочете вивчати контекстну рекламу, то потрібно розуміти, з чого починати. А саме - з себе. Дайте відповідь – з якою метою вам це потрібно?

Власнику бізнесу знання основ знадобиться для відстеження роботи спеціалістів. Він зможе оцінювати, наскільки доцільно співпрацювати з тим чи іншим агентством.

Якщо ж ви маєте бажання самі стати PPC-спеціалістом, а знання у вас нульові, то наш гайд допоможе розібратися. Нижче також наведено список джерел, які допоможуть в освоєнні цієї професії.


1. Довідка

Кожна велика пошукова система або майданчик з можливістю запуску реклами має у своєму розпорядженні власні довідкові матеріали, в яких пояснюються всі основні моменти щодо:

  • налаштування реклами;
  • вибору стратегії ставок;
  • доступних рекламних кампаній, і т. д..

Починати самостійне навчання краще з цих джерел:

Изучение контекстной рекламы

Рис. 1 – Довідковий центр ФБ для бізнесу

У кожному довідковому центрі також можна знайти нововведення й зміни в алгоритмах роботи контекстної реклами, обмеження, поради та підказки. Отримувати повідомлення на пошту можна через підписку на розсилку.

Але тільки довідкою навчання не повинно обмежуватися. Найчастіше інформація там містить безліч незнайомих термінів (ознайомитися з основними поняттями інтернет-маркетингу можна за посиланням) й не завжди зрозумілі пояснення. Тому переходимо до наступного джерела – телеграм-канали та форуми.


2. Канали, форуми, чати

При вивченні контекстної реклами у вас виникне безліч питань з налаштування кампаній, використання бюджету, встановлення Аналітики, які можна буде задати на форумах.

Радимо придивитися до цього посилання – офіційний форум Google Ads.

Контекст форум Google

Рис. 2 – Форум Google Реклами

За рахунок регулярних нововведень сфера digital-реклами постійно змінюється й вдосконалюється. Щоб бути в курсі всіх новинок й різних лайфхаків, гайдів та інструкцій, підписуйтесь на Телеграм-канали:

  • канал Тетяни Михальченко про контекстну рекламу – посилання на корисні матеріали, гайди, вебінари, кейси;
  • Webmagic – канал Євгенії Аліксюк, анонси івентів, знижки на заходи, корисні новини та матеріали;
  • Google Ads с Поддубным – добірки статей, кейсів, розбір помилок та практичні поради;
  • Нескромный маркетолог – канал Василя Волошина про проблеми з контекстною рекламою (в основному, про товарку) та їх вирішення;
  • PPC Unicorns – україномовний канал Ольги Клименко про платний трафік, новини про digital-рекламу у світі та добірки корисних матеріалів;
  • авторский блог Максима Євсюкова – про інтернет-маркетинг, контекстну рекламу, SEO, нові плюшки, лайфхаки + статті та мануали;
  • канал Іллі Сандирева про рекламу, аналітику та маркетинг;
  • Google-логист – авторські пости Яни Ляшенко про те, як збільшити продажі з Гугл реклами;
  • PPC|SEO – новинний проект зі свіжими новинами про контекстну рекламу та seo-просування;
  • WebAnalyst – канал Дмитра Осіюка з контентом про веб-аналітику.

На каналах оперативно оновлюється інформація, яка дасть доступ до корисних матеріалами без необхідності шукати цю інфу самому.

При налаштуванні рекламних кампаній найімовірніше виникнуть питання навіть там, де, як здавалося, все знаєш. Тоді на допомогу прийдуть ТГ-чати, в яких можна оперативно отримати вичерпну відповідь на своє питання:


3. Курси з контекстної реклами

Якщо знаходити й структурувати вхідну інформацію важко, можна записатися на курси. Це спосіб швидко отримати базові знання в покроковому вигляді, а вже потім розвиватися далі.

Офіційні підготовчі курси:

Контекстная реклама начало

Рис. 3 – Школа Директа

Навчитися можна й на курсах на базі агентств просування. Деякі компанії дають можливість влаштуватися на роботу в штат після проходження навчання та складання іспиту.

Орієнтуйтеся на те, що за час підготовки ви повинні отримати не тільки базу, а й застосувати її на практиці, виконувати домашні завдання, спілкуватися з куратором і викладачами.

При виборі курсів зверніть увагу на:

  • відгуки про програму навчання: вони допоможуть дізнатися, що не сподобалося іншим й чи варто взагалі витрачати на них свій час та гроші;
  • подивіться на лекторів та їх досягнення. Ці люди повинні бути такими, що відбулися як спеціалісти з вдалими проектами, та яким буде, що розповісти новачкам;
  • дізнайтеся, в якому вигляді буде проходити практика, як та коли ви будете отримувати фідбек на домашні завдання.

4. Конференції, вебінари

На конференціях збирається безліч спеціалістів, які діляться кейсами. Вони розповідають про труднощі, з якими зіткнулися під час роботи реклами, й як вони проводили оптимізацію кампаній.
У досвідчених колег можна почерпнути ідеї для свого проекту, а після виступу спікера можна задати питання. На профільних каналах зазвичай повідомляють про дату проведення конференції.

Після закінчення івенту організатори через пару-трійку тижнів викидають записи доповідей, які можна зберегти або прослухати, якщо не вийшло подивитися трансляцію.

Корисні посилання:

  • PPC Day – велика конференція про контекстну рекламу, де відомі спікери діляться кейсами, досвідом, відповідають на питання й іноді дарують плюшки за найцікавіші питання;
  • Ukrainian Digital Conference (UDC) – офлайн конфа про digital-маркетинг.

Онлайн-конференції безкоштовні, для реєстрації потрібна тільки пошта, а івенти в офлайн найчастіше платні. Але квитки на офлайн-конференції часто розігрують в телеграм-каналах або групах в ФБ та Інстаграм, так що шанс безкоштовно потрапити на конфу реальний.


5. Відеоматеріали

На перших порах текстова інформація може сприйматися важко, тому можна дивитися відеомануали, в яких розповідається й показується весь процес налаштувань на практиці.
Багато постів в ТГ-каналах вище містять посилання на відео пояснення.

Якщо легше дивитися, ніж читати, ось кілька відеоблогів з інструкціями та ін. Корисною інфою:

Контекст Google Ads

Рис. 4 – Офіційний канал Google Ads

  • ютуб канал про Google Аналитику;

Контекст Google Analytics

Рис. 5 – Англомовний канал про Google Analytics

  • ютуб україномовний канал – Академія Google Ads;

Контекст Google Ads Украина

Рис. 6 – Відеоканал про рекламу в Google українською мовою

Контекст Яндекс

Рис. 7 – Відеоканал про рекламу в Яндексі

Крім навчальних відео на каналах постять також інтерв’ю з відомими спеціалістами, порадами й прогнозами.


6. Сертифікація

Якщо у вас вже є базові знання або ви впевнені, що для початку роботи ви вже все вивчили, то наступний етап – сертифікація.
Це процес підтвердження ваших знань з боку майданчиків, на яких ви хочете працювати з контекстною рекламою.

Сертифікат необов’язковий, але він додає статус та говорить клієнтам про те, що спеціаліст розбирається в роботі системи й знає, як налаштовувати рекламу.

Сертификация Яндекс

Рис. 8 – Після успішного проходження тесту Яндекс видасть іменний електронний сертифікат

Питання в тестах відносяться до довідкових матеріалів, тому не сприймайте теорію як порожній звук. Буде добре, якщо ви попрактикуєтесь перед тестом, але це необов’язково. На здачу відводиться обмежений час, тому спочатку відповідайте на всі питання, які знаєте. А вже в кінці поверніться до складних питань. У разі невдачі тест можна буде перездати, правда, підтверджувати свої навички доведеться щорічно.

Сертифікат не забезпечить вам робоче місце, але в серйозних компаніях така відмітка знадобиться кожному співробітнику, який працює з контекстною рекламою.


7. Практика

Важливо застосовувати вже здобуті знання на практиці. Якщо відвідуєте курси, то всі аспекти теорії повинні опрацьовуватися в домашніх завданнях.

Якщо віддаєте перевагу вивчати все самостійно, обов’язково зареєструйте аккаунт в Google Ads чи Яндекс.Директ.

Так ви зможете тестувати всі новинки й перевіряти, як працюють різні стратегії показу реклами.


8. Особливості роботи в сфері контекстної реклами

Вивчення інтернет-реклами – постійний процес. За рахунок постійних апдейтів алгоритмів вибору релевантних оголошень спецам завжди є, чому повчитися. Без інтересу й завзяття стати PPC-спеціалістом не вийде. Якщо вам нецікаво прагнути до того, щоб оголошення пройшло модерацію, а семантичне ядро було релевантним, то краще вибрати іншу професію до того, як витратите час та зрозумієте, що вам це не подобається.

Які якості потрібні PPC-спеціалісту?

  • посидючість – доведеться витрачати багато часу на збір та коригування ключів, переробляти одне й те ж оголошення по кілька разів;
  • самонавчання – базового обсягу знань буде недостатньо, доведеться постійно вивчати нове, адаптуватися до частих оновлень;
  • аналітичний склад розуму – багато часу будуть займати тести нових підходів та аналіз результатів. Тільки так вийде розробляти й впроваджувати ефективні підходи до ведення кампаній;
  • мультизадачність – у спеціаліста з контекстної реклами завжди багато роботи. Приготуйтеся до того, що доведеться взяти кілька проектів на ведення одночасно.

Висновок

Сфера контекстної реклами має на увазі постійний рух вперед. Шукати, тестувати, впроваджувати, коригувати – ті поняття, які будуть описувати вашу роботу. При цьому, реклама – це не тільки цікаво, а й вигідно.

Ми зібрали гайд з корисних матеріалів, за рахунок яких ви зможете навчитися працювати з контекстом та знаходити елегантні рішення для складних завдань. Головне – мати бажання.


Листопадовий апдейт Google

Все про партнерський маркетинг

Як оформити сторінку Доставки?

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.