замовити дзвінок
+38 057 755-48-00
Starting a new project?
отримати консультацію
15
1

Яндекс - це друга за величиною пошукова система в російськомовному сегменті інтернету. Не зважаючи на те, що російська пошукова система в останні роки почала поступатися позиціями Google, вона як і раніше займає 41% ринку, за даними сервісу статистики Liveinternet. За 2019 рік на сайти з підключеною метрикою LI з Яндекса було здійснено понад 40 мільйонів переходів.

Звісно, що для будь-якої компанії, орієнтованої на російськомовних користувачів, необхідно мати високі позиції у видачі російського пошуковика. Однак, далеко не кожен сайт є добре оптимізованим і відповідає вимогам пошукового просування сайту у Яндексі.

У цій статті ми розберемо процес оптимізації сайту під Яндекс і дамо низку рекомендацій, які допоможуть вам вивести свій сайт в ТОП-10 пошукової видачі.

Варто зазначити, що основні принципи SEO-просування в різних пошукових системах нічим не відрізняються. У всіх ПС ключові фактори, які впливають на позиції сайту у видачі, є: семантика та якість контенту, посилальна маса і внутрішня перелінковка, поведінкові та технічні характеристики сайту (швидкість завантаження, мобільна адаптація, дублі сторінок і т. ін.).


1. Текстова частина просування сайту у Яндексі

Включає в себе 4 кроки.


1.1 Семантичне ядро та кластеризація запитів

Базова інформація про семантичне ядро.

Семантичне ядро ​​сайту – це основа, з якої будується весь контент.

Семантичне ядро ​​має включати від декількох сотень до декількох тисяч ключових слів та фраз, які є найбільш тісно пов’язаними з вашими послугами, і за якими користувачі зможуть знайти ваш сайт в пошуковій системі.

Ключові запити повинні складатися з 3-х частин:

  1. Тіло запиту – основне ключове слово або фраза.
  2. Специфікатор – мета, яку переслідує користувач.
  3. Хвостовик – уточнення.

Крім того, запити поділяються на типи за частотністю:

  • надвисокочастотні: понад 10 000 запитів на місяць;
  • високочастотні: понад 1000 запитів в місяць;
  • середньочастотні: менше 1000 запитів в місяць;
  • низькочастотні: менше 100 запитів в місяць;
  • наднизькочастотні: менше 10 запитів в місяць.

Та за специфікою:

  • інформаційні;
  • транзакційні;
  • інші.

Здебільшого, частотність запиту визначається довжиною його хвоста, а специфіка, відповідно – словом у специфікаторі.

Залежно від тематики сайту, в його семантичному ядрі повинні переважно бути запити певних типів. Наприклад, якщо ми складаємо СЯ для сайту інтернет магазину, транзакційних запитів в ньому має бути більше, аніж інформаційних або невизначених.

Як збирати семантичне ядро.

Спочатку вам необхідно самостійно визначити, які слова чи фрази найбільш точно характеризують вашу діяльність. Після цього починайте розширювати семантичне ядро. Для цього можна використовувати Яндекс Вордстат, Google keyplanner, Serpstat, KeyCollector та інші сервіси для підбирання ключових слів.

Крім того, семантичне ядро ​​можливо розширити за допомогою парсингу сайтів з ТОПу пошукової видачі за вашими базовими ключами. Як правило, поки ваш сайт не опиниться в ТОПі, вам варто оптимізувати його, орієнтуючись на стратегію найуспішніших сайтів з вашої тематики.

Після того, як СЯ буде повністю складено, вам слід очистити його від зайвих ключових слів.
Для сайтів комерційного спрямування це можуть бути такі слова як: «безкоштовно», «б\в», імена конкурентів, країни та регіони в яких ваша компанія не працює і т. п..


1.2 Кластеризация запитів

Кластеризація запитів необхідна для поділу ключів на групи і створення карти релевантності. Запити, які знаходяться в одному кластері має сенс використовувати для оптимізації одних і тих же сторінок. Кластеризацію запитів поділяють на 3 основні різновиди:

  1. За схожістю SERP (результатів пошукової видачі);
  2. За типом (інформаційні, транзакційні);
  3. За частотністю.

Оптимальним є перший різновид, а всі інші краще використовувати у якості допоміжних інструментів. Найбільш поширеними інструментами кластеризації є Topvisor і згаданий вище Serpstat.


1.3 Структура сайта и карта релевантности

Структура сайту необхідна для того, щоб максимально спростити для користувача переміщення від одного розділу сайту до іншого. Для цього структура повинна бути здебільшого логічною і зрозумілою, з простою та продуманою ієрархією.

Поведінкові чинники для просування сайту в пошуковій системі Яндекс відіграють дуже важливу роль, тому вашим завданням є зробити так, щоб користувач не заплутався в розділах, картках товарів та статтях. В цьому випадку також варто розглянути сайти конкурентів. Ретельно вивчіть їх структуру, намагайтесь знайти помилки і недоліки та реалізувати її на своєму ресурсі, вже з виправленнями.

Структура сайту має представлення ​​у вигляді карти релевантності, з підібраними ключовими запитами для кожної сторінки.

Щонайменше кожна сторінка сайту повинна містити 6 ключових слів прямого входження: 1 – в title, 1 – в description, 1 – в Н1 і 3 – у тексті.
Крім того, ключове слово повинне містити URL сторінки і title кожного зображення, якщо вони є.

Розподіляти ключові слова по сторінках слід, відповідно їх релевантності до вмісту, а також частотності. Таким чином, для головної сторінки і розділів варто підібрати більше високочастотних, комерційних запитів, картки товарів повинні містити середньо- і низькочастотні, а до статей та інших текстів краще запроваджувати інформаційні запити будь-якої частотності.


1.4 Контент: вимоги та завдання

Перш за все, варто розглянути зміст в контенті сайту ключових слів.

За різними версіями, оптимальна частота входження це один ключ на 500, 700 і 1000 слів. У даному питанні більше – не означає краще. Якщо відсоток ключових слів в тексті буде занадто високим, Яндекс може почати рахувати це за спам і знизити сайт у видачі.

В кінці березня 2017 року Яндекс анонсував появу нового алгоритму, який отримав назву Баден-Баден. Основним завданням цього фільтра є боротьба з переоптімізірованними SEO текстами, з мінімумом смислового навантаження.

До цього за переспам у видачі знижувалася тільки конкретна сторінка сайту, проте тепер один текст негативно впливає на позиції всього сайту.

Крім цього, останні декілька років представники компанії офіційно заявляють, що пошукові алгоритми віддають перевагу LSI текстам замість SEO. Даний напрямок копірайтингу тільки розвивається, проте, якщо ви розраховуєте увійти в ТОП пошукової видачі і залишитися там, вам варто акцентуватися саме на LSI.

Що стосується обсягів тексту, в рекомендаціях для вебмайстрів про це ані слова. Там рекомендують ставити наголос на користь та релевантність вмісту сторінки. З огляду на те, що конкретні вимоги відсутні, є доцільним орієнтуватися на поведінкові фактори.

Згідно з дослідженням маркетолога Ніла Пателя (його рекомендації до створення контенту), довгі тексти (понад 1500 символів) отримують більше активності аудиторії (лайків, репостів, коментарів), ніж короткі. Однак, це стосується текстів, що переглядаються з комп’ютера.

Статистика активності користувачів мобільних пристроїв показує, що найбільш популярними є короткі тексти.

Для того, щоб визначити оптимальну довжину текстів для свого сайту, вам необхідно провести аналіз цільової аудиторії вашої тематики і з’ясувати, на які тексти вона краще реагує.

Те ж саме стосується завдання, яке повинен виконувати текст і, відповідно, стилістики, в якій він буде написаний. Визначати це необхідно, відштовхуючись від інтересів, проблем і цілей ваших потенційних клієнтів.


2. Лінкбілдінг для просування сайту у Яндексі

Посилальна маса – один з найважливіших елементів зовнішньої SEO оптимізації сайту.
Найчастіше вона нарощується покупними посиланнями, які поділяються на орендні та вічні. Однак, представники Яндексу неодноразово наголошували на те, що такий метод просування сайту призводить до санкцій пошукової системи.

Проте, якщо ви будете обережні у виборі сайтів для розміщення посилань, фільтри вам не загрожують ні в Яндексі, ні в будь-якій іншій ПС.
Головне: уважно перевіряйте вік ресурсу, його рейтинг, якість розміщених матеріалів. Крім того, перевагу варто віддавати сайтам з подібною тематикою, щоб посилання виглядало більш природно до контексту ресурсу.

У тому, що стосується внутрішньої перелінковки, також немає особливих відмінностей від інших пошукових систем. Сайт повинен мати чітку ієрархію, наявність якої передбачає структура. З будь-якої другорядної сторінки сайту користувач повинен мати можливість перейти на основні за один клік.


3. Програмна частина оптимізації сайту під Яндекс

Кожного року пошукові системи ставлять усе більший наголос на мобільні пристрої.
Сайти повинні швидко завантажуватися і мати адаптивний дизайн. При цьому Яндекс, віддає перевагу ресурсам з адаптивним дизайном не тільки при ранжуванні на мобільних пристроях, а й в десктопній версії видачі.

Також, для просування у ТОП сайт повинен мати встановлений протокол безпеки HTTPS. Ця умова є необхідною і сайти з даним протоколом набагато краще ранжуються ще з 2014 року. Навіть якщо у вас вже є сайт з HTTP, варто перевести його на HTTPS. Труднощі і витрати, пов’язані зі зміною протоколу, відшкодуються за рахунок підвищення позицій і збільшення кількості відвідувачів.


Висновки

Ми постаралися гранично ємко розкрити тему SEO просування сайту у Яндексі.

Також радимо прочитати рекомендації пошукової системи для веб-майстрів та профільну літературу, по кожному з розділів даної статті. Сподіваємося, що ця стаття допоможе вам просунути ваш сайт в ТОП пошукової видачі.

А як нам вдалося підвищити позиції сайту клієнта в системі Яндекс, дивіться в нашому кейсі з просування магазину спортпіта у Москві.

Високих вам позицій!


Что такое SEO

Що таке SEO та навіщо потрібна пошукова оптимізація

Скорость загрузки сайтов

Швидкість завантаження сайтів. Що потрібно знати

Core Web Vitals

Core web vitals: фактор ранжування Google

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.