замовити дзвінок
+38 057 755-48-00
Starting a new project?
отримати консультацію
SEO - пошукове просування
3
1

Бажаєте бачити свій сайт в топі пошукової системи? Звичайно, так. Всі бажають. Але що, якщо поставити питання трохи інакше: в топі якого саме пошукача ви бажаєте бачити свій сайт? Відповідь буде вже не така однозначна, правда?

Якщо на вашому сайті немає технічних помилок, але є якісний та релевантний запитам контент, якщо ресурс добре оптимізований, а посилальна маса нарощується рівномірно - ви перебуватимете в топі в будь-який ПС (пошуковій системі). Однак зазвичай SEO-фахівцю доводиться обирати між факторами ранжування різних пошукових систем. Як визначити, що за пошуковик відповідає вашим потребам? І чим, врешті-решт, відрізняється пошукове просування під ПС Яндекс і Google. Про все це сьогодні й поговоримо.

Якщо лінь читати статтю повністю - переходьте до останнього розділу, де основні відмінності зазначені та представлені у вигляді зручної таблиці.


1. SEO-просування сайту в Google

За даними статистичного порталу Liveinternet, частка Google в Рунеті складає колосальні 56,4%. Це при тому, що дана ПС почала активно працювати з російськомовної аудиторією тільки з 2012-го року, значно поступаючись Yandex на той момент. Популярність Гугла зараз пояснюється блокуванням його конкурента в Україні. Точніше, могла б пояснюватися, якби на території РФ аудиторія закордонної пошукової системи не становила 50,7%.

Розбиратися в тому, чому справи йдуть саме так, зараз не будемо. Це тема для окремої статті. Зробимо лише висновок, що Google охоплює значущу частину аудиторії, ніж Yandex. Однак є фактори, що роблять для деяких вебмайстрів пріоритетним просування саме у вітчизняній ПС. Давайте розберемо основні.

  • Контент.

Для Гугла основне значення має авторитетність, правдивість та читабельність матеріалів сайту (крім концентрації ключових запитів, звичайно ж). Що це означає?

Google може закрити очі навіть на низьку унікальність контенту, і якщо користувач знайшов на сторінці відповідь на своє питання, вона досить високо ранжируватиметься. Також в топі можуть бути присутніми сторінки, на яких текстове наповнення взагалі відсутнє. Оптимальний обсяг тексту – 500 слів і вище.

  • Ключі.

Ще кілька років тому Гугл недостатньо коректно сприймав неточні та разбавлені входження. Зараз ситуація покращилася. Однак прямі входження все одно в пріоритеті, але не тому, що ПС не розуміє схиляємість ключів, а завдяки менталітету західних розробників. В англомовній граматиці структура тексту та окремих речень набагато суворіша, ніж в російській.

  • Метатеги.

Величезне значення для Google мають метатеги Title та Descroption. Правильне їх заповнення підвищує позицію сторінки в пошуковій видачі. Варто пам’ятати, що теги складаються не тільки для ПС, а й для користувача, а значить, повинні бути людинозрозумілими. Крім того, Гугл негативно ставиться до переспаму ключовими словами в заголовках та описах сторінки.

  • Посилання.

У 2017-му році представники Гугла підтвердили той факт, що посилання були й залишаються найважливішим фактором ранжування сайтов. Чим більше авторитетних ресурсів на вас посилається, тим вище ви знаходитеся в пошуковій видачі.

У 2020-му році ситуація залишилася незмінною. Якщо ви бажаэте просувати свій ресурс в Google, необхідно приділити пильну увагу побудові посилального профілю.

  • Соц мережі.

Обидві пошукові системи однаково позитивно сприймають посилання, розміщені в соціальних мережах. Тож, Google більше уваги приділяє таким ресурсам, як Facebook, Twitter, Instagram і т. д ..

  • Поведінкові.

Незважаючи на те, що в Google продовжують заперечувати вплив поведінкових факторів на позиції сайту у видачі, патент «Modifying search result ranking based on implicit user feedback», впроваджений 12-го березня 2019 го року, спростовує ці заяви. По суті, це технологія, яка коригує видачу на основі неявної зворотного зв’язку з користувачем.

Даний алгоритм захищений від накрутки – діям користувачів, що завжди обирають сайти з ТОП-3, віддається менша перевага. Крім цього, поведінка користувачів, що вводять багато запитів на певну тематику, аналізується набагато ретельніше.


2. SEO-просування сайту в Яндекс

Останнім часом російськомовна пошукова система втрачає свої позиції. В цілому, в Рунеті аудиторія Яндекса становить 41%, а в РФ даній ПС віддають перевагу 46,6% користувачів. Проте, нехтувати 2-ю за значущістю пошуковою системою в країні не варто. Тим більше, що для регіонального просування Yandex підходить значно краще, ніж Гугл. Але давайте про все по порядку.

  • Контент.

Яндекс строго ставиться до унікальності контенту. Якщо ваш текст має низьку унікальність, то сторінка, на якій він розміщений, може бути просто вилучена з пошукової видачі. Оптимальний обсяг тексту – 5000 символів.

  • Ключі.

ПС відмінно розуміє російську мову (що, загалом-то, очевидно) та без проблем сприймає разбавлені та неточні входження. Але при цьому пред’являє до текстів підвищені вимоги.

  • Метатеги.

Яндекс практично повністю ігнорує метатеги Title та Description. Сніпет (опис сторінки) в основному складається за змістом контенту.

  • Посилання.

Суперечки про значущість посилального в ранжуванні системой Яндекс не вщухають донині.

Якщо резюмувати те, що відомо напевно, отримаємо наступні правила:

  1. Посилання з зовнішніх ресурсів мають менше значення, ніж в Гугла.
  2. Купівля біржових посилань недоцільна, т. я. не дає потрібного результату.
  3. В інформаційній тематиці посилання практично марні.
  4. Місцезнаходження посилання на сторінці не має особливого значення;
  5. Вік посилань та різноманітність джерел, що посилаються на ваш сайт – важливий показник.
  6. Менш ретельна перевірка природності посилань, однак, негативне ставлення (як і в Гугла) до тих, що наявно були закуплені.
  • Соц мережі.

Яндекс більше уваги приділяє реакцій користувачів на згадку сайту в основних російськомовних соціальних мережах: Вконтакті, Однокласники.

  • Поведінкові.

У 2014-му році Yandex почав масово розсилати веб-майстрам на перший погляд нешкідливі повідомлення «Про деякі методи пошукової оптимізації та їх наслідки». За подібними повідомленнями найчастіше слідували найжорстокіші фільтри сайту, без пояснень та можливості апеляції.

З тих пір ситуація в цілому покращилася, але алгоритм як і раніше може надмірно строго та місцями неадекватно аналізувати поведінкові на вашому сайті. Для того, щоб уникнути раптового зниження сайту в пошуковій видачі, варто уважно вивчити особливості роботи Яндекс метрики та пошукових алгоритмів.


3. Основні відмінності Google та Yandex

Ми зібрали всі параметри в одну зручну таблицю, щоб вам було простіше розібратися з відмінностями просування під обидва пошукача.

Фактор ранжування Особливості для Yandex Особливості для Google
Контент Обсяг тексту в районі 5000 символів. Унікальність відіграє важливу роль.

Основний показник – користь інформації для користувача.

Обсяг – 500 слів і вище. Сторінки, на яких відсутнє текстове наповнення, також можуть ранжуватися високо.

Ключі Добре ідентифікує разбавлені та неточні входження, при цьому пред’являє високі вимоги. Оптимальна щільність ключів – 1-5%.

Віддає перевагу прямим входженням, але вимоги нижче.

Оптимальна щільність – 7-10%.

Метатеги Не мають особливого значення. Відіграють важливу роль для ранжування. Description використовується при формуванні сніпету. ПС негативно ставиться до переспаму.
Посилання Не дуже важливий фактор, без якого при бажанні можна обійтися. Фактор №1. Варто приділяти максимально пильну увагу.
Соцмережі Орієнтується в основному на російськомовні портали. Англомовні портали мають більше значення.
Поведенческие Важливий фактор. Суворі вимоги. Не має значення за офіційними даними, однак слід приділяти увагу.


Висновки

Ми не торкнулися теми того, що для Яндекса набагато більшу роль відіграє вік сайту, тоді як в Гуглі навіть молодий ресурс може за 3-4 місяці вийти до ТОП. Крім цього, важливим фактором є регіональне просування: мережа однотипних регіональних піддоменів для Yandex буде вдалим ходом, а Google може взагалі знизити позиції сайту у видачі.
Про відмінності в роботі двох найбільших пошукових системах в Рунеті можна говорити ще довго, тут розглянуті лише основні показники.

Ми сподіваємося, що стаття була для вас корисною та допомогла зрозуміти, чим відрізняється просування сайту в Гугл та Яндекс.


Что такое SEO

Що таке SEO та навіщо потрібна пошукова оптимізація

Скорость загрузки сайтов

Швидкість завантаження сайтів. Що потрібно знати

Core Web Vitals

Core web vitals: фактор ранжування Google

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.