замовити дзвінок
+38 057 755-48-00
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
19
2

Часто трапляється так, що ви скрупульозно збираєте базу клієнтів кілька років, думаючи, що чим більше підписників, тим краще результат. Потім знаходите маркетолога, який налаштовує вам розсилку, або налаштовуєте її самі. Але після 1-2 місяців роботи з базою розумієте, що кількість відкриттів, як і переходів, прагнуть до нуля. Доходів немає, одні витрати. І хто в цьому винен? Звичайно ж, маркетолог!

Або, що куди сумніше, сам інструмент розсилок неробочий. Ви-то пилинки зі своєї бази здмухували. Боялися зайвий раз здатися нав'язливими, тому й не писали їм всі ці пару-трійку років. Знайома ситуація?

Ми знаємо саму часту причину такого стану речей. І це не парад планет, не підступи конкурентів, і навіть не вина маркетолога (хоча досвідчений фахівець, звичайно, запідозрив би щось не те).

З імовірністю 90% проблема у вашій базі контактів і тому, що багато адрес в ній недійсні або застаріли. А може, там вже і спам-пастки є. Що ж робити та в яких випадках?


1. Ознаки того, що щось пішло не так

Якщо у вас є хоча б дві з перерахованих нижче ознаки, то варто зайнятися базою контактів якомога швидше. А при наявності якоїсь однієї проблеми, потрібен більш детальний аналіз ситуації, так як проблеми можуть бути в іншому.


1.1 Низький Open Rate та Click Rate

Самий перший дзвіночок – це низькі показники відкриттів листів. Це говорить про те, що вашим читачам не цікава інформація, яку ви їм відправляєте, або вони зовсім не чекають від вас листів.

На другому місці за значущістю – кількість переходів з листа. Воно говорить вже про релевантність самого контенту та довірі вашої аудиторії.

Як зрозуміти, що ваші показники низькі?

Є середній показник по нішах. Подивитися його ви можете за посиланням в таблиці нижче.
Якщо показники ваших розсилок нижче, варто задуматися.

Емейл эффект от рассылок

Таблица (источник – Ultimate Email Marketing Benchmarks (2020): By Day and Industry)

Але я б не поспішала чистити базу після перших 2-3 листів.

На початковому етапі роботи з базою показники можуть бути нижчі за середні, але через місяць-два регулярних розсилок піднятися на потрібний рівень.

Критичним показником вважаю Open Rate нижче 5%. У цьому випадку, щоб не псувати репутацію свого домену та ip, варто все-таки почистити базу. Або хоча б поділити її на невеликі сегменти й відправляти листи по черзі в різні дні.

Подивитися % відкриттів та переходів можна в сервісі розсилок, через який ви відправляєте листи.


1.2 Погана репутація

У поштових сервісів Gmail та Mail.ru є постмастери, підключивши які, можна подивитися свою репутацію в цьому самому поштовому сервісі.

Вона залежить від ступеня довіри до ваших розсилок:

  • кількості відписок та скарг на спам;
  • влучень в спам й додавань до адресної книги;
  • вилучень листів без прочитання.

Відстежуючи всі ці показники та свою репутацію, можна коригувати стратегію email-маркетингу й підвищувати його ефективність.

Підключити постмастер можна за такими адресами:

Варто відзначити, що ще недавно у Yandex також був постмастер. Але компанія вирішила закрити його через малу кількість користувачів.


1.3 Розсилання потрапляють в спам

Є три причини, чому так відбувається:

  1. Погана репутація. Чим вона нижче, тим частіше поштові сервіси відправляють ваші листи в спам, так і не показавши їх адресату. А як перевірити свою репутацію, розібрали в пункті вище.
  2. Недотримання правил спам-фільтрів. Це ще одна причина попадання прямо в спам. У кожного поштового сервісу є правила оформлення листів, недотримання яких тягне за собою неприємні наслідки. В цілому, вони схожі, і стосуються верстки, можливості відписатися для користувача, і контактних даних відправника. Але все це тільки звучить так просто. Насправді ж є багато тонкощів оформлення шаблону, тому краще за ним звернутися одразу до професіоналів, щоб не довелося довго й болісно відновлювати свою репутацію.
  3. Користувачі самі скаржаться на вашу розсилку. У кожному сервісі можна подивитися статистику щодо відправлених листів. Там є колонка “Скарги на спам”. Саме вона показує, який % підписників поскаржився на вашу розсилку. Оптимальний показник – не більш 0,1% з листа.

Емейл эффект от рассылок

Рис. 1 – Дані статистики розсилок

Якщо з репутацією все більш-менш зрозуміло, то причин того, чому на вас скаржаться ваші ж підписники, може бути кілька:

  • Занадто часті розсилки. Найчастіше оптимальна частота розсилок, щоб їх читали – 2-3 в тиждень. Дуже рідко буває, що листи читають щодня. Зазвичай це стосується інформаційного та освітнього контенту. Але деякі компанії вважають, що одного листа в день замало й шлють їх десятками – ану ж хоч одне прочитають. Звичайно ж, користувачам це не подобається, й вони відписуються або скаржаться на спам.
  • Користувачі не давали згоду на отримання листів від вас. З якоїсь причини ви забули повідомити тим, хто потрапив у вашу базу, про те, що вони будуть отримувати від вас листи. Природно, для них стане несподіванкою ваша розсилка. Причому несподіванкою не завжди приємною. А якщо у вашому листі ще й посилання на відписку немає, то в них не залишиться вибору, окрім як натиснути на кнопку “спам”.
  • Занадто давно не взаємодіяли з базою. Так давно, що про вас або забули, або ваші товари й послуги перестали бути актуальними.

1.4 Неактивні користувачі

Це така категорія користувачів, яка не розкриває ваші листи більше 3-х місяців.

Така поведінка користувачів також може бути викликана тим, що їм не цікава або не актуальна ваша розсилка. А можливо, вони її навіть не бачать, тому що листи потрапляють одразу в спам.

Зазвичай вартість абонплати в сервісах розсилок залежить від кількості контактів в базі. Тому немає сенсу переплачувати, намагаючись достукатися до тих, хто ігнорує вас довше 6-ти місяців.

Емейл эффект от рассылок

Рис. 2 – Так змінюється вартість розсилок в залежності від кількості адрес в базі контактів в сервісі Esputnik


1.5 Високий відсоток відписок

Відсоток відписок також впливає на ваш рейтинг в поштових сервісах. Чим він вищий, тим більша ймовірність того, що передплатники так і не побачать ваш лист.

Оптимальним вважається відсоток відписок 0,1% й менше (за даними Campaign Monitor за 2020 рік). Якщо у вас цей показник вище, це привід задуматися й вжити заходів.


2. Чому так відбувається?

У 90% випадків проблема в самій базі контактів. Звичайно, сумно визнавати, що скрупульозно зібрані адреси можуть приносити не прибуток, а проблеми. Але, вчасно помітивши ці самі проблеми, є шанс усунути їх з найменшими втратами.
Що ж може бути не так з вашою базою?

База застаріла. Тобто в ці поштові скриньки давно ніхто не заходить й не читає ваші листи, а ви продовжуєте витрачати гроші на вітер.

У мене самої є такий email, на який я ще роки 3 назад перестала заходити. А недавно вирішила подивитися, що там, та як, і виявила, що всі ці роки багато компаній, в тому числі й досить великі, продовжували надсилати мені листи. Звичайно, приємно, що зі мною так не хочуть розлучатися. Але скільки ж таких користувачів може бути в базі на сто, двісті або п’ятсот тисяч контактів? Як від цього страждають показники розсилок й скільки зайвих грошей витрачається на роботу з такою базою?

База куплена. По-перше, ви не можете бути впевнені в активності такої бази й тому, що вона відповідає вашій ЦА. По-друге, ці користувачі не давали згоди на отримання листів від вас, тому вас напевно чекає багато відписок, скарг на спам та низький % відкриттів. А в деяких випадках й штрафи за порушення регламенту про захист персональних даних. По-третє, в куплених базах дуже часто трапляються спам-пастки.

Розсилка за купленою базою обтяжена великими репутаційними ризиками, тому краще утриматися від такого способу продажів й збирати базу самостійно. У нас є цілий гайд про те, як це можна зробити й стаття про те, чому не можна купувати базу.

База налічує спам-пастки. Спам-пастки – це фейковий адреси, які поштові провайдери створюють спеціально для того, щоб перевірити відправника на сумлінність. Це можуть бути як залишені у відкритому доступі контакти, які створюються спеціально для такої перевірки, так і адреси реальних людей, що давно не використовуються. Тому так важливо регулярно чистити базу контактів від неактивних користувачів.


3. Що з цим робити

  • Перше й основне правило – робити розсилки тільки за власною чесно зібраною базою контактів.
  • Не ховайте форму відписки від користувачів. Давайте їм можливість відмовитися від отримання розсилки, якщо не хочете, щоб вони скаржилися на спам.
  • Налаштуйте відписку за всіма списками. Останнім часом мені часто трапляються компанії, які практикують використання декількох груп контенту і, відповідно, контактів. При підписці вони автоматично додають контакт в усі групи, але ось при відписці видаляють тільки з однієї. У таких випадках доводиться відписуватися від десятка різних груп, писати на підтримку й скаржитися на спам. Дбайте про своїх користувачів. Не робіть так.
  • Сегментує базу. Зберіть більше даних про ваших читачів і розбийте їх за списками за інтересами. Актуалізуйте контент для кожного з сегментів. Так ви збільшите показники розсилок та не будете набридати читачам неактуальною інформацією.
  • Проведіть реактивацію. Виділіть тих, хто не читав ваші розсилки понад 6 місяців й створіть для них серію реактіваційних листів. Запропонуйте оновити email, якщо поточний вже не актуальний, або оновити переваги щодо контенту.
  • Проведіть генеральне прибирання бази. Після реактіваційної серії сміливо видаляйте всі контакти, які так і не відкрили ваших листів.
  • Повторюйте процедуру. Не рідше, ніж раз на півроку варто повертатися до бази й проводити її чистку.

Email-маркетинг через агентство - гроші на вітер?

Email Black Friday

Як отримати максимум з Чорної П'ятниці?

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.