замовити дзвінок
+38 057 755-48-00
Starting a new project?
отримати консультацію
SEO - пошукове просування
110

CMS (Content Management System) - система управління контентом або програмне забезпечення для створення, редагування, організації структури та управління сайтом.

Перенесення сайту на новий движок - тривалий та трудомісткий процес, що дозволяє виправити недоліки SEO-просування та провести технічний аудит ресурсу.


1. Причини переїзду

Серед найбільш поширених виділяють:

  • моральна застарілість CMS;
  • проблеми з безпекою движка;
  • припинення підтримки системи з боку розробників;
  • самописний движок;
  • сайт на конструкторі;
  • додаткові витрати при спробі розширити функціонал.

Кожній з CMS притаманні свої особливості (верстка, структура баз даних, і т. д.).

За складністю виконання перенесення сайту на інший движок можна порівняти з розробкою нового веб-сервісу.

Тому так важливо визначитися з вимогами до системи та підібрати ті, що максимально відповідатимуть бажаному функціоналу.

Нижче наведено перелік рекомендованих CMS в залежності від типу ресурсу:

  • інтернет-магазин (каталог): OpenCart, Joomla, WordPress, 1С-Bitrix;
  • лендінг-пейдж (візитка, бізнес-ресурс): Drupal, WordPress, Joomla;
  • інфопортал (форум): Joomla.

*не забудьте створити резервну копію веб-проекту. Лише після цього кроку можна зайнятися переведенням старого проекту на новий майданчик. І проганяти тест, поки не виявите та не пофіксите знайдені помилки.


2. Ризики, що слід врахувати

Кожна CMS формує семантичні (“людинозрозумілі”) URLи по-своєму.

При перенесенні проекту на новий движок URL зміняться. Також URL зміняться, якщо модифікувати структуру ресурсу. В свою чергу, це може призвести до втрати трафіку. Тому обов’язково потрібно налаштувати посторінкові 301 редиректи.

Однак якщо проект містить понад 100 сторінок, то робота з редиректами стає дуже трудомісткою.


3. Етапи перенесення

1. Редиректи

Для маленьких сайтів редиректи проставляємо вручну. Для великих проектів можна скористатися:

  • Google.Analytics або Яндекс.Метрика;

Блог_переезд cms_1

Google.Analytics

Блог_переезд cms_2

Яндекс.Метрика

  • спеціальними сервісами (Netpeak Spider, Screaming Frog).

Блог_переезд cms_3

Netpeak Spider

Блог_переезд cms_4

Screeming Frog

Далі:

  • парсимо веб-проект в сервісах та вивантажуємо всі сторінки;
  • видаляємо картки товару;
  • видаляємо сторінки з кодом відповіді 404 (це неактуальні адреси, тож залишати їх на новій CMS не треба).

І ось коли список всіх сторінок сайту готовий, створюємо таблицю відповідності старих та нових URL.

*слід переконатися, що сторінки, що генерують найбільшу відвідуваність, створені на тестовому майданчику.

Фінальний крок – в файлі htaccess проставляємо 301 редиректи.

2. Контент.

Перенесіть всі тексти. Якщо проект містить велику кількість сторінок, то роботу по перенесенню матеріалів слід доручити програмістам. Вручну можна внести такі дані, як “доставка та оплата”, “про компанію”, “контакти” та ін..

3. Метадані та заголовки.

Title, description та H1 також повинні бути перенесені.

4. Файл robots.txt.

Скласти файл robots.txt для нового движка.

5. Файл sitemap.xml..

Необхідно згенерувати новий файл карти сайту та відправити його на перевірку до вебмастерів Google та Яндекс. Пошуковики повинні якомога швидше проіндексувати нові сторінки ресурсу.

6. Системи аналітики та інших зовнішніх служб.

  • код Google.Analytics, Яндекс.Метрики та інші інструменти, що використовують в роботі;
  • код верифікації для Search Console Google та Яндекс.Вебмастер;
  • код зворотного дзвінка, різних pop-up’ів з інших сторонніх сервісів, що були на старому майданчику.

Не забудьте налаштувати цілі, e-commerce та інші параметри, де могла бути задіяна зміна URL.

7. Сторінки з 404 помилкою.

Потрібно перевірити коректність відображення. Помилка повинна виводитися за всіма помилковими URL та сповіщати про те, що такої сторінки не існує.
Добре, якщо сторінка з 404 помилкою містить посилання на головну сторінку ресурсу.

8. Тег rel = “canonical”.

Налаштуйте тег rel = “canonical” для усунення дублікатів сторінок пагинації.

9. Мобільні пристрої.

Перевірте оптимізацію веб-проекту під мобільні пристрої за допомогою сервісу https://search.google.com/test/mobile-friendly.

10. Зовнішні посилання (Backlinks).

Вивантажте всі backlinks з Ahrefs та перевірте, чи всі сторінки ресурсу, на які посилаються донори, дають код відповіді 200.
Якщо є сторінки з 404 відповіддю серверу, то зробіть редирект на відповідний URL сайту або на головну сторінку.

11. Сповіщення про зміни в URL всіх фахівців, що з ними працюють (PPC, SMM).

Потрібне для того, щоб не виникало безглуздих ситуацій з помилками за переходами з соцмереж.


Выводы

Перед прийняттям рішення щодо переїзду на нову CMS пропишіть бажані технічні та функціональні вимоги до системи.
Створіть резервну копію проекту. 
На основі наведеного алгоритму з перенесення веб-проекту на іншу CMS, можна перенести ресурс без істотного падіння трафіку та втрат при SEO-просуванні.
В перший час після переїзду можливий спад відвідуваності. Не лякайтеся, це нормально. Через місяць-два робота налагодиться. А якщо ви все передбачили, то ефективність проекту на новому майданчику стане вище.


Карточки Google

Google спростив пошук вакансій, рецептів та продуктів

Что такое SEO

Що таке SEO та навіщо потрібна пошукова оптимізація

Скорость загрузки сайтов

Швидкість завантаження сайтів. Що потрібно знати

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.