замовити дзвінок
+38 057 755-48-00
Starting a new project?
отримати консультацію
16
1

Коли заявляють, що вартість просування сайту в пошукових системах в кожному випадку індивідуальна, це аж ніяк не хитра приманка на прорахунок послуги. Це обов'язковий етап для визначення методики та стратегії, які залежать від цілей бізнесу.

До не останніх факторів належать конкуренти, які вже працюють у вашій тематиці, ніша сайту, особливості його структури і, власне, контент, що ви публікуєте на своєму ресурсі.

Вартість послуг з просування сайту не може бути єдиною, це вже зрозуміло. А які ще аспекти впливають на ціну? І за що взагалі платить клієнт, замовляючи SEO-просування? Давайте розбиратися разом, і підемо від простого до складного.


1. Запит

В першу чергу важливо, яка репутація вже є в сайта та що зроблено. Новий проект, якому потрібна стабільна відвідуваність в мінімум 1000 переходів – це один бюджет. Старий сайт або лідер ніші, якому потрібно наростити трафік в 2-4 рази – зовсім інший.

Те ж стосується структури сайту: невеликий інтернет-магазин на 12 категорій або об’ємний маркетплейс на 250 категорій та з парою десятків фільтрів.


2. Масштаби

Чим більше роботи, тим вище вартість просування сайту – це перша й основна закономірність.

Якщо потрібно залучити клієнтів тільки з одного міста чи області, середня вартість просування сайту буде одного порядку. Якщо потрібна реклама на всю Україну, іншу країну або навіть кілька держав, ціна буде значно вище.


3. Якість сайту

Ресурсу необхідна внутрішня текстова та технічна оптимізація, і потім вже зовнішня. Будь-яке SEO-просування починається з перевірки сайту на відповідність технічним вимогам:

  • CMS. Відіграє ключову роль: одна справа працювати з популярним движком, і зовсім інша – з самописом, де може бути маса нюансів та дрібних помилок.
  • Юзабіліті. Сайт повинен бути зручний та зрозумілий, щоб будь-який новий користувач, перейшовши за посиланням з топа видачі, легко розібрався. В іншому випадку буде багато відходів зі сторінки, і всі заходи по SEO виявляться безглуздими.
  • Функціонал ресурсу. Потрібно перевірити кожну кнопку, зворотний дзвінок, онлайн-чат та інші модулі на коректність. Кінцева мета для сайту, що продає продукцію, – замовлення товару. Для цього треба переконатися, що весь функціонал працює правильно та бізнес не втратить заявки через те, що натискання кнопки не відправляє запит в компанію.
  • Перелінковка. Всі сторінки сайту – це єдина мережа, з переміщенням по якій користувачеві треба допомогти. Посилання на інші матеріали ресурсу або розділи – це зручні покажчики, за якими легше привести клієнта до цільовоъ дії.
  • Релевантність. Посадкова сторінка повинна повністю відповідати пошуковому запиту. Від цього залежать позиції сайту та оцінка пошукових алгоритмів.

Якщо свого програміста в штаті немає, то вартість просування збільшується. Буде потрібно додавати нові сторінки, правити старі, шукати й виправляти биті посилання, прибирати дублі сторінок та коригувати перелынковку. Все це потребує часу, зусиль і, відповідно, окремого бюджету.


4. Обсяг завдань

Є певний чек-лист, за яким агентство працює над просуванням. Завжди проводяться такі перевірки, аналізи й заходи:

  • Аналіз ресурсу й можливих помилок. Якщо тут все добре та коригування не потрібні, вартість буде менше.
  • Відстеження конкурентів в ніші. Це окрема послуга, від результатів якої залежить порядок дій з просування.
  • Стратегія. Для цього потрібен окремий фахівець, який на основі отриманих даних запропонує комплекс заходів, максимально ефективних для конкретної тематики.
  • Створення контенту. Для посадкових сторінок та інших цілей потрібні статті певної якості. Є суворі вимоги до унікальності, змістовності й додаванню певних ключових слів. Для їх замовлення потрібен окремий бюджет. Він збільшується, якщо це складна тематика, також тут потрібні експертні матеріали.
  • Зовнішні посилання. Купівля вічних та крауд-посилань все ще залишається одним з ключових методів в SEO-просуванні. Фахівці оцінюють масштаби, запитують певну кількість посилань. Їх потрібно купувати у сайтів, яким вже довіряють пошукові системи. Будь-який ресурс для цього не підійде.

У вартість послуг з просування сайту також буде включено використання платного професійного софту, наприклад, аналізаторів та обробників семантичного ядра.


5. Тематика проекту

Є сфери, в яких ринок перенасичений і конкуренція неймовірна. Тоді необхідна участь сильного фахівця з досвідом у вашій і суміжних нішах для розуміння типової поведінки користувача і його запитів.
Обійти суперників в складній ніші – завдання недешева і непроста. Про це професіонали завжди попереджають. Є сфери, в яких вже кілька років багато гравців, і всі вони замовляють SEO-просування, так що обійти їх свідомо складно.

Наприклад:

  • туристичні послуги;
  • юридичні консультації;
  • пластикові вікна;
  • страхові послуги;
  • автотематіке;
  • встановлення кондиціонерів.

У кожній сфері без перебільшення величезна кількість компаній, у всіх є онлайн-представництво. Тут вартість просування сайту в Google і Яндекс потрібно прораховувати до початку будь-яких заходів, і працювати тільки з досвідченими рекламними майстрами.

Приклад.

Припустимо, компанія “УКРАВТОСЕЙЛ” продає автомобілі. Середня вартість машини – 400 000-500 000 гривень. З бюджетом в 5000-7000 гривень в місяць в цій ніші краще навіть не намагатися конкурувати. Конкуренти тут витрачають на рекламу в кілька разів більше, поріг входу дуже високий. Плюс до цього рішення про купівлю приймається довго, іноді до року, і весь цей час потрібно бути в полі зору клієнта.

Є виняток – це просування в конкретному регіоні. Тут і справді є шанси з середніми бюджетами, але все одно ціна буде досить високою. Якщо ніша перегріта, в ній багато конкурентів, є сенс вкладатися, наприклад, в контекстну рекламу. Це буде ефективніше, але не дешевше.

У той же час вартість просування сайту в пошукових системах, якщо він має не дуже популярну тематику, буде набагато нижче, іноді в кілька разів.

Тут виникають труднощі з підбором запитів, тому що при малому попиті пошукове просування неефективно – користувачі не знають про товар і/або не шукають його. Можливо, тут теж будуть потрібні інші рекламні інструменти, які не залежать від сьогоднішнього попиту на продукт.


6. Семантичне ядро

Ще один фактор, що впливає на вартість послуг з просування сайту.
Перед початком роботи визначається, по яким саме ключових запитах буде вестися кампанія. За основу беруться фрази, які вводить потенційний клієнт в пошуковому рядку. За вибраними словами сайт повинен бути на перших позиціях у видачі.

Вартість просування сайту залежить від кількості запитів і їх частотності, яка може бути:

  • низькочастотної (НЧ);
  • среднечастотной (СЧ);
  • високочастотної (ВЧ).

Запит – це та сама ключова фраза, яку людина пише в пошуковому рядку. «Купити пластикові вікна», «установка кондиціонера», «доступний автомобіль» і подібні.

Частотність – показник, що відображає, скільки разів запит вбивали в пошук протягом місяця. Для зручності роботи з запитами є спеціальний сервіс Планувальник ключових слів.

  • Високочастотними називають запити з частотою більше 5 тисяч на місяць.
  • Середньочастотними – від 500 до 5000 щомісяця.
  • Низькочастотні запити – ті, за якими користувачі шукають інформацію менш 500 раз в місяць.

Чим вище частотність обраних запитів, тим дорожче вийде просуватися за ними. Теж досить проста математика, і фахівцеві потрібно грамотно поєднувати всі запити, щоб оптимізувати бюджет і отримувати потрібні позиції.


7. Форми оплати

Маркетингова агенція може брати за просування сайту в пошукових системах вартість погодинно, одним платежем за комплекс послуг або по ходу виконання виділених етапів проекту.
З цих грошей буде оплачена праця оптимізатора, програміста, дизайнера, верстальника, лінкбілдера, контент-менеджера.

Якщо обсяг робіт за конкретним сайтом занадто великий, знадобиться залучення додаткових фахівців, про що повідомляється замовнику. Також агенція та замовник можуть домовитися про те, що замовник сам оплатить роботу залученим фахівцям.

Зустрічаються системи оплати за отриманий трафік, досягнуті позиції в пошуковій видачі або вчинені конверсії. Для цього знадобляться додаткові технології: відстеження дзвінків або Call Tracking та налагоджена наскрізна аналітика (навіщо їх встановлювати на сайт, читайте тут).


8. Чистий прибуток агенції

Агентство, звичайно ж, отримує свій чистий прибуток, зазвичай це 10-20%. Це завжди й гарантія ризиків для самого агентства, тому що в сфері SEO-просування є свої особливості.

Тренди, фактори й алгоритми пошукових систем стрімко розвиваються. Потрібно не тільки стежити за тенденціями у відкритих та безкоштовних джерелах, а й постійно вчитися. Це теж платно. Плюс не виключені форс-мажорні ситуації в вигляді загальносвітових криз.

Наприклад, в результаті введення карантинних заходів навесні 2020 року, робота маркетингових агентств зруйнувалася або перекроїлася буквально за 1-2 доби. До такого повороту готові не всі, і багато в чому це залежить від фінансової стабільності компанії.

Це безпосередньо впливає на можливість вести клієнтські проекти та дотримуватися домовленостей, укладених до настання кризи.


Висновки

Клієнт часто бачить загальну вартість SEO-просування та задається питанням, як вона сформована. Сподіваємося, тепер і вам стало зрозуміло, чому маркетингові агентства встановлюють такі ціни на свої послуги.

Якщо у вас виникли якісь запитання, обов’язково звертайтеся, ми відповімо на кожен.


Что такое SEO

Що таке SEO та навіщо потрібна пошукова оптимізація

Скорость загрузки сайтов

Швидкість завантаження сайтів. Що потрібно знати

Core Web Vitals

Core web vitals: фактор ранжування Google

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.