замовити дзвінок
+38 (044) 358-48-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
711
3

3 грудня 2020 року Гугл представив останнє оновлення ядра основного алгоритму (в 1 дня за європейським часом, для України - о 8 вечора).

Це найбільше оновлення після травня 2020. Воно не спрямоване на конкретний регіон або країну, це загальне оновлення для сайтів в індексі Google. За даними Moz, було дуже спекотно:

Google update 2018-2020

Рис. 1 - Градус оновлень 2018-2020 років (таблиця порівняння сили коливань при оновленнях алгоритмів (moz.com))

У проміжку було 2 мінорних оновлення: у вересні та листопаді (не було помічено значних флуктуацій). Виходить, перерва становила більш ніж півроку, що нетипово для компанії: в середньому, великі апдейти відбуваються кожні 3-4 місяці.

*Інфа про червневе оновлення.


1. Що змінилося?

Повне впровадження оновлення займає десь 2 тижні. Поточне завершилося 18 грудня.
Трясло дуже добре. Навіть найстабільніші галузі помітили коливання в рейтингу, найбільші з яких виявилися вже 4 грудня. Майже половина ресурсів – це мільйонники.

Погана новина в тому, що таке зрушення припало напередодні свят, а для більшості компаній це найприбутковіший період року.
Найбільше постраждали такі галузі як:

  • подорожі;
  • фінанси;
  • нерухомість;
  • здоров’я;
  • уряд;
  • роздрібна торгівля;
  • право.

Google update 2020

Рис. 2 – Коливання рейтингу по нішах (searchengineland.com)

Це пояснюється тим, що для цих ніш застосовуються критерії оцінки E-A-T. Коливання в галузях сягали 97-99%.
Подивіться на ТОП-сторінок, що виграли від оновлення:

Google update december 2020

Рис. 3 – Сторінки, які набули найбільше трафіку (moz.com)

Аналізуючи адреси посилань вище, видно, що основна частина – позики, оренда, кредити на покупку житла. Тобто фінанси.

Сервіс RankRanger показав збільшення коливань грудневого поновлення в порівнянні з травневим більш ніж у 2,3 рази:

Google update may december 2020

Рис. 4 – Зміни рейтингу в порівнянні двох оновлень ядра основного алгоритму (травень 2020 і грудень 2020 (searchengineland.com))

Найбільші коливання були помітні 4 грудня і 18 грудня за даними сенсора SEMrush:

Google update SERP

Рис. 5 – Коливання у пошуковій видачі за останні 30 днів (23.11-21.12)

Цього разу оновлення торкнулося більшості галузей. Словники та енциклопедії сильно просіли в рейтингу. Але це й не дивно.
Алгоритми оцінки критеріїв постійно змінюються: ТОПові сторінки видачі повинні давати чітку та експертну відповідь на питання користувача.


2. Що каже Google?

Компанія не змінює погляди кардинально. Google каже, що якщо сторінка втратила позиції, то це не означає, що з нею щось не так. Апдейти алгоритмів спрямовані не на песимізацію рейтингу, а на перевірку якості та експертності контенту сайту.

Найкраще, що можна зробити – це і далі намагатися викладати максимально релевантну інформацію. Місце у видачі залежить від багатьох чинників ранжування. Один з найважливіших – контент. Чим якісніше він створений, тим буде краще. Якщо у вас галузь, що постійно змінюється, то доведеться видавати не тільки експертний контент, але і найбільш актуальний сьогодні.

Коливання позицій в пошуковій видачі згодом загасають про що свідчить статистика сенсора SEMrush. Але працювати над вмістом сайту потрібно постійно.

Обновление Гугл

Рис. 6 – Коливання при оновленні алгоритмів й у звичайний день сильно відрізняються (праворуч дані за 24.12, зліва – дані, отримані під час оновлення)


Висновки

Кожен раз випускаючи оновлення алгоритмів ранжування, в пошуковому рейтингу трапляється “цунамі”.
Деякі сайти змиває і вони втрачають до 30% рейтингу. А деякі навпаки піднімаються, як, наприклад, Apple або Verywell Health (+74% nf +210% за 7-денний період відповідно).

Але ситуація усталюється згодом. Попри всю різноманітність оновлень алгоритмів, головне – допомагати користувачам знайти професійну і зрозумілу відповідь на їхні запитання, зробити навігацію і структуру ресурсу доступною для всіх. І тоді оновлення ядра основного алгоритму будуть проходити для вашого проекту з найменшими коливаннями рейтингу.

*За матеріалами moz.com, searchengineland.com, rankranger.com, semrush.com.

Обчислювані показники GA4

Обчислювані показники в Google Analytics 4

Google Trends baner

Google Trends: інструкція з використання

Google Analytics 4 courses banner

Курси з Google Analytics 4

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.