замовити дзвінок
+38 (044) 358-48-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
1560
4

Україна давно чекала закону, який врегулює захист персональних даних в інтернеті. Зокрема - заборонить розсилку спаму та введе санкції за порушення цієї заборони.

І нарешті ми дочекалися! Ще в грудні 2020 року Верховна Рада прийняла закон "Про електронні комунікації", який 12 січня 2021 року було прийнято і підписано президентом.

В Європі та Америці вже давно існують нормативні акти подібного роду. Зокрема, європейський регламент GDPR передбачає штраф до 20 млн доларів за розсилку листів користувачам без їх згоди. Що ж чекає вітчизняні компанії?


1. Що таке СПАМ?

Тепер у нас є офіційне визначення. Так, згідно з п.118 ЗУ “Про электронні комунікації”:

Спам – це електронні, текстові та/або MMS, що відправляються на електронну пошту або телефон користувачеві неодноразово (більше 5 листів одному абоненту) без його попередньої згоди, крім повідомлень постачальника електронно-комунікаційних послуг щодо надання їм цих самих послуг або повідомлень від органів державної влади, або органів місцевого самоврядування з питань, що належать до їх повноважень.

Цим же законом, а саме 120 ст., забороняється відправка більше 5 email/sms/push/viber повідомлень комерційного характеру без попередньої згоди користувача.
Це означає, що у вас є рівно 5 листів з моменту отримання контакту, в яких ви можете переконати користувача підписатися на розсилку. Якщо такого не отримано – контакт з бази масових розсилок можна сміливо видаляти.

Решта змін, описані в законі, стосуються в основному інтернет-провайдерів та компанії стільникового зв’язку. Однак, якщо ви хочете ознайомиться й з ними, це можна зробити тут.


2. Як новий закон вплине на розсилки?

Тепер до розсилок потрібно підходити ретельно не тільки для того, щоб не потрапити в спам в поштовому сервісі, але й щоб не отримати штраф.

Однак, не все так погано, адже в новому законі є ряд послаблень, які допоможуть зібрати й опрацювати базу контактів без шкоди для гаманця:

  1. дозволено відправляти до 5 повідомлень на один контакт без його згоди на розсилку;
  2. постачальникам електронних комунікацій можна відправляти будь-яку кількість листів щодо умов обслуговування;
  3. дозволена особисте листування в електронній пошті та месенджерах, що не носить масовий характер й не має на меті продати товари або послуги. Тобто ваші менеджери й далі можуть давати консультації та пояснення клієнтам в особистих листування.

3. Що чекає порушників?

Згідно з новим законом, відповідальність настає не за розсилку спаму як такого, а за порушення правил реклами та прав споживачів, тобто, одержувачів розсилки.

За порушення передбачаються наступні заходи покарання:

  1. Блокування IP-адреси або телефонного номера, з якого здійснюється розсилка. Це самий, мабуть, лояльний метод.
  2. Штраф у п’ятикратному розмірі від вартості розсилки, в якій були порушені правила реклами, прописані в законі.

Штраф від 5 до 500 неоподатковуваних податком мінімумів доходу громадян за порушення прав кінцевих споживачів (одержувачів розсилки). Тобто заплатити можна до 8 500 грн.


4. Як готуватися до нововведень?

Врахувати 5 наступних пунктів.

  • Налаштувати Double Opt-In.

Double Opt-In – це підписка на розсилку в два етапи: спочатку користувач залишає контакт, отримує на пошту лист підтвердження й тільки після того, як він перейде за посиланням з цього листа й підтвердить свій контакт, потрапляє в базу для розсилок.

Чомусь багато хто до цих пір ігнорують цю опцію й за фактом розсилають спам. Хоча налаштувати її досить просто – будь-який сервіс для розсилок має готові шаблони таких листів й приклади сценаріїв для їх запуску

Spam Ukraine subscribe

Рис. 1 – Приклад листа підтвердження

  • Мультиканальність.

Використовуючи в розсилках не тільки email, але й sms, push, viber або Телеграм, ви не втратите контакт з користувачем, навіть якщо він відпишеться від ваших розсилок в якомусь з каналів. Крім того, мультиканальність підвищує конверсію, так як шанс, що користувач побачить вашу пропозицію, збільшується пропорційно кількості каналів, які ви використовуєте.

Щоб один й той самий користувач підписався на кілька каналів, потрібно періодично нагадувати йому про таку можливість в розсилках.

  • Можливість відписатися.

Посилання на відписку повинно БУТИ й бути досить помітним для користувача. Це правило, яке давно всім відомо, але чомусь все ще зустрічаються розсилки, в яких така можливість відсутня.

Крім цього, так як посилання відписки найчастіше ставлять в самий низ листи, обов’язково стежте, щоб поштовий сервіс не обрізав її. Це відбувається тому, що email перевищує допустимий поштовим сервісом вага.

Наприклад, для Gmail це 80-100кб.

Spam Ukraine unsubscribe

Рис. 2 – Приклад посилання відписки

  • Регулярне чищення бази.

Це добре й для фінансів, й для того, щоб не спамити тих, хто не бажає читати ваші листи. Проводити її в ідеалі потрібно раз на 3-6 місяців. Перевіряйте, хто не читав жодного вашого листа за цей період й сміливо видаляйте з бази, попередньо зберігши в окремий файл. Так, про всяк випадок 😉

  • Чек-бокс підписки для клієнтів.

Більшість контактів в базі – це клієнти, які залишили пошту при оформленні замовлення, а не через форму підписки. Отже, вони не отримують лист підписки й welcome-ланцюжок.

Тому варто налаштувати для таких контактів окремий сценарій з 4-5 листів, який підведе їх до підтвердження контакту. Всіх, хто його не підтвердить, варто видалити з масової розсилки.

Spam Ukraine check-box

Рис. 3 – Пример чек-бокса

Welcome-ланцюжок з 4-5 листів:

Spam Ukraine welcome

Рис. 4 – Приклад welcome-ланцюжка

Такий ланцюжок отримують зараз користувачі, що залишили заявку на консультацію на нашому сайті, але не є нашими підписниками.


Висновок

Звичайно, потрібно приводити свій email-маркетинг в належний стан вже зараз. Але не варто панікувати й робити все на швидкоруч. Закон вступає в силу тільки з 1-го січня 2022 року, а значить є час підготуватися грунтовно. А наші поради, наведені вище, допоможуть вам в цьому.

Думайте в першу чергу про своїх підписників, а не про себе й свій прибуток. Ставтеся до їх даних з повагою та не закидайте повідомленнями без можливості відписатися від розсилки. Спробуйте поставити себе на місце одержувача й подумайте, чи сподобалася вам би така наполегливість? А в іншому все просто:

  1. запитуйте дозвіл на відправку листів;
  2. давайте можливість відмовитися від розсилок;
  3. використовуйте різні канали комунікації;
  4. не частіть з розсилками й регулярно чистите базу.

Ну а якщо бажаєте довірити все це професіоналам – звертайтеся до нас 😉

Це точно можна надсилати?

Все, що потрібно знати щодо емейл-розсилок

Страшно ефективні розсилки. Або що відправляти клієнтам на Хеллоуїн?

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.