замовити дзвінок
+38 044 358-48-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
42
2

Іноді складається таке відчуття, що Google спеціально розраховує час, поки спеціалісти трохи засвоять роботу алгоритму, після чого впроваджує оновлення, які докорінно змінюють підхід до роботи. Погодьтеся, раптове оновлення алгоритму Google змушують вас відчувати себе спантеличеним та стурбованим.

Ми регулярно випускаємо дайджест останніх оновлень у своєму блозі. Листопадовий апдейт Google читайте тут.

Особливої тривоги додає якась таємність індексації, а саме — як Google оцінює сайти та визначає їхню появу в результатах пошуку. Безсумнівно, існує безліч рекомендацій та методів пошукового просування, і це все результат тестування та досвіду, ніж офіційні пояснення розробників.

На якій стадії вивчення пошукової оптимізації ви б не знаходилися, вам все одно доведеться вдатися до використання необхідних SEO-інструментів. Інструменти пошукової оптимізації допоможуть вам підібрати релевантні ключові слова, підняти сайт у результатах пошуку та загалом впливати на процес індексації сайту.

Ми підготували для вас добірку кращих 19-ти SEO-інструментів, які щодня використовують у своїй роботі спеціалісти ITForce:

  • Serpstat;
  • Ahrefs;
  • SimilarWeb / SpyMetrics;
  • Semrush;
  • Топвизор;
  • Text.ru;
  • Miratext;
  • Google Search Console / Яндекс Вебмастер;
  • Google Analytics / Яндекс Метрика;
  • Google Data Studio;
  • Google My Business / Яндекс Довідник;
  • Hotjar;
  • Collaborator / PRPosting.com;
  • Screaming Frog SEO Spider.

Розглянемо кожен.


1. Serpstat

Категорія: контент-маркетинг, SEO, PPC.
Тип: безкоштовний/платний набір інструментів.
Тарифи: від $69 на місяць.
Основна мета: збільшити продажі в інтернеті за допомогою інструментів.

Serpstat — мультифункціональна SEO-платформа. З її допомогою можна збирати семантичне ядро, вивчати конкурентів, проводити аудит сайту, моніторити щоденні зміни. Для користувачів доступно більше 30 різних інструментів.

Щоб почати користуватися сервісом, просто зареєструйтеся. Навіть не купуючи тарифний план, ви зможете провести первинний аналіз:

  • домену;
  • сторінок;
  • посилань;
  • ключових слів.

SEO інструменти Serpstat

Рис. 1 – Безкоштовні можливості Serpstat

Важливо пам’ятати, що один обліковий запис може використовувати тільки один користувач. Тому, якщо ж вас цікавить оптимізація сайтів та просування професійно, вам доведеться задуматися про покупку тарифу з потрібною вам комплектуючою.

SEO інструменти Тарифні плани Serpstat

Рис. 2 – Тарифні плани Serpstat

Вибирайте той, що підходить та працюйте.


2. Ahrefs

Категорія: універсальний набір SEО-інструментів.
Тип: безкоштовний/платний набір інструментів.
Тарифи: від $99 на місяць.
Основна мета: інструменти для збільшення пошукового трафіку.

Ahrefs — це онлайн-сервіс з різними SEО-інструментами та освітніми платформами. Компанія позиціонує себе як доступна для кожного бажаючого: від блогера до професійного seoшника.

В Ahrefs є низка безкоштовних інструментів, які можна використовувати навіть без реєстрації. Серед них є seo-інструменти з наступних сфер:

  • дослідження ключових слів;
  • видача та позиції;
  • лінкбілдінг.

SEO безкоштовні інструменти Ahrefs

Рис. 3 – Безкоштовні SEО-інструменти Ahrefs

Як видно на зображенні нижче (Рис. 4), безкоштовні можливості обмежені, але загалом Ahrefs — дуже корисний інструмент для спеціалістів різних напрямків.

SEO бесплатные инструменты Генератор ключевых сло

Рис. 4 – Безкоштовний інструмент Генератор ключових слів

Перед покупкою основного тарифу ви маєте можливість придбати тестовий тиждень за 7$.


3. SimilarWeb

Категорія: дослідження, аналітика, аналіз конкурентів.
Тип: безкоштовний/платний набір інструментів.
Тарифи: від $249 на місяць.
Основна мета: повний аналіз цифрового трафіку.

SimilarWeb — американська компанія, що займається обробкою великих обсягів. Як каже компанія сама про себе: «Ми відстежуємо, як змінюється цифровий світ навколо нас, та допомагаємо іншим компаніям робити це».

За допомогою сервісу ви зможете отримувати цифрові рішення у сферах:

  • пошукового маркетингу;
  • інтернет-маркетингу;
  • продажів;
  • інвестиціях;
  • електронної комерції.

Незареєстрованим користувачам можна провести первинний аналіз та отримати інформацію про аудиторії, конкурентів, маркетингові канали та вихідні посилання.

SEO безкоштовні інструменти SimilarWeb

Рис. 5 – Безкоштовний аналіз домену SimilarWeb

В SimilarWeb ви можете оформити пробний тиждень з обмеженим функціоналом, завдяки чому ви ознайомитеся з можливостями сервісу.


4. SpyMetrics

Категорія: маркетинг.
Тип: безкоштовний/платний інструмент.
Тарифи: від $158 на місяць.
Основна мета: аналіз конкурентів.

SpyMetrics — онлайн-інструмент, який проводить маркетинговий аналіз конкурентів. Платформа представлена двома мовами: російською та англійською, через що користується популярністю серед маркетологів країн-членів СНД.

Використовуючи цей інструмент, ви можете отримати дані статистики щодо утримання, залучення, джерел трафіку, географії, пошукових запитів, рефералів та інших метриків. За доменом можна відстежувати основних конкурентів.

Навіть без реєстрації та без покупки тарифного плану ви можете проаналізувати будь-який сайт за основними метриками:

  • візити та залучення;
  • географія;
  • рецензії;
  • джерело трафіку;
  • пошук;
  • банерна реклама;
  • соціальні мережі;
  • аудиторії;
  • реферали;
  • схожі сайти.

SEO безкоштовні інструменти SpyMetrics

Рис. 6 – Рецензія SpyMetrics

Спробуйте безкоштовну версію сервісу та визначтеся, чи варто оформлювати платну.


5. Semrush

Категорія: маркетинг, SEO, дослідження.
Тип: безкоштовний/платний набір інструментів.
Тарифи: від $120 на місяць.
Основна мета: вирішити будь-які завдання інтернет-просування.

Semrush — багатофункціональна платформа, яка стане незамінним помічником будь-якого маркетолога, seo-спеціаліста, власника бізнесу. Semrush пропонує більше 50 інструментів не тільки для пошукового просування, а й по всіх каналах онлайн просування (соціальні мережі, реклама, дослідження ринку).

Щоб безкоштовно почати користуватися сервісом, достатньо пройти реєстрацію електронною поштою. При первинному аналізі Semrush проаналізує ваш домен, а саме:

  • проведе конкурентний аналіз;
  • проаналізує ключові слова;
  • ознайомить із нарощуванням посилальної маси.

SEO бесплатные инструменты Semrush

Рис. 7 – Огляд домену Semrush

Для більш глибинного аналізу краще придбати платний тарифний план своєї компанії.


6. Топвизор

Категорія: пошукова аналітика.
Тип: платний набір інструментів.
Тарифи: від $14 на місяць.
Основна мета: сео просування.

Топвізор — набір інструментів пошукової аналітики. З його допомогою ви можете:

  • перевірити позиції сайту та індексацію сторінок;
  • провести технічний аудит;
  • підібрати ключові слова;
  • проаналізувати частоту пошукових запитів;
  • отримати знімки пошукової видачі;
  • порівняти сніпети сторінок;
  • провести кластеризацію запитів.

Щоб почати користуватися сервісом, недостатньо просто зареєструватися. На будь-якому етапі вам доведеться вибрати тариф та прив’язати свої платіжні реквізити.

SEO безкоштовні інструменти Топвізор

Рис. 8 – При використанні будь-якого інструменту Топвізору потрібно вибрати тариф

Вибирайте тариф та користуйтесь.


7. Text.ru

Категорія: аналіз тексту.
Тип: безкоштовний інструмент.
Тарифи: від $67 на місяць.
Основна мета: пошукове просування.

Text.ru — безкоштовний та дуже простий у використанні сервіс перевірки тексту на унікальність.

Крім цього, ви можете:

  • провести SEO-аналіз;
  • перевірити орфографію;
  • підібрати синоніми;
  • перевірити домен на унікальність.

А також за потреби ви можете замовити текст в авторів біржі копірайтингу.

SEO бесплатные инструменты Проверка текста на уникальность в Text.ru

Рис. 9 – Перевірка тексту на унікальність в Text.ru

Використовувати послуги майданчика можна і без реєстрації. Однак, якщо бажаєте, щоб перевірка здійснювалася швидше, краще зареєструватись. Також ви можете поповнювати свій баланс або вибрати VIP-підписку (про інші сервіси для перевірки текстових показників читайте у статті Як перевірити контент на сайті).


8. Miratext

Категорія: семантичний аналіз тексту.
Тип: безкоштовний інструмент.
Тарифи: проектна оплата.
Основна мета: текстова оптимізація.

Miratext — це біржа копірайтингу. Для seo-спеціаліста Miratext – незамінний сервіс, щоб безкоштовно провести семантичний аналіз тексту.

З його допомогою ви:

  • дізнаєтесь кількість символів;
  • виявите відсоток нудоти та води;
  • ознайомтеся з хмарою частотності слів;
  • зрозумієте кількість повторень;
  • проведете аналіз за законом Ципфа.

Ви можете порівнювати кілька текстів та перевірити текст на входження ключових слів.

SEO безкоштовні інструменти Повний семантичний аналіз Miratext

Рис. 10 – Повний семантичний аналіз за допомогою Miratext

Гідний сервіс з безліччю функцій.


9. Google Search Console

Категорія: перевірка індексації.
Тип: безкоштовний інструмент.
Основна мета: пошукова оптимізація.

Google Search Console — це сервіс Google, який перевіряє, як представлений ваш сайт у результатах пошуку, як індексуються сторінки сайту пошуковою системою та знаходить помилки взаємодії.
Його створили спеціально для розробників та seo-спеціалістів.

SEO безкоштовні інструменти Пошук помилок у Google Search Console

Рис. 11 – Пошук помилок у Google Search Console

У сервісі зручно дивитися помилки на мобільній та десктопній версіях.


10. Яндекс Вебмастер

Категорія: перевірка індексації.
Тип: безкоштовний інструмент.
Основна мета: пошукова оптимізація.

Яндекс Вебмастер — сервіс, який перевіряє індексацію сайту та виявляє помилки у пошуковій системі Яндекс.

За допомогою Вебмайстра ви можете:

  • додати сайт на індексацію;
  • переглянути статистику проіндексованих сторінок, помилки індексації;
  • проаналізувати дані про зовнішні та внутрішні посилання;
  • працювати з файлами robots.txt та sitemap;
  • керувати сайтом у результатах пошуку, міняти сніпети.

SEO безкоштовні інструменти Перевірка якості сайту Яндекс Вебмастер

Рис. 12 – Перевірка якості сайту в Яндекс Вебмастер

Яндекс Вебмайстер — аналогічний Google Search Console безкоштовний сервіс.


11. Google Analytics

Категорія: аналітика даних.
Тип: безкоштовний інструмент.
Основна мета: збирання відомостей про відвідувачів.

Google Analytics — сервіс, що відстежує відвідувачів вашого сайту. Величезною перевагою є синхронізація з Google Ads. Працюючи з цим інструментом, ви можете отримати понад 80 звітів абсолютно безкоштовно. Особливо цінні дані щодо аудиторій.

SEO безкоштовні інструменти Звіт у реальному часі Google Analytics

Рис. 13 – Звіт у реальному часі за секундами Google Analytics

А для того, щоб відстежувати аналітику даних на сайтах з більш ніж 10 мільйонів відвідувачів на місяць, ви можете придбати Premium-акаунт Google Analytics.


12. Яндекс.Метрика

Категорія: аналітика даних.
Тип: безкоштовний інструмент.
Основна мета: збирання відомостей про відвідувачів.

Яндекс.Метрика — сервіс, який відстежує відвідувачів вашого сайту та аналізує їхню поведінку подібно до Аналітики Google.

SEO безкоштовні інструменти Демо-версія Яндекс Метрики

Рис. 14 – Демо-версія Яндекс Метрики

В Яндекс.Метрика доступно менше звітів, ніж у Google Аналітиці, проте їх можна розбивати на сегменти та вивчати необхідні дані у певному сегменті. Сервіс також є абсолютно безкоштовним.


13. Google Data Studio

Категорія: аналітика даних, маркетинг.
Тип: безкоштовний інструмент.
Основна мета: збір величезного масиву даних до єдиного звіту.

Google Data Studio — це інструмент для перетворення даних на інформаційні звіти та панелі.
Цей інструмент підходить для роботи й маркетологів, й сеошників. Він збирає дані з різних джерел в одному місці, тому вам не доведеться відкривати різні вкладки та все прораховувати вручну.

Завдяки Data Studio ви:

  • зберете дані з різних сервісів в одному місці;
  • налаштуйте зовнішній вигляд та розташування всіх елементів;
  • зможете створювати багатосторінкові звіти;
  • синхронізуєтесь з хмарою;
  • зможете надати онлайн-доступ до файлів;
  • зможете працювати у браузері на всіх пристроях.

SEO безкоштовні інструменти дашборд Google Data Studio

Рис. 15 – Ось такі дашборди можна збирати в Google Data Studio

Для роботи цілком достатньо освоїти безкоштовний сервіс Google Data Studio.


14. Google My Business

Категорія: позиціонування.
Тип: безкоштовний інструмент.
Основна мета: представлення компанії.

Google My Business — інструмент управління вашою компанією у локальній видачі та Google картах. Від того, як ви заповните дані про своє підприємство, буде залежати, що побачать користувачі при пошуку Google або на Google Maps.

Крім користувачів, відомості про вашу компанію потрібні й пошуковим системам, щоб оцінювати вашу релевантність тим чи іншим запитам користувачів.

Чим корисний Google My Business:

  • ви можете представити свою компанію;
  • викласти картки товарів;
  • отримувати відгуки;
  • постійно бути у зв’язку з клієнтами;
  • відстежувати купівельну поведінку користувачів.

Пошук гугл за запитом ITForce

Рис. 16 – Компанія ITForce у пошуку Google

Google My Business — візитівка вашого бізнесу в інтернеті.


15. Яндекс Довідник

Категорія: позиціонування.
Тип: безкоштовний інструмент.
Основна мета: представлення компанії.

Яндекс Довідник — подібний до сервісу Google інструмент для управління компанією, тільки в пошуковій системі Яндекс.
Незамінний при додаванні нової компанії, управлінні репутацією, комунікації з користувачами та збору даних про купівельну поведінку.

Додавання нової організації через SEO інструмент Яндекс Довідник

Рис. 17 – Додавання нової організації через Яндекс Довідник

Також дані, внесені до Довідника, допомагають пошуковій системі Яндекс індексувати сайти за релевантністю.


16. Hotjar

Категорія: аналітика користувачів.
Тип: платний інструмент.
Тарифы: від €39 на місяць.
Основна мета: аналіз споживачів.

Hotjar — сервіс для вивчення користувачів сайту, їх поведінки та потреб на вашому веб-ресурсі (юзабіліті сайту). За допомогою онлайн-сервісу ви зможете оптимізувати свій сайт під споживачів.

Що може Hotjar?

  1. Складати розширені теплові картки.
  2. Збирати зворотний зв’язок.
  3. Переглядати записи при A/B тестуванні.
  4. Відслідковувати поведінку користувачів.
  5. Аналізувати воронки конверсій.
  6. Отримувати аналітику форм.
  7. Створювати різні опитувальники.
  8. Порівнювати кліки.

SEO безкоштовні інструменти Теплові карти Hotjar

Рис. 18 – Теплові карти Hotjar

Використовувати Hotjar в особистих цілях не вдасться. Навіть якщо ви хочете спробувати безкоштовну версію, вам все одно доведеться заповнити поля з даними про свою компанію та пройти перевірку.


17. Collaborator

Категорія: лінкбілдинг.
Тип: безкоштовний/платний набір інструментів.
Тарифи: поповнення акаунту.
Основна мета: розміщення зовнішніх посилань.

Collaborator — це майданчик прямої реклами, на якій для seoшників є багато корисних безкоштовних та платних інструментів. Наприклад, для спеціалістів-початківців є можливість пройти курси, скористатися SEO-чеклистом та іншими безкоштовними інструментами.

SEO безкоштовні інструменти Collaborator

Рис. 19 – Безкоштовні інструменти Collaborator

Collaborator знадобиться і як опрацювання стратегії лінкбілінгу. Ви безкоштовно реєструєтеся на Collaborator, підбираєте майданчики для розміщення своїх посилань, зв’язуєтеся з власниками, вони підтверджують запит і ви розміщуєте свої посилання. Так само можуть робити інші компанії по відношенню до вас.

Реєстрація на платформі безкоштовна, ви можете поповнювати свій баланс на оптимальну для вас суму.


18. PRPosting.com

Категорія: лінкбілдинг.
Тип: безкоштовний/платний набір інструментів.
Тарифи: поповнення акаунту.
Основна мета: розміщення зовнішніх посилань.

PRPosting.com — платформа, яка займається просуванням сайтів за допомогою статей.
Як? Дуже просто: використовуючи технології контент-маркетингу, лінкбілдингу та прихованого маркетингу, спеціалісти підвищують впізнаваність та авторитетність доменів.

SEO безкоштовні інструменти PRPosting

Рис. 20 – Пошук сайтів для розміщення

Щоб почати використовувати ресурс, вам потрібно:

  • створити акаунт;
  • створити проект;
  • вибрати необхідні послуги;
  • поповнити рахунок, щоб сплатити вибрані послуги.

19. Screaming Frog SEO Spider

Категорія: внутрішнє SEO.
Тип: безкоштовний/платний інструмент.
Тарифи: €149 на рік.
Основна мета: оптимізація помилок.

Screaming Frog SEO Spider — це пошуковий робот, який сканує сторінки сайту (як дуже маленькі, так і дуже великі), знаходить помилки та допомагає SEO-спеціалісти їх усувати.

За допомогою цього інструменту ви зможете:

  • знайти биті посилання;
  • провести аудит перенаправлень;
  • проаналізувати метадані;
  • виявити повторюваний контент;
  • витягти дані за допомогою XPath;
  • переглядати роботів та директиви;
  • та ще багато інших корисних функцій.

Щоб почати користуватися SEO-павуком, достатньо встановити безкоштовну версію свого ПК. У ній буде доступно 8 функцій з 28.

SEO безкоштовні інструменти Screaming Frog SEO Spider

Рис. 21 – Що входить у безкоштовну версію Screaming Frog SEO Spider

Отже, ми поділилися добіркою найкращих SEO-інструментів, якими щодня користуються SEO-спеціалісти ITForce.

На сьогоднішній день існує безліч сервісів-аналогів як платних, так і безкоштовних. У будь-якому випадку використання спеціалізованих сервісів та інструментів значно спростить вам роботу та заощадить час.

Ділитесь у коментарях, а якими сервісами користуєтесь у роботі ви? Раптом ми прогледіли щось дуже круте 🙂



Як отримувати нових SEO-клієнтів. 11 способів

SEO-просування інтернет-магазину на Хорошоп

SEO: як отримати роботу після співбесіди

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.