замовити дзвінок
+38 057 782-28-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
20
1

Швидше за все ви вже стикалися з тим, що при введенні запиту результат не відповідав вашим очікуванням. Наприклад, за запитом "купити пилосос" замість комерційної сторінки, де можна придбати цей товар, ранжується стаття з блогу з інформацією “як купити пилосос”. Це явище називається каннібалізацією.

Каннібалізація ключових слів стається, якщо 1 або більше сторінок одного сайту заточені під одне ключове слово. Коли користувач здійснює пошук, бот, стикаючись з декількома сторінками, буде думати, яку ж саме вивести, а результат видачі від разу до разу буде відрізнятися.


1. Чим небезпечна конкуренція сторінок між собою?

У канібалізації немає позитивних наслідків. Негативний вплив може проявитися в різних формах:

  • Необхідна сторінка не показується в SERP по певному запиту або групі запитів.
  • Коливання релевантності сторінок. Якщо пошукач не може зрозуміти, яка сторінка найбільш релевантна запиту, то навряд чи виведе взагалі будь-яку з тих, що просуваються.
  • Погіршення трафіку й конверсійності сторінки. Якщо користувачі будуть заходити на сайт й бачити, що це не те, що вони шукали, то збільшиться показник відмов. Це спричинить спад позицій ресурсу через зменшення трафіку і призведе до зменшення числа клієнтів.
  • Посилальна вага буде розподілятися між двома і більше сторінками, в той час, як вона повинна бути вся в одній.

Каннібалізація присутня на безлічі сайтів. Тому розберемося, як її знайти.


2. Причини канібалізації

Проблема появи таких сторінок полягає в поганому опрацюванні семантики. В такому випадку запити, під які оптимізуються сторінки, не повинні дублюватися. Для кожної адреси потрібен власний кластер запитів. Краще, щоб семантика була зібрана й готова ще до виходу ресурсу в Інтернет. Тоді ви не зіткнетеся з канібалізацією взагалі, або шанси будуть мінімальними.

До причин також відносять:

  • Розподіл одного запиту на багатьох сторінках. Це здається виходом, але в кожній тематиці є досить запитів, які допоможуть охопити більше ЦА. Завжди приділяйте увагу при зборі семантики та її розподілу по сторінках. Для 1 сторінки повинна бути одна група ключів, а кожна сторінка повинна відповідати лише одному пошуковому запиту.
  • Не пропрацьована структура сайту. Якщо в меню в різних категоріях присутні однакові сторінки, то між ними буде конфлікт при ранжуванні.

Структура сайта некорректная

Рис. 1 – Приклад некоректної структури сайту

  • Багатосторінковий сайт. Коли у тебе тисячі сторінок, за ними важко стежити й ще важче перевіряти.

3. Як зрозуміти, що на вашому сайті є каннібалізація запитів?

Ми вже з’ясували, що конкуренція сторінок не обіцяє нічого хорошого. Але є ознаки, за якими можна розпізнати, що такий процес має місце.

  1. Спад трафіку. Просадка плавна та відбувається тільки для малої кількості сторінок. Для сайтів з великою відвідуваністю буде досить просто виявити такі адреси. Якщо відвідуваність невелика, то знайти конкуруючі сторінки навряд чи вийде.
  2. Скачки позицій сайту. Невелике зниження позицій може бути присутнім по одному або декільком ключам на сторінці.
  3. Часта зміна релевантної сторінки. Це означає, що за запитом показується то одна, то інша сторінка.

Каннибализация запросов

Рис. 2 – Зміна релевантних сторінок (Топвізор)

Заміна в основному відбувається між інформаційною та комерційною сторінками або головною та внутрішньою. З’ясувати це можна тільки при регулярній перевірці сайту.

Перевірити дублюючиїся посилання можна онлайн через сервіс Apollon. В поле можна вставити 5 адрес передбачуваних дублів. 

Дублирующиеся ссылки Apollon

Рис. 3 – Результат роботи програми

На сайтах Copyscape та Siteliner можна безкоштовно чекнути одну сторінку або весь сайт. Siteliner виведе таблицю результатів з кількістю дублів та відсотком копійрваного для кожної перевіреної сторінки.

Количество дублей Siteliner

Рис. 4 – Звіт з дубльованого контенту (Siteliner)

Дублі через спеціальний seo софт – SE Ranking, Netpeak Spider, Ahrefs, Serpstat, Screaming Frog.

Або скористайтеся Google Search Console. На вкладці зліва Покриття зайдіть в розділ Виключені. Там знайдете всі помилки й пропозиції щодо виправлення.

Дубли в Google Search Console

Рис. 5 – Звіт Покриття в GSC

Перевірити сторінки можна й вручну, через рядок пошуку.

Каннибализация в поиске

Рис. 6 – Перевірка каннібалізації запитів через пошуковий рядок

Вводимо ключеву фразу та site:https://адресу сторінки. У результатах будуть всі сторінки відповідають на один запит. 


4. Як захиститися від канібалізації ключових слів?

Оптимізація декількох сторінок під один ключ не призведе до санкцій пошукача, але все ж може вплинути на статус сайту. Захиститися й виправити вже існуючу конкуренцію сторінок можна такими способами:

  • переробити всі крім основної сторінки й оптимізувати їх під інші ключові слова;
  • налаштувати 301 редирект на головну сторінку;
  • виправте структуру сайту: вона повинна бути зручна та зрозуміла і пошуковику, і вам;
  • для схожих сторінок можна використовувати атрибут canonical. Він вкаже на бажану сторінку. Пошуковик може ігнорувати цей атрибут, якщо вміст на сторінках різний.
  • Перевірте дублі в тегах Title та Description

Висновок

Каннібалізація ключів – процес, який часто спостерігається на сайтах. На появу сторінок, оптимізованих під одне ключове слово, впливають такі чинники:

  • недопрацьована семантика;
  • непропрацьована структура сайту;
  • присутність одного запиту на багатьох сторінках;
  • великий сайт.

Канібалізації краще не допускати, але якщо вже вона присутня, то у вас є кілька способів позбавитися від неї. Якщо ви помітили це явище, то приберіть або переробіть такі сторінки як можна швидше. І не забувайте, що зміни на сайті потрібно відстежувати постійно, інакше ви не зможете зрозуміти, звідки вони прийшли.


Як оформити сторінку Доставки?

Як SEO-спеціалісту створити ідеальне резюме та супровідний лист?

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.