замовити дзвінок
+38 057 782-28-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
34
3

Кожен сайт бажає потрапити на першу сторінку видачі. SEO-спеціалісти проводять внутрішню оптимізацію проекту, генерують цікавий та корисний контент, закуповують посилання для просування. Але іноді перший екран Google та Yandex все так само далекий.

Одна з імовірних причин - величина метрики «Bounce rate (Показник відмов)». Цей термін кожен пошуковик розуміє по-своєму. Google заперечує використання показника відмов як фактора ранжування. Проте дослідження дають повод думати навпаки.

Google збирає дані від компаній, які ними анонімно діляться й використовує їх для Аналітики, щоб у користувачів Google Analytics були показники відмов для порівняння. У довідці можна поглянути, як зробити звіт “Порівняння” та як його включити.

Порівняння показника відмов в різних галузях за 2017 та 2021 року (дані звіту за 2017 рік):

Показатель отказов статистика

Рис. 1 - Показник відмов за галузями за 2017 та 2021 роки

В результаті порівняння тільки у 7 галузей bounce rate незначно зменшився:

  • Краса та здоров'я;
  • Комп'ютери та електроніка;
  • Фінанси;
  • Їжа та напої;
  • Онлайн-спільноти;
  • Люди та суспільства;
  • Наука.

В інших сферах показник виріс. Результати можна інтерпретувати двояко:

  1. Релевантність інформації на сайтах і якість пошуку покращилися.
  2. Якість послуг та інформації, що надаються компаніями на своїх сайтах, все таки погіршився.

1. Визначаємо показник відмов для Google та Яндекс

Відмова – сеанс з переглядом однієї сторінки на сайті.
А Bounce rate – частка подібних відвідувань від загального числа сеансів.

Причини:

  • недостатній для користувача досвід;
  • занадто хороший UX.

1.1 Google Analytics

У Google Analytics параметр Bounce rate доступний в розділі Аудиторія – Огляд.
Це загальний показник відмов: й нових користувачів, й тих, що повернулися.

Bounce rate Обзор

Рис. 2 – Вкладка Огляд

Реальний результат дивимося в пунктах Поведінка – Контент сайту – Всі сторінки.

Bounce rate Все страницы

Рис. 3 – Вкладка Всі сторінки

Тут видно показник відмов по кожній сторінці.


1.2 Яндекс.Метрика

Показник відмов:

  • під час візиту зареєстровано не більше одного перегляду сторінки;
  • тривалість візиту менше заданого для розрахунку відмов часу (за замовчуванням 15 секунд);
  • не зафіксована службова подія «невідмова».

Приклад:

  • працюючи в Photoshop, мені потрібно сформувати панораму з 3х фото;
  • вбиваю запит як зробити панораму в фотошоп;
  • переходжу за першими декількома джерелами з ТОП (й мені байдуже, форуми це, відеоролики чи інфосайти);
  • виконую запропоновані дії, отримую свою панораму й закриваю вікна, не глянувши на інший контент.

Т. ч. цільову дію я здійснила й інформація з інтернет-майданчика стала неактуальною. Значить, сайт слід залишити.
Незважаючи на високий показник відмов у подібних випадках, мій UX користувача тут хороший.


2. Метрики, що впливають на Bounce rate

Виділяється 12 основних показників, що істотно впливають на Показник відмов.

У січня 2018 керівництво Google попередило, що з липня при ранжируванні буде враховуватися й швидкість завантаження мобільної версії сайту.

На основі анонімних даних Google Аналітики «In fact, 53% of mobile site visits are abandoned if pages take longer than three seconds to load».

Уявіть тільки, половина мобільних користувачів не готова чекати довше 3х секунд, поки завантажиться сайт. Вони йдуть з нього!

Де перевірити швидкість завантаження –https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/.

Частка мобайл-трафіку з кожним роком все вище. А користувачі мобільного інтернету менш терплячі, ніж десктопні. Веб-проект потрібно адаптувати під різні пристрої.
При перегляді з телефону або планшету сторінка не повинна видавати абракадабру зі зміщенням.

Де перевірити читаємість- Google Search Console.

І перегляньте файл robots.txt на доступність пошукача Googlebot.

  • Юзабіліти

Сайти розробляються для людей, вірно? Відвідувач бажає отримати запитану інформацію швидко, тому точний й зрозумілий контент – запорука зниження Показника відмов.
Веб-сервіси з продуманим юзабіліті пошукові боти піднімають у видачі.

Bounce rate интерфейс

Рис. 4 – Інтерфейс 2х різних сайтів

На фото видача за запитом «купити сантехнику»: зліва важко розібратися, що взагалі продають, праворуч – чітка картина асортименту.

  • Навігация та пошук

Чим вони простіше та ясніше, тим імовірніше користувач затримається на сайті.
Деревоподібна структура меню краще горизонтальної або вертикальної. Також зручно меню з розкриваються підрозділами.

Bounce rate

Рис. 5 – Навігаційна панель

Поле пошуку має бути добре видно на екрані. Намагайтеся зробити його помітним одразу. Цінуйте своїх клієнтів.

  • Дизайн

Продуманий дизайн без зайвих областей підвищує довіру до сайту – швидкість завантаження контенту та його коректне зображення впливають на показник відмов.

  • Контент та читабельність

Контент повинен бути релевантним та унікальним.
Заголовки, марковані списки, абзаци, фото й відео, – від них залежить, чи залишиться відвідувач на сайті, або піде.

Показатель отказов текст

Рис. 6 – Полотно тексту

На скрині – дані видачи запиту “вибір гідробоксу”.

Приклад показує, як важко читати суцільне полотно тексту, хоч поради щодо вибору душа вірні. Але відсутність наочності – структури, зображень та опису переваг різних моделей й торгових марок, заумні незрозумілі терміни заважають сприймати текст. Немає зручності. Автор та верстальник не подумали про те, що крім роботів текст читатиме людина.

Рівень читабельності перевіряється в сервісі readability.io. Або можна розрахувати індекс читабельності самостійно.

А ще краще скористайтеся нашими 2 статтями про контент на сайті – як він повинен виглядати (частина 1 та частина 2).

  • Релевантні ключові слова або запит

Title та Description повинні правдиво відображати зміст сторінок.
Проект може високо ранжируватися за ключовими словами, але якщо при переході на нього людина не знаходить потрібну інформацію, вона його залишає.

Те ж саме стосується оголошень в Google Ads, електронної розсилки, соцмереж.

  • Поведінкові сигнали

Поведінка користувачів показують теплові карти.
Тому перед розміщенням контенту краще вивчити й проаналізувати їх. І вже відповідно до висновків заливати матеріали на сайт.
Наприклад, можна скористатися картою в Яндекс.Метрика. Інші сервіси для перегляду часто платні, а в безкоштовному варіанті обмежена кількість функцій.

Повні результати покаже A/B-тестування й подальша оптимізація проекту.

  • CTA-кнопки

Коли ми що-небудь переглядаємо в інтернеті, наші очі рухаються за F-шаблоном (десктопні користувачі) й Z-патерни (mobile) – дані досліджень компанії Nielsen Norman Group за 2006 та 2017 роки.
Значить, CTA-кнопку бажано розміщувати в межах букв F та Z. Заклик до дії ви чітко позначаєте на сторінці.
Кнопка повинна бути видною, яскравою, привабливою, викликати бажання на неї клікнути. При відкритті сайту очі повинні одразу на ній зупинятися, а не шукати.

Показатель отказов тепловизор

Рис. 7 – Теплова карта сторінки

CTA-button зазвичай малюється в фірмових відтінках компанії або в умовно сприятливих для сприйняття кольорах. Наприклад, спокійному зеленому.

Спочатку закрий «Показувати сповіщення». Потім «Підпишись на нашу розсилку». Далі «Бажаєте, перездвонимо вам через 30 секунд».
І добре, якщо сервіс містить всього 3 pop-up’а.

Показатель отказов уведомления

Рис. 8 – Запит на показ повідомлень

Спливаючі повідомлення дратують відвідувачів. Раптово виникають вікна збивають з думки й заважають освоювати вміст. Особливо в мобільних версіях, де вікно закриває практично весь екран.
З 2017 року Google знижує рейтинг сайтів з міжсторінкових рекламою. Поки це торкнулося тільки мобільного видачі, але враховувати фактор треба, т. я. див. п. 2.

Намагайтеся мінімізувати кількість поп-апів. Раз ви боретеся за позитивний UX, Bounce rate не повинен рости.

  • Перелінковка

Правильно сформована посилальна стратегія покращує ранжування пошуковими роботами.
Посилання повинні бути доречні й логічні в тексті, як й посилаються блоки на схоже під постом або товаром.
Видаляйте биті посилання. Переходи повинні працювати, це підвищує конверсію.

На битость перевіряємо посилання тут:

Кожне посилання має відкриватися в новій вкладці. По-перше, це зручно (не потрібно кликати назад), а по-друге, це збільшує час перебування відвідувачів на ресурсі.

  • Сторінки з 404 помилкой

404 Not Found – стандартний код відповіді сервера, якщо він не може знайти запитуваний адресу на сайті.

Чому це сталося?

  • помилка в URL або биті посилання;
  • документ було видалено з сервера;
  • невірний редирект на сторінку, яка змінила адресу;
  • сервер не функціонує належним чином.

Показатель отказов 404

Рис. 10 – Різні варіанти дизайну 404 сторінки

Який малюнок приємніше?

Для підвищення привабливості екрану з 404й помилкою можна:

  • додати цікаву картинку, щоб знизити невдоволення користувачів;
  • перерахувати причини відсутності сторінки;
  • розмістити поле пошуку;
  • запропонувати варіанти вирішення проблеми.

Рекомендації ITForce

Рекомендуємо не втрачати трафік, а скоріше братися за оптимізацію показника відмов.
Способи ви знаєте. Почати радимо з розбору Google Analytics.
Далі – теплові карти, швидкість завантаження сторінок, mobile-traffic.
Після – оптимізація контенту, додавання кнопок CTA, поліпшення внутрішньої перелінковки.

Довідка Google наводить такі цифри по галузям:

  • сервіс-сайти – 10-30%;
  • інтернет-магазини – 20-40%;
  • інформаційні портали – 40-60%;
  • односторінкові сайти – 70-90%;
  • блоги – 70-98%.

Навіть якщо з нинішнім відсотком Bounce rate ви вписується в межі, все одно намагайтеся його покращувати. Підвищуйте трафік.
Увага відвідувачів цінна, будь-який відвідувач може з потенційного клієнта стати реальним, принести прибуток.

І рекомендуємо дотримуватися SEO-тенденціям, так ви будете діяти на випередження.


Ефективний сайт з першого дня: ключові етапи SEO-оптимізації

Поведенческие факторы

Чому вам не потрібна накрутка поведінкових факторів?

Open Graph

Для чого використовувати розмітку OpenGraph

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.