замовити дзвінок
+38 057 782-28-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
128
3

Один зі способів залучення нових користувачів на свій аккаунт соціальної мережі - це співпраця з блогерами.

Найчастіше бізнесмени або власники акаунтів іноді не розуміють важливості проведення повного аналізу блогера перед замовленням реклами. Також користувачі мережі порівнюють рекламу у блогера з таргетованою рекламою, не розуміючи, чим вони відрізняються:

Инфлюенсеры или таргет

Робота з блогером повинна бути:

  • чітко продуманою;
  • потрібно заздалегідь мати підготовлений текст для блогера;
  • розуміння того, яку кількість замовлень ви повинні отримати з цієї реклами.

Та інші фактори, які ми розглядаємо в цій статті.


1. Хто такі блогери та лідери думок

Прийнято вважати, що блогери та лідери думок (інфлюенсери) – це одні й ті ж люди.

Образно кажучи, це користувачі мережі, які мають:

  • блог в мережі Інстаграм;
  • велика кількість передплатників і постійну активність на своєму акаунті;
  • рекламують або радять іншим користувачам мережі товари, книги або інших користувачів, наприклад, коучів.

Вони визначаються як блогери. Але ми точно знаємо, що блогери – це не завжди лідери думок, а лідери думок – не завжди блогери.

Розберемося:

Блогер – користувач мережі, який веде сторінку про своє життя, виховання дітей, кулінарію та інше.
Тематика може бути будь-яка: як особисте життя, так і певний рід діяльності (і тоді це вже експертний блог).
Активність такого користувача стабільна – це щоденні сторіс та пости, розіграші для підписників з метою підняття їх активності.

Блогер – не завжди людина, якій довіряють та сліпо вірять його підписники. Іноді блогери спрямовують свою діяльність на епатаж та видовища, й поки користувачі отримують видовища, вони залишаються з ним. Але як тільки інтерес пропадає, підписники теж йдуть. 

Лідер думок (інфлюенсер) простими словами – людина, яка не завжди має велику кількість підписників, найчастіше навіть 10-20 тисяч. Але, в силу певних обставин, наприклад, статусності або поваги до людини, її підписники повністю довіряють їй.
Як приклад, це тренер, який рекламує спортивне харчування.

Лідери думок часто не «працюють» блогерами й не займаються рекламою для заробітку. Вони максимум можуть співпрацювати зі знайомими, і найчастіше давати щирі рекомендації без рекламного підтексту. 

Виходячи з даного ділення на людей авторитетних та людей, які “дають людям емоцію”, варто вибирати перше. Так як до лідерів думок довіра вище, і ймовірність покупки у вас від цих людей теж вище.


2. Навіщо бізнесу співпрацювати з блогерами?

В першу чергу співпраця з блогерами потрібна для підвищення впізнаваності бренду. Навіть найбільші компанії, такі як Makeup.ua, Eva, Rozetka, Pepsi, Lancome час від часу співпрацюють з блогерами для нагадування про себе користувачам.

Инфлюенсеры Инстаграм

Рис. 1 – Приклади співробітництва великих брендів з блогерами

Менш впізнавані акаунти або магазини, які тільки створені, найчастіше користуються рекламою у блогера для отримання нових підписників на нову сторінку. Або для збільшення числа підписників, якщо акаунт старий.
Звичайно, кожен з рекламодавців розраховує на покупки або користування послугами бренду, коли купує рекламу у блогера.
Але варто враховувати такі фактори для отримання результату, як готовність акаунта та самого магазину до запуску такої реклами.

Ми вже раніше писали про те, які ключові фактори впливають на результативність реклами, ознайомитися з ними можна в статті «5 ознак того, що ваш акаунт готовий до реклами».

Другий важливий момент – менеджери повинні бути готові до швидких відповідей на коментарі та повідомлення після реклами. А також, щоб асортимент вашого товару був достатнім, щоб при великому потоці замовлень у вас він раптово не закінчився. І не вийшла ситуація «замовлення йдуть, а товару вже немає».


3. Як вибрати блогера та які показники статистики запитувати?

Відштовхуючись від простого, ми радимо підписатися на блогера й пару тижнів постежити за його життям. Дивитися, яку рекламу у нього купують, які тематики популярні, а які ні.

Важливо звернути увагу на:

  • подачу реклами (нативної він це робить, або прямо);
  • кількість реклами в день у блогера, тому що чим більше реклами, тим менше ймовірність, що користувачі звернуть увагу саме на вас;
  • аудиторію, яка проявляє активність у блогера. До неї повинні входити люди, які відносяться безпосередньо до вашої цільової аудиторії.

Щоб знайти блогера вашої тематики, можете скористатися хештегом даної або суміжної тим.

Якщо вас цікавить блогер в певному місті, для цього слід пошукати фотографії в соціальній мережі, виходячи з геолокації. Ви можете скористатися групами в соціальних мережах або телеграм-каналах, які були створені спеціально для того, щоб обмінюватися досвідом співпраці з блогерами. Там можна знайти ціни, відгуки та реальні результати, подані рекламодавцем у звітах.

Инстаграм Инфлюенсеры

Рис. 2 – Приклад діалогу рекламодавця та блогера

Практично кожен блогер України для своєї зручності та скорочення часу на листування з майбутніми рекламодавцями створив додатковий для співпраці.

На цьому акаунті прописані умови роботи з блогером, приклади робіт та статистика акаунта. І найчастіше навіть аудиторія, яка підписана на блогера.

Инстаграм

Рис. 3 – Закріплені Хайлайтс з умовами співпраці

Будьте уважні: блогер, у якого немає «заборонених тем», котрі він ніколи не візьме на рекламу, швидше за все просто заробляє гроші таким способом. Тобто йому все одно, що про нього скаже аудиторія.

Тому як теми: заробітку в інтернеті, казино або вкладень в бізнес – заборонені соціальною мережею, вони можуть принести збитки для аудиторії блогера. 

Показники, які можуть бути цікавими для вас:

  1. Охоплення постів та сторіс, щоб розуміти, який вид реклами результативніше.
  2. Переходи за посиланням в сторіс, бажано схожої тематики на вашу.
  3. Місцезнаходження аудиторії блогера та вік + підлогу. Найчастіше великі блогери мають змішану аудиторію України та Росії, і потрібно заздалегідь розуміти процентне співвідношення останніх. Це для вас не має значення, якщо ви просуваєте свої послуги онлайн, або у вас можливе доставлення в різні країни.

Инфлюенсеры статистика аккаунта

Рис. 4 – Статистика сторіс блогера

Також радимо використовувати спеціальні сервіси для перевірки «накрутки» аккаунта. Такі сервіси показують статистику активності аудиторії, геолокацію, й навіть визначають кількість фейкових акаунтів.


4. Яке ТЗ написати блогеру для досягнення потрібного результату

Зверніть увагу на наступні фактори перед тим, як писати побажання по рекламі або ТЗ блогеру:

  1. Ціна й формат реклами – пост, сторіс, кілька сторіс і т. п.. 
  2. Узгодження термінів – в який день та час вийде пост або сторіс. 
  3. Які основні моменти потрібно проговорити. Постарайтеся уникати банального опису продукту типу «якісний, з швидкою доставкою”. Краще вказати конкретні особливості – натуральність, доставка вже на наступний день після замовлення» і т. п..
  4. Вказати, які є стоп-слова, неприйнятні для вашого бренду. Якщо такі є.
  5. Акаунт, який потрібно відзначити.
  6. Вказати на правильну вимову вашої назви.
  7. Промокод на знижку. З його допомогою ви зможете відстежити ефективність реклами.
  8. Після реклами необхідно запитати статистику поста або сторіс – переходи в акаунт. Цей момент можна уточнити перед початком співпраці – чи надає блогер таку інфу. Вона вам знадобиться також для відстеження результатів, щоб надалі порівнювати, хто з лідерів думок приніс більший результат.
  9. При рекламуванні конкретного товару радимо в перші три пости свого акаунту додати ці товари, щоб при переході можна було детальніше ознайомитися з характеристиками та властивостями товару, подивитися додаткові фото.

Також перед співпрацею слід обов’язково зафіксувати показники статистики, й після виходу реклами зробити повторні виміри.


5. Відмінність таргетованої реклами від реклами у блогера

Основні пункти, в яких таргет відрізняється від реклами у інфлюенсера.

  • Ціна.

В даному випадку реклама у блогера може оплачуватися товаром, це так званий бартер між рекламодавцем та блогером.

Але в порівнянні з таргетованою рекламою, де ви можете регулювати щоденні витрати на рекламу, блогери мають фіксовану суму оплати. Коли на таргет ви можете витрачати від 3$ в день, блогеру доведеться заплатити відразу 20$.

Инфлюенсеры сотрудничество

Рис. 5 – Прописані умови співпраці з блогером

  • Лояльність/нативність.

Лояльність до блогера в аудиторії більше, ніж у прямої реклами. Більш того, реклама блогером може бути подана якісно, що буде здаватися, ніби це не реклама, а щира рекомендація про продукт, яким користується сам блогер

Нативних реклами в Таргеті виключена, користувач відразу розуміє, що перед ним реклама. Та й деякі користувачі ставляться до неї критично або негативно.

Таргет реклама

Рис. 6 – Приклад таргетованої реклами

  • Час активності вашої реклами.

Замовляючи рекламу в блогера, ви купуєте своє місце в стрічці (реклама в пості) або в сторіс. Відповідно, час активності й зацікавленості вашим акаунтом будуть, поки пост буде знаходитися в ТОПі в стрічці блогера або 24 години, якщо це Сторіс.

Запускаючи таргетовану рекламу, ви можете користуватися нею щодня, цілодобово, або навпаки виставляти потрібний для вас час показу реклами.

Таргет время показа

Рис. 7 – Час показу таргетованої реклами

  • Можливість проаналізувати результати.

Завдяки статистиці, яку надає рекламний кабінет Фейсбуку, ви можете відстежувати:

  • точна кількість переходів за посиланням;
  • кількість репостів з реклами;
  • клікабельність такої реклами;
  • ціну за клік;
  • порівняння двох різних реклам за показниками.

У рекламі у блогера ви зможете побачити тільки переходи за посиланням на ваш акаунт, і більше нічого. Кількість підписників акаунта, яке збільшиться в період запуску реклами, неможливо точно відстежити, тому як це можуть бути органічні підписки.

Аналитика кабинета Фейсбук

Рис. 8 – Внутрішня аналітика кабінету Facebook

  • Можливість протестувати рекламні креативи.

Маючи навіть найчіткіше технічне завдання для блогера, ви не зможете передбачити, як саме він подасть аудиторії вашу рекламу.

В той самий час рекламні креативи ви можете змінювати скільки завгодно, поки не побачите гарну клікабельність в статистиці з даного банеру.

Креативы таргет

Рис. 9 – Креативи таргетованої реклами

  • Час, витрачений на запуск реклами.

Найчастіше обговорення, уточнення деталей щодо реклами та пошук вільної дати для її публікації, займають багато часу. Блогер або його помічник можуть довго не відповідати, а також публікація вашої реклами може бути перенесена блогером з багатьох життєвих факторів.

Водночас на налаштування таргета вам знадобиться від 30 до 60 хвилин. І плюс час на «Навчання» рекламних кампаній, поки реклама запуститься до показу. У будь-якому випадку ви витратите менше часу на сам запуск, ніж працюючи з блогерами (цей час без урахування створення банерів, написання текстів та формування каталогу товарів).

Налаштування таргетованої реклами дозволяють точно визначити стать, вік, геолокацію та інтереси аудиторії, на яку реклама буде показана.

У випадку з блогером ні ви, ні блогер, не зможете точно сказати, хто саме захоче перейти по вашій рекламі, яка платоспроможність цього користувача, яке місто або навіть країна у цього підписника.


6. Поради по роботі з блогерами

Використовуйте мікроблогеров замість блогерів-мільйонників. Довіра їх невеликої аудиторії рекламі набагато вище, ніж у блогера-мільйонника, у якого реклама найчастіше стоїть на конвеєрі, і може доходити до 5-6 рекламних сторіс в місяць.

Слідкуйте за блогером, не варто сліпо довіряти відгуками, які публікують інші акаунти. В ідеалі – простежити подачу блогера за тематикою, схожою з вашою.

Підготуйте акаунт до того, що на нього прийдуть нові люди, й один з чинників, які суттєво впливають на підписку на ваш акаунт з реклами, саме його зовнішній вигляд (фото, візуал, пости, відповіді на питання, гарантії).

Не варто тішити себе ілюзіями про те, що реклама у блогера – це панацея всьому.

Різні блогери = різна подача.

Різний зовнішній вигляд акаунта рекламодавця = різний результат.


Висновок

При необхідності запустити рекламу скористайтеся одразу декількома варіантами: 

  • таргетована реклама;
  • реклама у блогера за гроші;
  • реклама у блогера за бартером.

У комплексі реальніше домогтися успіху, ніж використовуючи тільки один вид просування.

Ніколи не поспішайте запускати рекламу у блогера, не вивчивши перед цим його життя, активність, зайнятість, аудиторію.

Перевірте готовність свого акаунту та готовність ваших менеджерів перед запуском реклами. Щоб гарантувати швидкі відповіді й оформлення замовлень вашим клієнтам.

Радимо зробити мінімум одну рекламу з блогером, і відразу провести роботу над помилками, щоб надалі звертати уваги на деталі, які на початку спілкування ви могли упустити.


Як оформити біо в ТікТок?

Помилки початківців під час розкручування акаунту в Інстаграм

Як використовувати особисті повідомлення LinkedIn для просування бізнесу?

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.