замовити дзвінок
+38 057 782-28-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
36
1

До мене часто звертаються замовники, у яких вже накопичилася чимала база клієнтів. При цьому розсилки за базою не проводилися, і з чого починати, вони не уявляють. І це найкращий варіант, коли для старту роботи з базою звертаються до спеціаліста.

Але бувають і такі ситуації, коли розсилки доручаються не спеціалісти в цій сфері, й після одного-двох листів мейли починають летіти в спам, а домен потрапляє в блек-листи.

З чого ж починати роботу, якщо у вас вже є база та як не потрапити в спам на самому старті розсилок?


1. Звідки взялася база?

Починати варто саме з цього. З’ясуйте, як збиралися контакти, чи давали вони згоду на отримання листів та отримували хоча б один лист за весь термін життя в вашому списку контактів.
Якщо відповіді на ці питання є позитивними, то проблем з розсилкою у 90% випадків бути не повинно.

Якщо ж база куплена, спаршена з відкритих джерел або отримана якимось іншим нечесним способом, то краще від розсилок за нею утриматися. Тим більше, що є маса способів легально поповнити базу.


2. Перевірка та чистка бази

Якщо вашій базі більше 2х років й увесь цей час вона не використовувалася для розсилок, її потрібно обов’язково перевірити на наявність спам-пасток.

Спам-пастки – це такі email-адреси, відправивши листа на які ви миттєво потрапляєте до чорного списку поштовика. Часто вони створюються спеціально й розміщуються у відкритому доступі, щоб попередити розсилку спаму. Але також можуть створюватися з покинутих адрес, якими давно не користувалися.

Також потрібно видалити невалідні адреси. З цим зможе впоратись будь-який сервіс для розсилок, яким ви користуєтеся. При заливанні база автоматично перевіряється на правильність написання і дійсність emailу.


3. Підігрів

Даний пункт необхідно виконувати, якщо у вас досить велика база – від 2-3 тисяч контактів, і ви хочете відразу запустити проморассилки.

Проводиться підігрів за двома схемами:

1. Зростання відправлень. Коли базу поділяють на частини, які збільшуються в геометричній прогресії, і кожен день шлють на наступну за розміром базу, поки не досягнуть повного розміру.

Наприклад: у вас в базі 5 000 контактів. Значить, потрібно її поділити на такі частини: 500, 1000, 2000, 4000, 5000 контактів. І відправляти листи щодня, обираючи наступну за кількістю контактів частину.

2. Рівні частини. В цьому випадку ми беремо базу з 5000 контактів й поділяємо її на 5-10 рівних частин, на які й будемо відправляти наш лист. Відправляємо також: один день – одна частина бази.

У деякий сервісах є відмінна функція “поділити групу на частини”, які допомагають розділити одну велику групу на потрібні частини для підігріву.

Email base contacts

Рис. 1 – Розбиття бази на частини

Вище – приклад такого функціоналу в Еспутніку. Тут можна навіть задати, який % бази буде входити в ту чи іншу частину.


4. Налаштування тригерів

По-перше, це відмінний спосіб підігріву нових контактів та бази в цілому.

До тригерів підігріву можна віднести привітальні ланцюжки й сам лист підписки/реєстрації. Якщо у вас немає бази, то готувати промо на 50-100 контактів досить витратно. А welcome-ланцюжок з 4-5 листів відмінно розв’яже це питання й послужить тією самою розсилкою, що прогріває.

По-друге, це додаткова комунікація з користувачем, яка підвищує його лояльність і ваші продажі. Це стосується абсолютно усіх тригерів від письма оформлення замовлення до привітання клієнта з Днем народження.

Емейл база контактов

Рис. 2 – Тригери підписки для сайту з біодобавками

Подібний ланцюжок можна продумати й скласти для кожного бізнесу в інтернеті, котрому підходять емейл-розсилки.


5. Сегментування

Дуже корисна штука на всіх етапах. Але не завжди у вас є потрібні дані про користувачів на старті розсилок. І чим більше у вас база, тим краще буде, якщо ви її сегментуєте.

Сегментація може бути за:

  1. Статтю. Це можна зробити на етапі реєстрації або підписки.
  2. Гео. Швидше за все, контакти доведеться визначати за адресою доставки. В такому випадку сегментацію можна буде провести тільки по користувачах, які купили товар.
  3. Інтересами. Тут можна сегментувати абсолютно по-різному: від запуску анкети-опитування по базі, до перевірки входження товарів певної групи в замовлення.
  4. Іменами. У мене особисто був проект, який робив іменні футболки й відгук з листів, де принт на банері відповідав імені одержувача, був значно вище).
  5. Кількістю і частотою покупок. Виходячи з цієї сегментації можна стимулювати малоактивних покупців за допомогою акцій та розпродажів.
  6. Сумою середнього чека. Сегментуючи за цим критерієм можна відокремити ВІП клієнтів і не надсилати їм розпродажі. А тих, хто робить покупки на невеликі суми, стимулювати на збільшення чека. Наприклад, запропонувавши їм безкоштовну доставку при замовленні на певну суму.
  7. Інші. Сегментувати насправді можна як завгодно, якщо це дозволяє зробити вам більш унікальну та персоналізовану пропозицію.

Email база контактов

Рис. 3 – Приклад груп сегментації на нашому сайті

Ми поділили всю базу на:

  • тих, хто замовляв у нас послугу;
  • тих, хто залишив заявку на консультацію;
  • тих, хто підписався через поп-ап по знижці;
  • тих, хто просто підписався на розсилку.

Що далі?

А далі все просто: робимо розсилки й дивимося на результат. Через 2-3 місяці можна буде збирати статистику активності бази та сегментувати вже за нею. А також чистити контакти від тих, хто не читає ваші листи.

Для чого це потрібно?

В першу чергу для того, щоб убезпечити себе від скарг на спам та появи нових спам-пасток в базі. Ну, а ще для того, щоб просто не витрачати зайві гроші на неактивну частину бази.


Висновки

Як ви бачите, робота з поточною базою не така й складна. Однак її необхідно проводити, інакше є чималі ризики потрапити під бан або навіть штраф.

Застосовуючи всі 5 кроків, ви успішно підігрієте базу та розташуєте користувачів до спілкування. Однак, варто пам’ятати й про зміст, актуальність пропозиції та інші нюанси складання email-листа.

Ми готові звільнити вас від необхідності розбиратися у всіх тонкощах й повністю взяти розсилки на себе: від перевірки бази й складання контент-плану до підвищення ваших продажів. Звертайтеся!


Як набрати перших підписників, якщо ви не інтернет-магазин?

Як персоналізувати email-розсилку?

GDPR та онлайн-маркетинг. 5 порад

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.