замовити дзвінок
+38 057 782-28-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
17
1

Ми вже розповідали про те, як набрати перших підписників та де взяти контакти. Отже, ваша база зібрана, актуальна, працює й приносить конверсії. Але з часом її доведеться чистити та робити це регулярно.

Про те, як це зробити й навіщо, поговоримо далі.


1. Навіщо чистити базу розсилки

Навіть сама ідеальна розсилка може стати для користувача нецікавою. Просто тому, що у людини змінилися інтереси, або вона перестала користуватися поштовою скринькою. Все це веде до мертвих душ, від яких потрібно позбуватися. В першу чергу, з таких причин:

  • Вартість. За розсилку кожного листа ви платите гроші. Якщо у вас багато непотрібних адрес, то частина грошей витрачається даремно, а це знижує маржинальність розсилки.
  • Низькі відкриття. Ви не зможете оцінити реальний інтерес, тому що ті, хто вже давно не цікавиться розсилкою, будуть негативно впливати на open rate.
  • Невірні KPI. У ситуації з чистою базою ваша розсилка могла б бити рекорди ефективності, але показники не ростуть, а тільки погіршуються. У підсумку замість того, щоб зайнятися чисткою списку адрес, від email-маркетингу можуть відмовитися взагалі.
  • Збільшений відсоток спаму. Його коштом ваша репутація в сервісі розсилок погіршиться, що призведе до падіння вивозили або взагалі до блокування.

Тобто чистка бази – обов’язковий захід, який потрібно проводити раз в 3-5 місяців й обов’язково в разі найпершої розсилки + коли вік списку контактів від 6 місяців й вище.

Актуалізація адрес допоможе:

  • Оптимізувати витрати на емейл-маркетинг;
  • Отримати найбільший відгук від контактів.

Аналіз бази ваших підписників допоможе виявити нові шаблони, які ви зможете проаналізувати для створення нового контенту та коригування стратегії.


2. Як почистити базу?

Алгоритм дій досить простий: спочатку перевіряємо актуальність списку контактів, а потім намагаємося повернути всіх до лав ваших зацікавлених читачів.

У підсумку зможете оперативно прибрати непотрібних адресатів й спілкуватися тільки з тими, кому дійсно цікаво.


2.1 Валідність

На першому етапі перевіряємо валідність бази: нас цікавлять тільки діючі та активні емейл-адреси. Вони – єдині, з ким є сенс працювати.

На валідність список можна перевірити як в самих сервісах розсилки (UniSender, eSputnik), так і в програмах-валідаторах (QuickEmailVerification, ZeroBounce).
За сторонні сервіси перевірки часто потрібно доплачувати окремо. Тому рекомендуємо відразу знайти та використовувати сервіс розсилок з таким функціоналом.

Проверка mailvalidator.ru

Рис. 1 – Так виглядає перевірка адрес в mailvalidator.ru

Крім валідації потрібно усунути адреси тих, хто

  • не підтвердив підписку;
  • спам-пастки;
  • адреси з помилкою доставки.

2.2 Реактивація

Після валідації можемо налаштувати реактіваційний ланцюжок. Оцініть розмір бази: для 300 контактів можна налаштувати єдину серію реактіваціонних листів та оцінити відгук. Якщо ж у вас є 3000-5000 адрес, краще налаштувати сегментацію. Це означає, що потрібно розділити всіх на кілька груп та підготувати для кожної власний ланцюжок.

Виділити ознаки можна за допомогою RFM-аналізу, а розбити за такими критеріями:

  • як давно відкривалися листи;
  • за покупками;
  • за интересами;
  • за демографічними ознаками і т. д..

У реактіваціонной розсилці грає роль персоналізація, вона допоможе максимально швидко достукатися до користувачів. Можна надіслати лист, в якому повідомите користувача про те, що збираєтеся видалити його з бази розсилки на підставі того, що той не відкриває листи.

Чистка базы реактивация

Рис. 2 – Приклад реактиваційного листа

Чистка базы реактивационное письмо

Рис. 3 – Ще приклад реактіваційного листа

Після запуску слідкуйте й аналізуйте розсилку: відсоток відкритих та відписавшихся допоможуть додатково почистити базу й простежити за ефективністю обраного напрямку в листах. Після 2-3 реактіваційних розсилок видаліть тих, хто не відкриває листи.

Є така категорія людей, яка відкриває nf дивиться листи, навіть на посилання там клацає, але в інший час знову перестає реагувати на надсилання листів. З такими теж потрібно розлучатися. А можна й включати їх періодично в список реактивації або надсилати їм пропозиції про знижку.

Стежити потрібно за кожною розсилкою й після проводити аналіз, щоб розуміти, наскільки вона цікава користувачам.


3. Як стежити за базою?

Проводити чистку бази потрібно на регулярній основі, навіть якщо ви роками її збирали. Але, щоб мінімізувати час, витрачений на чистку, потрібно, в першу чергу, стежити за базою. Це можна робити такими методами:

  • налаштуйте підтвердження підписки й тільки тоді вносите контакт в базу;
  • стежте за відкриттями, відписками, скаргами;
  • знайдіть оптимальну частоту розсилки;
  • сегментуйте та персоналізуйте свої креативи та інформацію в них для окремих груп людей;
  • для нових підписників налаштуйте тригерну розсилку, щоб почати працювати з контактом зі старту. Якщо ви надішлете перший лист через місяць після того, як додали його пошту в базу, то навряд чи довго втримаєте контакт.

Чистка базы подтверждение подписки

Рис. 4 – Приклад велкам-ланцюжка

Чистка базы велкам-цепочка

Рис. 5 – Приклад велкам-ланцюжка

Тримати список контактів в чистоті необхідно так само як і актуалізувати розсилку. Тут потрібно постійно з’ясовувати, що цікавить ваших клієнтів, тестувати різні формати й використовувати різні інфоприводи для нових листів. Тоді й база буде чиста, й результативність розсилки висока.


Висновок

Вище я розповіла, як почистити базу емейл-розсилки та як тримати її доглянутою. Позбавляйтеся від неактивних користувачів якомога швидше й не зациклюйтеся на тому, що їх можна повернути. Реактіваційні листи спрацюють тільки для тих, у кого є інтерес до листів та продукту.

Проводьте глибоку чистку раз на декілька місяців й стежте за актуальністю контенту. Адже email-маркетинг максимально ефективний тільки коли користувачі з інтересом відкривають ваші повідомлення й роблять конверсії за посиланнями в листі. А досягти цього допоможе валідна база з активними адресами й любов до своєї роботи.


Все, що потрібно знати щодо емейл-розсилок

Страшно ефективні розсилки. Або що відправляти клієнтам на Хеллоуїн?

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.