замовити дзвінок
+38 (044) 358-48-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
8713
2

Ми впевнені, що реклама, яку ви запускаєте або збираєтеся запускати, буде показана певній кількості користувачів. Але якість цієї реклами безпосередньо залежить від потрапляння у свою цільову аудиторію.

Як визначити свого користувача? Які показники реклами можуть вказати нам на точність попадання у свою цільову аудиторію? Розберемося разом.


1. Поняття цільової аудиторії

Будь-яка ніша в соціальній мережі має аудиторію, яка:

  • дивиться та читає ваш контент;
  • робить покупки;
  • є вашим фанатом або адвокатом бренду, захоплюється вами або вашим продуктом.

Часто власники бізнесу описують свою аудиторію як “всі жінки України, будь-якого віку ”, навіть не підозрюючи, що ці жінки схожі між собою інтересами, поведінкою, статусом, звичками й багатьом іншим.
Для того, щоб визначити ці всі параметри, маркетологи радять проводити маркетингове дослідження. Але не завжди на старті у бізнеса є бюджет для цього.

Цільова аудиторія – це користувачі, які зацікавлені в придбанні вашого продукту або користування вашою послугою.
Простими словами цільова аудиторія – це люди, чиї потреби будуть задоволені вашою пропозицією.

Типи цільових аудиторій:

  • основна (ті, хто нашим товаром задовольняє свої потреби);
  • непряма (ті, що купує товар, щоб задовольнити потреби іншої людини).

Приклад непрямої аудиторії – чоловіки, які купують квіти для основної аудиторії жінок).


2. Навіщо розуміти, хто твоя аудиторія

Запуск або просування будь-якого товару/продукту включає в себе опрацювання таких факторів як:

Портрет ЦА

Рис. 1 – Єдиний візуал профілю

Портрет аудитории

Рис. 2 – Орієнтир на ЦА

Target audience

Рис. 3 – Оформлення акаунту

Кожен з перерахованих вище пунктів буде сформований виходячи з особливостей цільової аудиторії, для якої він буде зроблений.

Як приклад, ми не будемо створювати строкатий та кричущий контент на аудиторію старше 45 років. Або писати тексти зі зверненням на “ви”, на сторінці, аудиторія якої користувачі 18-24 років. Або швидше за все ми не будемо просувати свої товари в Фейсбук для аудиторії, яка вважає за краще проводити час в Інстаграм.

І як факт, легше продати товар людині, якій він точно потрібен. Але важливо правильно визначити характер та поведінку цієї людини.


3. Як визначити свою цільову аудиторію

Чим більше інформації у вас є про свою аудиторію, тим краще.

Як отримати цю інформацію?

Провести аналіз цільової аудиторії, тобто опитування/анкетування/брифування.
Важливо спілкуватися зі своєю аудиторією, розуміти, чому вони обирають саме вас, що саме спонукає їх вибрати вашу компанію, а не конкурента.

Радимо ознайомитися зі спільнотами або пабліками суміжної тематики, почитати коментарі у конкурентів.
Частий випадок – власник підприємства не до кінця розуміє, хто його користувач, й крім загальної інформації не називає нічого.
А ось його менеджер на сайті або в Директі Інстаграм чітко розуміє:

  • хто йому пише;
  • яку пропозицію шукає клієнт;
  • на якій мові потрібно з ним спілкуватися;
  • які чинники у виборі товару/продукту з більшою ймовірністю стануть ключовими.

Тому що менеджер безпосередньо спілкується з ними щодня.

В першу чергу потрібно зрозуміти причини покупки вашого товару або споживання продукту.


4. Портрет цільової аудиторії

Після проведеного опитування формуємо список клієнтів та сортуємо їх по групах. На основі кожної з груп ми повинні виділити схожі між ними ознаки нашої цільової аудиторії.
У кожної ніші це будуть свої особливості, починаючи від віку користувачів та закінчуючи періодом, в якому клієнт отримує зарплату або змінює шини на машині.

Кожна група буде схожа між собою мотивами до покупки, проблемами, які вирішує ваш продукт для них, й цілями, що користувачі переслідують.
Досвідчені маркетологи навіть підбирають фотографії з описом своїх груп клієнтів.

Сегментація користувачів допомагає:

  • сформувати оффер саме для певної людини;
  • підготувати контент на сторінці, який буде подобатися клієнту та залучати його;
  • запропонувати таке УТП, яке буде вирішальним для вашої аудиторії;
  • з’ясувати, які соціальні мережі використовують ваші клієнти.

Чим ближче складений портрет буде схожий на реального клієнта, тим більша ймовірність створити пропозицію, яка зачепить та підштовхне його до покупки.
Текст постів або рекламної пропозиції буде також легше написати, знаючи, “кому” ти пишеш, якими словами потрібно спілкуватися й складати правильну пропозицію. Тобто стилі тексту для різних цільових аудиторій будуть свої.

Target Audience Portrait

Рис. 4 – Чітка сегментація користувачів

Система 5W допоможе в цьому:

  • what – що продаємо, які властивості вашого товару та його характеристики?
  • who – хто ваш клієнт, опишіть його детально?
  • why – чому клієнт повинен вибрати ваш товар?
  • when – коли користувач більш лояльний до вас, коли йому зручно оформити замовлення?
  • where – де саме ви збираєтеся продавати товар?

Зібрані дані допоможуть визначити подальшу стратегію просування.


5. Як може вплинути на рекламу точність визначення своєї аудиторії

Перед стартом проекту або перед запуском реклами ми завжди в стратегії для клієнта прописуємо аудиторії, на які плануємо показувати рекламу.
Але, за статистикою, в ході роботи деякі аудиторії ми вимикаємо як малоефективні або неефективні.

Як же на рекламу впливає точність визначення аудиторії?

У тестовий період ви будете бачити, які аудиторії працюють добре, тож ви залишите їх далі для реклами, а які відпрацюють погано, — вони будуть вимкнені. Це економить бюджет на рекламу й допомагає направити його на цільових людей.

Target Audience Portrait

Рис. 5 – Приклади аудиторій

На прикладі аудиторій для магазину товарів з IKEA показано, як аудиторія, яку ми виділили перед початком запуску, показала результати нижче інших й була виключена в процесі роботи.

Чим вище відсоток зацікавлених користувачів, тим швидше рекламна кампанія вийде з етапу “Навчання” й набере потрібну кількість конверсій.
Чим точніше буде обрана аудиторія, тим легше буде скласти технічне завдання для дизайнера на рекламний банер. Це буде не просто картинка з пропозицією. Це буде пропозиція, якe не зможуть пропустити ваші клієнти.

На ефективність рекламного креативу можуть вказувати такі фактори в статистиці Ads Manager як:

  • клікабельність (показник частки випадків, коли люди, переглянувши рекламу, кликнули на неї, визначається у відсотках).

Target Audience Portrait ads

Рис. 6 – Клікабельність креативів

На прикладі вище 2 рекламних креативи, які були виконані в різному стилі, й показали різну клікабельність – тобто на один з них люди клікали більше, ніж на другий.

Важливо! Ніколи самостійно без тестування не можна визначити, який креатив буде працювати, а який ні.

В креативі важливовсе:

  • відтінки;
  • задумка/посил;
  • офер;
  • шрифт, яким написано пропозицію.

З таким же урахуванням не можна одразу сказати, що буде працювати краще: формат відео або картинка.

Клікабельність – це показник якості креативу + точності аудиторії

Стандартні показники ефективності реклами можна враховувати тільки в тому випадку, якщо ви впевнені, що:

  • мети реклами обрані вірно;
  • офер привабливий;
  • макети цікаві для вашої аудиторії;
  • посадкова сторінка працює коректно;
  • обробка замовлень якісна та швидка.

Коли всі ці умови дотримані, а реклама працює безрезультатно, є сенс переглянути аудиторії.


Висновки

Ніколи не починайте проект, який не зробивши аналіз аудиторії.
Широка аудиторія все ще працює, але ми рекомендуємо опрацювати всі можливі варіанти, щоб відсікти ту, яка не приносить результат.

Тільки тестування та опрацювання аудиторій допоможуть зрозуміти результативність реклами.
Точне розуміння аудиторії допоможе домогтися максимального результату в веденні акаунту, написання текстів постів, які ваша аудиторія буде не тільки сліпо лайкати, а й читати.


Сторіс ТікТок банер

TikTok сторіс для бізнесу

Instagram Direct banner

Інстаграм Директ: основні та загальні

інфлюєнс-маркетинг банер

Посібник з інфлюєнс-маркетингу в ​​TikTok

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.