замовити дзвінок
+38 057 782-28-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
28
1

Футер або підвал сайту – один з ключових елементів навігації, який розташований в самій нижній частині сторінки.

Власники веб-ресурсу залишають без уваги футер, оскільки вважають, що він не представляє цінності для користувачів. Однак це не так, адже правильно заповнений футер дозволяє гостю сайту оперативно зорієнтуватися і швидко знайти необхідну інформацію.

Підвал сайту виконує ряд функцій:

  • навігація по сайту, особливо, якщо розмістити активні посилання та контактні дані. На сайтах footer допоможе зорієнтуватися не тільки клієнтам, але й співробітникам компанії;
  • доповнення до шапки сайту. Внизу сторінки розміщується важлива, але не головна інформація. Наприклад, тут можна вказати додаткові послуги, які необов'язково розміщувати в основному меню;
  • підштовхує користувачів зробити дії після відвідування сторінки, наприклад, підписатися на розсилку новин, перейти в каталог або в соцмережі;
  • привернення уваги користувачів шляхом виділення іншим кольором та розміщення корисної інформації, наприклад, контактів, способів оплати тощо;
  • розміщення юридичної або іншої специфічної інформації, яка займає мінімум місця і зобов'язана бути на кожній сторінці веб-ресурсу.

1. Що можна розміщувати в підвалах сайтів?

Варто розуміти, що footer дублюється на кожній сторінці сайту, тому потрібно ретельно обміркувати його зміст. Важливо, щоб у відвідувачів сайту була під рукою універсальна інформація. Базовий набір елементів залежатиме від тематики сайту, розглянемо далі основні пункти.

1. Посилання на розділи сайту

Можна продублювати розділи з шапки сайту та вставити додаткові посилання. Так, якщо в шапці був розділ «Послуги», то в футере можна їх перерахувати. Якщо кількість послуг перевищує 10, то можна показати найголовніші або розділити їх за напрямками. Використання посилань у підвалі сайту допомагає в просуванні сторінки та її індексуванні пошуковими системами. Також посилання можна використовувати в якості внутрішньої перелінковки.

Футер сайта

Рис. 1 – Як можуть виглядати посилання на розділ сайту

2. Контактні данні

Внизу сторінки можна розмістити основну інформацію про компанію – номер телефону, посилання на пошту та соцмережі, режим роботи, адресу, реквізити та ін.. Якщо організація має кілька філій, то в футері можна вказати контакти головного офісу. В цілому, підвал сайту не замінює розділ з контактами, а коротко інформує про них. Для пошукових систем можна зробити мікророзмітку контактних даних.

Футер сайта контакты

Рис. 2 – Контактна інформація компанії

3. Форма замовлення зворотного дзвінка

Біля номера телефону можна додавати посилання на форму замовлення зворотного дзвінка на випадок, якщо користувач хоче отримати дзвінок від менеджера з метою консультації. Краще таку форму виводити у спливаючому вікні після кліка по посиланню.

Футер сайта виджет звонка

Рис. 3 – Приклад віджету зворотного дзвінка

4. Авторські права

Copyright може заявити про авторські права, а також показати актуальність інформації на сайті. Можна в футері також додати опис правил копіювання авторських матеріалів. Звичайно, подібний напис не вбереже від копіювання текстів та картинок, але його можна використовувати в суді в якості аргументу. Щоб захистити свій контент, вкажіть символ © + Назва компанії або ім’я автора + рік створення + текст про правила використання чужої інформації з сайту.

Футер сайта авторское право

Рис. 4 – Приклад, як виглядає авторське право

5. Політика конфіденційності

Якщо на сайті відображаються персональні дані користувача, то компанія повинна забезпечити безпеку їх збору, зберігання та обробки. Згідно Закону «Про персональні дані» на сайті повинна бути публікація документа про Політику конфіденційності. Якщо тематика сайту передбачає додаткову юридичну інформацію, то її слід розмістити на окремій сторінці.

Футер сайта политика конфиденциальности

Рис. 5 – Як може виглядати політика конфіденційності

6. Посилання на соціальні мережі

Сучасні компанії мають не тільки веб-сторінки, але й акаунти в популярних соцмережах. Їх також можна розташувати в футері сайту, головне – періодично їх перевіряти на коректність. Іконки соцмереж бажано оформити в загальному стилі та розмістити в одну лінію.

Футер сайта соцсети и оплата

Рис. 6 – Приклади посилань на соцмережі, контактну інформацію та варіанти оплати

Можна також розміщувати посилання на особистий кабінет, інформацію про партнерів, нагороди та досягнення компанії, відгуки клієнтів, варіанти оплати та іншу інформацію.


2. Що не потрібно розміщувати в футері?

Деякі елементи краще не розміщувати в нижньому колонтитулі, так як їх буде незручно читати. До подібного контенту відносяться:

  • текст про компанію. Краще його розмістити на головній сторінці або в розділі «Про нас»;
  • анонси новин, пости з соцмереж. Для цієї інформації також краще зробити окремий блок ближче до шапки сайту;
  • карта або схема проїзду. Дана інформація цінна для користувачів сайту, але краще розмістити її над футером.

Ось кілька невдалих прикладів футера:

Футер сайта как не надо

Рис. 7 – Як не повинен виглядати футер

Футер сайта неудачный

Рис. 8 – Приклад невдалого футера

Розберемося, як правильно оформляти футер.


3. Як правильно оформити підвал сайту?

Нижче вказані рекомендації, які допоможуть правильно оформити footer, щоб той гармонійно виглядав на сайті:

  1. Виділіть даний блок іншим кольором. Це допоможе виділити його та зафіксує погляд. Бажано, щоб колір фону поєднувався з шапкою або кольорами, які вже використовуються на сайті.
  2. Розділіть елементи на смислові групи, робіть відступи. Це візуально допоможе легше сприймати інформацію. 
  3. Для мобільної версії продумайте компактне відображення. Деякі розділи можна показати в розгортаючихся блоках, що заощадить місце на екрані.

Ось приклад хорошого футера:

Футер сайта десктоп

Рис. 9 – Як може виглядати якісний футер в деськтопній версії

Футер сайта мобильный

Рис. 10 – Як може виглядати якісний футер в мобільній версії

Спробуйте заздалегідь продумати й намалюйте основні блоки підвалу. Це допоможе вам зрозуміти, що точно потрібно залишити, а які елементи краще прибрати звідти.


Висновок

Footer – корисний, хоч і недооцінений елемент навігації, який допомагає швидше перемикатися між розділами сайту та надає огляд можливостей веб-сторінці.

Сподіваємося, що дана стаття підкаже, як налаштувати цей інструмент, щоб той приносив користь та підвищував конверсію сайту.


Як стати сеошником?

Дайджест оновлень алгоритмів Google (літо 2021)

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.