замовити дзвінок
+38 057 782-28-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
44
1

На основі матеріалу moz.

Десять років тому можна було сказати, що SEO представляє зв'язок між пошуком та текстом. Перенесемося в наші дні, значна частина трафіку та онлайн-покупок тепер надходить з пошукових запитів, ініційованих голосовими підказками.

Голосовой поиск

Рис. 1 - Пошук через браузер

Голосовой поиск телефон

Рис. 2 – Голосовий пошук

Користувачі запитують Siri (Google) або Alexa (Amazon) інакше, в порівнянні з тим, коли вони вводять текстовий пошуковий запит в браузер. Тому й SEO під голосовий пошук відрізнятиметься від традиційних методів просування.


1. Чим голосовий пошук відрізняється від пошуку в браузері

Розділити голосовий пошук в Інтернеті та голосові команди потрібно відразу. Велика частина контенту не зможе одночасно бути оптимізованою й під панель пошуку Google, й під голосові команди. А деякий контент взагалі не може бути залучений за допомогою пристроїв з підтримкою голосу. Наприклад, це розумна колонка без екрану, яка не може відобразити статтю або відтворити відео.

Особливості використання голосового пошуку:

  • формулювання запиту простою розмовною мовою;
  • використання словосполучення поруч зі мною;
  • швидкий конкретну відповідь.

Якщо ж ви хочете охопити аудиторію, яка взаємодіє з пристроями, що підтримують голосовий пошук, оптимізація контенту під голосові запити вам просто необхідна.


2. Кому потрібна оптимізація під голосовий пошук

Оскільки пристрої без екрану та голосовий пошук стають все більш поширеними, деякі сайти й сторінки, ймовірно, виграють від оптимізації під голосовий пошук.

Наприклад, це стосується фізичних компаній. Щодня з’являється більше користувачів, які просять Siri чи Alexa знайти поблизу піццерію. Тех, кто переходить на Yelp чи Google Maps й виконує текстовий пошук за запитом доставка піцци стає менше.

Кому в першу чергу знадобиться оптимізація під голосовий пошук:

  • інфосайт, блоги або розділ FAQ на сайтах;
  • локальний бізнес (закладу HoReCa – ресторани, кав’ярні, готелі, а також салони краси, студії фітнесу, різні сервіси та ін.), де в запиті присутні фрази «поруч, недалеко, біля мене»;
  • сервіси доставки їжі;
  • служби таксі;
  • клуби, кінотеатри – сфера розваг.

Проте можливість голосового пошуку – не обов’язково те, на чому ви повинні будувати всю свою стратегію SEO. Тому, що голос не замінює текстовий пошук – він лише доповнює його.

Наприклад, якщо ви хочете збільшити відвідуваність роздрібного магазину сендвічів, ви можете повністю оптимізувати дані про компанію. І тоді користувачі знайдуть вас швидше, коли будуть шукати місця для обіду поруч зі мною за допомогою голосової команди.


3. Використання інтелектуальних пристроїв та голосового пошуку зростає, але поки не домінує

У липні 2019 року Adobe опублікувала дослідження, згідно з яким близько 48% споживачів використовують голосовий пошук для звичайного пошуку в Інтернеті. У дослідженні не проводилося відмінностей між цифровими помічниками на смартфонах та інтелектуальними колонками, але результати аналогічні.

Згідно з цим дослідженням, 85% респондентів використовували голосове управління на своїх смартфонах, а основним способом використання голосових команд було прокладання маршруту, з них навігаційних пошуків було 52%.

Опитування 2018 року, проведено BrightLocal, виявивило кілька поширених варіантів використання за приладами:

  • 58% споживачів в США використовували голосовий пошук, щоб дізнатися інформацію місцевої компанії на смартфоні;
  • 74% з них використовують голос для пошуку місцевих підприємств хоча б раз на тиждень;
  • 76% користувачів шукають місцеві компанії за допомогою розумних колонок не рідше одного разу на тиждень, причому більшість роблять це щодня.

Згідно з дослідженням, опублікованим OC&C Strategists, ринок голосових покупок виросте до 2022 року з оборотом в 40 мільярдів доларів тільки в США та Великобританії.

Але масове впровадження голосових технологій все ще відстає, незважаючи на пандемію COVID-19.
Частково затримка масового впровадження голосового пошуку в маси може бути пов’язана з невирішеними питаннями про довіру й конфіденційність.

Позитивний момент полягає в тому, що приблизно однакова кількість користувачів кожного відповідного пристрою довіряє в плані конфіденційності компаніям-виробникам розумних колонок/смартфонів.


4. Частка ринку цифрових помічників в пошуку

Існує чотири основних інтелектуальних помічників (Siri, Cortana, Alexa, Google), що обробляють більшість запитів голосового пошуку. Кожен зі своїми власними алгоритмами пошуку, але з деякими загальними джерелами даних.

Розуміння ринкової частки кожного асистента може допомогти вам визначити пріоритетність стратегії оптимізації відповідно до ваших головних цілей зростання. Кожен з цих цифрових помічників прив’язаний до різних брендів обладнання з трохи різною користувальницькою базою. Тому ви, ймовірно, зможете зосередити зусилля по відстеженню аналітики тільки на одній або двох платформах в залежності від цільової аудиторії.

У звіті Microsoft Voice Report за 2019 рік респондентам пропонувалося перерахувати, які цифрові помічники вони використовували раніше.

  • Siri та Google Assistant розділили перше місце, займаючи по 36% ринку кожен.
  • На Amazon Alexa припадає 25% всього використання цифрових помічників.
  • У той час як Microsoft Cortana займає третє місце, забезпечуючи роботу 19% пристроїв.

5. Оптимізація голосового пошуку

По суті, голосовий пошук просто замінює введення голосової пошукової фрази з клавіатури для повернення результатів в браузері (напр., за допомогою команди OK, Google в браузері смартфону). Це може вплинути на те, як ви адаптуєте ключові слова, виходячи зі схильності користувача використовувати більш розмовну форму для введення запитів при взаємодії з голосовим ШІ.

Одним з таких варіантів використання може бути голосовий пошук за запитом замовити піцу. ШІ направить запит в Yelp або Google Maps й усно поверне один результат.

Наприклад – Я знайшов поблизу піцерію з п’ятьма зірками на Yelp. Хочете зателефонувати в Joe’s Pizza, щоб зробити замовлення або дізнатися, як проїхати?

Іноді це називають нульовою позицією, коли пошукова система повертає частину інформації або фрагмент з самого контенту сторінки, щоб відповісти на пряме запитання, без необхідності заходити на який-небудь сайт.

Брайан Дін (Backlinko) проаналізував результат роботи розумних колонок Google Home.
Разом, видача Google за голосовими запитам характеризується:

  • точним входженням запиту в Title сторінки;
  • високою швидкістю завантаження сторінки (близько 4,6 секунд);
  • видачею сторінок з протоколом HTTPS (частка сайтів на HTTP мізерно мала);
  • точністю та короткими відповідями на поставлене запитання користувача, яке сформульоване простою мовою;
  • високим авторитетом та рейтингом домену за Ahrefs;
  • віральністю контенту (шери в соцмережах);
  • результати голосового пошуку містяться в ТОПі десктопного пошуку;
  • відповідь часто береться з featured snippet – нульовій позиції Гугл.

6. Досягнення нульової позиції залежить від пристрою

Нульова позиція залежить від того, звідки були отримані ці результати. Наприклад, поліпшення позицій в голосовому пошуку часто пов’язано з поліпшенням видимості компанії на таких сайтах, як Google Maps та Yelp.

Джерело даних залежить від платформи, на якій виконується голосовий пошук:

  • Google та Android використовують Google Local Pack.
  • Siri сканує Yelp.
  • Alexa витягує локальні результати з Bing, Yelp та Yext.

Кожен помічник також витягує ідентифікаційні дані NAP (ім’я, адреса та номер телефону з онлайн-лістингу компанії):

  • Siri витягує місцеві рекомендації з профілів NAP в Yelp, Bing, Apple Maps та Trip Advisor.
  • Пристрої Android та Google Assistant – з Google My Business.
  • Alexa – з Yelp, Bing та Yext.
  • Cortana, що працює на Alexa, використовує Yelp та Bing.

Ті, хто сподівається оптимізувати свою бізнес-сторінку під голосовий пошук, повинні максимально використовувати свої профілі NAP на всіх платформах, переконавшись, що їх сторінки на business.google.com, bingmapsportal.com та mapsconnect.apple.com повністю заповнені.


7. Чи варто використовувати функцію голосового сніпету?

Більшість стратегій, які ви б використовували для просування на перший рядок пошуку, можна застосувати й для оптимізації голосового пошуку. Щоб показуватися в SERP та голосових сніпетах, вміст на сторінці повинен бути структурованим так, щоб його було легко витягувати.

Якщо сторінка, яку ви оптимізуєте, призначена для продажу більшої кількості піци місцевим покупцям, то так, наявність снипету, який витягує ваші дані з Google My Business й дає номер телефону місцевим жителям, припаркованим поблизу, зіграє вам на руку.

Структурування заголовків контенту за допомогою питання й з подальшою короткою відповіддю в абзаці знизу підвищує ймовірність того, що Siri процитує контент з даної сторінки, коли користувач задаватиме питання з аналогічним формулюванням.

Іншими словами, Siri навряд чи покаже ваш веб-сайт, щоб відповісти на питання Що таке контекстна реклама?

Голосовой поиск контекст

Рис. 3 – Граф знань Google

Але ви можете отримати високі позиції за допомогою спеціального сніпету, який відповість на такий запит, як З чого почати вивчення контекстної реклами?

Голосовой поиск Siri

Рис. 4 – Siri виводить у відповідь на запит ТОП-3 посилання Google

Найцінніший контент – той, який відповідає на питання, на які однієї усної відповіді недостатньо.


Висновок

Пристрої з підтримкою голосу поступово стають все більш невід’ємною частиною повсякденного життя споживачів. Але це не означає, що потрібно пріоритезувати SEO-просування на голосовому пошуку.

Розумні помічники та пристрої з підтримкою голосу продовжують ставати все більш популярними з року в рік. Але тепер вони як і раніше займають відносно нішеву роль в екосистемі технічних гаджетів більшості споживачів. Це може змінитися, а поки галузь бореться з деякими проблемами зростання.

Голосовий пошук та технологія голосового управління пропонують кілька дійсно цікавих застосувань, які вимальовуються на горизонті, й маркетологи вже знаходять способи впровадити свої бренди в систему взаємодії голосом. Оптимізація контенту для голосового пошуку – всього лише одна з частин цієї головоломки.

Поділіться з нами своїми враженнями й прогнозами про те, куди буде розвиватися голосовий пошук у 2021 році, в коментарях!


Листопадовий апдейт Google

Все про партнерський маркетинг

Як оформити сторінку Доставки?

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.