замовити дзвінок
+38 057 782-28-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
319
2

Одне з найважливіших понять в контекстній рекламі - ціна за клік або cost-per-click (CPC). Це сума, яку платить рекламодавець за показ оголошення.

Високий CPC робить контекстну рекламу нерентабельною, тому фахівці намагаються зменшити витрати. Вартість кліка в Google Ads розраховується, спираючись на численні фактори.

Розберемо, які та як впливають на прибутковість бізнесу.


1. Як порахувати CPC?

Мінімально можлива ціна за клік – 1 цент (1 копійка для України). Вартість можна порахувати, розділивши витрати на кількість переходів за посиланням або переглядів відео (дія залежить від типу реклами).

В акаунті цей показник можна знайти у вкладці “Кампанії” у стовпці “Середня ціна”.

Загальна формула для розрахунку СРС:

Рассчет ставки

Разберем подробнее.


1.1 Щира ставка

Перед запуском рекламних кампаній розрахуйте щиру ставку.

Щира ставка простими словами – найбільша сума, яку рекламодавець готовий заплатити за клік. Знаючи цю цифру, можна приблизно розрахувати місячний бюджет на рекламу.

Розрахувати щиру ставку можна, знаючи бажану вартість замовлення та коефіцієнт конверсії. Розрахунок проводиться у 2 етапи:

  1. бажана вартість замовлення = бюджет на рекламу/бажана кількість замовлень;
  2. коефіцієнт конверсії (%) = кількість замовлень/відвідуваність сайту за день*100%.

Після того як порахували ці 2 значення, можемо дізнатися значення щирої ставки:

Искренняя ставка

Можна рахувати не вручну, а, наприклад скористатися онлайн калькулятором.

Система не спише з рахунку більше максимальної суми, яку ви вказали. Виставляти ставку можна на рівні кожного ключового слова і на рівні групи оголошень.

В Google Ads також є симулятор ставок. Він допомагає побачити, яку кількість кліків, показів і конверсій можна отримати, якщо встановити вартість нижче або вище щирої ставки в акаунті.

Цена клика

Рис. 1 – Вкладка “Інструменти” в Google Ads

Спеціалисти з налаштування контексту самі підбирають необхідне значення щирої ставки.

Цена клика GAds

Рис. 2 – Статистика для фрази “кожаная обувь”

А можна використовувати планувальник ключових слів, він покаже розрахункові ставки (максимально і мінімально можливі для участі в аукціоні) і популярність запиту в цілому.


2. Що впливає на ціну за клік?

Ставити потрібно ту суму, внаслідок якої вийде конкурувати з іншими оголошеннями в ніші. Якщо поставити занадто маленьку ставку, то оголошення просто не будуть показуватися.

CPC в Google Ads залежить від таких факторів:

  1. ніша;
  2. конкуренція;
  3. регіон;
  4. ключові слова;
  5. мінус-слова;
  6. пристрої;
  7. розклад показу;
  8. релевантність оголошення;
  9. релевантність посадкової сторінки;
  10. розширення;
  11. клікабельність.

Пройдемося по кожному пункту.


2.1 Ніша і конкуренція

Ціна кліка буде високою, якщо за запитом розміщено дуже багато оголошень. Іноді вона може досягати сотень гривень:

Цена клика Google Ads

Рис. 3 – Ключові фрази можуть бути дуже дорогими)

Ставки на популярні ключі завжди будуть високими. Знизити витрати в такому разі можна, фокусуючись на менш популярних ключах, але тоді та трафік буде нижче.

У Ads можна дізнатися мінімальну і максимальну суми для показу оголошення у верхній частині сторінки. Планувальник ключових слів покаже не тільки інформацію по введеному ключу, а й по всіх подібних йому запитах.

Конкуренція у сферах обслуговування, нерухомості, побутової електроніки посилюється рік за роком. Вартість в таких нішах залежить від кількості рекламодавців, які претендують на показ реклами.


2.2 Регіон

Місця розташування дозволяють задати конкретний район, місто або країну показу контекстної реклами. Вартість в великих містах (наприклад, Харків чи Москва) завжди буде вище, ніж в регіонах.

Є 2 причини відмінностей в ціні:

  • конкуренція вище;
  • рекламодавці готові платити більше за увагу користувача.

CPC Google Ads

Рис. 4 – Максимальна вартість кліка за запитом “кросівки шанель” (зверху-вниз – Росія, Москва, Санкт-Петербург)

CPC GAds

Рис. 5 – Максимальна вартість кліка за запитом “кросівки шанель” (зверху-вниз – Україна, Харків, Київська область)

Подивіться на дані вище. Планувальник ключових слів в Google Ads показує, що ціна за клік для одного запиту може істотно відрізнятися по регіонах.


2.3 Ключові слова

Користувачі шукають інформацію за допомогою запитів, саме вони та є ключові слова. Правильно підібрані, вони здатні привернути увагу більшої кількості користувачів. Діляться на типи:

  • інформаційні. З їх допомогою користувачі шукають де, як, коли. З такою аудиторією працювати найважче, тому що прямого наміру зробити покупку у них немає. Якщо на сайті є блог компанії з актуальною інформацією, можна пробувати просуватися і за інформаційними запитами.

Завдання – Переконати користувача в своїй експертності, що підштовхне його купити товар або послугу саме у вас.

  • комерційні запити. Найбільш тепла аудиторія, яка готова здійснити покупку, але не знає, де це найкраще зробити.

Завдання – підштовхнути користувача натиснути на одне з посилань або оформити замовлення. Ціна за клік тут найвища, запити містять в собі слова замовити, купити та ін..

  • проблемні. Вбиваючи такий запит (що вибрати, куди піти), відвідувач намагається знайти рішення своєї проблеми.

Завдання – запропонувати краще рішення з існуючих.

Запускати рекламу за високочастотними запитами дорого. Орієнтуйтеся на середньочастотні та низькочастотні аналоги – це допоможе зменшити витрати на просування товарів.


2.4 Мінус-слова

З їх допомогою Google Ads знатиме, по яких запитах не потрібно показувати оголошення в пошуку і на сайтах-партнерах. Необхідно виключити всі нецільові запити: при невідповідності до заявленого, користувачі будуть йти з сайту, а ціна за клік спишеться.


2.5 Пристрої

Реклама в Google доступна для показу на 3 типах пристроїв:

  • планшет;
  • ПК;
  • телефон.

Два останніх типу – найбільш рентабельні для показу контексту, тому що більшість користувачів переглядають товари на цих пристроях. Ставка на ключові слова для ПК і смартфону може відрізнятися.


2.6 Коригування ставок

У статистиці можна побачити розклад показу і дізнатися, коли креативи показуються найчастіше. Щоб обійти конкурентів, які готові витратити ті ж гроші, що і ви, варто застосувати коригування ставок. Тоді шанси на отримання кращого місця і показу саме вашого оголошення збільшаться.

Те ж саме стосується й аудиторії, якщо ви продаєте специфічні товари та послуги. Виділіть певну групу людей, яка з більшою ймовірністю зацікавиться оголошенням, якщо побачить його.


2.7 Релевантність

Користувач набагато охочіше перейде за оголошенням, в якому міститься точний пошуковий запит. Посадкова сторінка, на яку потрапляє користувач після переходу, також повинна відповідати інформаційному запиту. Якщо людина хоче купити машину, то посилання повинно вести в каталог на картку товару, а не на головну сторінку дилера.

В Google Ads є власна оцінка релевантності оголошень і цільових сторінок (показник якості). Високий показник якості дозволяє знизити ціну за клік та поліпшити позиції. Але він не має значення при визначенні рейтингу оголошення.

Показник якості – загальна оцінка, за якою можна визначити, наскільки добре фахівець з контексту справляється зі своїм завданням.

CPC GAds

Рис. 6 – Оголошення за запитом

Як ви думаєте яке з оголошень більше відповідає запиту? Дайте знати в коментарях.


2.9 Розширення

Використовуючи розширення при створенні оголошення, можна доповнити основну пропозицію додатковою інформацією. Наприклад, номер телефону або адреса, посилання на інші розділи сайту, ціни і т. ін.. Це підштовхне потенційного клієнта зателефонувати вам або відвідати магазин, якщо він знаходиться недалеко.

Система самостійно вирішить, які розширення показати, щоб підштовхнути користувача натиснути на посилання.


2.8 Клікабельність (click-through rate)

Всі фактори вище впливають на клікабельність (CTR). Щоб дізнатися, наскільки часто користувачі натискають на вашу рекламу, розділіть кількість кліків на загальне число показів. Чим вища ймовірність кліка, тим нижче буде його вартість.

Цена клика Гугл Реклама

Рис. 7 – Рейтинг, опис акцій, дод. посилання та спонукаючий текст багаторазово збільшують клікабельність креативів

Для того, щоб збільшити CTR, використовуйте всі доступні розширення для збільшення привабливості оголошення.


Висновок

Формування CPC – рівняння з безліччю змінних. Комбінація всіх складових збільшить click-through-rate і загальні позиції рекламодавця.

Зрозуміти, як все налаштувати, щоб робота рекламних кампаній приносила прибуток, і є завдання PPC-фахівця. Але не кожен контекстолог може впоратися з цим.

Тільки якісне пророблення усіх аспектів, від яких залежить ціна кліка, дозволяє створювати релевантні оголошення, що приведуть користувача на цільову сторінку.


Amazon Sponsored Brands Ads

Автоматичне застосування рекомендацій у Google Ads

5 просунутих порад щодо використання GTM

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.