замовити дзвінок
+38 057 755-48-00
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
21
2

В кінці липня 2019 Google анонсувала запуск нового типу ресурсу "додаток та сайт" (app + web).

Після бета-тестування оновлення змінило назву на Google Analytics 4. Це оновлена ​​версія Аналітики й тепер наступні апгрейди будуть додаватися саме в неї. Google Analytics 4 може використовуватися паралельно з іншими ресурсами, створеними до оновлення.

У січні 2020 року Google зробив заяву, що протягом 2 наступних років повністю відмовиться від використання сторонніх файлів cookie. Суть в тому, що маркетологи більше не зможуть використовувати дані з інших сайтів про дії клієнтів. Щоб заповнювати прогалини в цих даних, в GA4 інтегрували машинне навчання.

Збільшення кількості даних та каналів трафіку ускладнює їх аналіз. Тому такий інструмент кросплатформеної обробки даних паралельно з додатку та/або сайту чекали давно.


1. Головний екран та меню

Перше, що помітно, це зміни головного екрану. В останній версії Аналітики на головному екрані відображається більше інформації та перероблено меню.

Google Analytics 4

Рис. 1 – Головна сторінка

Функціонал змінив структуру, підстроївшись під аналітику показників, що надходять з веб-сайту та додатка. Дані тепер ґрунтуються на поведінкових патернах (фокусуються на користувачі), а не на сеансах.

Меню ділиться на такі розділи:

1)Життєвий цикл (LTV). Тут міститься інформація про поведінку користувачів в межах ресурсу (джерела трафіку, рівень залучення, дохід і утримання).

Google Analytics 4

Рис. 2 – Звіт про відвідані сторінки сайту

2) Дані про користувача. Містять в собі Технології та Демографічні дані. Для аналізу ефективності активності в додатку важливо знати пристрій, тип та версію ОС, дозвіл та інші технічні характеристики.

3) Події. До цього розділу входять дії користувачів (є список подій, що реєструються автоматично) та конверсії (подію можна перетворити в конверсію).

4) Вкладки Налаштувати та Огляд. У першій можна налаштувати аудиторії (за шаблонами та з нуля), а у вкладці Огляд можна створити звіти. В останній версії Аналітики шаблонів стало більше. Про них згадаю пізніше.

Все заточене під релевантні дії та властивості користувачів.


2. Пошук та Debugview

Пошуковий рядок модернізували (читай, переїхала з Firebase), і тепер вона може виводити швидкі відповіді у віконці справа. Основне вікно Аналітики залишиться без змін.

Google Analytics 4

Рис. 3 – Результати пошуку в GA4

У вікні пошуку є підказки, й крім Довідки можна побачити:

  • дані по вкладках з меню, звітів;
  • зробити порівняння за різні часові проміжки;
  • подивитися ідентифікатор відстеження та ін..

У режимі дебагера можна перевірити, наскільки коректно працює з сайтом Аналітика. Він буде оновлювати дані (передавати дії, що вчинені на сайті, в дебагер), тому час на пристрої повинен бути правильним. Якщо є помилки в коді відстеження, то відладчик допоможе знайти, що не працює.


3. Звіти щодо воронок продажів

На відміну від Google Analytics 360, в новій Аналітиці доступне налаштування до 10 кроків. Можна зобразити час між кроками або задати власне налаштування. В результаті отримаєте додаткові дані для аналізу та виявлення кращих каналів конверсій (без використання сторонніх програм).


4. Аналіз та Звіти в реальному часі (StreamView)

Крута фіча, що дозволить поглянути всередину зібраних даних про дії користувачів за останні 30 хвилин.
Звіт змінюється протягом дня й показує на карті світу, звідки користувачі родом, що вони конкретно роблять (є щохвилинний звіт).

Саме тут можна простежити тренди, тобто, які дії найчастіше здійснюють користувачі тієї чи іншої країни/регіону. Можна дізнатися й найпопулярніші запити, що вводяться в додатку.

Google Analytics 4

Рис. 4 – Вид звіту в режимі реального часу

У вкладці Аналіз розташовані шаблони з поясненнями для формування звітів. Ось як це виглядає:

Google Analytics 4

Рис. 5 – Галерея шаблонів для звітів

Можна скористатися шаблонами й отримати вже готовий звіт, або провести аналіз за обраними вручну метриками:

Google Analytics 4

Рис. 6 – Конструктор звітів

Поля в конструкторі можна перетягувати. Підсумковий вид (показники та режим візуалізації) змінюватиметься при внесенні змін.

*До речі, коли вибираєш шаблон звіту в Центрі аналізів в Галереї шаблонів, діапазон дат стартує з 21 жовтня. Якщо який-небудь сегмент містить дані, то діапазон автоматично зміниться – 93 дні від дати початку.


5. Автоматичне відстеження подій

В оновленні спростили процес відстеження подій, й додали пункт Покращена статистика. Плюс в тому, що тепер не потрібно змінювати код сайту. При цьому:

  • кліки;
  • скроли;
  • перегляди сторінок;
  • пошук по сайту;
  • дії з відео (початок, прогрес та завершення);
  • й скачування файлів вважаються для сайтів автоматично (активується тумблером в налаштуваннях).

А можна налаштувати ще 500 подій, властивостей користувача. Google суворо ставиться до дотримання конфіденційності й перекладає відповідальність за це на рекламодавців. Хоча, відстеження деяких подій можна відключити.

Google Analytics 4

Рис. 7 – Список подій, що реєструються автоматично

Щоб знайти це меню, зайдіть у вкладку “Адміністратор” – “Потоки даних” – “Сайти” та оберіть проект.


6. Видалення даних

Навіть дотримуючись політики конфіденційності, може знадобитися видалити інформацію про користувача. І не тільки.

У Google Analytics 4 реалізували точкове видалення даних. В панелі адміністратора можна створити запит на видалення даних. Для цього потрібно вказати ім’я параметра або користувацької властивості, обрати діапазон дат та вибрати тип видалення:

  • всі параметри для всіх подій;
  • всі параметри для обраних подій;
  • вибрані параметри для всіх подій;
  • вибрані параметри для обраних подій;
  • вибрані властивості користувача.

7. Улучшенная электронная коммерция

До виходу GA4 в Гугл Аналітиці не було можливо створити повноцінний звіт з електронної комерції (хіба що в UA). Але цю справу довели до розуму й тепер нам доступний повноцінний звіт про торгівлю:

Google Analytics 4

Рис. 8 – Звіт за e-commerce в конструкторі звітів

Полів, що можна включити у звіт, сотні. Аналіз виконується для окремого товару, ідентифікатора, бренду, пристрою, версії операційки і т. д.. Детальна подача сильно спрощує аналіз ефективності кампанії на рівні окремих аспектів.
Зробити звіт по воронці в авторежимі не вийде, як це роблять в Universal Аналітиці. Але його можна створити самостійно, перетягнувши поля в панелі зліва. Пара хвилин і готово.

Якщо обійтися без звітів, то розділ статистики дозволяє відстежити покупки в додатку та за допомогою електронної торгівлі (також можна деталізувати уявлення додавши поля, натиснувши Google Analytics 4).


Висновки

Оновлений сервіс аналітики однозначно припаде до душі тим, хто бажає відстежувати й обробляти дані про дії на сайті та в додатку одночасно.
Так, функціонал ще недопрацьований та не підходить для великих проектів через обмеження за тегами. Так, фахівці плюються, бо звикли до старого.

Але Аналітика розвивається, і це факт. Найняти в штат ще пару спеців і змусити себе розібратися в новому – це того варто.
Факт і те, що функціонал і кількість нових булочок збільшилася. А вони дуже навіть допоможуть поліпшити KPI (не відразу). Тим більше, що Гугл буде допрацьовувати Google Analytics 4, значить, пересісти доведеться всім. І плюс тим, хто це зробить раніше.


Export GTM

Як експортувати частину контейнеру Google Tag Manager

Google Display Network

КММ-кампанії: види, налаштування, статистика

Amazon Ads

Як працює реклама Amazon Ads для новачків

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.