замовити дзвінок
+38 057 755-48-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
32
1

База контактів - важлива складова в роботі маркетолога. Про те, які існують способи зібрати її, я писала в попередній статті.

У цій же хочу докладніше розповісти про один з найпопулярніших, ефективних та простих в реалізації способі збору - формі підписки на сайті.


1. Якою буває форма та з чого вона складається?

Технології, як і дизайн, не стоять на місці. Тому з кожним роком маркетологи придумують нові способи залучити користувачів залишити свої контакти, а також розробляють нові види форм підписки.

Всі вони умовно діляться на 5 видів:

  • Статична форма збоку на сторінці сайту. Часто використовується в блогах або на лендінгах. Досить ефективна, так як не дратує користувача, але при цьому помітна. Можна розташувати відразу поруч з конверсійним контентом – наприклад, перевагами компанії / заходи. Так вона буде залучати ще більше уваги.

Блог Емейл форма подписки

Рис. 1 – Статична форма підписки збоку на сторінці

  • Спливаючий поп-ап. Найпопулярніший вид форми підписки. Хоча останніми роками ця тенденція йде на спад через те, що користувачів дратує велика кількість спливаючих вікон на сайті. Але при правильному налаштуванні та дружньому інтерфейсі ця форма підписки дуже ефективна.

Блог Емейл форма подписки

Рис. 2 – Спливаючий поп-ап

  • Розкриваючийся поп-ап. Розкривається за допомогою яскравої кнопки, що пригортає увагу. Мінус такої форми в тому, що вона привертає менше уваги, ніж статична збоку або самостійно спливаючий поп-ап. Відмінний варіант використання такої фішки – приховувати спливаючий поп-ап в таку кнопку при закритті, щоб користувач міг викликати форму підписки в будь-який момент.

Блог Емейл форма подписки

Рис. 3 – Розкриваючийся поп-ап

  • Статична форма на всю ширину.

Блог Емейл форма подписки

Рис. 4 – Статична форма на всю ширину

  • Форма в підвалі сайту.

Блог Емейл форма подписки

Рис. 5 – Форма в підвалі сайту

та

Блог Емейл форма подписки

Рис. 6 – Форма в підвалі сайту

Також у всіх формах підписки є ще одна схожість – структура.

Всі вони складаються з:

  • Заголовка, що звертає на себе увагу читача.
  • Основного тесту. Зазвичай він розповідає про переваги підписки.
  • Полів для введення даних. Чим їх менше, тим охочіше підписуються люди.
  • Заклику до дії. Як правило, це кнопка “Підписатися”.

Блог Емейл форма подписки

Рис. 7 – Структура форми підписки


2. Що пропонувати?

Звичайно, можна просто запропонувати підписку на новини. Але, за статистикою, люди охочіше залишають свої контакти, якщо отримують за них щось натомість. Це може бути:

  • Знижка на товар або послугу. Буває фіксованою або у %. Також можна задати мінімальну суму замовлення, щоб знижка не була в збиток.
  • Безкоштовна доставка. Дуже зручний та приємний бонус для клієнтів. Особливо при великогабаритних товарах.
  • Подарунок. Тут важливо розуміти, наскільки ваш подарунок цінний для аудиторії. Наприклад, ручка за підписку на сайті з гаджетами навряд чи когось зацікавить. Хіба що ручка високотехнологічна. А ось стильний шарф на сайті жіночого одягу – цілком.
  • Інформаційний подарунок. Сюди відноситься доступ на закритий вебінар, чек-листи, книги, відеоуроки та курси, що можна отримати за підписку.
  • Демо версія. Як на мене, найкрутіший бонус. Дозволяє користувачеві одразу ознайомитися з продуктом. Єдиний мінус – підходить не для всіх ніш.

3. Перевіряємо адреси

Є основні моменти перевірки, котрі найкраще перевірити ще на етапі заповнення форми, щоб одразу зібрати якісну базу (адже ми ж саме для цього весь цей захід і влаштовуємо?).

  • Коректність введення даних. Мається на увазі перевірка на існування поштового домену, правильність його написання, наявність значка собачки.
  • Чи є в базі. Перевіряємо, чи підписаний людина на нашу розсилку. Якщо так – повідомляємо йому про це.
  • Валідація. Проводиться за допомогою листа-підтвердження підписки. Збираємо в базу тільки тих, хто підтвердив свій email, перейшовши за спеціальним посиланням з такого листа.

Блог Емейл форма подписки

Рис. 8 – Приклади перевірки пошти на коректність та наявність в базі


4. Зворотній зв’язок

Уявіть, ви залишили свої дані, натиснули кнопку «Підписатися», та чекаєте.
Поля для введення даних знову порожні. Що робити далі – незрозуміло. Лист підтвердження не надходить. Інформації про те, чи успішна підписка, і де взагалі мій бонус, немає. Бісить, чи не так?

Щоб цього не відбувалося, потрібно завжди давати зворотний зв’язок користувачеві. Для цього:

  • Після натискання кнопки “підписатися” надсилайте користувача на сторінку з вдячністю. Те ж саме робіть після підтвердження адреси через лист.

Блог Емейл форма подписки

Рис. 9 – Сторінка з вдячністю за підписку після натискання кнопки “підписатися”

та

Блог Емейл форма подписки

Рис. 10 – Сторінка з підтвердженням підписки

Надсилайте листа підтвердження контакту. Так й база буде чистіше, й користувачеві зрозуміліше.

Блог Емейл форма подписки

Рис. 11 – Сторінка після підтвердження пошти

Блог Емейл форма подписки

Рис. 12 – Лист підтвердження

Повідомляйте, якщо при підписці щось пішло не так. Наприклад, email вже є в базі, або зазначений з грубими помилками.


5. Цікаві рішення

Навіть самі звичайні й звичні заклики можна обіграти так, що вони привернуть увагу користувача. Іноді можна не розкидати бонуси направо й наліво, а просто зачепити неординарним підходом.

А ось кілька прикладів того, як виглядає привертає увагу форма підписки. Можна надихнутися і адаптувати під себе.

Блог Емейл форма подписки

Рис. 13 – Нестандартні варіанти підписки

  • Анімаційна форма підписки в декілька етапів. Дозволяє сегментувати користувачів за інтересами. Головне – максимально спростити все для користувача.

Блог Емейл форма подписки

Рис. 14 – Анімаційна форма підписки в декілька етапів

Тут видно явна вигода від підписки:

Блог Емейл форма подписки

Рис. 15 – Приклад вигоди від підписки

Нижче – цікавий приклад того, як в принципі правильно говорити про переваги. Адже клієнтові не важливо, наскільки ми хороші, йому важливо, що він може й отримає.

Блог Емейл форма подписки

Рис. 16 – Приклад опису переваг

Інтерактивна підписка в декілька кроків від магазину “Дочки – Синочки”:

Блог Емейл форма подписки

Рис. 17 – Інтерактивна підписка в кілька кроків

та

Блог Емейл форма подписки

Рис. 18 – Інтерактивна підписка в декілька кроків


Висновки

Немає єдиної та універсальної для всіх форми підписки, що на 100% сконвертить користувача сайту в ліда.
Тестуйте й перевіряйте, що працюватиме для вашої аудиторії. Використовуйте відразу кілька форм (ось тут головне не переборщити).
Сегментуйте аудиторію за тим, з якої форми вона прийшли. А головне, не будьте нав’язливими та максимально спростіть шлях користувача від форми до підписки.

Пам’ятайте, що форма – це просто один з інструментів збору бази. А вже від того, як ви з нею працюватимете, залежить подальший результат.



Black Friday email

Як виглядає сучасна Чорна П‘ятниця

Чому email-розсилки не приносять потрібного ефекту?

Email-маркетинг через агентство - гроші на вітер?

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.