замовити дзвінок
+38 057 782-28-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
27
4

Кожен новий сайт, розміщений в інтернеті, ризикує загубитися серед безлічі схожих сторінок. І це зрозуміло - будь-який запит показує мільйони результатів, а Гугл і Яндекс не можуть ранжирувати всі сайти на перших декількох сторінках пошуку. Щоб веб-проект ефективно продавав товари/послуги й залучав нових відвідувачів, в перспективі - клієнтів, необхідним є грамотне пошукове просування.

Розглянемо обов'язкові етапи робіт для розкрутки вашого веб-ресурсу. Вони знадобляться незалежно від тематики сайту, від вашої локації й від того, на який пошуковик ви орієнтовані – Google або Yandex.


1. Аналізуємо нішу, тематику й конкурентне середовище

Це підготовчий етап для сайта, який ви плануєте просувати. Моніторинг тематики, ніші бізнесу та конкурентів дуже вплине на всі подальші рішення по розкрутці.

Аналіз проводимо за такими пунктами:

  • домени – їхнє порівняння дозволить знайти спільні та унікальні ключові фрази аналізованих сторінок;
  • контент: наскільки інформативними та читабельними є тексти у конкурентів, як заповнені заголовки та підзаголовки, який тип анкорного тексту використаний і які посилання включені до статей;
  • які зворотні посилання отримують ваші конкуренти.

Этапы SEO-продвижения

Рис. 1 – Пошук конкурентів у галузі

Тут потрібно врахувати регіон, в охопленні якого зацікавлений власник сайту – від конкретного міста до всієї країни та закордону. Саме в цьому регіоні й потрібно відібрати декілька топових конкурентів, а потім проаналізувати інформацію з їхніх сайтів, щоб надалі доповнити та вдосконалити найбільш вдалі ідеї.


2. Робимо технічний аудит ресурсу

На цьому етапі фахівець виконує завдання:

  • складає перелік технічних помилок проекту і знаходить шляхи їхнього можливого вирішення;
  • аналізує структуру тематичних сайтів, які знаходяться в ТОПі;
  • дивиться, наскільки конкурентною є тематика, чи повна інформація по товарам або послугам, які ви просуваєте;
  • аналізує видимість по ключових запитах згідно їхньої частотності;
  • збирає ключові запити, під які знадобляться нові сторінки.

Докладний аудит на другому етапі пошукової оптимізації дає шанс одразу провести глобальні зміни, які сприятимуть виходу сайту в ТОП. Також ви швидше наповните сайт релевантним контентом і в результаті оптимально розподілите бюджет на рекламу.

Важливо приділити цьому увагу на самому початку просування, оскільки деякі роботи технічно неможливо провести пізніше, а деякі обійдуться дорожче та займуть час.


3. Збираємо та формуємо семантичне ядро

На цьому етапі важливим є підбір ключових слів, з яких і складається семантичне ядро. Воно містить сотні й тисячі ключових запитів. Процес може тривати декілька місяців. Легше робити це за допомогою спеціалізованих сервісів – Serpstat, Key Collector, Semrush, Yandex Wordstat Helper, ніж вручну або користуючись звичайними підказками пошуку.

SEO-продвижение

Рис. 2 – Інтерфейс Key Collector

Ключовики потрібні для таких дій:

  1. Роботи зі структурою веб-ресурсу – при її доопрацюванні.
  2. Оптимізації сайту, яка відповідає ключовим словам.
  3. Формування заголовків та метатегів.
  4. Оцінки результативності SEO-просування.
  5. Написання контенту і виконання перелінковки.

Запити можна кластеризувати – розбити по групах так, щоб кожна окрема сторінка на сайті містила відповідні їй ключові запити. Це стане в пригоді при переході до наступного етапу пошукового просування.


4. Створюємо й аналізуємо структуру сайту

Далі формуємо структуру сайту згідно зібраній семантиці. Якщо в ході збору ключових слів виявилося, що для певних цільових запитів на вашому веб-майданчику не створені сторінки, це потрібно зробити зараз.

Звідки можна почерпнути теми для створення окремих т.н. посадочних сторінок:

  • аналізуючи асортимент товарів або послуг;
  • з аналізу конкурентів та пошукової видачі;
  • в ході внутрішнього пошуку по сайту.

Оптимальним варіантом є, якщо сторінки фільтрів будуть містити низько- та середньочастотні запити, а сторінки категорій – високочастотні.

SEO-продвижение запросы

Рис. 3 – Приклад високочастотних запитів (comfy.ua)

SEO-продвижение запросы

Рис. 4 – Приклад низькочастотних запитів (comfy.ua)

Модифікуючи структуру сайту, слід орієнтуватися на:

  • корисність ресурсу для відвідувача;
  • доцільність з точки зору продажів;
  • пошукові результати по ключових запитах.

Якщо товари або послуги пропонуються в різних містах, то потрібно помножити кількість посадочних сторінок на кількість міст. Важливо, щоб ці сторінки містили унікальний контент, актуальний для кожного регіону.


5. Проводимо внутрішню оптимізацію

Проведений раніше аудит передбачає розуміння того, які проблеми сайту потребують вирішення. На цій стадії SEO-просування стоять такі завдання:

  • формування заголовків та метатегів;
  • написання нових текстів;
  • формування ЧПУ сторінок;
  • налаштування мікророзмітки;
  • оптимізація краулінгового бюджету: закриття від індексації службових сторінок, прискорення завантаження сторінок тексту;
  • внутрішня перелінковка за допомогою спеціальних модулів на сайті;

SEO этапы

Рис. 5 – Приклад модулю “Також на…” – модель Disqus на WordPress

  • створення карти сайту та навігаційного ланцюжка;
  • оптимізація сторінок пагінації та інші.

6. Покращуємо контент на сайті

Звісно, постійної уваги вимагає контент проекту, який просувається. Необхідно відстежити, наскільки він якісний та чи не втратив він свою актуальність.

Широкий спектр робіт з оптимізації текстів передбачає:

  • вписування ключових слів у статті, що вже існують;
  • структуризацію контенту (підзаголовки, списки, таблиці – допоможуть підвищити читабельність);
  • оптимізація зображень в тематичній зоні (атрибути Alt і Title).

Зручніше створити конкретний план і наповнити сайт оптимізованими текстами. У техзавданні для SEO-просування повинні бути прописані:

  1. Тезовий зміст статті.
  2. Приблизна кількість символів.
  3. Ключові слова: SEO та LSI-ключі.
  4. У чому полягає користь тексту для читача.
  5. Чи необхідні додаткові матеріали (фото або відео).

На основі цих даних копірайтер пише тексти, які максимально відповідають на запити користувачів.

Этапы SEO

Рис. 6 – Статистика до та після доопрацювання статті

Наприклад, ось як підскочила наша стаття про отримання промокоду Google Ads – в серпні ми її допрацювали, результат ви бачите на рис. 6. Вона стала краще відповідати на запит користувача, відвідуваність публікації підвищилася, і пошукові системи перемістили її вище у SERP.

Системи зрозуміють, що ваш контент вартий уваги, піднімуть його у видачі, таким чином, інтернет-майданчик приверне більше відвідувачів.


7. Працюємо над юзабіліті проекту

На цьому етапі робимо роботу з сайтом більш комфортною для відвідувачів. Від характеру такої взаємодії залежить відвідуваність вашого ресурсу. І в результаті – обсяг здійснених замовлень.

Розбираємося, чи представлені комерційні чинники ранжування сайту:

  • контакти винесені в шапку профілю;
  • є форма зворотного зв’язку і чат;

Этапы SEO модули

Рис. 7 – Використання mssg.me

  • налаштовані сортування і фільтри;
  • чи потрібні додаткові блоки;
  • наскільки зрозуміла та зручна структура меню;
  • можливо, потрібна дозвільна документація на надання послуг – для підвищення довіри, тоді сертифікати поміщаємо або в футер, або в окрему вкладку;
  • сайт адаптований під мобільні пристрої.

За допомогою цих дій ми знижуємо показник відмов, збільшуємо відсоток повернень користувачів і підвищуємо час їхнього перебування на веб-ресурсі.


8. Проводимо зовнішню оптимізацію сторінок

Щоб підвищити довіру пошукових систем до цього сайту, потрібно оптимізувати його за допомогою посилань з інших ресурсів. Причому ці ресурси повинні мати позитивну репутацію в мережі та бути авторитетними. Тут враховуються вік доменів, типи анкорів, різноманітність посилального профілю.

Як можна отримати ці посилання:

  • публікувати настільки корисний контент, що користувачі будуть охоче ділитися ним (наприклад, репостами в соцмережах, на форумах та ін.);
  • взяти на спеціалізованих біржах;
  • написати статті з посиланнями для інших ресурсів і зробити посилання на той, що оптимізується;
  • додати природні посилання з зовнішніх ресурсів – каталоги або форуми.

Нарощування зовнішньої посилальної маси дозволить стати більш авторитетним для пошукових систем.


9. Збільшуємо конверсію: створюємо клієнтів з відвідувачів

На завершальному етапі просування, коли сайт вже практично оптимізований, залишається додати канали комунікації між сайтом-продавцем і покупцями – налаштувати месенджери, продумати e-mail розсилку новин. Також варто попрацювати з позитивною репутацією (звернути увагу на відгуки споживачів, для цього, наприклад, налаштувати Google My Business).

Можливо, знадобиться поліпшити платіжний профіль або налаштувати поштову розсилку, створити акаунти в соціальних мережах та почати їхню цільову розкрутку.

Кожен конкретний випадок вимагає окремого розгляду деталей, але ефективність цих кроків для просування сайту доведена практикою.

Успіхів у SEO-просуванні!


Збільшуємо прибуток інтернет-магазину за допомогою аналітики внутрішнього пошуку

Поведенческие факторы

Чому вам не потрібна накрутка поведінкових факторів?

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.