замовити дзвінок
+38 057 782-28-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
25
2

Стаття написана на основі матеріалів semrush.com

Літо 2021 виявилося багатим на апдейти Google пошуку. Тут у нас й алгоритми Page Experience, Link Spam й оновлення ядра – видно, що компанія старанно працює над поліпшеннями видачі на благо користувачів, так би мовити.

Google update summer 2021

Рис. 1 – Літо апдейтів (Algoroo)

Ми ж чекали кінця літа, стежили за тим, що відбувалося, а тепер зробили аналіз по всім тим нововведенням, які встиг Google впровадити за останні 3 місяці.

Хронологія оновлень:

  • 2.06 - перша частина стандартного апдейту, спрямованого на поліпшення сторінок результатів пошуку;
  • 15.06 – оновлення Page Experience;
  • 23 и 28.06 – оновлення Spam;
  • 1.07 – друга частина червневого апдейта;
  • 26.07 – мультимовне оновлення, спрямоване на чистку посилального спаму;
  • 18.08 – оновлення принципів формування тега Title.

Почнемо по черзі, розповімо, які апи були, про що та як вплинув кожен на SERP.


1. Google update червень 2021

Ми вже писали детально про оновлення від 2 червня 2021 року – стандартний апдейт, спрямований на поліпшення сторінок результатів пошуку. Найбільші коливання випали на 2-4 червня, потім все почало приходити в норму. Закінчилося розгортання 12 червня 2021.

По галузях найбільше змін (мобільні та ПК) було помітно в таких секторах:

  • Здоров’я;
  • Транспорт;
  • Тварини;
  • Наука;
  • Подорожі.

У мобільному пошуку також помітні були коливання для таких галузей:

  • Нерухомість;
  • Краса та Фітнес;
  • Люди та Суспільство.

Більше половини сайтів, які відчули апдейт на собі, з відвідуваністю менше 500 тисяч.

Google update summer 2021

Рис. 2 – Розподіл коливань по індустріях (Semrush)

На рис. 2 – список індустрій, які виграли від оновлення. Якщо говорити про лузерів, то на першому місці все також категорія Їжа та Напої.

Summer 2021 Google update

Рис. 3 – Галузі з найбільшими втратами (Semrush)

В середньому кожне оновлення алгоритмів затягується на 1-2 тижні. Але цього літа графік був настільки щільний, що вже 15 червня розвернувся новий апдейт. Про нього далі й поговоримо.


2. Page Experience

Через 13 днів після червневого оновлення компанія почала розгортати новий алгоритм ранжування, спрямований на зручність користування. Тепер в гру вступили Core Web Vitals, а повністю оновлення закінчили викочувати аж 2 вересня.

В результаті обнова принесла такі критерії для оцінки сприйняття сторінки користувачем:

  • Core Web Vitals, а точніше LCP, FID, CLS. Щоб подивитися, наскільки ваш ресурс дружить з цими показниками, подивіться звіт у Google Search Console по зручності користування.
  • Mobile-friendliness або зручність серфінгу на мобільному.
  • Безпека або використання HTTPS-протоколу передачі даних.
  • Ненав’язлива реклама – не варто часто та сильно відволікати користувача від взаємодії з сайтом.

В цей же час Google також перестав помічати прискорені мобільні сторінки (AMP) спеціальним значком.

2,5 місяці – довгий термін, але він знадобився для того, щоб сайти могли поступово вносити зміни й поліпшення, щоб адаптуватися до нових реалій.

P.S. Не варто плутати оновлення ядра основного алгоритму з впровадженням алгоритмів ранжування. Апдейти Гугл завжди відчуваються саме в плані втрати та набору позицій. Впровадження нового алгоритму передбачає, що ви будете працювати над своїм сайтом й виправляти помилки, щоб пристосуватися до нових вимог та можливостей.

До речі, Core Web Vitals безпосередньо пов’язаний зі швидкістю завантаження сайту. Так що порада – покращуйте ці показники та думайте про користувача в плані релевантності контенту й зручності використання для нього в першу чергу.


3. Spam Update

І тут через 8 днів після старту попередньої обнови було представлено оновлення алгоритму, який має почистити видачу від спаму (веб-сторінки та картинки).

Summer 2021 Google update

Рис. 4 – Особливих змін на час апдейту не було (cognitive SEO)

Summer update Google 2021

Рис. 5 – RankRanger також показав невеликі скачки

Процес оновлення розділився на два етапи: 23 та 28 червня (кожне закінчилося в той же день) викотили обидві частини оновлення. Особливих обговорень з цього приводу не було, коливань теж.


4. Google update липень 2021

Прямо на початку другого місяця літа, тобто 1 липня, Google почала розгортати новий апдейт ядра алгоритмів. Про нього оголосили майже відразу після твіта Саллівана про дату початку червневого оновлення.

Причина розбиття цього апдейта Гугл на 2 частини – в червні всі зміни ще не були готові до впровадження.

Summer update 2021 Google

Рис. 6 – Основна тряска припала на 2 липня (Advanced Web Ranking)

Подивимося, яким індустріях дісталося найбільше. Самі різкі скачки відчули в таких сферах:

  • Нерухомість;
  • Шопінг;
  • Краса та Фітнес;
  • Наука;
  • Тварини.

При цьому найменший розрив між червневим та липневим оновленням був в таких секторах:

  • Шопінг;
  • Нерухомість;
  • Інтернет-спільноти;
  • Робота та Освіта;
  • Мистецтво та Розваги.

Розрив між червневими та липневими оновленнями був менш помітний для торгових мереж, нерухомості, мистецтва й розваг, вакансій та освіти, та інтернет-спільнот. Тут підвищення волатильності рейтингу, яке ми спостерігали під час червневого оновлення, було менш різким у порівнянні з липневим оновленням. При цьому розрив становить менше ніж 25% для цих галузей.

Схожа ситуація була присутня й на мобільних. Хоча, найбільшу волатильність в порівнянні червень-липень 2021 показали такі сектори:

  1. Право та Уряд, Робота та Освіта – +70% приросту до нестабільності.
  2. Охорона здоров’я та Туризм – +65%.
  3. Ігри – +54%.

Порівнюючи два оновлення ядра, волатильність для ПК та мобільних була 42% й 47% відповідно.

Summer Google 2021 update

Рис. 7 – Розподіл коливань по індустріях для липневого апдейта (Semrush)

На графіку можна помітити, що краще за все зміни позначилися на галузі шопінгу.
А в списку тих, хто програв, найгірше довелося сектору Бізнес та Промисловість.

Summer 2021 update Google

Рис. 8 – Лузери липневого апдейта (Semrush)

В результаті одне оновлення не скасовувалося іншим – тільки 5% з 200 найбільш постраждалих доменів побачили зворотний ефект. Втрати позицій були значними для деяких ресурсів: від -30 до -70 позицій.

12 липня 2021 року розгортання апдейту завершилося.


5. Link Spam Algorithm Update

Ще через 2 тижні (26 липня) після оновлення ядра ранжування був запущений апдейт алгоритму з чищення спамних посилань. Підтвердження завершення розгортання виклав у себе в Твіттері Денні Салліван 24 серпня.

З багатомовною підтримкою ця обнова, можна сказати, була глобальною. Гугл закликає правильно розмічати комерційні посилання на інші сайти та завжди стежити за їх якістю. Наприклад, багато посилань з неякісним контентом негативно вплинуть на ваш рейтинг в пошуку.

Якщо ж власники сайтів не будуть самі коректно позначати зовнішні лінки атрибутами sponsored (для спонсорських та партнерських) та nofollow (для гостьових постів), то пошукова система може самостійно вжити заходів, а це ймовірно призведе до зниження позицій.

Google Summer update 2021

Рис. 9 – Rank Risk Index для ПК (RankRanger)

Google Summer update 2021

Рис. 10 – Cognitive SEO навіть не помітив, що це апдейт

Для мобільних ситуація така ж – змін не було, день був дуже спокійний.

До речі, 15 серпня був зареєстрований новий сплеск індексу ранжування. Сеошники зійшлися, що це, швидше за все, наслідки впровадження алгоритму зі спамних посиланнь. Якраз в тій момент вже пройшла половина процесу розгортання, судячі з дати.

Summer 2021 Google update

Рис. 11 – Тільки RankRanger позначив сплеск як апдейт

Але я також схиляюся до думки, що скачки – просто наслідки впровадження глобального апдейту.


6. Оновлення принципів формування тега Title

16 серпня почали з’являтися повідомлення про те, що у багатьох текстів змінилася назва в SERP. Google дійсно додала нові зміни в алгоритм формування тайтлу. При тому, що в більшості випадків інформація для тайтла береться з тега H1, вона не завжди зображає дійсний вміст статті за посиланням.
Було відмічено, що назва може скорочуватися, тобто згадка міста та країни зменшується до країни.

Іноді в Title може потрапити текст із посилання всередині статті.
Але все не зводиться до пари факторів. Ймовірно, система дивиться на вміст веб-сторінки й саме відповідно їй і формує новий тайтл.
Це не привід для занепокоєння, просто Google й далі працює над досвідом використання пошукача для пошуку релевантної інформації. А тайтл грає в цьому велику роль, тому що на його утримання людина вирішує, відвідувати цю сторінку, чи ні.

В іншому поки що тихо, ніяких сплесків не спостерігається, тому чекаємо наступних обнов.

І офіційна інформація від Джона Мюллера з приводу зміни заголовків (джерело – ppcseo.com):


Висновок

У Google літо було гаряче всі 3 місяці:

  • 6 оновлень, з яких 2 апдейта ядра та 4 апдейта алгоритмів, спрямованих на чистку, корекцію видачі;
  • сотні втрачених та набраних позицій в SERP;
  • і ще більше впроваджених правок.

При кожній новині про зміни все розуміють, що зараз буде трясти видачу і seo-спеців, які просувають сайти.

Факт в тому, що всі флуктуації згодом просто затихають, і це добре. Тому що для зручного сайту з цікавим контентом ніякі коливання не повинні бути страшні. Він розвивається, просувається – все відбувається поступово.
Якщо у вас так само, то не думайте про апдейти ядра і не беріться одразу щось виправляти. Хороший сайт обов’язково займатиме високі позиції на постійній основі, а від невеликих осідань ви НЕ застрахуєтесь.

Google і далі працює над новими оновленнями, а поки що, дивлячись на літо апдейтів 2021 роки, можу сказати – літо вдалося!


Як стати сеошником?

Як оформити футер сайту?

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.