замовити дзвінок
+38 057 755-48-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
51
1

5 травня Google розповів про оновлення Web Vitals та анонсував нові метрики оцінки якості сайтів (ранішн Google враховував ці 200+ факторів ранжування ресурсів). Доступні вони стануть восени 2021.

Показники додаються до звіту PageSpeed ​​Insights та безпосередньо впливають на загальну оцінку сайту в балах.

Для користувачів важливі не бали, а Page Experience (користувацький досвід): якщо сайт завантажується 1-3 секунди, показник відмов збільшується на третину. А 7 з 10 відвідувачів навряд чи куплять що-небудь на майданчику, що завантажується довго. Це величезні фінансові втрати, яких можна уникнути як раз за допомогою Core Web Vitals.

Показники якості сайтів Google (Page Experience):

  • mobile friendly;
  • безпеку перегляду;
  • протокол HTTPS;
  • відсутність нав'язливої ​​реклами (pop-up);
  • Core Web Vitals.

Core Web Vitals

Рис. 1 - Показники якості сайтів Google

Розберемо Core Web Vitals більш докладно.


1. Core Web Vitals

Core Web Vitals – це 3 складові фактора ранжування Web Vitals, що застосовуються до всіх сторінок сайту. Вони вимірні та відбиваються всіма інструментами Google.

Головними показниками Core Web Vitals виступають 3 критерії:

  • LCP (Largest Contentful Paint) – час відтворення основної частини вмісту сторінки (великий текстовий блок чи зображення);
  • FID (First Input Delay) – показує, скільки часу проходить між першою дією користувача (клік на будь-який елемент) та відповіддю сторінки на цю дію;
  • CLS (Cumulative Layout Shift) – загальний зсув елементів сторінки під час її завантаження.

1.1 Звіт ефективності

Разом метрики визначають ефективність роботи сторінок вашого сайту та зручність користування. На їх основі формується детальний звіт в Google Search Console.

Щоб протестувати сайт, необхідно ввести адресу головної сторінки сайту та надати сертифікат володіння (завантажити його на свій сайт).

Core Web Vitals

Рис. 2 – Google Search Console

Core Web Vitals

Рис. 3 – Google Search Console

Всім URL-адресами присвоюється один з 3 статусів:

  • добре (зелений колір);
  • можна поліпшити (помаранчевий колір);
  • погано (червоний колір).

Для кожної метрики є рекомендовані значення, до яких потрібно прагнути:

Core Web Vitals

Рис. 4 – Показники Core Web Vitals (джерело)

LCP FID CLS
добре менше 2.5 секунд менше ніж 100 мілісекунд менше 0.1
можна поліпшити менше або дорівнює 4 секундам понад 4 секунди менше чи дорівнює 0.25
погано понад 4 секунди понад 300 мс більше 0.25


URL також групуються за проблемам т. я. найчастіше у схожих сторінок однакова проблема.

Крім звичайних значень основних показників наводяться зведені – мінімальне значення кожного з 3 інтернет-показників до 75% відвідувань сторінки з групи.

Крім Google Search Console показники Core Web Vitals можна подивитися й самостійно:

  1. Завантажуємо архів web-vitals-extension-master з Chrome.
  2. Розпаковуємо.
  3. Відкриваємо в Chrome сторінку розширень chrome://extensions/.
  4. Перетягуємо на неї розпакований архів – збережену папку web-vitals-extension-master.

Тепер відкриваємо будь-який сайт та дивимося в рядку розширень браузера на квадрат праворуч:

Core Web Vitals

Рис. 5 – Показники Core Web Vitals в emojipedia


1.2 Джерело даних

Вся інформація береться зі звітів про використання вашого сайту реальними користувачами, які збирає Гугл. Програма не створить звіт, якщо даних недостатньо. А якщо ви недавно створили сайт, то доведеться почекати кілька днів, поки не збереться достатньо даних.


1.3 Що в результаті

У звіті всі URL сайту розбиті за статусом, та клікаючи на кожен статус, можна побачити всі сторінки з кожної групи у вигляді таблиці. Натискаючи на рядок, ви побачите інші приклади сторінок тестованого сайту з тією ж проблемою.

Для кожної адреси в результаті перевірки присвоюється мінімальне значення серед LCP, FID та CLS.

Результати ще представляються у вигляді діаграми із зазначенням числа рядків таблиці та кількістю підсумкових веб-адрес сторінок, розділених за статусом. URL в діаграмі зустрічається тільки 1 раз. У таблиці може з’являтися кілька разів, якщо пов’язаний з різними проблемами.

Дані звіту діляться на 2 основні вкладки за типом пристрою:

  1. десктоп;
  2. мобільний.

Core Web Vitals

Рис. 6 – Google Search Console

Перше, що варто виправити – сторінки з позначкою “погано”. У цьому допоможе PageSpeed ​​Insights. Також варто опрацювати адреси з позначкою “можна поліпшити”.

Виправлення

Після усунення проблеми натисніть “почати відстежувати” у Search Console.
Моніторинг відбуватиметься протягом 4-х тижнів. Якщо за цей час проблема знову проявиться, то програма зробить відповідну позначку.

Перевірка може мати кілька статусів (розпочато, не розпочато, помилка і т. д.), які можна подивитися на сторінці відомостей.
У кожної сторінки теж є статус, що відображається в розділі перевірок. Так можна дізнатися, вирішена або не вирішена проблема, а якщо ви бачите мітку “в очікуванні” – значить консоль все ще очікує інформацію по сторінці.


2. Lazy loading у WordPress

Найбільше з оновленням Core Web Vitals пощастило сайтам на WordPress.
11 серпня вийшла нова версія CMS 5.5. Її головна фішка – відкладене завантаження зображень (lazy loading).

Що це означає для користувача?

Коли ви відкриваєте сторінку, то зображення завантажуються не всі одразу, а тільки ті, що зараз видимі на екрані. Прокручуєте вниз – завантажуються інші.
Так движок забезпечує максимальну швидкість завантаження сторінки, коректне відображення картинок та стабільність роботи. А це саме те, чого й вимагає Google в Core Web Vitals.


Висновки

Звіт ефективності роботи сторінок сайту дозволить знайти всі проблемні URL, щоб дізнатися їх обсяг та дані за ними. А зручне угруповання проблем заощадить час на тестування внутрішніх сторінок сайту (уявіть, якщо таких тисячі).

Після усунення неполадок можна перевірити, чи правильно ви все зробили, та отримати повний звіт через місяць.
І все це в одній програмі – не дивно, що веб-майстри її так люблять.


Рейтинг сайта

10 способів підвищити рейтинг сайту

Факторы ранжирования для контента

5 сигналів ранжування Google, про які повинні знати контент-маркетологи

5 способів поліпшення User experience та збільшення прибутку через мобільні

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.