замовити дзвінок
+38 057 755-48-00
Starting a new project?
отримати консультацію
SEO - пошукове просування
7
1

Всім привіт!

Часто під час внутрішнбої оптимізації сайтів клієнтів я стикаюся з явними помилками в структурі їх проектів. Хоч вже не один раз обговорені основні пункти щодо успішної реалізації структури ресурсу. Кожен знає, що сайт повинен бути інтуїтивно зрозумілим та логічним для користувача, що вперше потрапив на сайт.

Тому сьогодні я вирішив позначити головні рекомендації, з урахуванням котрих SEO-просування проекту пройде легше та принесе відмінний результат: допоможе наблизитися до топу, а також сприятиме зростанню органічного трафіку.

Структура сайту - це те, на чому будується кожен ресурс в інтернеті, неважливо, продає він щось або ж несе інформацію в маси.

Головне - грамотна структура проекту дозволить легко та зручно орієнтуватися користувачеві на сайті. Отже, цільовий відвідувач довше затримається на сторінці та з більшою ймовірністю здійснить замовлення.

Важливо пам'ятати: не треба шкодувати часу на аналіз та проектування структури сайту. Воно обов'язково відпрацює. В іншому випадку, виправляти можливі помилки вийде значно дорожче.

Правильно складений каркас проекту позитивним чином впливає на ранжування ресурсу пошуковими системами. А потрапляння до ТОПу видачі - одне з наших завдань, так? Плюс, добре продумана структура дозволяє сайту в SERP мати вигляд:

Блог структура

Рис. 1 - Приклад продуманої структури сайту у видачі Пошуку

Тепер розберемося з типами структур сайтів.


1. Типи структур сайтів: класифікація

Веб-проект створюється для того, щоб вирішити певні бізнес-задачі: продаж продукту, інформування, презентація компанії, і т. д.. Кожній з них буде відповідати своя структура.

Загальні вимоги до створення структури сайту:

  • наявність хлібних крихт (плюс до додаткової навігації по сайту);

Блог структура

Рис. 2 – Приклад хлібних крихт на сайті (дані Пошуку)

  • рівень вкладень не> 4 (3 кліка від Головної сторінки);

Структура сайта

Рис. 3 – Приклад вкладеності (3 кліка від Головної, дані з мережі інтернет)

  • продумана навігація (на кожній сторінці є перехід на Головну);

Блог структура

Рис. 4 – Приклад наявності переходу на Головну (дані з інтернету)

  • 1 товар розміщується в 1 категорії, а не в декількох;
  • при зміні кількості категорій і підкатегорій структура сайту не змінюється.

При цьому, Google вимагає, щоб структура проекту була простою, усі URL на сайті мали людинозрозумілий вид та були не дуже довгими.


1.1 Інтернет-магазини

Це найскладніші проекти. Тут погана структура сайту може в прямому сенсі перекреслити успішність бізнесу.
Тут крім звичайної розбивки на категорії товарів знадобляться фільтри, про оптимізацію котрих ми ще поговоримо.

Блог структура

Рис. 5 – Приклад структури e-commerce ресурсу

Як бачить таку структуру користувач:

Блог структура

Рис. 6 – Приклад реалізації структури для інтернет-магазину (дані з Пошуку)

На ресурсі є Основний каталог, декілька категорій (Книги, Електронні книги, Аудіокниги і т. д.), Підкатегорій (Художня література, Подарункові книги та ін.).


1.2 Сайт-візитка

Максимально простий ресурс, що містить кілька сторінок з інформацією про компанію. Його структура зазвичай дворівнева лінійна, з мінімумом вкладок.

Блог структура

Рис. 7 – Приклад структури сайту-візитки

Як бачить подібну структуру користувач:

Блог структура

Рис. 8 – Приклад сайту-візитки (дані з Пошуку)

Як бачимо, структура візитки доволі проста.


1.3 Інфопортал

Структура інфопорталу зазвичай складніше, ніж у сайту-візитки, але простіше, ніж в інтернет-магазина. Як правило, вона багаторівнева деревоподібна.

Блог структура

Рис. 9 – Приклад структури інфопорталу

Як бачить інфопортал (сайт новин) відвідувач:

Блог структура

Рис. 10 – Приклад структури інфопорталу (дані з Пошуку)

Це типове розбиття на категорії сайту типу інфопортал.


2. Помилки, що спостерігаються в структурі web-сайтів. Як їх уникнути?

Як відомо, якісно побудована структура сприяє тому, щоб будь-який користувач легко орієнтувався на сайті. Але в цій справі теж вельми важливо не переборщити.

Розглянемо найбільш поширені помилки:

1. Занадто ретельна розбивка асортименту та велика вкладеність сторінок

Блог структура

Рис. 11 – Приклад занадто старанної розбивки асортименту (приклад з Пошуку)

Чим сильніше розділений асортимент торгової групи за параметрами, тим зручніше відвідувачу знайти потрібне, – справедливо помітите ви. Але занадто детальна розбивка призводить до того, що користувач змушений кликати мишкою десятки разів, переходячи зі сторінки на сторінку, щоб дістатися нарешті до бажаного предмету. А цього швидше за все не відбудеться, тому що ваш сайт він покине раніше…
Тому, щоб уникнути занадто великої вкладеності, ретельніше аналізуємо весь асортимент та розносимо його в ключові категорії та підкатегорії.

В ідеалі кількість призначених для користувача кліків до потрібної сторінки не повинно перевищувати 5!
Важливі з т. з. SEO підкатегорії не обов’язково виводити до навігаційного меню, використовуємо фільтри та теги.

2. Неточне/незрозуміла назва категорій

Трапляється, адміністратор e-commerce проекту не розуміє, до якої групи віднести товар. Та вигадує “геніальний” вихід – віднести його до «Різного».
Людина, що шукає дещо конкретне, не знає та навряд чи стане розбиратися, що знаходиться в цьому розділі. У підсумку, ваш потенційний клієнт йде до конкурентів.

Блог структура

Рис. 12 – Приклад категорії “Різне”

3. Чітка назва кожної категорії

Навіть якщо у вас на сайті є розділ з розмитою назвою «Сувеніри», слід додати градацію – чоловікам, жінкам, дітям.

4. Надмірне брендування (використання в категорії окремих груп товарів із зазначенням бренду)

Бажання популяризувати бренд всіма можливими способами зрозуміле. Але робити це потрібно акуратно. Виділяти певний бренд в окрему групу товарів з т. з. SEO некоректно та неправильно. Хоча подібне зустрічається. Наприклад, магазини часто виділяють айфони в окрему групу серед інших смартфонів, що, загалом, не зовсім коректно.

5. Недостатність класифікації товарів

Якщо класифікація занадто дрібна, знайти вузькоспеціалізований товар буде непросто. Така помилка часто зустрічається на сайтах аптек.
Це, в свою чергу, тягне за собою зниження конверсії, оскільки споживач, не знайшовши те, що шукав, залишає сторінку.

Блог структура

Рис. 13 – Приклад недостатності класифікації продукції (приклад з Пошуку)

Щоб не помилитися на етапі розробки, рекомендую насамперед змалювати структуру та проаналізувати її. Так ви ухилитесь від помилок надалі.
Напевно ви маєте план розвитку бізнесу, тож постарайтеся відразу продумати перспективні напрямки та передбачити їх в структурі. Нехай зараз ви не готові до їх запуску, але в подальшому цей захід обережності стане в нагоді.
Структура вашого сайту повинна бути гнучкою, тоді введення нових категорій пройде безболісно для всього ресурсу та зручність навігаційної системи збережеться.

А тепер самостійно створимо прототип нового сайту: зберемо семантику, згрупуємо її та виділимо категорії та підкатегорії для майбутнього проекту.


3. Створення структури на прикладі

Для більшої ясності розглянемо створення структури для категорії товарів інтернет-магазину на прикладі запиту «мультиварки».
Заглиблюватися в способи збору семантики не будемо – в інтернеті достатньо інформації на цю тему.
Візьмемо невелику частину СЯ, що стане в нагоді для наочності принципу. Хоча, звичайно, це тільки мала частина семантики цієї категорії.

Отже, маємо такі запити:

Блог структура

Рис. 14 – Вивантажені до excel запити

Важливий момент! Коли ви збираєте семантику, вкрай бажано робити аналіз конкурентів. Це зручно робити за допомогою чарівні палички всіх сеошників – сервісу Serpstat.

Так я помітив в одній відомій торговій точці фільтр – «мультиварка з керуванням зі смартфона». Перевірив частотність – досить висока. Тобто, користувачі активно цікавляться подібними моделями, тому цей запит буде незайвим й для нашого СЯ.

Тепер робимо кластерізацію ядра, та у разі, коли його обсяг виходить достатньо великим, знадобляться кластерізатори – наприклад, KeyAssort, Seo-exel, або інші. У нашому випадку я зроблю це вручну.

Мультиварки:

купити мультиварку мультиварка ціна мультиварки харків

Philips:

  • мультиварка Philips
  • купити мультиварку Філіпс

Redmond:

  • мультиварка Redmond

Moulinex

  • мультиварка Moulinex

Tefal

  • мультиварка Tefal

Scarlett

  • мультиварка Scarlett

Скороварки

  • мультиварка скороварка

Йогуртниці

  • мультиварка йогуртница

Хлібопічки

  • мультиварка хлібопічка
  • мультиварка з замісом тесту

Пароварки

  • мультиварка пароварка

На сайті в категорії «мультиварки» необхідно додати фільтри:

За виробниками:

  • Philips;
  • Redmond;
  • Tefal;
  • Scarlett.

За наявністю функцій:

  • Скороварки;
  • Йогуртниці;
  • Хлібопічки;
  • Пароварки.

За об’ємом:

  • Від 2л до 2.9л;
  • Від 3л до 3.9л.

Моє основне завдання – допомогти користувачеві перейти з пошукової видачі одразу на потрібну категорію товарів.
Впоравшись з цим, ресурс отримує цільовий трафік та покращує поведінкові чинники.
Однак, варто пам’ятати, далеко не під кожну групу запитів має сенс створювати сторінки.
Наприклад, чи варто створювати сторінки для кольорів по типу «купити чорну мультиварку» або «червоні мультиварки»?

Для початку потрібно з’ясувати, а чи є взагалі попит на кольори дрібної побутової техніки. Якщо його немає, то й тисяча сторінок під різні кольори нам не допоможуть в просуванні. І щоб надалі не довелося позбуватися від сторінок, що не приносять трафік, ретельно вивчаємо потреби нашої ЦА. Не забуваємо, що при наявності попиту іноді є сенс створювати сторінки перетину фільтрів.
Але навіть якщо ви врахували всі-всі запити, маркетингові показники ніші та рівень конкуренції, все-таки є ймовірність помилки. Адже всі ми люди)

Якщо ви не можете дозволити собі помилок з вашим онлайн-проектом, звертайтеся до нас та замовляйте SEO-просування в ITForce. Наші фахівці з радістю допоможуть вам просунутися у видачі.


Висновки

Складно з першої ж спроби створити ідеальну структуру проекту. Це ретельна праця, що вимагає максимального заглиблення та уваги до дрібних деталей.
Доведеться регулярно відстежувати метрики аналітики та коригувати створений макет.

Пам’ятайте, що ваші дії роблять сайт зручним для користувачів. Адже саме вони – ваша аудиторія. Без відвідувачів та конверсій бізнес не матиме успіху.
Як бонус – це позитивно позначиться на SEO.

Правильно відтвореної структури та уважності до деталей!


Что такое SEO

Що таке SEO та навіщо потрібна пошукова оптимізація

Скорость загрузки сайтов

Швидкість завантаження сайтів. Що потрібно знати

Core Web Vitals

Core web vitals: фактор ранжування Google

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.