замовити дзвінок
+38 057 755-48-00
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
30
1

Пошукове просування - один з етапів промоутування сайту (тобто, поліпшення його позицій в пошуковій видачі, приріст кількості клієнтів та підвищення прибутковості проекту).

Трохи цифр: за 2020 рік кількість запитів, що обробляє Google Search, прогнозується в районі 2 трлн. А це 5,5 мільярда здійснювальних запитів щодня.

На будь-який запит користувача знайдуться сотні тисяч посилань з відповіддю, а найбільш відповідні запиту будуть перебувати на початку видачі. Виведення сайту в ТОП і є кінцевий результат цього процесу.

Сам по собі ранжувальні алгоритми сайт не бачать. Недостатньо написати текст та зробити HTML/CSS верстку. Необхідно провести повноцінний search engine optimization.

SEO - комплексна внутрішня та зовнішня пошукова оптимізація ресурсу для поліпшення взаємодії між пошуковими роботами та користувачами.


1. Що, як та де шукають користувачі?

У світі популярні 2 пошукові системи: Google та Яндекс.

За даними ресурсу Statcounter, для мобільних та комп’ютерів за серпень 2020 в Україні лідирує ПС Google (93.59%), а Яндекс займає всього 4.27%:

Что такое SEO

Рис. 1 – Популярність ПС в Україні за серпень 2020 року

Популярність Яндекса пояснюється його використанням в Росії. У цифрах лідирує Гугл – 55.03%, його конкурент – 42.35%:

Что такое SEO

Рис. 2 – Графік зміни популярності пошукових систем за серпень 2019 – серпень 2020 року в РФ

Розберемося з тим, що шукають користувачі: все підряд, а найпопулярніші запити збирає Google Trends:

Что такое SEO

Рис. 3 – Ось що шукали найбільше в Україні у 2019

Яндекс теж становить ТОП (дивіться нижче):

Что такое SEO

Рис. 4 – ТОП теми в Росії за 2019


1.1 Блоки поисковой выдачи

В процесі пошуку інформації, що цікавить користувача, пошуковики формують та відбирають ресурси, що показуватимуться в блоці органічної маси (т. з. безкоштовні результати).

Для Гугла та Яндекса принцип відбивання схожий: зверху й знизу рекламні оголошення, в середині – природна маса посилань.

Что такое SEO

Рис. 5 – У Гуглі креативи виділяються відповідним словом жирним шрифтом

Что такое SEO

Рис. 6 – В Яндексі рекламу можна визначити за розширеннями, що ведуть на інші розділи сайту

Для контексту проводиться аукціон з розподілом місць, що залежать від відповідності оголошень запиту користувача, релевантності цільового майданчика й клікабельності оголошення (CTR). За місце в органіці заплатити неможливо.


2. Робота пошукача

Щоб користувачі побачили сайт, його повинні знайти й перевірити роботи.

Процес складається з 3 етапів для Google:

  • Сканування. На цьому етапі краулери обходять сайти та шукають оновлені або нові загальнодоступні сторінки. Програми не знають, як їх шукати, тому або вони наштовхуються на нові, або переходять вже з існуючих (як правильно розставити всі відповіді сторінок, щоб боти правильно сканували оновлення на сайті, ми писали тут). Частота й кількість витягнутих сторінок залежать від спеціального алгоритму. Процедура виконується постійно, і в цей час боти також виявляють сторінки, що не працюють. Все знайдене заноситься в базу даних, але переглядають роботи далеко не кожен сайт. Всього використовується два типи краулерів: для звичайної й мобільної версії.
  • Індексування. Після сканування Googlebot інтерпретує вміст сторінок (теги, картинки, відео, текст, ключі) та внесе інформацію у свій пошуковий індекс.
  • Формування видачі. Після введення запиту пошукова система звертається до величезної бази даних та вибирає релевантні результати. Вони залежать від локації, мови, колишніх запитів, типу пристрою та інших алгоритмів (разом більше 200 чинників ранжирування).

Принцип роботи пошуку у конкурента схожий, але алгоритми ранжирування дещо відрізняються. Є найпоширеніші фактори, на які в першу чергу варто звернути увагу:

  • швидкість завантаження сайтів впливає на зростання кількості конверсій т. я. сторінки, що довго вантажаться, збільшують показник відмов;
  • новизна публікацій – чим свіжіша інформація, тим вище вона може з’явитися;
  • LSI слова допомагають розрізнити значення однакових слів (зАмок – замОк);
  • об’ємні статті вважаються більш доречними для користувача (докладніше розкривають тему);
  • наявність ключа в Title та Description здатні вплинути на клікабельність;
  • авторитетні донори здатні збільшити авторитет акцептора в очах метрик ранжирування;
  • оригінальні експертні відомості мають вагу більшу, ніж потрібно скопіювати;
  • наявність мобільної версії;
  • наявність мультимедіа;
  • структурований контент легше сприймати й просувати теж;
  • наявність HTTPS;
  • зрозуміла структура сайту;
  • наявність сторінок “Політика компанії” або “Конфіденційність та умови використання“;
  • та ін..

3. Методи оптимізації

Щоб товар бажали придбати онлайн, сайт повинен бути зрозумілим та простим у навігації. Клієнтів відштовхує довгий процес покупки й відсутність форм зв’язку. Навіть довга відповідь в чаті може стати причиною збільшення числа відмов. SEO оптимізація спрямована на усунення внутрішніх та зовнішніх недоліків майданчика.

Пошукові системи намагаються боротися з сеошниками та їх методами. Є нелегальні способи просунутися швидко, але це тягне за собою песимізацію ресурсу та як наслідок занепад в цифрах (стосується й клієнтів, й прибутку). Гугл тримає свої метрики оцінки в секреті, намагаючись орієнтуватися на потреби користувачів, і постійно вносить нові зміни + коригує існуючі алгоритми оцінки сайтів.

Яндекс в цьому сенсі більш прозорий. Але у нього більш суворі вимоги до унікальності й наповненості текстів ключами.

Для спеців в пошуковій оптимізації важливі білі методи. Вони дають довгостроковий ефект та мінімізують можливість накладення санкцій з боку ПС (як вивести сайт з-під фільтру, читайте тут).


3.1 Білі методи оптимізації сайту

Поділяються на 2 види: внутрішні та зовнішні.
До другого виду належить нарощування
посилального профілю.

Звучить незрозумілою, а значить це те, що сайту потрібно забезпечити якомога більше посилань, розміщених на сайтах-донорах. Їх якість та авторитет прямо впливають на рейтинг акцептора. Тематика повинна бути схожою (або хоча б побічно ставитися до того, що пропонує вебсайт). Молоді ресурси з маленьким трафіком не підходять, забанені теж, адже можуть забанити й сайт, що оптимізується.

Відгуки від реальних людей та посилання на форумах природним чином позначаться на збільшенні рейтингу майданчика.

Не можна нехтувати соцмережами. Там можна підвищити впізнаваність, запропонувати знижки, подарунки, й вести діалог зі своєю аудиторією, щоб краще зрозуміти її. Власні сервіси Гугла та Яндекса (якщо профіль компанії існує та він заповнений) можуть показати компанію, коли відвідувачі шукають щось в Маркеті, Картах і т. д..

Что такое SEO

Рис. 7 – Блок Гугл карт серед органічної видачі візуально сприймається краще, ніж монотонний текст

Що ж таке внутрішнє SEO?

Це вся структура сайту – то, що користувач бачить, коли відвідує ресурс через аутріч.

Краулери шукають файли sitemap.xml та robots.txt. Перший дозволяє зрозуміти структуру сайту (необхідно, якщо вона велика), що прискорить процес індексації. Другий містить набір правил, що вказують, які файли можна сканувати, а які – ні.
Для людини ключовий фактор – зручність використання. Вона не цікавиться тим, що відбувається в коді або розмірами зображень. Важливі естетика, швидкість, легка навігація.

Є способи збільшити час перебування людини на майданчику. Такі, як перелінковка.

У статтях необхідно ставити посилання на інші статті того ж ресурсу (як приклад – стаття, яку ви читаєте). Час сесії збільшиться, тільки якщо контент відповідає на питання користувача, породжує нові, та може відповісти на них. Не тільки текст буває цікавим, але й відео (і читати не потрібно)).
Повертаючись до коду, процес оптимізації враховує і цей фактор – програміст повинен очистити його від зайвих скриптів та іншого, щоб прискорити загальне завантаження вмісту.

Доступність меню, форм зворотного зв’язку, чіткої категоризації послуг, функції передзвонити, акцій та інших факторів, повинні бути враховані й впроваджені. Також проводиться аналіз семантики на відповідність заданій тематиці та доопрацювання як ядра, так і структури сайту. Підглянувши семантику у конкурентів, можна значно розширити ядро ключів та мінусів.

Визначення тематики майданчика залежить від метатегів Title та Description. Вони повинні відрізнятися змістом й при цьому вигідно описувати те, що отримає людина, якщо стане клієнтом.

Что такое SEO

Рис. 8 – Серед трьох посилань хочеться відвідати перше (навіть з урахуванням граматичної помилки)


4. Зовнішня оптимізація сайту

Зовнішнє seo – це link building. Про те, що це таке, говорилося в “Методах оптимізації”, хоча ще є, що сказати.

Деякі власники сайтів погоджуються працювати з нечесними оптимізаторами. І все реально швидко відбувається – і трафік стає скажений, і посилання для ботів присутні, а користувачі бачать класний контент. Магія, чи не так?

Так хочеться, щоб все було легко, але швидке зростання закономірне швидкому падінню. Модератори постійно сканують сайти й закривають, видаляють порушників.


4.1 Чорні/сірі методи оптимізації

Незаконне просування карається санкціями з боку пошукових систем.

Відрізняються чорні й сірі методи ймовірністю зіткнутися з санкціями. Гугл забанить сайт навічно через застосування black SEO. А при використанні сірих методів можна потрапити під фільтри й звести відвідуваність до 0. Вони не спрямовані на юзабіліті, структуру, зрозумілість, і все, що стосується внутрянки проекту.

Боти відносяться до сірих методів досить лояльно, головне не переборщити. Полягають в наступному:

  • Замість природного зростання посилальної маси за це платять гроші, й ресурси починають посилатися на вас за допомогою вічних й орендних посилань. Це дороге задоволення, але в висококонкурентній ніші це дієвий метод просування. Якість донорів може бути сумнівною, а при наявності великої кількості неякісних посилань сайт може потрапити під фільтри.

Три часто використовуваних схеми розміщення:

  1. Донор – прокладка – донор (перший й останній платні), а прокладка – це проміжний ресурс.
  2. Донор – донор – акцептор.
  3. Донор – редирект 301 – акцептор.

У класичній схемі є лише зв’язка донор – акцептор. Google розробив алгоритми Пінгвін та Панда, а Яндекс – Мінусинськ й інші фільтри. Вони спрямовані на песимізацію сайтів, що користуються закупленими беклінками.

  • Переспамлений текст. У гонитві за схваленням пошукових систем тексти перенасичуються ключовими словами. Ринок в останні роки активно рухається в бік застосування LSI, де все ключі вписані органічно. Рекомендована частота входження в текст – 3-5%.
  • Використання дорвеїв. На відміну від бірж посилань, де донори – це повноцінні майданчики, дорвей може бути односторінковим сайтом, що швидко виходить до ТОП за рахунок набиття ключовими словами. При цьому може містити досить релевантне наповнення й pop-up рекламу, за якою можна перейти. Яндекс Довідка вважає дорвеї спамом, що перенаправляють відвідувачів на інший онлайн-сервіс.

Сірі методи просування націлені на обман роботів, але покупка посилань все частіше використовується й у “білих” стратегіях.

Такі способи SEO як чорні, впливають більш агресивно, так що будьте обережні. Складаються з наступних маніпуляцій:

  • накрутка поведінкових факторів. На структурований ресурс з релевантною інфою користувачі будуть заходити самі, й краулери помітять це, тобто піднімуть позицію. Але це можна зробити штучно, написавши програми або найнявши людей, що імітуватимуть відвідування сторінок. Якщо програму виявити можна (роботи не потрапляють на потрібні елементи), то поведінку реальної людини перевірити неможливо.
  • лінк бомбінг. Досить нерозповсюджений на даний час метод, коли нетематичні посилання розміщувалися на будь-яких майданчиках. Це могло бути слово, що вписується в тематику сайту й містить в собі посилання. Але, натиснувши на нього, користувача перекидало на ресурс абсолютно іншої тематики (наприклад, в тексті магазину електротехніки міститься фраза “купити одяг онлайн”). Якщо вираз вписано органічно, то в бан можна й не потрапити.
  • класичні дорвеї. Забиті нескладними словами з ключами й миттєвим перенаправленням на просувний ресурс (а на ранніх етапах SEO користувачів частенько перекидало на портали з полуничкою).
  • свопінг. У просканованих сайтах на перших позиціях відбувається заміна контента (з інформаційного на рекламний) з метою отримання доходу. Коли користувачі бачать нерелевантне сміття, то швидко залишають такі сторінки, й боти потім знижують позиції або взагалі видаляють їх з індексу.
  • клоакінг. Його суть в тому, що відвідувачі й роботи бачать різну інформацію, але для перших вона може взагалі не відповідати тематиці, що шукав користувач, або запиту.
  • сателіти. Створюється мережа майданчиків, що допомагають розкрутити основний сайт й виштовхнути конкурентів. Вони посилаються один на одного, але якщо один з сателітів “впаде”, то в рейтингу постраждає й головний сайт.
  • невидимий текст. З метою підгонки вебсайтів під популярні запити створюється текст дрібним або в колір фону шрифтом. Далі він заповнюється ключовими словами, що не відповідають основній темі відвідуваного порталу. Це не впливає на читабельність, але краулери вже давно навчилися розпізнавати такий вид накрутки рейтингу.
  • лінкоферми. Полягає в створенні сотень онлайн-сервісів, які посилаються один на одного. Це підвищує рівень цитованості, а потім й кількість посилань на потрібний майданчик ресурсів.

Зрозуміло, що така пошукова оптимізація не принесе навіть короткострокового прибутку, а бізнес не зацікавлений в цьому. Алгоритми нарешті прорвалися через множинні лазівки й навчилися ефективно справлятися із забороненими методами просування. Якість підсумкової видачі дійсно покращився за останні роки.


5 Переваги та недоліки SEO

Як і будь-який інший спосіб, SEO оптимізація має свої переваги й недоліки. Тільки знаючи всі ці особливості, вийде вирішити, чи необхідна вона на конкретному етапі розвитку бізнесу.

Жоден веб-сайт не потрапляє в ТОП одразу. За цим стоїть колосальна робота, плоди якої видно через час. Якщо удосконалення відбувається на етапі розробки проекту, то перші поліпшення з’являються лише через 3-4 місяці.
При роботі з вже готовим ресурсом варто орієнтуватися на 6+ місяців. По завершенню робіт ефект буде зберігатися ще деякий час.

А для постійної окупності перших позицій повинні вестися безперервні, або хоча б періодичні аудити – перевірка наявності актуальності матеріалу, його додавання та виправлення технічних неполадок. У пошуку люди охочіше вибирають не оголошення, а саме органіку, вважаючи, що вони самі роблять вибір, а не їм його нав’язують.

*До речі, половина далі першої сторінки результатів серфіти не буде)

Ефективність фахівця вийде перевірити тільки через час. Так, дарма гроші викидати нецікаво, але його присутність допоможе оперативно вносити зміни й реагувати на апдейти індексу. Спрогнозувати результат (на якому місці опиниться майданчик) не вийде, тому що метрики коригуються щомісячно.

При промоутування потрібно перекроювати сайт (буває, що наполовину, а то й повністю) на догоду пошуковикам. Слід впроваджувати всі рекомендації, щоб приріст трафіку та конверсій був помітним.

Фіксована сума оплати за послуги. Тут доречно порівняти з оплатою за контекстну рекламу. Фахівці працюють над загальним збільшенням цільового трафіку, а в контексті доводиться платити за кожного користувача й бюджет може витратитися раніше.

Можливі обмеження суми, яку власник спочатку готовий витратити, ускладнить первинний розвиток сервісу у сфері з великими конкурентами. За пару-трійку місяців значно розвинутися не вийде, але т. я. для кожного випадку підбирається оптимальний план дій, то поліпшення точно будуть.

Пошукова оптимізація доступна для бізнесу будь-якого рівня й місця розташування. Враховувати варто й те, що одразу порахувати, скільки коштів буде потрібно для досягнення оптимальних позицій, неможливо.
Геозалежні запити допомагають просуватися локальним майданчикам, а для сервісів, що пропонують тільки онлайн послуги, потрібно бути присутнім всюди.

Якість залученої аудиторії залежить від опрацювання семантики: чим краще вона підібрана, тим більша ймовірність, що на сайт зайде спочатку зацікавлена людина. А це підвищує ймовірність здійснення конверсії.
Додатково збільшується загальний потік людей, тому що Гугл та Яндекс – найбільші пошукові системи.

Довіра до бренду постійно зростатиме, так як корисність та зручність порталу поліпшуватимуться (якщо слідувати рекомендаціям). Авторитет сайту допомагає формувати адвокатів бренду. А якщо ваші послуги відповідають заявленому, то ці хлопці залишаться з вами назавжди.


Висновки

Незважаючи на всі недоліки SEO – це єдиний спосіб потрапити в ТОП пошукової видачі та утриматися там.

Пошукові системи акцентують увагу на релевантності контенту, застосовності сайтів, структурованості, й багатьох інших факторах. Такі результати можливі лише при використанні “білого” SEO, так як всі поліпшення будуть чесними та без накруток.

Своєчасна співпраця з нашим агентством поліпшить загальний стан та авторитет вашого бізнесу на ринку. Наші фахівці працюють лише з “білими” методами оптимізації. Ваша репутація для нас важлива, тому що вона й наша теж.

Всі вкладення окупаються з лихвою, якщо й сам власник зацікавлений у виконанні всіх порад. А вони працюють тільки в комплексі.


Карточки Google

Google спростив пошук вакансій, рецептів та продуктів

Скорость загрузки сайтов

Швидкість завантаження сайтів. Що потрібно знати

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.