замовити дзвінок
+38 057 782-28-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
42
3

Для популяризації товарів і залучення клієнтів в інтернеті компанії використовують інтернет-маркетинг.

Інтернет-маркетинг простими словами - комплекс методів, спрямованих на збільшення продажів товарів і послуг, підвищення впізнаваності, зміцнення ринкових позицій компанії.

Статистика, що підтверджує, що маркетинг в мережі необхідний:

  • C 2020 по 2021 рік кількість користувачів інтернету збільшилася на третину мільярда.
  • Кількість онлайн-покупців налічує понад 2 млрд. наприкінці 2020 року. Й цифри з кожним роком зростають.

Під час пандемії робити покупки з дому стало ще простіше: магазини почали масово впроваджувати функцію доставлення додому. Компанії, які раніше працювали тільки в роздрібних точках, стали переводити процеси у цифровий формат.

Розберемося, які канали входять в інтернет-маркетинг та як їх правильно використовувати.


1. Канали інтернет-маркетингу

На відміну від реклами в газетах і на білбордах, Інтернет просочився в усі сфери нашого життя. Це найшвидший спосіб повідомити споживача про зміни та новини.

Отже, популярні канали просування:

Частіше за все для просування використовується один з перерахованих каналів. Іноді 2-3, але комплексно їх застосовують лише одиниці. Ці одиничні компанії зазвичай лідери ринку у своїх сферах.

Повноцінний розвиток бізнесу неможливий без роботи в онлайн. Маркетинг надає інструменти для комунікації з аудиторією, підвищення лояльності, формування стійкої спільноти навколо продукту, що просувається.


1.1 Контекстна реклама

Один з перших і найбільш дієвих каналів, які варто залучити для продажів товарів. Для ноунеймів це швидкий спосіб почати заробляти гроші.

Контекстна реклама забезпечує показ оголошення в пошуку за запитом та на сайтах-партнерах у вигляді зображень, тексту і відеороликів.

Интернет-маркетинг контекст

Рис. 1 – Контекстна реклама на сайтах-партнерах

Интернет-марктеинг

Рис. 2 – Контекстна реклама в пошуку

Перевага реклами в тому, що вона показується відразу цільовій аудиторії, що позитивно позначається на ймовірності покупки.

За що потрібно платити: рекламодавець платить за клік або покази оголошень, але фіксованої вартості немає. Ціну визначає аукціон за участю інших рекламодавців (конкурентів).

Налаштування рекламних кампаній відбувається в програмному забезпеченні, розробленому пошуковими системами. Пошуковик потрібно вибирати той, яким користується ваша аудиторія.
Якщо ЦА російськомовна (країни СНД), то можна працювати в Яндексі, а рекламу налаштовувати в Яндекс.Директ.
Для Європи, США і всього іншого світу потрібно працювати в Google, а налаштування оголошень проводити в Google Ads.

Щоб працювати з цими інструментами, потрібно зареєструвати акаунт і внести платіжні дані. Після цього можна починати створення рекламних кампаній.

Процес налаштування контекстної реклами в Google складається з таких етапів:

  1. Створюємо кампанію. Налаштування кампаній і доступні типи варіюються в залежності від мети кампанії (трафік, продажі, реклама додатка, інтерес до бренду і т. п.).
  2. Обираємо тип: просуватися в пошуку можна за допомогою Пошукової кампанії, в КМС можна підвищити впізнаваність бренду, збільшити інтерес до бренду і товарів можна через Відеокампанію.
  3. Задаємо назву: якщо кампаній багато, по їх назві вийде зорієнтуватися в структурі акаунта. Ім’я повинно бути чітким і унікальним, щоб ви відразу розуміли, про що йдеться, і не плуталися.
  4. Обираємо регіон для показу оголошень, тобто місце на карті (місто, країна, район) де живуть клієнти.
  5. Задаємо стратегію призначення ставок (залежить від бажаної мети). Наприклад, для підвищення видимості можна використовувати стратегію Цільовий відсоток отриманих показів, а для збільшення трафіку – Максимальна кількість кліків.
  6. Ставимо розклад показів: час потрібно ставити відповідно до періоду, коли до товару проявляється найбільший інтерес.
  7. Обираємо пристрої для показу (планшет, ПК, телефон), мова, аудиторії (показувати всім або націлювати рекламу на певні групи людей).
  8. Необхідно поставити бюджет: його повинно бути достатньо для конкуренції з іншими гравцями ринку. Порахувати бюджет і щиру ставку можна вручну та автоматично. Тут розповідаємо про це докладніше.
  9. Налаштовуємо відстеження конверсій. Конверсія простими словами – це цінна дія, що користувачі виконали: купили товар, зареєструвалися, переглянули сторінку контактів, здійснили дзвінок.
  10. Створюємо групу оголошень, призначаємо для неї ставку і створюємо оголошення.
  11. При створенні оголошень заповнюємо заголовки, прикріплюємо зображення або відео. Використовуйте всі елементи оголошення.

Контекстная реклама Google Ads

Рис. 3 – Інтерфейс Google Ads

Розрахувати бюджет та ставки для показу можна за допомогою вбудованого планувальника.
Ефективність оголошень залежить від їх клікабельності (CTR). Середнє значення цього показника 5-10%.

Займаючись контекстною рекламою, потрібно проводити регулярну аналітику даних по кампаніях та їх оптимізацію. Це допоможе зменшити витрати на рекламу і збільшити продуктивність бізнесу, сайту, товарів.


1.2 SEO просування

Більшість випадків використання інтернету починається з пошуку чогось. В інтернеті зручно шукати товари, порівнювати ціни, шукати кращу пропозицію. Багато користувачів не довіряють контекстній рекламі, вважаючи її нав’язаною. Тому в пошуку клацають тільки на органічно ранжирувані сайти.

Пошук відбувається за запитами, які називають ключовими словами. Ґрунтуючись на запиті, пошукова система генерує сторінки результатів з посиланнями. Відвідуваність сайтів з першої сторінки пошуку найбільша.

Интернет-маркетинг органика

Рис. 4 – Результати органічного пошуку

53% всього трафіку сайту приходить через органічний пошук, і менше ніж 1% доходять до другої сторінки SERP. Відразу стає зрозуміло, що без SEO віддачі від інтернет-маркетингу буде мало.

SEO-оптимизація – комплекс робіт з внутрішньої та зовнішньої оптимізації для поліпшення видимості сайту в пошукових системах.

Внутрішня оптимізація спрямована на поліпшення сприйняття ресурсу пошуковими системами й користувачами.

Интернет-маркетинг перелинковка

Рис. 5 – Внутрішня перелінковка збільшує час, проведений на сайті

Зовнішня оптимізація спрямована на збільшення кількості зворотних посилань ведучих на сайт та збільшення ваги цих посилань.
Повноцінне пошукове просування дає довгостроковий результат, але покращувати сайт і контент на ньому необхідно постійно.

Що робити, щоб сайт був у ТОПі:

  • створюйте релевантний контент. Для кожного ресурсу формується семантичне ядро (складається з ключів). Текст, який ви хочете розмістити, повинен бути наповнений ключовими словами, щоб вас могли знайти в пошуку. Текстова інформація перевіряється на відповідність критеріям E-A-T;
  • зробіть сайт зручним для клієнтів. Чим інтуїтивніше, тим краще.
  • стежте за чистотою зовнішніх посилань: якщо на вас посилаються нерелевантні ресурси, то ПС і ваш ресурс вважатиме нерелевантним;
  • скоротіть час завантаження сторінок;
  • оптимізуйте сайт під мобільні пристрої;
  • додавайте зображення, відео та внутрішню перелінковку на інші статті вашого сайту.

1.3 SMM-маркетинг

За останні 5 років кількість користувачів соцмедіа збільшилася майже у 2 рази. Цифри по трафіку, що йде з соціальних мереж, значно менше, ніж з пошуку. Але якщо в Google можна зайти на 2 хвилини, то на соціальні мережі користувачі витрачають в середньому близько 2,5 годин в день.

Интернет-маркетинг Инста

Рис. 6 – Приклади невдалого та вдалого профілю Інстаграм

Зліва профіль теж має свій візуальний ряд, але колажі в цілому ріжуть око. Тоді як справа навіть над колірним фоном заморочилися. Почитати про важливість візуалу можна тут.

Це робить їх ідеальним місцем для реклами своїх товарів. Рекламні інструменти таких майданчиків як Facebook, Twitter, VK, Pinterest дозволяють таргетувати рекламні оголошення на конкретні групи людей і збільшувати показники залученості.

Интернет-маркетинг соцсети

Рис. 7 – Реклама в Інстаграм, ФБ, ЛінкедІн

Розповісти про продукт можна не тільки за допомогою реклами, а й за допомогою сторінки в соцмережах. У профілі компанії діляться корисною інформацією з приводу використання товарів, лайфхаками, анонсуються знижки та акції.

Розміщення релевантних для аудиторії постів призводить до збільшення кількості підписників, їх зацікавленості, лояльності щодо бренду.

Интернет-маркетинг визуал

Рис. 8 – Гармонійний дизайн профілю – один з ключових елементів для залучення підписників

Що необхідно для успішного інтернет-маркетингу в соціальних мережах:

  • приваблива обкладинка, аватар, логотип;
  • в шапці профілю потрібно вказувати істотну інформацію в стислій формі (наприклад кількість обслугованих клієнтів і короткий перелік послуг, що надаються);
  • колірна гамма повинна простежуватися через різні елементи профілю;
  • викладати пости потрібно регулярно і не тільки для того, щоб купили. Але також, щоб аудиторія могла розважитися, чогось навчитися і просто відпочити, гортаючи вашу стрічку;
  • влаштовуйте розіграші та гівевеі. Це допоможе залучити нових користувачів на сторінку, які можуть стати вашими клієнтами й дасть зрозуміти, що ви дійсно дбаєте про вашу аудиторію.

Робота з інфлюенсерами

Для бренду дуже важлива взаємодія з ЦА та її нарощування, для цього компанії також співпрацюють з лідерами думок.
Інфлюенсери мають профілі в соціальних мережах, за якими стежить велика кількість людей. Вони постять у свої профілі інформацію, пов’язану з певною тематикою. Тематика самого блогу може бути пов’язана з чим завгодно (б’юті, лайфстайл, тревел і т. п.).

Перевага в тому, що їхня думка багато значить для аудиторії. Підписники прислухаються до лідерів думок і охоче купують товар, який побачили в черговому відео або фото від улюбленого блогера.
Інфлюенсеров знають, їм довіряють, внаслідок співпраці з ними виходить швидко залучити аудиторію до продукту. Важливо обрати такого лідера думок, чиїй аудиторії буде дійсно цікавий ваш продукт.


1.4 Email-маркетинг

Дозволяє реактивувати аудиторію та налагодити комунікацію з новою шляхом емейл-розсилки. Це чесний шлях комунікації з користувачем, тому що той особисто дає свою згоду на отримання листів від компанії. 

Сьогодні це потужний інструмент для утримання аудиторії, тому що телефон з поштою постійно під рукою у більшості користувачів. Їм приходять повідомлення про лист і вони його відразу ж читають.

Интернет-маркетинг емейл

Рис. 9 – Розсилка повинна бути не тільки привабливою, але й корисною

Робота з каналом емейл відбувається з базою підписників. Зібрати адреси можна через розміщену форму підписки на вашому сайті і додавши чек-бокс згоди на розсилку в кошик. Працювати потрібно тільки з “білою” аудиторією – тими, хто погодився на отримання листів.

Для спілкування з тими хто підписався на розсилку потрібно налаштувати вітальний ланцюжок. У тексті листа використовувати заклик до дії (CTA, call-to-action), продуманий графічний дизайн і рекламувати кілька пропозицій тільки якщо це товари в одній категорії. В інших випадках: один лист – один інфопривід.

Залучити відвідувачів сайту підписатися можна за допомогою лід-магніту (дати плюшку за підписку). Це може бути як корисна інформація, так і запрошення на вебінар, майстер-клас, просто знижка.

Интернет-маркетинг лид-магнит

Рис. 10 – Приклади лід-магнітів

Що потрібно, щоб користувачі не відписувалися після першого листа розсилки?

  1. Контент в листі повинен відповідати тематиці (використовуйте релевантний текст або корисні поради, наприклад, поділіться чек-листом з seo-оптимізації сайту і вкажіть, що він був складений особисто для цього підписника на основі його інтересів);
  2. продуманий візуал: елементи, їх розміри та кількість повинні бути приємні користувачеві. Листи будуть відкривати просто тому, що вони красиві;
  3. з 2-го пункту випливає 3-й: якість посадкової сторінки має відповідати крутій розсилці;
  4. не завалюйте листами: порядок відправки та періодичність визначаються індивідуально для кожного проекту;
  5. використовуйте персоналізований підхід. На основі зібраної інформації можна відправити користувачеві лист з гайдом з питання, що цікавить чи товару. Це один із трендів 2021 року, який допоможе вам побудувати більш особисті стосунки з клієнтом і підвищити лояльність.

1.5 Пуш-повідомлення, чат-боти, месенджери

Це допоміжні канали для спілкування з цільовою аудиторією. Через чат-боти користувач може дізнатися цікаву інформацію.

Зручно тим, що поспілкуватися можна в будь-який час доби. Ці програми мають заготовлені відповіді на популярні питання. А це скорочує витрати на обслуговування клієнтів тому що на прості запитання чат-боти можуть відповісти без участі менеджера.

Деякі засновані на машинному навчанні та вчаться спілкуватися з клієнтами самостійно.

Интернет-маркетинг чат-боты

Рис. 11 – У чат-ботах спілкування відбувається як з програмою, так і з реальними працівниками компанії

У месенджерах компанії повідомляють про новинки та акції, запрошуючи відвідати сайт і обрати покупку. Відкриваємість таких повідомлень є високою, тому що месенджери типу Viber використовуються для спілкування з родиною, друзями, колегами цілодобово.

Интернет-маркетинг Вайбер

Рис. 12 – Повідомлення в Вайбері

Push-повідомлення бувають:

  • мобільні (показуються у вигляді поп-апів на екрані смартфонів);
  • і для десктопу (доступні через підписку у браузері). Приходять при використанні браузера в правому нижньому кутку. Містять посилання, що веде на сторінку сайту.

Найчастіше приходять повідомлення про новинки та новини, які підштовхують користувача відвідати веб-сайт знову. Для відправлення пушів сайт запитує дозвіл на відправку повідомлень.

Интернет-маркетинг пуш

Рис. 11 – Пуш-повідомлення добре працюють на сайтах новин

На більшості сайтів такі повідомлення дратують, й відвідувачі блокують показ. Але, наприклад, на новинних сайтах пуші добре працюють для тих, хто бажає бути в курсі подій.


2. Аналітика

Використовуючи хоча б один канал маркетингу, вам буде надходити безліч даних про успішність кампаній. Це створює потребу в аналітиці масивів інформації.
Ви зможете побачити вартість показу контекстної реклами, глибину перегляду сторінок на сайті, кількість замовлень товару, охоплення публікацій в соцмережах тощо.

Доведеться освоїти програми, які аналізують всі ці показники (Google Аналітика та Яндекс.Метрика, Facebook Ads, Ahrefs, Semrush, Serpstat і ін.).

Отримані цифри необхідно буде застосовувати для оптимізації реклами, тобто для збільшення віддачі маркетингових зусиль. Без аналітики неможливо скоригувати стратегію.


3. Стратегія

В інтернет не проб’єшся наскоком. Конкуренція в віртуальному середовищі така ж жорстка, як і у звичайному світі. Для просування навіть унікального продукту доведеться розробити стратегію. Це послідовний план дій з розкрутки бренду і його продукції, досягнення цілей просування.

Як сформувати успішну стратегію для інтернет-маркетингу:

  • вивчіть портрет клієнта і знайдіть свою цільову аудиторію. Розуміння потреб клієнтів допомагає поліпшити сервіс і надати їм те, чого вони хочуть;
  • вивчіть конкурентів і скористайтеся цією інформацією для зміцнення своїх позицій;
  • вивчіть доступні канали просування та оберіть ті, які допоможуть достукатися до вашої аудиторії;
  • під’єднайте системи аналітики й стежте за показниками;
  • коригуйте стратегію в залежності від її результатів.

На старті важко вибудувати робочу стратегію і на допомогу приходять агентства просування. Вони роблять всю важку роботу за клієнта і надсилають звіти про успіхи. Плюс агентств у тому, що вони знають як побудувати успішну стратегію, яка принесе реальний результат.

Пам’ятайте, що в маркетингу працює тільки систематичний підхід.


Переваги інтернет-маркетингу

Робота в онлайні відкриває безліч переваг перед бізнесом, значно розширюючи його можливості:

  • просуватися можна з будь-яким бюджетом;
  • працювати можна з будь-якими регіонами світу;
  • клієнтам зручніше відвідувати сайт, тому що вони самі обирають для цього час;
  • відсутність оренди приміщень та інших накладних витрат;
  • можна відстежити інтереси, і покупки, і на основі цих даних персоналізувати пропозицію для конкретного користувача.

Якщо ви тільки починаєте, то популяризацію свого бізнесу в мережі потрібно починати відразу.

Наприклад, інтернет-супермаркет Rozetka тільки нещодавно відкрив свої перші офлайн точки видачі й за сумісництвом магазини з базовим асортиментом товарів. І навпаки, піклуючись про своїх покупців, бренди запускають онлайн-проекти та постійно актуалізують асортимент, доступний в мережі.


Висновки

Широкий інструментарій інтернет-маркетингу здатний значно збільшити зацікавлену аудиторію і кількість клієнтів. Тобто наростити прибуток, продажі, відсоток впізнаваності.
Працюючи у сфері діджитал, важливо нарощувати кількість точок дотику з користувачами. Але робити це потрібно різними способами, а не просто завалювати їх рекламою.

Продумана стратегія і використання всіх інструментів інтернет-маркетингу допоможе:

  • створити позитивне враження про вас;
  • підвищити зацікавленість у потенційних клієнтів і повернути тих, хто пішов;
  • збільшити продажі та відвідуваність вашого сайту;
  • комплексне просування дозволить вашому бізнесу зайняти провідні позиції на ринку.

Ми знаємо, що розкручувати бізнес в сучасних реаліях важко. Але працювати з клієнтами в Інтернеті must-have сьогоднішнього часу.


Ефективний сайт з першого дня: ключові етапи SEO-оптимізації

Поведенческие факторы

Чому вам не потрібна накрутка поведінкових факторів?

Open Graph

Для чого використовувати розмітку OpenGraph

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.