замовити дзвінок
+38 057 782-28-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
131
5

Google Tag Manager та Google Аналітика. Чим вони відрізняються? І чим відрізняються події в них.

Давайте разом розберемося і порівняємо ці інструменти. Вони не замінюють один одного, але їх краще використовувати в комплексі.


1. Google Analytics

Головна мета Google Analytics – відслідковувати дані, зберігати їх і створювати звіти про показники вашого веб-сайту.

Наприклад:

  • які теми найбільше переглядають на сайті (за день/місяць/рік – вкладка Поведінка);
  • скільки користувачів відвідали сайт в попередньому місяці і звідки вони прийшли (стаття – Джерела трафіку);
  • скільки людей знаходиться на сайті зараз і яка їхня сторінка входу (Звіт в реальному часі);
  • портрет користувача (країна, вік, пристрій перегляду – Аудиторія);
  • скільки відвідувачів покинули ваш сайт, не здійснюючи на ньому дій;
  • чи здійснили вони конверсії (цілі, що ви встановили – Конверсії).

Google Tag Manager vs Google Analytics

Рис. 1 – Звіт в реальному часі

Як відстежувати взаємодії користувача з сайтом?

Використовувати код відстеження (фрагмент коду JavaScript) – його необхідно розмістити на кожній сторінці сайту. Ледь на сайті трапиться взаємодія (наприклад, перегляд сторінки), ці дані відразу потраплять до акаунту Аналітики.

Гугл Аналітика відстежує, скільки користувачів використовують ту чи іншу функцію на сайті або в додатку. Якщо необхідно відстежити продажі, слід додати події Аналітики, які відправляють дані в разі спрацювання тригера – коли відвідувач виконує певну дію на сайті. Наприклад, відправка форми. Це вирішується з програмістом – він вносить код відстеження цієї події на сайт.

А що робити, якщо в Google Analytics потрібно відстежувати кілька десятків взаємодій? На додаток всіх подій піде безліч часу програміста, що виллється у багато копієчок. Також на додавання безлічі подій будуть потрібні тижні.

Як оптимізувати процес?


2. Google Tag Manager

GTM спрощує керування тегами. Він визначає умови, при яких обрані теги повинні спрацьовувати.

Google Tag Manager – це безкоштовне ПЗ від Гугл, що дозволяє розміщувати на сайті різні типи коду (теги).

GTM простими словами – сервіс, який допомагає працювати з кодом сторонніх служб (Google Analytics, Яндекс.Метрика, сюди ж відносяться теги ремаркетингу, встановлення Call tracking, блок e-commerce і т. ін.) на сайтах або в додатках.

GTM Не є аналогом Гугл Аналітики, у нього інша функція. ГТМ допомагає вносити код відстеження Google Analytics на сайт та вносити критерії, за якими запускається будь-який з тегів.

До появи Google Tag Manager у 2012 році теги GA впроваджувалися на кожну зі сторінок сайту. Оновлення та підтримка при наявності сотень подій ставали вельми трудомістким завданням – уявіть, якщо це каталог або маркетплейс, то скільки ж там сторінок!

ГТМ полегшує завдання – усі теги тепер будуть зберігатися в обліковому записі GTM.

ГТМ дає можливість тестувати теги та дивитися, чи спрацьовують вони при завантаженні потрібної сторінки або кліці на певну кнопку. Крім того, теги та спосіб їх роботи можна змінити, не змінюючи вихідний код веб-сайту. Для цього треба відредагувати теги в GTM і натиснути Опублікувати. Зручно, правда?

Крім того, з GTM також сумісні:

  • код ремаркетингу Google Реклами;
  • код Пікселя Facebook;
  • тег відстеження конверсії Гугл Реклами;
  • лічильник Яндекс.Метрики;
  • будь-які інші HTML і Javascript коди.

3. Google Analytics vs Google Tag Manager: у чому різниця?

Обидва інструменти слугують двом дуже різним цілям.

Google Tag Manager (Диспетчер тегів Гугл) управляє кодами відстеження Javascript (тегами) на сайті. Google Аналітика – один з них.

Google Analytics простими словами – інструмент аналітики, який надає звіти. А GTM не має функцій звітності. Він використовується для відправлення даних з сайту до інших інструментів аналітики, включаючи GA.

Нічого страшного не трапиться, якщо ви не бажаєте використовувати Диспетчер тегів Google. Можна так само додавати коди відстеження GA до початкового коду свого сайту. Але так у вас буде менше гнучкості для роботи з тегами.

Приклад

По суті Google Аналітика – це тег. За інструкцією GA код відстеження GA потрібно розмістити на кожній сторінці сайту.

Приклад коду відстеження:

<!– Global site tag (gtag.js) – Google Analytics –>
<script async src=”https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=UA-********-1″></script>
<script>
window.dataLayer = window.dataLayer || [];
function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
gtag(‘js’, new Date());

gtag(‘config’, ‘UA-XXXXXXX-X’);
</script>

Шаблон тега GA GTM пропонує за замовчуванням, тому налаштувати його легко. Після встановлення GTM зайдіть на свій сайт і перейдіть до Тегів.

  • Натискаємо Створити;
  • Блок Конфігурація тега – Вибрати шаблон тега – Universal Analytics;
  • Додавання змінної налаштувань Google Аналітики;
  • Тип відстеження – “Перегляд сторінки”;
  • Розділ “Тригери”;
  • Виберіть Усі сторінки (All Pages).

Google Tag Manager и Google Analytics

Рис. 2 – Вікно конфігурації тега

Готово. Тег перегляду сторінки в GTM створений. Він буде відстежувати перегляди сторінок на сторінках, де встановлений код ГТМ. І усі перегляди сторінок будуть відправлятися до Гугл Аналітики з ідентифікатором ресурсу UA-XXXXXXX.


4. Google Tag Manager vs. Google Analytics: події

Події в GA відображаються у звіті про події (Поведінка → Події). Це взаємодії користувачів зі сторінкою.

Дані для цього звіту збираються зі звернень до подій, які відправляються з вашого сайту на сервери Google Аналітики. До появи систем управління тегами звернення до подій мали ініціюватися невеликими кодами Javascript, що розміщені на сайті.

Наприклад:

gtag(‘event’, <action>, {
‘event_category’: <category>,
‘event_label’: <label>,
‘value’: <value>
});

Код містить eventAction, eventCategory, eventLabel і Value (необов’язково). Коли на сайті спрацьовує певна дія (наприклад, відвідувач відправляє форму «Замовити дзвінок»), подія Гугл Аналітики запускається і дані передаються до GA.

Наприклад:

gtag(‘event’, ‘Contact form’, {
‘event_category’: ‘Form submission’,
‘event_label’: ‘https://www.example.com/contact-us’
});

Ці події можна відстежити у звітах GA в режимі реального часу.

Події Google Tag Manager.

  • заходимо до режиму Попереднього перегляду та відлагодження GTM;
  • в правому верхньому куті інтерфейсу ГТМ натискаємо на кнопку Попередній перегляд:

Google Tag Manager Google Analytics

Рис. 3 – Попередній перегляд в GTM

Отличие Google Tag Manager Google Analytics

Рис. 4 – Вікно включення режиму попереднього перегляду та відлагодження

Тепер переходимо на сайт, де розміщений код ГТМ. Там в нижній частині браузера знаходиться вікно консолі налагодження, де відбивається інформація про теги (статус активації, дані, що обробляються).

У лівій частині консолі розташований список з визначень. Це і є події Google Tag Manager.

Відміна Google Tag Manager від Google Analytics

Рис. 5 – У цьому вікні можна подивитися, які теги спрацювали, які – ні

На основі цих подій GTM можна активувати теги.

Наприклад (дані з рис. 5):

  • Подія “клік по емейлу” в GTM можна використовувати як тригер для активації тега відправки емейла до Гугл Аналітики.
  • Подія “клік по номеру телефону” відбувається при натисканні на кнопку дзвінка на сайті. Наприклад, коли хтось переглянув номера телефону, можна відправити цей клік як подію Гугл Аналітики (і побачити її у своїх звітах).
    P. S. За замовчуванням ви не побачите ніяких подій, крім Pageview, DOM Ready і Window Loaded. Для того, щоб їх побачити, потрібно включити в контейнер хоча б один тригер цього типу.
  • Подія “відправка форми” (спрацьовує, коли відвідувач відправляє форму) може запускати тег події GA (він відправляє подію з даними відправленої форми у звіти про події GA). Цю подію GTM можна використовувати як тригер для активації тега конверсії Google Реклами (або іншого тега).

Через те що усі події ГТМ заповнюються у рівні даних, запросіть включити призначені для користувача події ГТМ («Події рівня даних»).

Подія в Google Tag Manager – це дія користувача на сайті, що виявляється GTM і поміщається на рівень даних.

Рівень даних створюється на сайті автоматично, тільки-но ви вносите туди код GTM. Цю взаємодію можна використовувати як умову спрацьовування для того, щоб активувати теги відстеження. Наприклад, Пікселя Фейсбук, подій Гугл Аналітики й т. п..

GTM спостерігає за взаємодіями, що відбуваються на сайті, створює події GTM і використовує їх для активації тегів. Подія в GTM – тригер, а подія в GA – тег.


5. Цілі Google Analytics

Нам часто ставлять питання – як налаштувати цілі за допомогою ГТМ?
Цілі працюють не так, і GTM не має до них прямого відношення.

GTM – спосіб передачі даних, який відправляє різні взаємодії (перегляди сторінок, події, транзакції і т. п.) до Google Аналітики.
Деякі з цих взаємодій важливіші за інші (наприклад, підписка на розсилку новин або відвідування сторінки «Підтвердження замовлення»), і вони називаються цілями.

Як Google Аналітика розуміє, які взаємодії важливіші за інших?

Ви робите це, налаштовуючи GA (не GTM).
Для цього потрібно перейти в розділ Адміністратор Google Аналітики> Подання> Цілі та створити ціль.

Google Tag Manager vs Google Analytics отличие

Рис. 6 – Режим Адміністратора

Вона може бути заснована на переглядах сторінок, на події або на взаємодії (наприклад, відвідано >3 сторінок). Після правильного налаштування цілі певні перегляди сторінок або події будуть розглядатися як важливі дії (цілі).

Іншими словами, ви повідомляєте GA, що деякі взаємодії (які відправляються в GA) цінніші для бізнесу. І неважливо, яким шляхом ця взаємодія була надіслана до Google Аналітики: через GTM, безпосередньо з коду веб-сайту, або якось ще.

Ви бачите різницю? GTM – це спосіб передати дані про взаємодію в Аналітику. Цілі – це цінні взаємодії, які налаштовуються у самій GA.


6. Перехід на GTM

Якщо ви керуєте сайтом, на якому використовується жорстко запрограмована GA, але бажаєте перейти на GA + GTM, потрібно пам’ятати про декілька речей. Адже якщо перехід буде виконаний неправильно, ви порушите налаштування, і нові дані будуть загублені/пошкоджені.

Отже, необхідно видалити жорстко запрограмовані коди GA зі свого веб-сайту і додати код контейнера GTM на всі сторінки сайту. Потім активуєте теги Google Аналітики через GTM.

Дані не загубляться, але перехід може негативно вплинути на майбутні дані (якщо перехід виконаний неправильно).

Усе ще не впевнені, чи варто витрачати свій час на GTM?

Це нормально, якщо ви все ще не впевнені в тому, чи варто використовувати GTM. Ось чому ми рекомендуємо прочитати статтю 11 причин, чому слід використовувати Google Tag Manager.


Висновки

Підсумуємо:

  • GA – інструмент аналітики, який надає звіти про активність на сайті.
  • GTM – інструмент, який запускає коди відстеження на основі певних правил.

Можна або впровадити код GA на сайт безпосередньо, або реалізувати код GTM на сайті та використовувати GTM для запуску коду GA.

Відмінності Google Tag Manager й Google Analytics:

  • GTM не є аналогом Google Аналитики. Через GTM додаються теги GA на сайт і визначаються правила, за якими спрацьовують теги.
  • Google Tag Manager – ПЗ від Google, що допомагає розміщувати на сайті різні теги. Коли потрібно додати код відстеження або події GA на сайт, швидше це виконати за допомогою GTM.
  • GTM може працювати без GA, і навпаки. Програмісти можуть вносити коди GA прямо на сайт, але тоді звертатися до них доведеться кожного разу, коли необхідно внести нові або змінити старі теги. Перевага GTM в тому, що з кодами відстеження можна працювати й самостійно. Facebook Пікселем, Гугл Рекламою або будь-якими іншими тегами на сайті.
  • Події GTM – тригери, що визначають час спрацьовування тегів. Подія Google Analytics – тег. Наприклад, подію в GTM “відправка форми” можна використовувати як тригер для спрацьовування тега події GA «Відправлення форми».
  • Цілі Google Аналітики можна створювати в GTM. GTM відсилає у GA події про всі взаємодії на сайті. Цілі налаштовуються всередині GA, де ви даєте команду GA перетворити деякі регулярні взаємодії у більш важливі/цінні цілі.

Якщо у вас ще залишилися питання, задайте їх у коментарях.


Підміна геолокації: аналоги GeoClever

5 кращих креативних пропозицій для реклами на YouTube

З чого починати вивчення контекстної реклами?

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.