замовити дзвінок
+38 (044) 358-48-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
1489
4

Ви вже розмістили свій мобільний додаток в магазинах, але встановлень немає, й за конкурентами вас навіть не видно.

Що робити в такій ситуації? Чи можна просунути додаток? Звісно так!

Для цього потрібно провести оптимізацію, тобто застосувати ASO (App Store Optimization).


1. Що таке ASO

App Store Optimization — это оптимізація магазину мобильних додатків.
ASO простими словами – це роботи, що спрямовані на поліпшення видимості додатка в результатах пошуку App Store.

АСО покращує ранжування, й за рахунок цього привертає більше уваги користувачів.
Основна мета – спонукати зацікавлену аудиторію завантажити додаток.

Під оптимізацією програми не мається на увазі зміни в самому додатку. Це зміни, які стосуються сторінки додатка в магазинах Google Play (GP) и App Store (AS).
Багато в чому воно походить на існуюче SEO (Search Engine Optimization). Але є й свої принципові відмінності.


1.1 Чек-лист ASO

  • им’я додатку – найкраще працюють варіанти з ключовими слова: наприклад, Lingokids Англійська для дітей;
  • ключові фрази – окремим полем є тільки в AS (максимум – 100 знаків). Для магазину додатків Google теж потрібно збирати семантичне ядро й формувати контент на основі зібраної семантики, але окремого поля для ключових фраз немає. Гугл також враховує різні відміни ключових фраз;
  • підзаголовок – поле існує тільки для iOS та відображається під основною назвою додатку. Туди також необхідно вставляти релевантні ключі. Довжина – 30 знаків;
  • опис – розташовується одразу під скриншотами функціоналу. На ранжування воно впливає тільки в GP. Але грамотно складений опис вплине на рішення про завантаження користувачами й в App Store;
  • рекламний текст – довжина 170 символів, туди варто вписувати нові функції, акції та призив на встановлення. Доступно тільки для iOS;
  • вбудовані покупки – в AS можна наштовхнутися на вбудовані покупки прямо з пошуку. Такі додатки займають більше місця у видачі, тобто дають більше шансів на вчинення конверсії;
  • ім’я розробника – розташовується під ім’ям програми, доступно тільки в Google Play;
  • іконка додатку – може зображуватися у вигляді логотипу, але якщо додаток невідомий, то варто вибрати контрастне тематичне зображення. Для виклику правильних асоціацій можна помістити на іконку назву бренду (але так, щоб його точно було видно);
  • скріншоти інтерфейсу самого додатка – потрібні якісні красиві картинки;
  • відео (проморолик) – невелике відео, що презентує роботу додатка;
  • фідбек користувачів в коментарях й оцінка в зірках (вище – краще).
  • розмір – непрямий фактор ранжування, але менша вага може збільшити показники завантажень;
  • оновлення версій (свідчить про активну роботу над поліпшеннями) та розділ “Що нового”, який допомагає ознайомитися з новим функціоналом.
  • локалізація (підтримка різних мов на сторінці додатку в GP или AS).

Розберемо кожен пункт детально.


2. Текстова оптімизація

Для того, щоб оптимізувати додаток, потрібно пропрацювати текстову та графічну складові сторінки в магазині додатків.


2.1 Ім’я додатку – Title

Коли користувачі шукають утиліту чи гру, вони використовують ключові слова, пов’язані із суттю додатка (як приклад – вивчення англійської). Якщо знають, що саме шукають й одразу вводять назву бренду.

В Play Маркете підсвічуються підказки (змінюються в залежності від набраного тексту), а в AS – й підказки, й назви додатків, які містять фрази із запиту. Саме тому під час обдумування назви вашого додатку дуже важливо продумати варіант з використанням ключових фраз.

ASO apps

Рис. 1 – Вивчення англійської в GP та AS

Придумуючи назву, необхідно ще й врахувати довжину, т. я. в магазині Apple дозволена довжина 50 знаків (видима частина для користувача всього 30 символів, решта тексту ховається). У Play Маркеті максимальна довжина – 30 знаків.

Ім’я – один з найважливіших факторів ранжирування. Адже це перше, що користувачі бачать й на що звертають увагу. Так що рекомендується розміщувати самі пріоритетні ключі ближче до початку.


2.2 Опис – Description

Для Android доступно 2 вида описів:

  1. Короткий (до 80 символів).
  2. Повний (до 4000 симв.).

У App Store присутній тільки розширений опис на 4000 символів, але для ранжирування на цій платформі він не має ніякого значення й виступає просто як текст для ознайомлення з додатком. А ось для GP – це один з головних чинників ранжування.

В описі рекомендується коротко розповісти про суть даного додатка, його переваги. Необхідно використовувати ключові фрази, але без переспаму.


3. Графічна оптимізація

Включає 3 складових:

  • іконку додатку;
  • скріншоти функціоналу;
  • відео або проморолик.

3.1 Іконка додатку

Іконка простими словами – це зображення, що ідентифікує додаток.
Це основний елемент при оптимізації, що формує первинне враження про продукт. Якщо іконка не сподобалася при побіжному погляді, то й на завантаження можна не сподіватися.

Технічні вимоги до іконок:

App Store Google Play
Формат PNG 32-розрядний PNG
Розмір, px Необхідно кілька іконок (для різних пристроїв):

  • iPhone: 180×180, 120×120
  • iPad Pro: 167×167
  • iPad, iPad mini: 152×152 
  • App Store: 1024×1024
512×512
Форма Квадрат (без тіней й заокруглень) Квадрат (тіні й заокруглення додаються автоматично)

 

Необхідно робити іконку зрозумілою, такою, що запам’ятовується. Текст не рекомендується використовувати, але деякі бренди на іконці пишуть своє ім’я. Якщо ви невідомі широким масам, пропустіть цей спосіб. Не використовуйте скріншоти й інші дрібні нечитабельні елементи чи фото.


3.2 Скріншоти функціоналу

Оптимізація блоку з скріншот, можливо, найбільш значимий елемент. Саме по ним користувач в більшості випадків приймає рішення завантажити додаток.

На скріншоті всі елементи необхідно робити читабельними та зрозумілими. Повинні відображати основний функціонал і переваги застосування. Найважливіший скріншот – це перший, на нього рекомендується винести найголовніше з переваг.

ASO first screen

Рис. 2 – Перший скріншот додатку

Рекомендується додавати максимально допустиму кількість скріншотів. В App Store – це 10, в Play Market – 8.

Технічні вимоги до скріншотів:

App Store Google Play
Формат PNG чи JPG 24-розрядний PNG або JPEG
Розмір, px
  • iPhone: 1334×750
  • iPad: 1536×2048
Мінімальний – 320
Максимальний – 3840

 

Перші два зображення відіграють найбільшу роль, саме їх будуть бачити при переході на сторінку з пошуку. Але якщо є відео, то показується тільки один скріншот.


3.3 Відео чи проморолик

На сторінку в магазині можна додати проморолик вашого додатку (він буде показуватися перед скриншотами).

У iOS можна додати ролики по 15-30 секунд, але є обмеження на кількість доступних локалізацій.
App Store підтримує тільки одну мову в відео. Приберіть текст, щоб користувачі не ламали голову, переводячи написи з іншої мови. Так робити ніхто не буде, сторінку просто закриють.
Google дозволяє заливати ролики довжиною до 120 секунд, й регіональне обмеження відсутнє.
Стоп-кадр повинен бути привабливим (картинка, яку видно на відео перед його запуском). Для iOS є можливість вибрати кадр тільки з самого відео, а ось в Google Play можна використовувати будь-яке зображення.

Намагайтеся розміщувати найважливішу інформацію в межах перших 5 секунд відео, тому що до кінця їх оглядає дуже мало користувачів.


4. Локалізація

Якщо ваш додаток орієнтован на аудиторію з різних країн, то доведеться перевести весь текстовий та графічний контент на різні мови. Імовірність завантаження додатку, в якого офіційна сторінка адаптована до вашої країни, набагато вище. Перекласти потрібно й написи в відео та на скріншотах.

Працюючи з метаданими та полем з ключами, майте на увазі, що краще за все в тонкощах мови розбирається його носій. Тому для коректного перекладу наявного тексту влаштуйте консультацію з носієм.
Це багаторазово підвищить охоплення аудиторії.


5. Взаємодія з користувачами: відгуки та рейтинг

Для ASO просування, як і для оптимізації веб-сайту, дуже важливі відгуки та загальний рейтинг. SERP працює й тут.

Добрі відгуки й велика кількість завантажень сильно впливають на позиції програми та на вирішення багатьох користувачів про завантаження. Чим більше хороших відгуків, тим популярнішими ваше додаток серед аудиторії.

Негативні відгуки також відіграють велику роль. Наявність тільки позитивного фідбеку створить відчуття проплаченого піару. У цьому випадку число завантажень відразу впаде.
При наявності негативних відгуків стежте, щоб їх було менше, ніж позитивних. Найчастіше користувачі звертають увагу на перші кілька коментарів – і якщо вони негативні, то на +1 завантеження можна навіть не сподіватися.

Розробник повинен стежити за відгуками й оперативно на них відповідати (особливо на негативні). Це створить гарне враження у клієнтів й може спонукати їх на зміну своєї думки та коригування відклику.
ASO reviews

Рис. 3 – Реакція на відгуки

Для отримання відгуків потрібно правильно підібрати час та налаштувати запит, щоб ця дія не переривала процес використання додатку, але не вискакувала в самий невідповідний момент.


6. ASO сьогодні

ASO має на увазі безперервний процес роботи та поліпшень. Налаштувати ключі один раз й забити не вийде.
Для різних маркетів працюють різні підходи, тому необхідно ретельно опрацьовувати всі опції просування, доступні для Apple та Android. Т. к. В різних магазинах грають роль не всі елементи сторінки та описів.

Для проведення АСО оптимізації скористайтеся нашим чек-листом з п. 1.1.
З усіх параметрів в чек-листі можна виділити основні:

  • назва;
  • семантичне ядро;
  • іконка;
  • скріншоти;
  • оцінки;
  • фідбек.

Їх потрібно починати оптимізувати ще до релізу програми. Це дасть конкурентну перевагу та забезпечить швидкий вихід на високі позиції.

У ASO важливі всі аспекти, і тільки досвідчений спеціаліст впорається з цим завданням.

Сервіси для ASO

Як зібрати семантику для ASO

Розкрутка гри в App Store та Google Play за допомогою ASO

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.