замовити дзвінок
+38 057 782-28-00
замовити дзвінок
Starting a new project?
отримати консультацію
Читайте наш Telegram 👈
92
3

джерело - analyticsmania.com

Назва Google Tag Manager все частіше миготить на форумах, різних заходах і т. д .. Дехто говорить, що він допомагає набагато простіше відслідковувати відвідувачів, а інші обіцяють, що вам більше не знадобляться розробники, т. я. ви зможете встановити коди відстеження/пікселі самостійно.

У цій статті я поясню, чому слід використовувати Менеджер тегів Google та для чого він потрібен. Простою мовою.


1. Що таке Менеджер тегів Google?

Перш ніж ми заглибимося в те, чому слід використовувати Диспетчер тегів Google, ось короткий огляд самого інструменту.

Google Tag Manager – це безкоштовне програмне забезпечення від Google, яке дозволяє встановлювати на ваш веб-сайт різні типи коду (теги).

Хороші приклади тегів:

  • код відстеження Google Analytics;
  • коди подій Google Analytics;
  • скрипт конверсії Adwords;
  • теги ремаркетингу.

Є ще багато типів коду, які можна додати на ваш сайт за допомогою GTM, включаючи користувацькі коди.

Деякі люди плутають Менеджер тегів Google з Google Аналітикою, запитуючи, який з них використовувати. Власне, відповідь в тому, що потрібно використовувати обидва.

До появи GTM коди відстеження Аналітики повинні були бути запрограмовані розробником для кожної окремої сторінки. Складно працювати з сотнями подій, коли справа доходить до їх підтримки/оновлення. Але Менеджер тегів Google вирішує цю проблему, тому що всі ваші теги знаходяться в одному місці – у вашому профілі GTM.

Уявіть Менеджер тегів Google як набір інструментів, в якому зберігаються всі ваші інструменти: лінійка (Google Analytics), молоток (Google Adwords) і т. д..

Менеджер тегів Google також дозволяє тестувати теги, щоб переконатися, що вони спрацьовують, коли ви завантажуєте потрібну сторінку або натискаєте певну кнопку.

Ще одна велика перевага: ви можете змінити свої теги й спосіб їх роботи, практично не змінюючи вихідний код веб-сайту (що ви, можливо, не зможете зробити через повільні цикли релізу або надзавантажених розробників) – замість цього ви просто редагуєте теги в інтерфейсі GTM та публікуєте зміни одним натисканням кнопки.

Google Tag Manager

Рис. 1 – Ілюстрація сумісності Менеджера тегів з іншими програмами

Google Аналітика – не єдиний інструмент, сумісний з Менеджером тегів Google. Інші приклади включають:

  • Тег конверсії Google Adwords.
  • Тег ремаркетингу Google Adwords.
  • Код пікселя Facebook.
  • Код відстеження Crazyegg.
  • Код відстеження Inspectlet.
  • Будь-який інший користувацький код HTML/Javascript.

2. Причини, за якими вам слід використовувати Менеджер тегів Google

Наводжу 11 доводів того, навіщо ж користуватися GTM в роботі.


2.1 Швидке розгортання кодів відстеження

Давайте зробимо крок назад та згадаємо класичний спосіб управління кодами відстеження:

  1. Маркетолог (аналітик чи будь-хто інший) вирішує почати використовувати нову маркетингову платформу для відстеження поведінки користувачів.
  2. Він отримує код відстеження та відправляє його розробнику.
  3. Розробник каже, що зайнятий й займеться цим наступного тижня.
  4. Що робити, якщо вам потрібно відстежувати додаткові події? В цьому випадку вам потрібно буде написати докладне завдання й відправити електронний лист розробнику, щоб ці коди були встановлені. Це може зайняти більше декількох тижнів.

Що, якби я сказав, що ви можете не звертатися за допомогою до розробника (в більшості випадків) та встановити ці коди відстеження самостійно? З Менеджером тегів Google ця мрія стає реальністю.
Кожен код відстеження називається тегом, тож ви можете керувати ними через інтерфейс GTM.

Менеджер тегів Google прискорює багато процесів. Нові теги можна додавати швидко, й багато хто з них не вимагають зміни коду веб-сайту. Це відмінний інструмент для маркетологів, оскільки він дійсно може прискорити час запуску, тестуючи кожну зміну самостійно й розгортаючи її в міру готовності.

Google Tag Manager

Рис. 2 – Послідовність кроків розгортання кодів відстеження за допомогою GTM та без нього

Насправді, Bounteous опублікував короткий тематичне дослідження, де їх клієнту вдалося прискорити час встановлення тега в 7 разів.

І саме тому я поставив цю причину на перше місце в списку, чому варто використовувати Менеджер тегів Google. Але вона точно не остання.


2.2 Управління всіма тегами в одному місці

Раніше, коли керування позначками було просто невідомим терміном, все коди відстеження кодувалися безпосередньо у вихідному коді веб-сайту/додатка. Найгірше те, що ці маленькі фрагменти коду JavaScript були розкидані по різних файлах. Тому, якщо вам потрібно було внести незначні зміни, розробник повинен був:

  1. знайти всі ці коди;
  2. оновити їх.

Завдяки GTM процес став простіше: всі теги контролюються в одному місці.

Google Tag Manager

Рис. 3 – Інтерфейс GTM, вкладка “Tags”


2.3 Інструменти для тестування

Пошук та усунення несправностей та виправлення помилок тегів спрощується завдяки режиму попереднього перегляду та налагодження GTM, який показує, які теги активуються на сторінці, а які ні. Він також включає інформацію щодо тригерів, що запускають теги, й дані, що містяться в тегах відстеження.

Google Tag Manager

Рис. 4 – Інтерфейс GTM, вкладка “Window Loaded”

Чому це важливо?
З рішеннями для налагодження в GTM ви переконаєтеся, що ваші теги працюють, перш ніж запускати їх на чинному сайті. Крім того, не будемо забувати й про інші корисні розширення браузера, такі, як Tag Assistant.


2.4 Багаторазові шаблони контейнерів

Ще одна чудова причина, за якою вам слід використовувати Менеджер тегів Google, – це можливість експортувати всі теги, тригери й змінні в один файл (який можна імпортувати пізніше).

Що це означає?
Що ж, ви можете створювати свої власні шаблони з найвживанішими кодами/налаштуваннями відстеження.

Це особливо корисно для агентств, яким доводиться багато разів впроваджувати стандартні події Google Аналітики, наприклад, відстеження переглядів сторінок, переходи за вихідними посиланнями і т. д..


2.5 Це безкоштовно

Насправді, тут особливо нічого додати. Як і Аналітика, GTM безкоштовний. Хоча в Google Analytics 360 Suite є його преміум-версія, безкоштовної версії більш ніж достатньо для більшості бізнесів (малих та середніх).


2.6 Просте відстеження подій

Як я вже згадував раніше, відстеження подій включає до себе користувальницькі коди JavaScript, які потрібно додати на сайт, щоб відслідковувати події, такі як кліки, форми подання та т. д.. Щоб полегшити життя, Менеджер тегів Google поставляється з функцією автоматичного відстеження подій.

Як тільки ви включите певні тригери, вони почнуть автоматично вловлювати певні взаємодії на веб-сторінці. Як і раніше будуть потрібні деякі налаштування, але зробити це відносно легко. Ви можете використовувати ці взаємодії для активації кодів відстеження, наприклад Тег Події Google Аналітики.

Основні події, які ви можете відстежувати (за замовчуванням) в GTM, засновані на:

  • клікіх;
  • переходах за посиланнями;
  • відправленнях форм;
  • часі, проведеному на сторінці і т. д..

Але почекайте, це ще не все! Завдяки зростаючій спільноті користувачів та ентузіастів GTM кількість функцій автоматичного відстеження подій постійно збільшується. Ви також можете додати користувацькі функції, які відстежують такі речі, як глибина прокрутки, нові коментарі та багато іншого.

Чому це важливо?

Що ж, це дає вам можливість зрозуміти, які дії користувачі здійснюють на вашому сайті. Взаємодіють вони з контентом? Заповнюють ваші форми? Потім ви можете використовувати ці події для створення цілей, які відповідають потребам вашого бізнесу в Google Аналітиці.


2.7 Шаблони тегів

У GTM є ряд важливих вбудованих тегів для класичної та Універсальної Аналітики, конверсій AdWords, ремаркетингу і т. п.. Це дозволяє маркетологу з невеликими знаннями програмування або без них налаштовувати теги без впровадження складного коду та не звертатися за допомогою до розробника.

Google Tag Manager

Рис. 5 – Конфігурація тега відслідковує прокрутку

Зараз у вашому розпорядженні більше 80 шаблонів, і очікується, що їх число в майбутньому зростатиме. Також у 2019 році команда GTM представила Користувальницькі шаблони, і це приголомшливо!


2.8 Версії, робочі області та середовища

Кожен раз, коли ви публікуєте зміни в контейнері (де зберігаються ваші коди відстеження), GTM створює нову версію. Якщо в якийсь момент вам знадобиться відновити попередню (або будь-яку іншу існуючу) версію, ви можете зробити це дуже легко.

Випадково опублікували зміни на чинному сайті, хоча деякі теги залишилися недоналаштованими? Не проблема. Просто перейдіть на сторінку “Версії” та опублікуйте попередню версію. Це простий спосіб вирішити всі “Ой” моменти.

Google Tag Manager

Рис. 6 – Вкладка “Versions” в GTM

Що стосується двох інших функцій (робочі області та середовища), вони відмінно підходять для бізнесів з декількома командами, котрі можуть вносити зміни в веб-сайт, компаній, що працюють із зовнішніми постачальниками, або для проектів, які можуть тривати тижні й місяці.

Середовища дозволяють вам управляти установкою вашого менеджера тегів на діючих/виробничих веб-сайтах або в додатках, а також їх аналогів для розробки/тестування. Ця функція менеджера тегів дозволяє публікувати теги в різних середовищах. Наприклад, на тестовому сервері, тому ви не вплинете та не зміните діючу версію при публікації.

Робочі області дозволяють декільком членам команди працювати в одному контейнері Менеджера тегів Google, чи не перезаписуючи зміни один одного. Після того, як їх робота зроблена, зміни в обох робочих областях об’єднуються в одну сутність. Це можна використовувати для копіювання виробничих даних до проміжної версії програми з метою тестування.


2.9 Безпека

Google автоматично сканує всі сценарії відстеження, додані за допомогою користувацьких тегів HTML до облікових записів GTM, і призупиняє роботу, якщо вони відповідають відомому домену шкідливого ПО, IP-адресі або URL.

Крім того, ви можете контролювати, хто має доступ до ваших облікових записів GTM, і можете анулювати доступ в будь-який час.

Ви також можете налаштувати білі або чорні списки, додавши деякі команди на свій рівень даних сайту. Це контролюється сервером сайту, тому, навіть якщо GTM буде скомпрометований, останнє слово про те, чи дозволено виконання користувацьких сценаріїв відстеження на вашому сайті чи ні, залишається за вами.


2.10 Рівні доступу

Менеджер тегів Google дозволяє надати доступ до облікового запису кільком людям з різними рівнями прав перегляду, редагування і публікації. Ця функція забезпечує зручність для агентств, які бажають надати доступ декільком співробітникам, чи тим, кому необхідний загальний доступ з клієнтами. Але при цьому тільки певні особи мають головний контроль.

Ви можете вибрати один з наступних рівнів доступу:

  • Немає доступу;
  • Читати;
  • Редагувати;
  • Опублікувати;
  • Схвалити;
  • Опублікувати.

2.11 Зростаюча популярність та доброзичлива/чуйна спільнота

Google відомий тим, що запустив та вбив безліч продуктів, таких як Glasses, RSS Reader і т. д.. Але схоже, що GTM не зникне найближчим часом: його популярність зростає, все більше й більше людей використовують його в якості свого робочого інструменту, кількість безкоштовних та платних ресурсів GTM також постійно збільшується.

Крім того, якщо ви застрягли в GTM, ви завжди можете отримати допомогу в різних місцях, наприклад сабреддіт GTM, спільнота GTM на Facebook.

Що це означає?
Що ж, чим більше людей використовують GTM, тим більше повідомлень в блогах, посібників та інших типів контенту буде доступно.


Висновки

Сподіваюся, стаття допомогла вам вирішити почати використовувати GTM або переконати кого-небудь зробити це.

На мій погляд, почати використовувати Менеджер тегів Google неважко. Це відносно просте у використанні рішення для управління кодами відстеження в одному місці.
Очевидно, що якщо ви бажаєте відстежувати складніші речі, вам обов’язково потрібно витратити якийсь час на вивчення (є безкоштовні та платні варіанти).

Це точно не ВСІ причини, за якими вам слід використовувати Google Tag Manager. Майже впевнений, що є ще дещо, що я забув або ще не виявив.

Більше корисної інфи на каналі Телеграм.
Переходьте та підписуйтесь!


Як налаштувати контекстну рекламу на Shopify

Реклама у Viber через Google Ads

Як налаштувати мети для Binotel GetCall та Binotel CallTracking в Яндекс.Метриці

Підпишіться на наші оновлення
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Ви вже підписані на нашу розсилку!

Підтвердіть свій email для завершення підписки.

Замовити
просування
Більше корисних статей та мануалів ще попереду. Будьте в курсі

Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.