
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
За даними trendHERO, реклама у блогера з аудиторією від 10 тисяч фоловерів обійдеться бізнесу в 100$. Розцінки зростають у міру популярності інфлюенсера.
Топові лідери думок, наприклад, Настя Івлєєва чи Маргарита Мурадова, можуть запросити за коротку сторіс від 1 000$ й вище. Але, не дивлячись на високу вилку цін, бізнес може залишитися в програші, якщо блогер просто накрутив підписників та лайки.
Дістати неактивну аудиторію можна за допомогою участі в гівах. Згідно дослідженням trendHERO, 39% блогерів з топ-100 збільшили кількість фоловерів за рахунок Giveaway. Замовлення реклами інфлюенсерів з «мертвою» аудиторією не принесе очікуваного профіту, а бюджет буде витрачений даремно.
Перевірка блогера на накрутку знизить ймовірні ризики «зливу» бюджету. Як це зробити вручну та за допомогою сервісу trendHERO, розповімо детальніше в нашій статті.
Найчастіше інфлюенсери накручують лайки та підписників за допомогою:
І хоча майже всі варіанти, крім використання ботів, цілком легальні, але вони штучно підвищують рейтинг блогера.
Перш за все перевірка акаунтів необхідна для отримання високого профіту. Бренди працюють з блогерами на репутацію та підвищення охоплення.
Наприклад, компанія запустила новий сервіс й бажає, щоб про нього довідалось якомога більше потенційних клієнтів. Тому пріоритетною метрикою буде CPM (Cost Per Thousand). Тобто вартість тисячі показів. Від співпраці з інфлюенсером власник розраховує отримати СРМ нижче, ніж в інших варіантах реклами.
Якщо інфлюенсер накрутив фоловерів та активність, він може продемонструвати клієнту скрін зі сторіс, які набрали від 100 тисяч показів. У такому випадку підприємець розраховує, що при вартості трьох історій, скажімо, 270$, СРМ буде в середньому 0,9$ за тисячу показів.
Але якщо реальні показники не перевищують позначки у 20 тисяч показів, то витрати автоматично піднімаються до 1-1,5$. І якщо інші види реклами обходяться бізнесу дешевше, то немає сенсу «вливати» бюджет в співробітництво з блогерами.
Другий важливий момент — ефективність інфлюенс-маркетингу. Її можна передбачити після ретельної перевірки облікових записів блогерів.
Чим більше нечесних блогерів, тим нижче відсоток довіри до цього каналу просування у бізнесу. Як правило, інфлюенсери, що використовують накрутку, ставлять ціну нижче, ніж у конкурентів. З метою економії бренди воліють замовляти просування по низькій вилці цін, хоча є винятки. В результаті реклама не дає бажаного ефекту, а бюджет «злит».
Чим менше стимулу працювати у лідерів думок, тим нижче якість послуг. Тому підприємці швидко розчаровуються в інфлюенс-маркетингу й віддають перевагу іншим каналам просування, наприклад, РРС та таргетингу.
Перевірка на накрутку ботів й активностей в акаунті блогера помітно полегшує завдання бізнесу та стимулює інфлюенсеров працювати над залученням «живих» підписників старанніше.
Перевірка накрутки Інстаграм безкоштовно здійснюється виключно вручну. Цей спосіб підійде тим компаніям, які не планують часто співпрацювати з блогерами.
Engagement rate (ER) — співвідношення активності до кількості фоловерів. Формула розрахунку:
Рис. 1 – Формула розрахунку залученості аудиторії
Для наноблогерів (до 10 тисяч підписників) нормальним вважається показник 5-10%, для топових інфлюенсеров — 2-5%.
Оптимальне значення в межах 40-100%. Всі публікації не повінні сильно відрізнятіся за актівністю. Тобто, якщо у блогера 100 постів, а пролайкали тільки 2 останніх, а решта залишилась майже без уваги, то, швідше за все, була задіяна накрутка.
Користувачі переглядають публікації у 2-5 разів частіше, ніж їх лайкають. В іншому випадку варто перевірити на накрутку Інстаграм блогера.
Якщо у блогера багато коментаторів з підозрілими ніками, наприклад, alena2235t35, whag45 і так далі, то активність явно накручена. Також якість аудиторії можна визначити за кількістю фоловерів з інших країн.
Наприклад, фотографії лідера думок з Росії часто лайкають та коментують підписники з Індії. Це вже тривожний знак для потенційного рекламодавця.
Про накрутку свідчать й однотипні коментарі під кожним постом в дусі: «дуже красиво», «цікавий пост» і так далі.
Якщо у профілів підписників лідера думок, які найчастіше реагують на пости, більше 2 тисяч підписок та майже немає фоловерів, то, швидше за все, це боти або люди, які заробляють на масфоловінзі. Такі акаунти або не мають зовсім постів, або всього пару-трійку фотографій.
Подивіться, чи спілкується блогер зі своїми підписниками. Звичайно, важливо враховувати й кількість фоловерів.
У мільйонника показник відповідей на коментарі в районі 1% — це добре, а для мікро- та наноблогерів цифра повинна бути в межах 5-30%, не менше.
При виборі блогера орієнтуйтеся на свій бюджет. Якщо рекламодавець – великий бренд, то можна вибирати інфлюенсера з ТОПу. Але також можна розглянути співпрацю з мікроблогером, якщо у нього активна ЦА. Невеликим компанія рекомендується вибирати наноблогерів й тих, хто готовий співпрацювати за бартером, щоб заощадити фінанси.
Швидкий nf більш надійний спосіб перевірки — за допомогою trendHERO. Це сайт пошуку перевірки накрутки фоловерів та активності в акаунтах блогерів.
З його допомогою можна легко знайти інфлюенсера, що підходить під цільову аудиторію бренду. Всього пару хвилин, і ви будете знати всі таємниці лідера думок, а потім візьмете зважене рішення про співпрацю з ним.
Щоб почати користуватися інструментом, потрібно зареєструватися та вибрати відповідний тариф. Сервіс пропонує для ознайомлення free-пакет з обмеженим функціоналом.
В розділі «Дашборд» введіть в пошуковий рядок посилання на акаунт блогера, що вас цікавить. Натисніть кнопку «Перевірити», й система згенерує звіт. Для його отримання клікніть по «Відкрити звіт».
Рис. 2 – Сервіс trendHERO, сторінка розділу «Дашборд»
Рис. 3 – Сервіс trendHERO, сторінка, де можна отримати згенерований звіт про блогера
Розглянемо список метрик, за допомогою яких здійснюється перевірка акаунта на накрутку:
У trendHERO є вкладка «Приріст підписників». Прокручуємо звіт щодо блогера до неї й дивимося на графік.
Якщо в інфлюенсера часто бувають різкі стрибання приросту фоловерів, а потім відписки, то він бере участь в гівах або запускає сервіси накрутки. Розглянемо на прикладі:
Рис. 4 – Сервіс trendHERO, графік приросту підписників
Тут ми бачимо, що різкий приріст та спад відбулися в травні 2020 р., потім в лютому й червні 2021 р.. Можна зробити висновок, що блогер не дуже зловживає накруткою.
Перевірити, скільки комерційних, підозрілих акаунтів й масфоловерів підписано на блогера, можна за допомогою вкладки «Тип аудиторії»:
Рис. 5 – Сервіс trendHERO, графік Тип аудиторії
Рис. 6 – Сервіс trendHERO, графік Тип аудиторії (ті, що лайкать)
Як бачимо, тут значний відсоток лайків все ж від реальних акаунтів.
У блогера на нашому скрині показник залученості дорівнює 1,7%. ER трохи не дотягує до необхідного мінімуму у 2% для інфлюенсера з кількістю фоловерів від 100 тисяч. Можна зробити висновок, що блогер погано працює з аудиторією або в підписників багато ботів та масфоловерів.
Рис. 7 – Аналіз залучення аудиторії блогера
Втім, не завжди замовлення реклами у блогерів з високим показником залученості принесе потрібний бізнесу профіт. Активність підписників на сторінці теж можна накрутити, тому аналізуйте коментарі й перевіряйте лайки.
Для цього подивіться вкладку «Коментарі» у звіті trendHERO. Сервіс виділяє наступні види користувальницьких коментарів:
Чим вище кількість авторських та реальних коментарів, тим «чистіше» акаунт. З таким блогером варто співпрацювати.
Розглянемо на прикладі нижче:
Рис. 8 – Аналіз залучення аудиторії блогера
У блогера занадто багато коротких коментарів та мало реальних. Можна зробити висновок, що більшість з них залишили боти.
Перевірка накрутки підписників та активності здійснюється за допомогою вкладки «Розподіл постів та відсоток лайків від підписників». Чим сильніше розкид від поста до поста, тим частіше блогер користується «чорними» методами розкрутки профілю.
Рис. 9 – Аналіз залучення аудиторії блогера
За липень у блогера не спостерігалося різкого збільшення лайків до постів. Швидше за все, він не використовував накрутку.
Також сервіс дозволяє оцінити розподіл лайків. Це різниця в числі реакцій під публікаціями блогера. Допустиме значення 40-100%.
Більш високі значення вказують, що конкретні посади користуються більшою популярністю. У деяких випадках це просто вказує на якісний контент або чіпляючу тему, в інших — на використання накрутки.
На скрині нижче розподіл лайків знаходиться в нормі:
Рис. 10 – Графік Розподіл лайків
Не завжди місце розташування інфлюенсера та його фоловерів збігається. Це потрібно враховувати при просуванні продуктів бренду.
Якщо у вас локальний бізнес, треба шукати блогера, чия аудиторія в переважній кількості проживає, скажімо, в Дніпрі. Якщо ЦА компанії — вся Україна, тоді вибираємо лідера думок, на якого підписані українські користувачі «Інстаграма» або інших соцмереж.
У trendHERO можна подивитися розташування аудиторії по країнах та містах:
Рис. 11 – Графік Аудиторія по містах
Крім того, якщо в акаунта багато підписників з інших країн, які не потрапляють в ЦА блогера, це теж свідчить про накрутку. Наприклад, контент інфлюенсера з України навряд чи приверне в великій кількості фоловерів з Індії або Туреччини.
Перевірка накрутки Інстаграм онлайн значно економить час маркетологів та власників бізнесу. Рекомендуємо розглядати співпрацю відразу з декількома блогерами. Це дозволить швидше знайти інфлюенсера, замовлення реклами у якого забезпечить профіт кампанії.
А чи був у вас досвід співпраці з інфлюенсерамі? Які використовували способи визначення накрутки фоловерів та активності в профілі блогера? Поділіться з нами та іншими читачами результатами кампанії в коментарях до статті.
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.