
Залиште свої контактні дані, наш менеджер передзвонить вам.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.
Часто трапляється так, що ви скрупульозно збираєте базу клієнтів кілька років, думаючи, що чим більше підписників, тим краще результат. Потім знаходите маркетолога, який налаштовує вам розсилку, або налаштовуєте її самі. Але після 1-2 місяців роботи з базою розумієте, що кількість відкриттів, як і переходів, прагнуть до нуля. Доходів немає, одні витрати. І хто в цьому винен? Звичайно ж, маркетолог!
Або, що куди сумніше, сам інструмент розсилок неробочий. Ви-то пилинки зі своєї бази здмухували. Боялися зайвий раз здатися нав'язливими, тому й не писали їм всі ці пару-трійку років. Знайома ситуація?
Ми знаємо саму часту причину такого стану речей. І це не парад планет, не підступи конкурентів, і навіть не вина маркетолога (хоча досвідчений фахівець, звичайно, запідозрив би щось не те).
З імовірністю 90% проблема у вашій базі контактів і тому, що багато адрес в ній недійсні або застаріли. А може, там вже і спам-пастки є. Що ж робити та в яких випадках?
Якщо у вас є хоча б дві з перерахованих нижче ознаки, то варто зайнятися базою контактів якомога швидше. А при наявності якоїсь однієї проблеми, потрібен більш детальний аналіз ситуації, так як проблеми можуть бути в іншому.
Самий перший дзвіночок – це низькі показники відкриттів листів. Це говорить про те, що вашим читачам не цікава інформація, яку ви їм відправляєте, або вони зовсім не чекають від вас листів.
На другому місці за значущістю – кількість переходів з листа. Воно говорить вже про релевантність самого контенту та довірі вашої аудиторії.
Як зрозуміти, що ваші показники низькі?
Є середній показник по нішах. Подивитися його ви можете за посиланням в таблиці нижче.
Якщо показники ваших розсилок нижче, варто задуматися.
Таблица (источник – Ultimate Email Marketing Benchmarks (2020): By Day and Industry)
Але я б не поспішала чистити базу після перших 2-3 листів.
На початковому етапі роботи з базою показники можуть бути нижчі за середні, але через місяць-два регулярних розсилок піднятися на потрібний рівень.
Критичним показником вважаю Open Rate нижче 5%. У цьому випадку, щоб не псувати репутацію свого домену та ip, варто все-таки почистити базу. Або хоча б поділити її на невеликі сегменти й відправляти листи по черзі в різні дні.
Подивитися % відкриттів та переходів можна в сервісі розсилок, через який ви відправляєте листи.
У поштових сервісів Gmail та Mail.ru є постмастери, підключивши які, можна подивитися свою репутацію в цьому самому поштовому сервісі.
Вона залежить від ступеня довіри до ваших розсилок:
Відстежуючи всі ці показники та свою репутацію, можна коригувати стратегію email-маркетингу й підвищувати його ефективність.
Підключити постмастер можна за такими адресами:
Варто відзначити, що ще недавно у Yandex також був постмастер. Але компанія вирішила закрити його через малу кількість користувачів.
Є три причини, чому так відбувається:
Рис. 1 – Дані статистики розсилок
Якщо з репутацією все більш-менш зрозуміло, то причин того, чому на вас скаржаться ваші ж підписники, може бути кілька:
Це така категорія користувачів, яка не розкриває ваші листи більше 3-х місяців.
Така поведінка користувачів також може бути викликана тим, що їм не цікава або не актуальна ваша розсилка. А можливо, вони її навіть не бачать, тому що листи потрапляють одразу в спам.
Зазвичай вартість абонплати в сервісах розсилок залежить від кількості контактів в базі. Тому немає сенсу переплачувати, намагаючись достукатися до тих, хто ігнорує вас довше 6-ти місяців.
Рис. 2 – Так змінюється вартість розсилок в залежності від кількості адрес в базі контактів в сервісі Esputnik
Відсоток відписок також впливає на ваш рейтинг в поштових сервісах. Чим він вищий, тим більша ймовірність того, що передплатники так і не побачать ваш лист.
Оптимальним вважається відсоток відписок 0,1% й менше (за даними Campaign Monitor за 2020 рік). Якщо у вас цей показник вище, це привід задуматися й вжити заходів.
У 90% випадків проблема в самій базі контактів. Звичайно, сумно визнавати, що скрупульозно зібрані адреси можуть приносити не прибуток, а проблеми. Але, вчасно помітивши ці самі проблеми, є шанс усунути їх з найменшими втратами.
Що ж може бути не так з вашою базою?
База застаріла. Тобто в ці поштові скриньки давно ніхто не заходить й не читає ваші листи, а ви продовжуєте витрачати гроші на вітер.
У мене самої є такий email, на який я ще роки 3 назад перестала заходити. А недавно вирішила подивитися, що там, та як, і виявила, що всі ці роки багато компаній, в тому числі й досить великі, продовжували надсилати мені листи. Звичайно, приємно, що зі мною так не хочуть розлучатися. Але скільки ж таких користувачів може бути в базі на сто, двісті або п’ятсот тисяч контактів? Як від цього страждають показники розсилок й скільки зайвих грошей витрачається на роботу з такою базою?
База куплена. По-перше, ви не можете бути впевнені в активності такої бази й тому, що вона відповідає вашій ЦА. По-друге, ці користувачі не давали згоди на отримання листів від вас, тому вас напевно чекає багато відписок, скарг на спам та низький % відкриттів. А в деяких випадках й штрафи за порушення регламенту про захист персональних даних. По-третє, в куплених базах дуже часто трапляються спам-пастки.
Розсилка за купленою базою обтяжена великими репутаційними ризиками, тому краще утриматися від такого способу продажів й збирати базу самостійно. У нас є цілий гайд про те, як це можна зробити й стаття про те, чому не можна купувати базу.
База налічує спам-пастки. Спам-пастки – це фейковий адреси, які поштові провайдери створюють спеціально для того, щоб перевірити відправника на сумлінність. Це можуть бути як залишені у відкритому доступі контакти, які створюються спеціально для такої перевірки, так і адреси реальних людей, що давно не використовуються. Тому так важливо регулярно чистити базу контактів від неактивних користувачів.
Ви вже підписані на нашу розсилку!
Підтвердіть свій email для завершення підписки.
Дякуємо! Скоро з вами зв'яжеться наш менеджер.